X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til arcade-maskine


Svar
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 08/09-11 17:59 
lidt hjælpe tak,
jeg har købt mig en gamle arcade maskine, men har fundet ud af at der skal alt for meget viden til at kunne sætte den sammen rigtig, så her håber jeg i kan hjælpe, der er en neo geo plus 5 spil, til en mame maskine i, jeg kan få neo geoén, til at virke, men kan ikke indstille skærmen rigtig, ( den er måske defekt?), men jeg ved ikke noget om
hvordan det kan laves, da jeg ikke kan lave sådanne noget.
et par fotos af den kan ses i linket

fotos
these go to eleven....
ElgenElgenSkrevet 08/09-11 18:09 
For det første får du ingen hjælp til MAME-delen her, da det er pirateri.
For det andet giver du meget få relevante oplysninger.
Hvad er der galt med med billedet? Måske et foto af skærmen...er det farverne? Ruller billedet eller hvad?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 08/09-11 18:27 
Det er farver, som ikke ser rigtig ud, jeg ved ikke noget om sådanne noget, derfor lidt info, hvad kan jeg ca få for der, er mere det jeg gerne vil vide
these go to eleven....
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/09-11 18:37 
Prøv at tage strømmen fra og lade den stå et par timer inden du slutter den til igen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 08/09-11 18:39 
det har jeg prøvet
these go to eleven....
amnesiaamnesiaSkrevet 08/09-11 18:40 
Hvis du snupper et par billeder af, hvad du ser på skærmen, så er det lidt lettere at se, hvad det er du mener.
Græsset ER grønnere på den anden side!
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 08/09-11 18:51 
Det skal jeg prøve, men hvad kan jeg få for den hvis jeg vil sælge?
tror der er et foto nu i mappen, men man kan jo indstille det, og det kan jeg slet ikke finde ud af.
these go to eleven....
spectrespectreSkrevet 08/09-11 18:59 
CG Lux med defekt skærm koster nok 1500,- Men jeg har nu ikke prøvet at billedet mangler en farve. Kan være den skal have nyt chassis?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
silverstarsilverstarSkrevet 08/09-11 19:05 
Ja, flere billeder og mere info vil hjælpe.
DAVIDFAB, jeg har sendt dig en besked med et par spørgsmål.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
ElgenElgenSkrevet 08/09-11 19:16 
En manglende farve kan skyldes en bunke forskellige ting.
Jeg ville nok starte med forbindelsen mellem pcb og JAMMA.
Dernæst forbindelse mellem JAMMA og chassis.

Alt dette naturligvis EFTER at ha skruet på alt få jeg kunne finde at skrue på på chassiset };-)

Jeg havde en skærm uden farve på et tidspunkt, det viste sig (efter en del fejlfinding og googling) at være en driver-transistor til den ene farvekanon der var himlet. Skiftede den og alt var a-okay...
Så som sagt kan det være mange ting der laver de symptomer.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 08/09-11 19:24 
Tak fordi i kommer med gode råd, men jeg kan ikke hjælpe med mere info.
Hvad håbet på jeg selv kunne lave det, men må nok indse at det kan jeg ikke, så må jeg jo prøve at se om jeg kan sælge den, da der nok er meget langt til en som kan lave sådanne en, uden den koster mig et halv arm:)
these go to eleven....
SumezSumezSkrevet 09/09-11 08:21, rettet 09/09-11 08:22 
Hvis du lige har erhvervet maskinen ville jeg gætte på at problemer med farven skyldes at skærmen ikke degausser automatisk når du tænder den, og derfor skal degausses manuelt, men hvis fejlen er "konsekvent" over hele skærmen, og der decideret mangler en hel farve (grøn?), er det nok ikke problemet.
Som Elgen siger, er der stor sandsynlighed for at problemet slet ikke sidder på skærmen, når det specifikt er en af farverne der mangler, det kan være noget så simpelt som en ledning der er gået løs et sted, og så er problemet virkelig nemt at løse.
Kender du ikke nogen med lidt tjek på simpel elektronik? For så kan de nok kigge på den og hurtigt konkludere om det er til at have med at gøre (evt. med et kort over JAMMA pinout i den anden hånd så de ved hvor rød, grøn og blå bør komme fra) - Hvor bor du eventuelt henne af? Hvis det er omkring København ville jeg ikke have noget imod at kigge på den i hvert fald. Jeg synes det ville være synd hvis du skulle sælge den.

Kan du iøvrigt identificere de tre drejeknapper på chassis'et til skærmen, der regulerer hhv. rød grøn og blå signalet? Det er ikke usandsynligt at disse bare er skruet helt ad h... til og skal sættes rigtigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 09/09-11 17:50 
Jeg bor langt fra Kbh, i Grindsted ellers tak fordi du vil hjælpe, må lige prøve at gi det en chance til.
these go to eleven....
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 18/09-11 10:44 
Nogle der ved en ca pris, jeg ville kunne få for den hvis jeg ville sælge?
these go to eleven....
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/09-11 11:28 
Du kan også prøve at sælge på:

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 25/09-11 16:14 
Jeg kan ikke oprette mig som bruger.
these go to eleven....
ElgenElgenSkrevet 25/09-11 17:48 
Jeg er med-admin, hvilket brugernavn har du forsøgt med?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 25/09-11 19:06 
davidfab
these go to eleven....
ElgenElgenSkrevet 25/09-11 19:35 
Prøv at logge på nu
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig