X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mighty Switch Force


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/09-11 23:15 
Der er røget en teaser trailer op på 3DSen for et spil der hedder Mighty Switch Force.
Det ser godt ud, det lyder godt og jeg tror at det er noget der er værd at holde øje med

Trailer hér
http://youtu.be/Z2sqvnXEUz4
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/01-12 02:51 
Her er et QuickLook af Mighty Switch Force. Jeg skal ihvertfald ha' det!

http://www.giantbomb.com/quick-look-mighty-switch-force/17-5521/
happyEDhappyEDSkrevet 13/01-12 07:38 
Ja skal jeg da nok også, det de penge. Ikke fordi det skriger efter mig, men tror det er ok når man kommer igang med det.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 13/01-12 09:43 
Linkede til 1up's anmeldelse i WayForward-tråden. De var meget positive!
http://www.1up.com/reviews/mighty-switch-force-nintendo-3ds
Jeg må dog indrømme at jeg er lidt skeptisk efter deres Alien-spil, som ellers så så godt ud på alle tænkelige måder før det udkom...

Der er noget Treasure over Mighty Switch Force - selv titlen. Gad vide om det er bevidst.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 13/01-12 10:31 
Jeg rykkede det ned, lige da det var blevet smidt op. Det er et virkelig sjovt og originalt spil, som spiller fantastisk. Og så er det pissehamrende flot :)

Det er et af de spil - at hvis man umiddelbart er interesseret, så bliver man ikke skuffet. Hvis det giver mening.
Ting om dét og pis.
jaesjaesSkrevet 03/07-12 14:11, rettet 03/07-12 14:11 
Det remakes til Wii U, bl.a. med ny grafik, og udviklerne, WayForward, satser på, at bliver en launch-titel (som download).

Screenshot og mere info:
http://www.destructoid.com/wii-u-to-receive-mighty-switch-force-hd-at-launch-230561.phtml?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Destructoid+%28Destructoid%29
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/07-12 15:23 
Er det bare mig, eller har de lavet fuldstændig ged i grafikken?

Hvordan kan det her på nogen måde betragtes som en "opgradering"?!:

Mighty Switch Force
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 03/07-12 15:25, rettet 03/07-12 15:28 
Til 3DS'ens forsvar, vil jeg sige at MSF fungere strålende på hand held konsollen. Banerne er ofte ret korte, så de er optimeret til hurtige spil sessions. 3D grafikken giver de tegnede miljø en optimistisk streg. Og selv på den lille skærm fremstår det hele skarpt og tydeligt.

Desuden er der små gimmicks som er optimeret til 3D: Platforme der skubber sig ind og ud fra spillerens synsvinkel, eller din avatar som bliver "skubbet" ud i glasset, hvis man trykket platformen ud.

Jeg synes umiddelbart ikke jeg har lyst til at åbne Shoppen på Wii, men på den anden side vil WayForward nok bare udbrede kendskabet til spillet.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 03/07-12 15:38 
KillerBean2>
Er det bare mig, eller har de lavet fuldstændig ged i grafikken?

Hvordan kan det her på nogen måde betragtes som en "opgradering"?!:


Gamle mand, du viser ét billede, hvor der er tydelige ændringer. Der er vist flere andre eksempler*, hvor grafikken er *meget* tro mod originalen ;)

Det kunne være, de aldrig var helt tilfredse med den figur du viser, og valgte at lave den om. Men jeg synes da også originalen er pænere...

Og så har de vist heller ikke kaldt det en opgradering :)

* Ligner scans, så kan ikke linke til dem.
SumezSumezSkrevet 03/07-12 15:53 
Helt enig. Det er ikke fordi jeg er fan af pixelleret grafik, men hvor gå fra en detaljeret tegning med flotte skygger og dybde (svjv. skabt af mesteren Henk Nieborg?) til en flad discount-agtig Cartoon Network-stil?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 04/07-12 08:47 
WayForwards "A boy and His Blob" havde fantastisk håndtegnet grafik. De havde virkelig brugt æstetikken til at skabe et indlevende miljø, men der var grafikken også nærmere relateret tegninger i børnebøger fremfor Cartoon Network-stilen.

Kan i øvrigt svært anbefales. Det er svært nok i slutningen til at udfordre en erfaren gamer.

