X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sort skærm


Svar
RJKRJKSkrevet 24/07-11 02:19, rettet 24/07-11 02:20 
Min launch 360'er, der aldrig tidligere har været problemer med, giver pludselig kun sort skærm. Der er lyd på, fjernsynet skifter til rigtig indgang og den ser ud til at køre som den plejer - ingen fejlkode på ringen eller strømforsyningen, der er bare ingen billede på.

Jeg har prøvet med det component-kabel den har kørt med de sidste år, composite-kabel (ja, jeg har skiftet om på den lille switch) og RGB-kabel. Altsammen gør det samme. Jeg har også prøvet at nulstille AV settings med Y+højre trigger - ingen forskel. Jeg har prøvet en anden 360'er med samme kabler og opsætning, og dén virker.

Det mest mærkelige er, at det er sket efter jeg testede et par defekte 360'ere, jeg havde fået. Den ene havde RROD, mens den anden ikke melder nogen fejl - den har bare sort skærm. Altså noget der ligner samme fejl. Da jeg skiftede kablerne tilbage til min gamle maskine, begyndte den netop at gøre det samme. Den er åbenbart blevet smittet ;p

Nogen der har været ude for noget lignende? Noget alternativ til at skille den ad og kigge nærmere på den?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/07-11 03:21 
Mystisk. Lugter lidt af et busted grafikkort, men der ville jeg gå ud fra at den kom med en fejlbesked via ringene foran på konsollen. Ved selvfølgelig ikke om det kan lade sig gøre at gå i stykker på en måde hvor konsollen ikke ved det...
ElgenElgenSkrevet 24/07-11 10:57 
Er det din japser-maskine?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 24/07-11 11:05 
Nej, det er min launch PAL-maskine.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/07-11 13:51 
Googlede lidt og fandt ud af at man kan resette video settings ved at holde Xbox knappen på controlleren nede for at tænde maskinen og så snart den starter op hold Y og højre trigger nede samtidig. Den skulle så starte op og lukke ned igen og så reboote med "safe mode" video settings.
RJKRJKSkrevet 24/07-11 14:01 
Jeg kan se du har læst mit første indlæg meget grundigt ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/07-11 14:06, rettet 24/07-11 14:07 
Ja det er dét jeg er god til :D

Nåmen så er det eneste jeg kan komme på nok at se det som en undskyldning for at købe en Slim og nyde en væsentligt mindre støjende maskine.
KTCKTCSkrevet 24/07-11 17:24 
Nu har du prøvet 100 forskellige kombinationer, men så vidt jeg kan se, er det stadig samme TV du tester på. Har du prøvet med et andet TV til den syge Xbox? Ikke at der er store chancer for et andet resultat, men det er da værd at prøve...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 24/07-11 18:28, rettet 24/07-11 18:29 
Det prøver jeg da så :) Men eftersom en anden 360'er virkede fint på præcis samme setup, er det selvfølgelig et longshot.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 28/07-11 20:10 
Nu prøvet. Som ventet samme resultat. Min plan om at have et overlevende launch-model hænger nu i en tynd tråd ;p

Så skal den vel skilles ad...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/07-11 20:27 
XBAWKS!
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 21/08-11 14:09 
Jeg har ikke tid til at rode med det nu, så jeg fulgte Darkbeats råd og købte en ny Slim.

Jeg tror jeg har haft den nye maskine tændt i tre timer samlet over de sidste par uger. I dette tidsrum har den to gange nægtet at starte op, herunder lige da jeg pakkede den ud af æsken (power led lyser rød). Dertil er den seks gange frosset.

I de første tilfælde fik jeg den i live ved at slukke den, tage videokablet ud og sætte det i igen. Jeg ved ikke om det bare betyder den ikke opdager videokablet er sat i eller hvad - virker ellers meget solidt.

Den er frosset i både spil, menu og videoafspilning. Controller og alt holder op med at virke - de fleste gange får jeg et let gråt skakternet mønster over skærmen. Den kan slukke på power knappen, og når den så tændes igen, kører den OK. Jeg har dog ikke haft den kørende i mere end en halv time af gangen, tror jeg.

Er noget af det her normale symptomer? Det er lidt mærkeligt efter ikke have haft problemer med min launch maskine i 5 1/2 år, at både dén og nu en helt ny maskine slet ikke fungerer.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 21/08-11 15:17 
Har også lige købt en ny slim og den har indtil videre fungeret upåklageligt. Mon ikke MS support gerne vil sende dig en ny hvis du kontrakter dem?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 21/08-11 19:45 
RJK>
Controller og alt holder op med at virke - de fleste gange får jeg et let gråt skakternet mønster over skærmen. Den kan slukke på power knappen, og når den så tændes igen, kører den OK.
Det lyder som om din GPU er ustabil. Få skidtet byttet, for skakternet mønster har jeg aldrig set, uden at det er hardwarefejl.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig