X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS1-import-spil kommer til PS3 (PSN)


Svar
jaesjaesSkrevet 01/08-11 22:13, rettet 01/08-11 22:14 
Så er det på med ønskehatten:

"With this news in mind, we’d love to hear from you what titles you’d like to see available in Europe for the first time – make yourself heard in the comments and with the most requested titles we will speak to publishers on your behalf."
http://blog.eu.playstation.com/2011/08/01/ntsc-j-and-ntsc-u-psone-classics-confirmed-for-scee/

Vær opmærksom på, at spillene udgives "as is", så der oversættes ikke fra japansk til engelsk. Der kommer både spil fra USA og Japan.

Har selv postet denne liste, men kommer der mere inspiration i tråden, vil jeg spamme dem lidt mere :)

Xenogears
Bushido Blade 2
Chrono Cross
Dragon Warrior VII
Parasite Eve
Einhänder
DoDonPachi
Donpachi
Brave Fencer Musashi (kan ikke finde noget om en EU-udgivelse)
Raiden Project
Zanac X Zanac
AzzkikrAzzkikrSkrevet 02/08-11 00:35 
Fedt nok, selvom jeg ikke umiddelbart kan komme i tanke om et eneste ps1 spil jeg ville købe som jeg ikke allerede ejer forvejen.

Både Xenogears og Parasite eve findes desuden på US store og kan købes uden problemer (og billigere end de vil koste på eu store) hvis du gerne vil have dem.

Brave fencer skal du ikke ønske dig kommer, det er et helt igennem forfærdeligt spil :P
WehnerWehnerSkrevet 02/08-11 00:54 
Det er mange gange bedre end Xenogears.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Alf81Alf81Skrevet 02/08-11 00:59 
Adventures of Little Ralph og Rakugaki Showtime kan jeg sagtens anbefale. Der er med garanti også flere.

Men ja, som AzzKikr også nævner, så er det da meget nemmere bare at oprette en JAP/US konto. Det er også meget billigere.
Ting om dét og pis.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 02/08-11 01:39 
Wehner>
Det er mange gange bedre end Xenogears.

Det mener du forhåbentligt ikke seriøst?
jaesjaesSkrevet 02/08-11 03:05, rettet 02/08-11 03:07 
Hvis det ikke var klart: Pointen med tråden var primært heads-up, så de der har lyst kan poste deres egne ønsker på Playstation-bloggen :)

Forslag/folks egne lister/supplement er som sagt selvfølgelig også fint - specielt hvis så mange som muligt poster de samme forslag på bloggen, især mht. de lidt mindre kendte titler, så der forhåbentlig kan komme et godt blandet udvalg!

Men ang. at oprette en US/Jap-konto i stedet - så er det jo ikke sikkert, at det er de samme spil vi får her. Men man kan selvfølgelig gøre det uanset, hvis det er nemt - havde en fornemmelse af at det var lidt problematisk med betaling og/eller hvis Sony på et tidspunkt lukker for folk fra EU. Ved ikke lige om der så kan være problemer med at gen-downloade sine købte spil eller andet hejs.
nerosnerosSkrevet 02/08-11 07:25 
Alf81>
Men ja, som AzzKikr også nævner, så er det da meget nemmere bare at oprette en JAP/US konto. Det er også meget billigere.

Hvor kan man finde Donpachi og Dodonpachi spillene i Jap Store? Jeg har ledt og ledt men intet held endnu.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 02/08-11 08:12 
Azzkikr>
Både Xenogears og Parasite eve findes desuden på US store og kan købes uden problemer (og billigere end de vil koste på eu store) hvis du gerne vil have dem.

Er Xenogears kommet nu?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 02/08-11 11:45 
Ja det har været der i et halvt års tid efterhånden.
SumezSumezSkrevet 02/08-11 11:58 
Okay, jeg har godt nok sovet i timen så, for jeg sad i en periode og tjekkede nærmest dagligt om der var kommet nyt omkring udgivelsen...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 02/08-11 12:13, rettet 02/08-11 12:25 
neros>
Hvor kan man finde Donpachi og Dodonpachi spillene i Jap Store? Jeg har ledt og ledt men intet held endnu.

Du har vist ledt på listepoter :)

Der er mange måder at finde det på. Her er en forholdsvis nem måde at finde det på: åben PlayStationStore - tryk på næstnederste bjælke - tryk på mappe 5/26 - tryk så på ikonet med rumskibet der skyder :)

EDIT:

Man må virkelig heller ikke snyde sig selv for Zanac X Zanac.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 02/08-11 12:16 
Alf81>
rumskibet der skyder :)

:D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 02/08-11 12:23 
Sumez>
Er Xenogears kommet nu?

De har faktisk også endelig fået Vagrant Story i US Store nu, hvis det kunne have interesse. Det er, efter min mening, et af deres allerbedste spil, nogensinde!
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 02/08-11 12:34, rettet 02/08-11 12:35 
Vagrant Story har jeg haft siden det kom i Europa :)

Xenogears købte jeg for længe siden på eBay og modtog det aldrig, så har ikke været vild efter at gå ud og smide penge efter endnu en eBayauktion. Glæder mig dog absurd meget til at spille det spil igennem igen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 02/08-11 12:40, rettet 02/08-11 12:43 
Ja, men der findes jo' folk som er ret anale med det 50/60Hz værk ;P

Gav du mange penge for Xenogears? :/

EDIT:

Opdagede at jeg havde 1000 yen smacks stående på min jap konto, så har lige hevet Panzer Bandit ned.
Ting om dét og pis.
jaesjaesSkrevet 02/08-11 15:28, rettet 02/08-11 15:33 
Jeg så tilfældigvis denne opdatering i kommentarfelterne fra en Sony-ansat:

"In fact I just got off the phone with the man from Square-Enix and pointed him at this blog entry, so he’s going to be checking to see what you’re all asking for. If you want Square-Enix PSone titles you better make some noise!"

jaes>
Men ang. at oprette en US/Jap-konto i stedet - så er det jo ikke sikkert, at det er de samme spil vi får her. Men man kan selvfølgelig gøre det uanset, hvis det er nemt - havde en fornemmelse af at det var lidt problematisk med betaling og/eller hvis Sony på et tidspunkt lukker for folk fra EU. Ved ikke lige om der så kan være problemer med at gen-downloade sine købte spil eller andet hejs. .

Tror min hjerne var i ferie-mode i går. Hvilket ville have været en udmærket undskyldning, hvis jeg rent faktisk havde ferie.

Jeg prøver forsigtigt at give mening i dag:

- Naturligvis vil der (som sædvanlig) være meget overlap af spil mellem territorierne, da det jo gør arbejdet lettere for både Sony, udgivere og udviklere. Men bloggen lægger op til, at man bare hamrer løs med forslag. Underforstået at der sagtens kan komme mange nye spil til - spil som så naturligvis, i de fleste tilfælde, bliver tilgængelige både i EU og USA og/eller Japan.

- At oprette sig på US/JAP Store er semi-separat fra pointen med at ønske spil på bloggen. Det korte af det lange er, at hvis man ikke risikerer at rende ind i fæle problemer, kan man vel ligeså godt gøre begge dele :)
nerosnerosSkrevet 02/08-11 19:06 
Alf81>
Der er mange måder at finde det på. Her er en forholdsvis nem måde at finde det på: åben PlayStationStore - tryk på næstnederste bjælke - tryk på mappe 5/26 - tryk så på ikonet med rumskibet der skyder :)

EDIT:

Man må virkelig heller ikke snyde sig selv for Zanac X Zanac.

Right on :-)
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig