X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Halo: CE - Anniversary


Svar
WehnerWehnerSkrevet 23/07-11 11:53 
Vi må hellere få en dedikeret tråd om remake'n.

Videoen her demonstrerer, hvordan Halo: CE oprindelig så ud, og hvordan det ser ud nu. Man kan frit skifte mellem ny og original grafik gennem spillet.

De understreger også, at det er den gamle spilmotor.

Hos Destructoid...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 23/07-11 14:16 
Det eneste der reelt havde behov for en forbedring, var en tilføjelse af online multiplayer og det er så det eneste, de ikke kan finde ud af at komme ind. Fantastisk.

Heldigvis er der online coop, som nok skal blive fedt, men der måtte gerne ligge lidt større ambitioner bag serien, end det Anniversary synes at fremvise.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 23/07-11 14:39 
Der er da multi-player maps med. Bare i form af Reach maps. Kommer nok til at virker som ODST gjorde, at der en ekstra disk med multi-player hvor alle maps(også DLC) ligger på. Deres begrundelse for dette var at de ville gerne holde det i samme fællesskab som nu Reach.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/07-11 14:56 
Findes der nogle sammenligninger (sikkert, men hvor?) af hvordan AI'en har udviklet sig i spillene? Altså hvordan Halo's oprindelige AI er i forhold til Halo 2, Halo Reach osv.

Var Halo's AI reelt så god, at den stadig holder nu?
Bede-xBede-xSkrevet 23/07-11 15:30, rettet 23/07-11 15:38 
Hyakotake>
Findes der nogle sammenligninger (sikkert, men hvor?) af hvordan AI'en har udviklet sig i spillene?

Bungie har holdt nogle foredrag om det tidligere, men jeg ved ikke, om de kan findes på nettet. Jeg har plancherne til i hvertfald et af dem til at ligge, men uden at have set selve foredraget, er de ikke så meget værd. Kan godt sende dem til dig, hvis du vil have dem?

Halos AI er stadig udemærket. Faktisk lidt pinligt, at der ikke sker så meget på det område for genren i det hele taget, men når spil med så elendig AI som CoD spillene bliver mega populære, sender det et signal om, at stagnation er helt i orden på det område. De fleste FPSer i dag designes efter den rædselsfulde og for genren ødelæggende skabelon. Desværre.

Greaseball>
Der er da multi-player maps med. Bare i form af Reach maps.

Ja, det er jeg klar over, men det er ikke Halo CE, men Reach på udvalgte klassiske Halo maps.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 23/07-11 15:42, rettet 23/07-11 15:43 
Læste en artikel på Gamasutra om AI'en i spil for et par år siden. Konklusion var, at det skyldes en kombination af nedprioritering hos udgivere/udviklere, samt at det er et område, som er relativt krævende at forbedre. Så det går lidt langsommere end mange andre aspekter af spil.

EDIT: Der dumpede et 'ikke' for meget ind...
GreaseballGreaseballSkrevet 23/07-11 17:10 
Ikke så lang tid siden jeg satter HALO 1 på for at spille det igennem. AI'en giver faktisk god modstand når man sætter sværhedsgraden op.
I Reach på Legendary får man nok mest tæsk af Elite. De beskytter virkelig hinanden og giver en kamp til stregen. Selv om man spiller 4 sammen.

Men ja.. spil som GOD der virke det ikke lige så godt på det punkt. Half Life'1 og 2's AI, den fungere også meget godt så vidt jeg husker.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig