X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Capcom CPS2 system


Svar
silverstarsilverstarSkrevet 28/07-11 18:44 
Jeg har længe kigget på dette system, men kunne godt tænke mig at høre fra nogen af jer, der måske allerede ejer en CPS2.

Jeg har en Jamma supergun, som jeg gerne ville benytte med CPS2-boardet, er der nogen ting man skal være opmærksom på?

Jeg kan forstå at der findes flere regioner som ikke alle er kompatible med hinanden: Er der en bestemt region man skal gå efter? Ti... Se hele indlægget
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
77 emne(r).
« < 1 2

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/01-19 13:46 
Det skriver jeg også :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 23/01-19 15:11 
Bare lige med hensyn til regionerne så virker EU titler altså ikke på US og JAP motherboards mener jeg at have læst for lang tid siden, men jeg kan huske forkert. EU spil er gule, grå og orange.
Bashful Neophyte
HankyHankySkrevet 23/01-19 16:28 
EU: Blå
US: Blå
JAP: Grøn

De deler alle 3 samme A-board.

Grå mener jeg er øvrige Asien, orange er noget Sydamerikansk og gul er udlejning.

Så det Sumez oplyste tidligere er ganske rigtigt :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
nerosnerosSkrevet 24/01-19 08:18 
Ok I stand corrected ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 24/01-19 09:47, rettet 24/01-19 09:47 
Egentlig er det også helt ligegyldigt at vide hvilken region de kommer fra, man skal bare kigge på farverne. :P
Jeg er ikke sikker på at der er en decideret "EU" og "US" region, det virker mere sandsynligt at de samme carts bare blev distribueret i begge områder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 25/01-19 09:18 
Jeg har et Jap motherboard som virker med grå spil bare lige for at gøre tingene mere forvirrende? :D
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 25/01-19 10:09, rettet 25/01-19 10:10 
Grå er Asia regionen.
Jeg har aldrig hørt om grå cartridges der virker på "grønt" A-board. Virker blå og grønne carts med samme motherboard? Kan være dit motherboard er regionsfrit, eller at spillet bare har fået ny plastik-skal.

Hvad er det evt for et spil?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 25/01-19 11:50 
Tror det var noget Street Fighter noget men kan ikke huske det. Det er et par år siden nu ;-) Tror ikke jeg har prøvet blå carts på mit motherboard endnu.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 25/01-19 12:07, rettet 25/01-19 12:07 
Jeg tror det egentlige problem her at du spiller for lidt CPS2 :P

In other news, så fik jeg langt om længe Alien vs. Predator ind af døren denne uge :P Cartridgen var i skrækkelig stand, men har aldrig været åbnet før (første gang jeg har set et CPS2-spil med ubrudte klistermærker).
Batteriet var markeret med "1993", er glad for at jeg fik skiftet det i tide, så jeg ikke skal ud i et større de-suicide projekt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 25/01-19 12:28 
Hahaha MVS >>> CPS2 :D
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 25/01-19 12:31 
Du er blind. CPS2 spil er tydeligvis fire gange større end MVS :)

PGM >>> MVS
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 25/01-19 17:25, rettet 25/01-19 17:52 
LOL :D

DATA EAST MLC SYSTEM >>> PGM >>> MVS :D

Kan da godt være jeg skulle købe lidt flere CPS2 spil men jeg gider virkelig ikke det bøvl med suicide batterierne.

Jeg har kun Tower Of Doom. Det spil er virkelig godt men ret svært. Det er ret nostalgisk for mig at eje det spil :-) Dog tænker jeg tit på at sælge det sammen med mit motherboard.

Har i øvrigt en lydløs fan i motherboardet det er virkelig rart.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-19 17:29 
Batterierne er som sagt intet problem ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 25/01-19 17:30 
Jo man skal skifte dem ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-19 17:30, rettet 25/01-19 17:32 
Nej :D Som jeg har skrevet tidligere kan man unbricke med Arduinoer. Jeg gider ikke skifte batterier i mit Mars Matrix. Venter på at det dør og så smider jeg en Arduino Pro Mini i til omkring 6-7kr. Det er permanent og langt billigere også :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 25/01-19 17:39, rettet 25/01-19 17:41 
Jeg går ud fra man skal åbne cartrigde op ikke?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-19 17:40 
Jo selvfølgelig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 25/01-19 17:43 
Se det gider jeg jo ikke :D

Min dovenskab har nået en ny level.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 25/01-19 17:47 
Det eneste jeg faktisk gerne vil eje er Saturday Night Slam Masters serien, Giga Wing og Dimahoo.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 25/01-19 18:16, rettet 25/01-19 18:16 
Det er meget nemt at åbne CPS2 cartridges hvis man har en fornuftig skruetrækker :)
Det er også enormt nemt at skifte batterierne. Har kigget på det der de-suicide halløj, men det ser rimelig avanceret ud.

neros>
DATA EAST MLC SYSTEM >>> PGM >>> MVS :D

Brezzasoft Crystal System >> Data East MLC System >> PGM >> MVS >> CPS2.

Jeg har kun Tower Of Doom. Det spil er virkelig godt men ret svært. Det er ret nostalgisk for mig at eje det spil :-)

Havde du ikke også AvP?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 25/01-19 19:17 
Ok du slår mig med Brezzasoft :D Har faktisk haft våde drømme om det system haha!

Jo havde AVP men det blev solgt :O

CPS2 er fedt ingen tvivl om det! Glemte Progear ..!
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 25/01-19 20:44, rettet 25/01-19 20:48 
Konsolkongen> Har du ikke et link til hvordan man desuicider uden at installere et nyt batteri. Det har jeg nemlig ikke set nogen steder; jeg kender kun til ArcadeHackers et par år gamle metode med at reprogrammere sikkerhedschippen, men stadig have den “batteridrevet”.

Moa, jeg kender kun til denne metode: http://arcadehacker.blogspot.com/2016/09/capcom-cps2-security-programming-guide.html?m=1
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-19 20:56, rettet 25/01-19 21:23 
Jeg vil gerne prøve at finde det til dig, måske lidt senere i aften hvis jeg får tid. Hvis jeg ikke husker meget galt så fungerer dét mod jeg snakker om på den måde at Arduino'en flasher chippen hver gang du tænder spillet, så altså ikke på samme måde som i dit link.

Den eneste ulempe ved dette er at der nok er et halvt til et helt sekund længere boot tid.

Nogle spekulerede i om chippen havde en max rewrite limit, men det blev hurtigt skudt ned igen som værende et non-issue :)

EDIT: Havde det gemt i mine bookmarks:
https://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=6&t=63389
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 25/01-19 22:17 
Takker! Det skal lige nærlæses };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 25/01-19 22:36, rettet 25/01-19 22:53 
Wow! Det er awesome! };-P

Jeg tænkter faktisk, at hvis pitchen er den samme på Nano’en og den connector på CPS2-boardet, kan man måske gøre det endnu mere strømlinet ved at omkonfigurere pins og lodde connectorstikket direkte på Nano’en. Ligesom den seneste poster i tråden foreslår. Plug’n’Play Baby!

Men damn! Det er svedigt tænkt at flashe på hver opstart... };-P

EDIT: Kan se at nogen allerede har lavet InfiniKey, der er præcis det jeg mente. Jeg tror nu bare at jeg hellere ville have en connector sat på, frem for at lodde den ind... smag og behag...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-19 23:16 
Jep, det burde være ret nemt at ændre på i sketch'en :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 25/01-19 23:54 
Har oprettet en salgsannonce på mit Tower Of Doom hvis nogen er interesseret.
Bashful Neophyte
77 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig