X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spilindustrien bag facaden


Svar
dRxLdRxLSkrevet 27/08-11 23:27 
Fandt denne artikel på ars om den stigende tendens til at de udviklere der tør og evner at tænke udenfor boksen i stigende grad forlader de store udviklere, for at forsøge at holde glæden og engagementet i live som indie-udviklere. Der gives en del eksempler på det lort folk har været udsat for hos eks. EA.

Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 29/08-11 09:02, rettet 29/08-11 09:02 
Jeg har en bekendt som lige præcis repræsenterer den tidslinje. Alt fortalt uden firmanavne og titler, of course:

Han startede i et spilhus, hvor han i flere år arbejdede 24-7. Men det var spændende og huset havde en flad struktur, så alles meninger kom frem. Efter årene blev spillet udgivet og fik en kæmpe succes. Bonusser blev udbetalt i lange baner, men så begyndte virksomheden at vokse og fik en topstyret model. Udviklerne fik derefter opgaver til nye spil, som man ikke troede på. Ingen medbestemmelse - kun kolde beskeder.

Så min bekendte droppede virksomheden, og forsøgte sammen med en partner selv at udvikle et nyt spil. Efter et år blev spillet pitched for nogle udgivere, men de fik det røde lys. Idéen var ikke kommerciel nok, lød det. (Obs lang tid før PSN, AppStore og Live overhovedet eksisterede).

Så han droppede spilbranchen helt, og startede på en ny uddannelse. Et ret symptomatisk forløb, vidst nok.

Til gengæld synes jeg nutidens marked er godt på vej mod en sund decentralisering. De hurtige App spil giver virkelig mulighed for at knække kurven og tiltrække flere artistiske kræfter i spilindustrien. Lad de store svinge pisken, og de små finde på de gode idéer.
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig