X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjemmerep af Xbox


Svar
CoreCoreSkrevet 21/08-11 11:52 
Er der nogen der har prøvet kræfter med selv at reparere en Xbox?

Jeg har nu 4 defekte Xbox stående, og jeg tænkte på om det kunne betale sig at prøve og åbne dem, og evt. bytte rundt på dele.

De tre af dem er Arcade-maskiner med RROD,
Den fjerde af dem, er en Elite, der udover ikke at ville genkende spildisce, fungerer helt som den skal.

Nogle gode idéer til hvor man skal starte, hvad der er et forsøg værd at bytte rundt på, og om det overhovedet kan betale sig, eller om det er en kamp der er tabt på forhånd.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
TheDukeTheDukeSkrevet 21/08-11 12:49 
Mit bud ville være at sætte drevet fra den med RROD ind i Eliten.
Men jeg aner ikke hvor besværligt det er, da jeg ikke selv har haft en 360 åben.
CoreCoreSkrevet 21/08-11 13:44 
Men mon det overhovedet er drevet den er gal med? Drevet læser alt andet, helt uden problemer, konsollen vil bare genkende spildiscen.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NIN_LeviathanNIN_LeviathanSkrevet 21/08-11 20:18 
Der er super nemt at skifte drevet!

Find en video på youtube hvis du er i tvivl om hvordan du skal skille den ad, der er masser af små drenge som gerne vil vise dig hvordan du skal bære dig ad ;-)

Når først du har fået klikket plastic stykkerne af, løsnet et par skruer, og fjernet en metal låg, mangler du blot at afmontere 2 stik, og så er drevet frit.

Start med at splitte en RROD maskine ad hvis du virkelig er bange for at ødelægge noget, så har du en at øve dig på ;-)

En RROD maskine kan nogle gange reddes med et cowboy trick :-P split den ad, helt! skift kølepasta på CPU og GPU, skru den sammen igen.
Derefter:
Tilslut strømforsyning, pak den ind i et håndklæde, lad den være tændt ca. et minut.
Måske virker den efter en sådan behandling, måske kun en måned, måske lang tid...

Held og lykke
Who cares anyway ?Spiller nu: Assassin's Creed: Broth...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig