X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilke RPG-spil?


Svar
PalsgaardPalsgaardSkrevet 16/07-03 20:52 
Jeg er stor fan er Final Fantasy-serien og Zelda-serien ! Såa jeg ville lige høre om der var nogle der evt. kunne anbefale mig nogle fed spil i genren ?

Helst til PS, PS2; GC eller GBA !

På Forhånd Tak !
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
Homer00Homer00Skrevet 16/07-03 20:58 
Jeg synes Golden Sun er fantastisk!

Det minder lidt om FF. Så det kunne være at det var noget.
Must eat - So cheap...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 16/07-03 21:01 
Hvilket format er det på og er det til at få fat i nu ? og til hva pris ?
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 16/07-03 21:11, rettet 16/07-03 21:13 
Dark Cloud 2 til PS2 skulle være en/et (?) fantastisk Action-RPG lidt a la Zelda. Skal selv have det på et eller andet tidspunkt :)
(...)
Homer00Homer00Skrevet 16/07-03 21:14 
Det er til Gba.

Der er næsten lige kommet en 2'er. Jeg har kun spillet 1'ern.

Jeg tror ikke at det er så dyrt. Du kan sikkert købe det af en dem her inde.
Must eat - So cheap...
NaieraNaieraSkrevet 16/07-03 21:27 
Nej, der er ingen der gider sælge det ;)

Det er faktisk overraskende svært at finde det til en god pris, eller kan det være jeg bare var uheldig i lang tid...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 16/07-03 21:29 
jeg har lige købt et der hedder Vagrant Story til 125 er det noget ved ?
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
NaieraNaieraSkrevet 16/07-03 21:32 
Har ikke selv spillet det, men det har fået fantastiske anmeldelser så godt som overalt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 16/07-03 22:17, rettet 16/07-03 22:20 
Det er fremragende, ja :)

Arkiv: Vagrant Story
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 16/07-03 22:25 
Vagrant Story? Hvor fandt du det til den pris? :)
NaieraNaieraSkrevet 16/07-03 22:39 
RJK >
Det er fremragende, ja :)

Og det er selvfølgelig en pige der har givet det den eneste "ikke gode" karakter ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 16/07-03 23:25 
Jeg så et FF Origins for et par dage siden. Er det noget ved? Altså konverteringen til PSX.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RJKRJKSkrevet 16/07-03 23:27 
Godt nok har jeg det ikke, men jeg tror godt at jeg vil love, at Origins kun er for samlere og FF-fanatikere.

De første FF-spil var nu engang til NES og ikke i nærheden af, hvad der siden kom til SNES og PSX.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 17/07-03 00:36 
Det er et godt stykke tid siden at Golden Sun 2 udkom.
» a winner is you «
One1One1Skrevet 17/07-03 00:38 
Der er ikke meget rpg over Zelda serien.
SaturinoXSaturinoXSkrevet 17/07-03 03:28 
Nej det har du ret i.. mere Adventure agtigt..
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 17/07-03 08:01, rettet 17/07-03 08:04 
dchang >

Jeg så et FF Origins for et par dage siden. Er det noget ved? Altså konverteringen til PSX.

Tja, vi har gennemført 1´eren, det var meget sjovt at gennemføre det første FF, men ind i mellem var det også frusterende pga. de mange kampe og ingen phoenix down (man skal tilbage til en by, hvis man vil vækkes til live). (nok fordi vi spillede det på normal frem for easy mode, da normal vist nærmere er at betegne som hard)

Der er ikke så meget (=intet) person-historie i det og jeg synes kampene fylder alt for meget. På trods af nævnte ting, er jeg glad for, at vi alligevel fik det gennemført. Kan ikke sætte fingeren på, hvad der gør det.

2eren skal også gennemføres, men først om nogen tid.

Men hvis man vil spille et gammelt FF spil, så spil først FFVI, da det er meget bedre.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
PalsgaardPalsgaardSkrevet 17/07-03 08:06 
KidCaffeine >
Vagrant Story? Hvor fandt du det til den pris? :)

I Læsehesten med manual ig uden fingre !
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 17/07-03 08:13 
i Aalborg? Så har du da lokket ham ned i pris ikke sandt? Stod det ikke til 200 kr?
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
PalsgaardPalsgaardSkrevet 17/07-03 08:15 
I Frederikshavn, har faktisk ikke set det i Aalborg endnu !
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
ChronoChronoSkrevet 17/07-03 08:15 
Du kan lide Final Fantasy, du kan lide Zelda - Det åbenlyse svar må jo være Kingdom Hearts så. Mange elementer fra Final Fantasy spillene, men realtime kampe som i Zelda.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PalsgaardPalsgaardSkrevet 17/07-03 08:19 
Jeg har KH, men synes lige det mangler det sidste "tuch" ind til videre, jeg er blevet mega træt af at svinge i lianer i tarzan's verden !!!.
Det skal lige siges at jeg ikke er noget særlig langt endnu !
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 17/07-03 10:49 
Rites >
Det er et godt stykke tid siden at Golden Sun 2 udkom.

Ja men det er ikke kommet til DK endu men det er vildt fedt(impotrede det fra usa)
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
RJKRJKSkrevet 17/07-03 11:39 
Hæng på i Kingdom Hearts. Det skal nok vise sig fra sin sande side lidt senere.

Jeg husker også at fare en del forvildet rundt i junglen, men når man lige har styr på lokaliteterne, så går det faktisk rimeligt stærkt. Man skal bare frem og tilbage en del gange...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 17/07-03 11:40 
Der blev sagt at det næsten lige var udkommet. Det var så ikke sandt, lige meget hvad.

Det er ikke kommet herhjemme endnu og er lang tid siden det kom i USA.
» a winner is you «
jaesjaesSkrevet 25/03-08 13:26, rettet 25/03-08 13:27 
Jeg faldt forleden over en interessant artikel om de 'essentielle' JRPG'er. Det er kun en enkelt persons værk, men han begrunder sine valg ganske godt de fleste steder.

Det der IMO gør det til interessant læsning (indtil nu, jeg er ikke færdig) er, at det ikke er en favorit-liste eller en kanon, men en liste over spil, som hver i sær har et stærkt element, som skiller sig ud fra massen af JRPG'ere. Det kan være alt fra historie til kampsystem til et enkelt interessant aspekt af gameplayet.

Måske mest interessant, hvis man mere eller mindre er ny i genren, men hardcore JRPG-fans kan nok også få noget ud af det. Dog slipper han en lidt dum spoiler i hans gennemgang af Final Fantasy VII. Artiklen er skrevet af Kurt Kalata, som flere sikkert kender fra de to sites Hardcore Gaming 101 og Castlevania Dungeon.

A Japanese RPG Primer: The Essential 20.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig