X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Min første iOS-titel på App Store


Reply
SephirothSephirothSkrevet 08/08-11 11:13, rettet 08/08-11 11:22 
Efter at være gået i hi henover sommeren i et par måneder, er min første iOS titel nu endelig klar på App Store. Navnet er Cute Shoot! og er en klassisk side-scrolling 2D-shooter med håndtegnet grafik og en god håndfuld baner og fjender.

Her er et par promo-koder - jeg vil sætte stor pris, hvis I vil smide en kort (og ærlig) anmeldelse efter download (inden en time efter download med disse koder):
3F76LPP3L9MY
T37NM9N44RXL
HPJF6J3FJN6X

På forhånd tak for interessen - tænkte at tråden her vil kunne bruges af P:R's brugere til at annoncere deres iOS-titler - hvis vi da har andre mini-indie udviklere på foraet :)

Trailer på Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=kvlGYeY0MWg


iTunes link
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
HeroldHeroldSkrevet 08/08-11 11:17, rettet 08/08-11 11:19 
Skal vi smide anmeldelsen en time efter, eller? Det forstår jeg ikke. Anywho, jeg snupper en af dem nu!

Edit: HPJF6J3FJN6X er MIN!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 08/08-11 11:19 
Det ser fint ud - du har ikke planer om andre formater end iOS, så dem af os der ikke har sådan et stykke legetøj kan komme til at prøve spillet? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 08/08-11 11:19, rettet 08/08-11 11:21 
Herold: Inden en time efter download ved brug af promo-kode. Så skulle det være mere klart :)

Edit: Sumez, Android måske, hvis salget går nogenlunde-til über amazing ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SonicSonicSkrevet 08/08-11 12:29 
Tillykke med dit release :)

Må jeg spørge om, hvordan man kommer igang? Jeg mener, jeg har en kammerat der kan programmere, men han har aldrig tid pga. arbejde og familie, og jeg brænder for at komme igang med at udvikle iOS apps, men kan desværre kun arbejde på det grafiske område. Any tips? :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
happyEDhappyEDSkrevet 08/08-11 12:32, rettet 08/08-11 12:33 
Hvad har i brugt til at lavet spillet, eller hvad skal man igennem for at få et spil på appstore gad jeg godt høre lidt om.

edit: lige lidt for sent:)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
la0sla0sSkrevet 08/08-11 13:12 
Først og fremmest tillykke med udgivelsen, det er sgu godt gået. Jeg snuppede en kode og har givet dig en 5-star på iTunes. Mht. kritik må du ikke misforstå det som om det er noget crap du har lavet, men bare at kritik oftere fokuserer på det der kan blive bedre.

Jeg kan virkelig godt lide stilen med 2D og det tegnede paperlook. Jeg synes faktisk det kunne være en idé at inkorporere endnu mere i spillet og designet. At det var papirmonstre og man måske skød med kruseduller? Noget i den stil.

Styringmæssigt ville jeg virkelig sætte pris på én af to ting, en mere analog controller eller valget mellem den her digitale controller og en analoge, hvor man kan køre tomlen rundt og styre figuren.

Banerne føles lidt langsomme, især i starten går det langsomt. Det kan være farligt, ikke mindst fordi nye spillere kan tro der ikke sker mere, og aldrig spiller det igen (det vil jo være en skam). Det er en balancegang, det må ikke være for svært, men du skal også vise hvad du/spillet kan rigtig tidligt.

Musikken er ganske hyggelig, men måske kunne der godt være lidt mere "lyd" til karakteren, for at give endnu mere personlighed. Måske ville lidt ansigtsanimation også være en ide? Jo mere personlighed du kan give, jo bedre.

Anyway, ovenstående er bare løse tanker.. det er generelt et godt spil og langt bedre end meget andet derude.

Et par forslag, opdater ofte, så spillet altid dukker på de der apps der leder efter nyheder i AppStoren. Prissæt det ikke højere end 12kr. Så kan du nedsætte den til 6kr, og på den måde lave tilbud som giver opmærksomhed på spillet.

Held og lykke!
Hvad sker der?
HeroldHeroldSkrevet 08/08-11 13:29, rettet 08/08-11 13:29 
Jeg gav det altså kun 2 stjerner, da kontrollen var alt alt for tung. Stilen er jeg dog vild med, og med lidt variation i gameplayet tror jeg det kunne blive ret godt.

Som la0s siger, ville analog kontrol være win!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 08/08-11 13:34 
Jeg har ikke prøvet det, men ser rigtigt godt ud! Tillykke med det :-)

Hvad har du udviklet i? Objective C? Har du brugt et library af en art?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SephirothSephirothSkrevet 08/08-11 13:48, rettet 08/08-11 13:50 
Tak for feedback, allesammen.

Kontrollen er det første jeg må arbejde på i min første update, lader det til. Jeg synes selv den fungerer udemærket, men analog ville måske være at foretrække i et spil som dette, selvom virtuelle controllers kan være svære at få perfekte på touch-only skærme.

Spillet er udviklet i et Mac-program, der hedder Gamesalad, som giver alle lov til at være med uden programmering. Jeg har kun lidt erfaring med Objective C, men har planer om at udvikle mine kompetencer indenfor dette i fremtiden.

En Lite-version er desuden på iTunes snarest.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/08-11 13:49 
Er hermed købt
SonicSonicSkrevet 08/08-11 13:56 
Hvordan virker det med Gamesalad? Kan man udgive apps på itunes uden at skulle betale til apples dev-program, og/eller skal man betale noget til Gamesalad for at få det færdige app released?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 08/08-11 13:58 
Uden programmering? Lyder som et ekstremt begrænsende koncept af la klassisk Klik&Play/Multimedia Fusion til Windows :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 08/08-11 14:04, rettet 08/08-11 14:07 
For at kunne teste på egen enhed og udgive apps, skal man være registreret Apple Developer. Der er vist nogle smutveje ved jailbreak, men kender dem ikke :)

Mulighederne i Gamesalad er næsten (understreget) uendelige. Programmet er stadig i beta, så der er et par irriterende bugs, men med lidt forsøg, kan man altid komme udenom dem. Spilprogrammering vil jo nok altid være en tidskrævende hobby/profession, men Gamesalad gør det på mange måder nemmere.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 08/08-11 14:07 
Men Gamesalad understøtter altså kun iOS? I så fald forstår jeg godt at ports til andre systemer ikke lige er topprioritet :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 08/08-11 14:10 
Indtil videre, ja. Men der skulle være forholdsvist nemme muligheder for at porte til Android.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
ChronoChronoSkrevet 08/08-11 14:25 
Gamesalad ser godt nok spændende ud. Ved du om det laver en native app eller en webview app når du publisher til iOS? Jeg tænker på performance - webview apps er lidt begrænsede i den henseende.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 08/08-11 14:41 
Okay, den laver en native app kan jeg se - det er sejt :-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SephirothSephirothSkrevet 09/08-11 01:18 
Her er lige et par promo-koder mere til de interesserede (skriv lige, hvilken I tager, så andre ikke prøver forgæves):

YL6EMEK37AE4
RYXJMRHT4P94

- og mmid meget gerne en rating :)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaieraNaieraSkrevet 09/08-11 03:14 
Sephiroth>
YL6EMEK37AE4

Jow tak.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 09/08-11 10:13 
Sephiroth>
RYXJMRHT4P94

Taget. Vender tilbage med rating senere :)
What is the Matrix?
SephirothSephirothSkrevet 10/08-11 12:12, rettet 10/08-11 12:12 
Så er Lite-versionen ude!

Og tak for stjerner, Naiera :)


iTunes link
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 10/08-11 12:29 
Betyder det demo? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 10/08-11 13:18 
Ja, på Applesk ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SonicSonicSkrevet 16/02-12 10:23, rettet 16/02-12 10:45 
Hey Sep, hvordan går det med dit release? Er der stadig folk der henter det? Og kan man under developer accounten se, hvor mange har downloadet spillet osv.?

Edit: Så lige, at tråden skulle dedikeres til folkets indie spil, så vil da lige bruge denne tråd, fremfor homebrew tråden, som vist mere handler om udvikling til ældre konsoller.

Ja, for mig og min kammerat er snart færdige med første udgave af vores lille arcade-action spil Blop!. Vi har allerede en masse planer for gratis opdateringer hen ad vejen, mest med hensigt på flere levels, og evt. gamecenter support, men den tid den sorg. Jeg er selvfølgeligt nogenlunde klar over, at spillet nok vil drukne i andre spil på app-store, men ikke desto mindre har vi haft det rigtigt sjovt med at lave det her. Og min søn er ellevild :)

Anyways, her kommer lidt "reklame", samt et facebook link. Jeg håber at kunne bringe et par smil frem med dette spil, men hvis ikke, har man også lært af det :)

Min første iOS-titel på App Store


Blop! på fjæsen
Parental Advisory: Explicit Lyrics
GreaseballGreaseballSkrevet 16/02-12 11:34 
Nogen chance for at disse spil kommer på andet end frugt enheder? Tænker WP7 og Android.
SonicSonicSkrevet 16/02-12 11:54 
Jeg ved at min kammerat rigtigt gerne vil have det ud på Android også. Men det koster os umiddelbart omkring $700 at realisere det, og det er penge vi ikke lige har til den slags lige nu, desværre :( Kan ske vi porter det senere hen, det skulle vist ikke være alt for svært har jeg hørt.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
GreaseballGreaseballSkrevet 16/02-12 11:56 
Cool nok. Må håbe på en WP7 engang også ;) Det styresystem får rigtig gode anmeldelser og kan selv sige at det er en fryd at bruge.
SonicSonicSkrevet 16/02-12 12:19 
Man kan håbe det bliver mindre fragmenteret end Androids telefoner er for tiden :) Det er vist lidt af en jungle at skulle udvikle til alle de forskellige skærmstørrelser, uden at vide det af erfaring selvfølgeligt :)

On a sidenote læste jeg forleden, at nogle iOS udviklere fusker sig til gode ratings og reviews, ved at betale folk med botnets store summer penge, for at blive placeret i top 25. Apple er vist ved at rydde op i det, men hold da op hvor er det da en uærlig branche på det punkt. Det betyder jo, at dem med mange penge på kontoen, lige kan få sneget et måske dårligt spil op på rangstigen i App Store, imens udviklere med mindre økonomi, og med et måske endda bedre spil, aldrig kommer i nærheden af top 25 solgte apps. Det er lidt ulækkert, især når der er så hård konkurrence i forvejen :/


Folk snyder
Parental Advisory: Explicit Lyrics
jaesjaesSkrevet 16/02-12 13:58, rettet 16/02-12 14:26 
Sonic>
Jeg er selvfølgeligt nogenlunde klar over, at spillet nok vil drukne i andre spil på app-store, men ikke desto mindre har vi haft det rigtigt sjovt med at lave det her. Og min søn er ellevild :)

Husk i den forbindelse at gøre spillet synligt - fx at sende mails til relevante spilsites ad flere omgange (annoncering, nogle af de gange der er nye screenshots/trailers, ved launch, osv.). Samt sende download-kode til previews/anmeldelser.

Selvfølgelig PR 101, men der er mange som ikke tænker så meget i de baner, og i stedet fokuserer for meget på at få spillet færdigt :)

Du er velkommen til at skrive en besked for at få nogle links, omend jeg kun delvis er inde i iOS-sites.
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/02-12 14:14 
Sikkert et dumt spørgsmål: Jeg var inde på Gamesalad, og kunne ikke se at det kun var til Mac... eller med andre ord (og her kommer spørgsmålet) Kan jeg bruge Gamesalad på pc?
HeroldHeroldSkrevet 16/02-12 14:15 
Ja, men nok ikke til at udgive noget på iOS, hvis det er dét du vil.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/02-12 14:17 
I tråd med det Jannik skriver, så vil jeg gerne nævne at vi (gamere.dk) med glæde anmelder jeres spil. Intet er for småt, skævt eller usselt (det sidste gælder kun Herold :P ). Vi har tidligere anmeldt små danske spil og det er der self en speciel glæde ved.
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/02-12 14:21 
Herold>
Ja, men nok ikke til at udgive noget på iOS, hvis det er dét du vil.

Hmmmmff... jeg kunne se da jeg gik til "Download" at det kun var til Mac. Øv.

Nu er det jo ikke sådan at spil ikke kan udvikles på pc og bruges på iOS... så hvor vil du hen?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 16/02-12 14:46 
Jeg vil da også opfordre alle jer, der udvikler spil til at kontakte "min" redaktør på Eurogamer.dk, hvis I gerne vil omtales.

Han hedder Kristian West - Kristian@eurogamer.dk
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SonicSonicSkrevet 16/02-12 15:26 
Jamen det lyder da godt alt sammen :) Jeg vil da hjertens gerne sende lidt promo codes rundt til de forskellige, så der kan komme lidt anmeldelser på bordet, når det er færdigt. I må rigtigt gerne sende mig pm med evt. email adresser og kontaktpersoner, så smider jeg koder ud, når vi er så vidt :)

Jeg har allerede kontaktet app-advice, og vil også tage fat i Touch Arcade såsnart vi har spillet færdigt. Rune har også sendt mig et vink til en anmelder vi skal have fat i. Så kom endeligt med alle de kontaktpersoner i kan komme på, det vil helt afgjort glæde os, at få lidt omtale den vej :)

Og ja, for at udgive noget til iOS skal det med GameSalad laves på en mac, ihvertfald de versioner vi har brugt :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SonicSonicSkrevet 16/02-12 19:36, rettet 16/02-12 20:42 
Nå, vil da så småt også løfte sløret lidt for, hvad det overhovedet er for noget vi sidder og roder med :) Uden at spoile for meget, kan jeg vist godt smide det her op :)

Min første iOS-titel på App Store
Min første iOS-titel på App Store
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Login for at besvare
Username
Password
Remember me