Jeg synes blot det er svært at bryde det grafiske koncept, når det først er skræddersyet til 3D miljøet og derefter skal omfortolkes til 2D.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 04/07-12 09:17 
Ja, A Boy and His Blob ser uendeligt meget flottere ud end det billede ovenfor, så det er ikke fordi WayForward ikke KAN lave flot grafik i en højere opløsning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 07/07-12 22:59, rettet 07/07-12 23:46 
Synes folk generelt er lidt rigeligt hurtige til at råbe Flash-grafik! eller Cartoon Network-grafik!, så snart 2D-grafik har en simpel stil. Har I overhovedet set andre screens end det KB har indsat? :) Synes godt nok det ser ud til at være meget tro mod den originale grafik, lige på nær det billede KB viser...

Meget 2D-grafik er jo ret simpelt, selv en del Disneyfilm, og Rayman Origins har også figurer i en simpel streg :)

Men fair nok, synes bare overhovedet ikke selv det er grimt :)

Her kan man se fire andre figurer (og en baggrund):
http://bulk2.destructoid.com/ul/230561-wii-u-to-receive-mighty-switch-force-hd-at-launch/MightySwitchForceHD-NintendoPower-noscale.jpg
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/07-12 09:50 
Det kunne nu også godt se ud som om, at den øverste sprite ikke er in-game grafik, men bare er klippet ud af billedet på den første side. To af de andre sprites ligner heller ikke dem på screenshot'et. Nintendo Power er åbenbart bare nogle båtnakker :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 08/07-12 16:34 
jaes>
Synes folk generelt er lidt rigeligt hurtige til at råbe Flash-grafik! eller Cartoon Network-grafik!, så snart 2D-grafik har en simpel stil. Har I overhovedet set andre screens end det KB har indsat? :) Synes godt nok det ser ud til at være meget tro mod den originale grafik, lige på nær det billede KB viser...

Meget 2D-grafik er jo ret simpelt, selv en del Disneyfilm, og Rayman Origins har også figurer i en simpel streg :)

Der er stor forskel på "simpel 2D-grafik" og en decideret discount-agtig flash/CN-agtig stil.
Jeg har intet imod en simpel streg, hvis det er flot gjort. Figurerne i Rayman Origins er jo også tegnet i en ekstremt grim stil, det er udelukkende pga. miljøerne og baggrundende at det spil stadig er flot!

Men ja, spillet ser heldigvis noget flottere ud udfra screenshots, end den figur KB postede.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 29/07-12 04:05, rettet 29/07-12 04:06 
Hold da fest hvor er det her spil godt. Købte det til min 3DS XL i dag og grafikken ser henrivende godt ud i den størrelse. Også den flotteste brug af 3D jeg har set siden Super Mario 3D Land. Faktisk endnu bedre, da 3D-effekten er endnu mere mærkbar i et 2D spil end i et med en 3D motor.

Håber der kommer en lind strøm af 2D platformere til 3DS.
millenniummillenniumSkrevet 29/07-12 10:02 
"syntes godt om"
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 15/06-13 22:43, rettet 15/06-13 22:44 
Dafuq? Loggede lige på us 3ds eShop og der er Might Switch Force 2! Download in progress!
Jeg må virkelig holde bedre øje med de release lister. Jeg vidste ikke engang at der VAR er MSF2.
JmogJmogSkrevet 16/06-13 00:50 
Glæder mig til det kommer på den europæiske. Etteren er et af mine favoritspil til 3DS.
SumezSumezSkrevet 25/07-13 19:26 
Nogen der har spillet både 1'eren og 2'eren, og kan sige hvilket der er bedst under den forudsætning at man ikke har spillet nogen af dem? De koster det samme, og det eneste jeg reelt kan finde frem til er at de er meget ens, så har ikke planer om at købe dem begge lige med det samme. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 25/07-13 22:03 
Hmm, jeg vil nok sige at etteren er en lillebitte smule bedre. Det er godt nok svært at vurdere, for det vinder points i og med at hele switch mekanikken var friskere fordi jeg ikke havde prøvet det før.

Der er dog flere baner i etteren, så hvis vi siger de er lige gode, så er der i hvert fald mere value for money der. Hvis du kan lide det ene, så kan du helt klart også lide det andet, så jeg vil sige start med etteren.
3of193of19Skrevet 25/07-13 22:04 
De to er ret forskellige.
2'eren bliver meget svær senere med nogle puzzles synes jeg.
Spil mekanikken er også lidt anderledes, da mange puzzles drejer sig om at skabe kanaler man kan skyde vand igennem for at skubbe ting, ramme switches osv.
Begge er forskellige nok til at jeg vil anbefale at få dem begge, nok bedst at starte med etteren da den er lidt mere simpel.
SumezSumezSkrevet 26/07-13 08:19 
Mange tak :) Så starter jeg med 1'eren. Har jo lige $30 der skal spenderes i eShoppen alligevel.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig