X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

tip: Overfør xbox 360 HDD til ny Slim


Svar
dRxLdRxLSkrevet 22/08-11 09:52 
Bare lige et heads up mht. noget jeg lige har fundet af.

Jeg købte for nyligt en Xbox Slim Arcade 4GB konsol i forventning om at spille lidt Third Strike online. Havde håbet lidt at de eksterne USB enheder på op til 16GB man kan tilslutte ville kunne træde i stedet for den hard disk jeg valgte ikke at købe med.
Blev derfor lidt skuffet da det viste sig at jeg hverken kunne spille mine originale xbox1 spil(se note1) eller installere xbox360 til USB uden at have en intern harddisk siddende i maskinen.
En ny 250Gb HDD til Slim står i lidt over 500dkr ( http://www.spilpriser.dk/Product/Details.aspx?q=hard&sp=all&pid=4293767 ), så jeg havde egentlig indstillet mig på at spille Third Strike fra den indbyggede 4GB hukommelse og find mig i skive-støj i SSFIV.

Men så faldt jeg over muligheden for at købe harddisk kasseter til x360 Slim uden harddisk og tog et kig ned i hullet hvor den skal monteres.

Link: http://s.dealextreme.com/search/Internal+Hard+Drive+Disk+Case+for+Xbox+360+Slim.html?sort=Price

Det viste sig at forbindelsesstikket inde i Slim'en passer perfekt til en std. SATA 2.5 HDD selv uden en sådan kassette.

Så jeg tog 120GB harddisken ud af plastikrammen fra min lanceringsmodel, dumpede den som 120GB rå data til en fil, og satte den direkte i min nye Slim.

Til min overraskelse fungerede det helt gnidningsfrit lige fra jeg tændte konsollen og alt mit gamle indhold på 120GB'eren var nu tilgængeligt på den ny konsol.

Så lige nu står min slim "omvendt" på højkant med en 120GB HDD siddende direkte i forbindelsesstikket uden mekanisk stabilisering fra en kassette. Disse kan dog købes fra steder som f.eks. dealextreme til ca. $5 (gratis forsendelse), så jeg regner med snart at være 100% på omgangshøjde med den alternative version af mig der spillede sikkert og købte en Slim med indbygget harddisk fra starten ;)


(note) Det med originalerne kunne jeg have regnet ud hvis jeg havde tænkt mig lidt mere om, da der er reservede parititioner på en xbox360 hdd der svarer til særlige partitioner på xbox1 harddisken som spil kunne bruge.

Køb HDD kassetter billigt her
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/08-11 19:34 
Godt tip. Det er sgu da sejt :)

Kan man lige ledes købe en hvilken som helst 250GB HDD og bruge den i stedet? Det mener jeg du skrev noget om, med hensyn til den gamle model, men fik de blokeret for det igen?
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 22/08-11 21:37 
Den 120GB jeg lige har transplanteret er oprindeligt en løskøbs Western Digital Scorpio disk som jeg udskiftede den 20GB disk min lanceringsmodel oprindeligt kom med. Dengang forlød det at det var netop disse WD Scorpio diske man skulle bruge, men det har muligvis ændret sig siden.

Jeg kan ikke på stående fod sige hvilke diske der kan bruges. Men formoder at en sådan positiv liste findes derude.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 22/08-11 23:40, rettet 22/08-11 23:42 
Nu kom jeg til at kigge lidt efter hvilke harddiske det er muligt at bruge og det virker lidt til at man stadig skal holde sig til bestemte Western Digital diske.

- WD Scorpio Series BEVS/BEAS
- WD Scorpio Blue Series BEVS/BEVT/BPVT
- WD Scorpio Black Series BEKT/BJKT
- WD VelociRaptor Series
- WD AV-25 Series BUDT

Hvad jeg ikke vidste er at man også kan smide en 7200RPM (i stedet for std. 5400RPM), så man kan vente lidt længere på at modstanderen får indlæst færdig i SSFIV ;)

Her er en guide der virker nogenlunde nylig hvor man kan finde detaljer til at søge videre ud fra:

upgradzors
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/08-11 12:07 
dRxL>
Hvad jeg ikke vidste er at man også kan smide en 7200RPM (i stedet for std. 5400RPM), så man kan vente lidt længere på at modstanderen får indlæst færdig i SSFIV ;)

Jeg er ikke så meget inde i den slags. Hvor stor forskel kan det gøre hvis man har et spil som SFIV installeret?

Man loader vel allerede hurtigere fra HDD end dem der bruger disc's, så det kan vel ikke ødelægge noget når man spiller online?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/08-11 12:29 
Nu spørger jeg sikkert dumt.. men alt det bøvl for at spare 500,- for en officiel 250GB HDD?
dRxLdRxLSkrevet 23/08-11 13:26 
Konsolkongen>
Jeg er ikke så meget inde i den slags. Hvor stor forskel kan det gøre hvis man har et spil som SFIV installeret?

Det må komme an på en måling da der er flere faktorer en blot diskens rotationshastihged i spil, men jeg gætter på "ikke så meget". Du bemærkede måske at jeg var en anelse ironisk omkring det ved at fremhæve at man først starter når begge spillere er klar?

Konsolkongen>
Man loader vel allerede hurtigere fra HDD end dem der bruger disc's, så det kan vel ikke ødelægge noget når man spiller online?

Nej det tror jeg ikke, bare at det er lidt meh.

@Beano: Nu havde jeg disken liggende i min gamle xbox som jeg ikke brugte og den var lige til at flytte over uden andet anstrengelse end at løsne nogle skruer.
Jeg vil også anbefale f.eks. RJK at overføre sin 20GB HDD fra hans gamle disk, da en xbox 360 uden harddisk lader en del tilbage at ønske.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 23/08-11 15:31 
Ok, må så bare håbe MS ikke finder på at blokere det (hvis de kan) i fremtiden :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig