X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

WayForward og deres spil


Svar
SumezSumezSkrevet 21/07-11 09:28, rettet 21/07-11 11:24 
http://www.playright.dk/firma.php?id=2041]WayForward[/LINK]" target="">WayForward har efterhånden så mange interessante 2D-titler på vej at jeg synes firmaet fortjener deres egen tråd.

http://www.1up.com/news/contra-4-developer-new-aliens-game-ds]Nyligt annonceret[/LINK]" target="">Nyligt annonceret er et Alien-spil der kommer til at være meget inspireret af Metroid-serien:
WayForward og deres spil
edit: Lidt mere om Alien Infestation http://www.1up.com/previews/aliens-infestation-metroidvania-game-by-mind-readers]her[/LINK]" target="">her - det lyder absurd godt
1up.com>
In fact, the aliens can completely defeat you. In a bold move, WayForward has created a game that can be lost if you don't play well. That's "lost" as in "total game over." The player can control a squad of up to 19 marines, and if one is lost, he or she is gone forever. When all 19 are gone, there are no more continues.

Losing to a xenomorph isn't always instant death, mind you; sometimes your current marine will be captured and cocooned, but they can be rescued by comrades. Some captured humans will be selected as hosts for facehuggers, though, and at that point that marine is effectively dead (even if it's a matter of time before they realize it).

Deres nye Bloodrayne-spil, http://playright.dk/forumemne.php?id=33181]har jeg allerede lavet en tråd om[/LINK]" target="">har jeg allerede lavet en tråd om - hvorfor ingen er interesserede i det forstår jeg til gengæld ikke - det ser ud til at blive det første spil i serien der er værd at stifte bekendtskab med (tilsyneladende et action-packed Castlevania-agtigt spil til XBLA/PSN):
WayForward og deres spil

Og så er der selvfølgelig http://www.playright.dk/forumemne.php?id=33151]Thor-spillet[/LINK]" target="">Thor-spillet, der ligner en slags 2D God of War:
WayForward og deres spil
Det udkom i maj i år, nogen der har fået prøvet det endnu?
http://ds.ign.com/articles/116/1165818p1.html]IGN er glade for det[/LINK]" target="">IGN er glade for det
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 21/07-11 10:26 
De ser faktisk ret gode ud, ja.
Fedt med lidt tips om spil og firmaer, som ikke bruger kassen på markedsføring, men som leverer spændende ting der smutter under radaren.
Keep up the good work, for jeg er sikker på der er mange, der læser trådene uden at skrive noget i dem.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 21/07-11 11:47 
Sumez>
hvorfor ingen er interesserede i det forstår jeg til gengæld ikke

Alene baseret på den visuelle stil synes jeg det ser meget ucharmerende ud - ligesom resten af BloodRayne-universet også er. Det er meget muligt at det kan reddes af gameplayet, men det giver mig slet ikke lyst til at spille det bare for grafikken, som flere af WayForwards andre spil (blandt andet de to andre).

Jeg har til dato dog stadig kun taget mig sammen til at spille Contra 4 af deres spil :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 21/07-11 13:19 
Det er klart at pixel-grafikken fra deres DS-spil er meget klassisk og tiltalende, hvor Bloodrayne-spillet adskiller sig mere. Jeg var egentlig heller ikke vild med stilen (indtil jeg så det i bevægelse!), men det er nu heller ikke den der gør jeg synes spillet lyder interessant.

Om ikke andet ser man bare ikke nok HD 2D-grafik længere, så i mine øjne er det kun positivt at WayForward bidrager med flotte og detaljerede, håndtegnede animationer - det de gjorde med A Boy And His Blob på Wii var virkelig smukt, synes jeg.

http://www.youtube.com/watch?v=mGOQTa1Sk6Y
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/07-11 14:29 
Jeg synes Allan Infestation lyder rigtig fedt :) Carstenvania + Allan, det kan aldrig gå galt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 07/09-11 12:07 
Bloodrayne spillet skulle komme på XBLA og PSN i dag, hvis ikke de allerede er tilgængelige? Har i hvert fald hørt fra folk der har prøvet demoen på PSN at spillet virker overordenligt godt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 07/09-11 12:51 
Jeg har spillet det et lille stykke tid nu og kan klart anbefale det. Gameplayet er lige oppe i min gyde. De kunne dog godt have gjort en smule mere ud af grafikken.
Ting om dét og pis.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/09-11 16:37, rettet 07/09-11 16:37 
Det er også Wayforward der står bag Shantae: Risky's Revenge

WayForward og deres spil

Og det kommende Mighty Switch Force der også ser super lækkert ud

WayForward og deres spil

Begge DSi-ware titler.
Alf81Alf81Skrevet 07/09-11 16:58 
Ja, lurede også på det da der blev smidt en video af det op på eshoppen. Det bliver helt sikkert også købt.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 07/09-11 17:50 
Konsolkongen>
Jeg synes Allan Infestation lyder rigtig fedt :) Carstenvania + Allan, det kan aldrig gå galt :)

lol :D
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 13/09-11 16:47 
Sumez>
Det er klart at pixel-grafikken fra deres DS-spil er meget klassisk og tiltalende, hvor Bloodrayne-spillet adskiller sig mere. Jeg var egentlig heller ikke vild med stilen (indtil jeg så det i bevægelse!)

Efter at have spillet demoen trækker jeg så det meste tilbage om den visuelle stil :) Ser voldsomt meget bedre ud i spil, end det gør på billeder.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 13/09-11 22:44 
Jeg var også utroligt positiv over næsten alt i demoen, bortset fra at det er et spil der virkelig nemt risikerer at blive ensformigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 09/01-12 09:49 
WayForward får en chance til efter deres Alien-spil IMO skuffede ret så fælt:

WayForward og deres spil
http://www.1up.com/reviews/mighty-switch-force-nintendo-3ds
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 09/01-12 10:30 
Jeg er også en sucker for WayForwards klassiske principper til nyt spildesign - og ikke mindst deres håndtegnede miljøer.

"A Boy and his Blob" var et spil jeg roste til skyerne.
http://www.gamesector.dk/2009/12/24/a-boy-and-his-blob/

Til gengæld er jeg ikke så begejstret for deres BloodRayne Betrayal. Æstetikken er lækker, men jeg kan ikke fravriste mig kedsomheden over det momotome leveldesign og frustrationerne over den momentvise dårlige respons.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 13/04-13 19:39, rettet 13/04-13 21:31 
Nogle ex-WayForwardere er på vej med action-adventure-spillet Shovel Knight. De har valgt en NES-agtig stil, de kalder NES+ (virker som en blanding af klassiske 8 bit- og 16 bit-spil). De har endda fået Manami Matsumae (Mega Man) til at komponere et par numre :)

Det handler ikke overraskende om en ridder, der slår med skovle, men man kan også bruge skovlene til andre ting som at grave og reflektere kugler. Der er også sub-våben og et opgraderingssystem.

Det udkommer til Wii U, 3DS, pc, Mac og Linux. Der er 9 timer tilbage til at backe/forudbestille på Kickstarter (de er langt over deres mål).

Kickstarter:
http://www.kickstarter.com/projects/yachtclubgames/shovel-knight

Et par minutters gameplay i HD (samme video som deres KS-præsentation):
http://www.youtube.com/watch?v=h5BsPhe_VGU

WayForward og deres spil

EDIT: Jeg havde ikke startet videoen med lyd - der er en der kommenterer spillet, men billedsiden er den samme som i præsentationen.
EDIT 2: Suk, videoen minder bare om præsentationen :/
SumezSumezSkrevet 13/04-13 20:35 
Det ser skægt ud, ærgerligt de ikke kan love WiiU eller 3DS udgaverne ud via kickstarter
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 13/04-13 21:10, rettet 14/04-13 02:09 
Du kan godt vælge Wii U og 3DS, hvis det er det du mener - backer man med mindst $10 kan man vælge en af computer-udgaverne, og backer man med mindst $15 kan man vælge mellem at få det til computer eller Wii U/3DS. De udsender vel et spørgeskema til sidst, hvor man kan vælge version (normal procedure for KS-projekter).

EDIT: Har lige set, at man faktisk får alle computer-udgaverne for $10.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/04-13 21:36 
Det der ligner da næsten grund nok til at erhverve mig en 3DS.

Havde overvejet en Vita siden jeg har en DSL, men den ville primært blive anvendt til PSX titler fra PSN :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 13/04-13 23:14 
Glæder mig rigtig meget til Shovel Knight. Var solgt da jeg hørte musikken! :)
j/k
SumezSumezSkrevet 14/04-13 00:56 
Du er smart jaes, og jeg følger vist ikke så godt med :)
Jeg har backet nu, så tak
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 14/04-13 12:56 
Øv så det for sent... Nå så må jeg bare vente til det udkommer
Le RoofLe RoofSkrevet 14/04-13 16:09 
Du kan stadig nå det indtil den 30/4.

Smid dine penge her <---
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
Bede-xBede-xSkrevet 13/10-13 16:09 
Ny Shovel Knight trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=jo-uuawy9Ok

De ser ud til at ramme præcis det de går efter.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WonderboyWonderboySkrevet 13/10-13 16:21 
Hvilken platform er det til?.
I love monster land
Bede-xBede-xSkrevet 13/10-13 16:32 
PC/MAC/Wii U/3DS.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WonderboyWonderboySkrevet 13/10-13 17:41 
På disc og cartridge eller som download?.
I love monster land
Bede-xBede-xSkrevet 13/10-13 18:50 
Download, men jeg kan ikke huske om der var en reward tier på Kickstarteren, hvor man fik en æske/disc med.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
millenniummillenniumSkrevet 27/12-16 21:54, rettet 27/12-16 21:54 
Masser af ros til deres nye Shantae på PS4...

Video review
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 27/12-16 22:07 
Nåja, det skal jeg også i gang med :)

Jeg kunne godt lide Pirate's Curse, det var et rigtig hyggeligt spil, men føltes en smule uambitiøst og overfladisk. Håber det skyldes at de havde gang i ½Genie Hero sideløbende, og at der noget mere kød på denne titel. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 28/12-16 08:24 
Gennemførte 1/2 Genie her inden jul og det er ganske hyggeligt.
Spillet DEFINERER bare backtracking. Istedet for en oververden vælger man baner på et kort (og det bliver kun til 5-6 styk til sidst), som man skal løbe igennem en del gange hver gang man får et nyt upgrade. Hvis man bare kunne løbe igennem banerne er der nok kun ca 1.5 times gameplay.
Forstå mig ret, det er stadig et sjovt spil, god platforming og joie-de-vivre, samt flot grafikstil og et knaldgodt soundtrack fra Jake Kaufman. Ville bare have ønsket mig lidt flere baner med lidt mindre backtracking.
SumezSumezSkrevet 28/12-16 08:52 
Lyder meget som Pirate's Curse :\
Bortset fra at jeg synes Pirate's Curse er et væsentlig flottere spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 28/12-16 17:37, rettet 28/12-16 17:44 
Har kun spillet 3DS udgaven af Pirate's Curse og Xbox One udgaven af 1/2 Genie Hero.
Er HD udgaven af Pirate håndtegnet grafik eller 3D som i 1/2 Genie?
Edit: kiggede lige en video af konsoludgaverne af Pirate's Curse og det ser da hersens ud. Dialog tegningerne er nye og flotte men selve spilgrafikken er sådan noget grimt uprezzed mudder. 1/2 Genie Hero er meget pænere.
SumezSumezSkrevet 28/12-16 19:15 
Hvad? Nej. Ikke på WiiU i hvert fald. Det er superflot og skarpt pixelperfekt Henk Nieborg stil. "Low res", men fantastisk stil. Ikke noget opskaleret filtersmuds her. Dialogtegningerne er til gengæld forfærdeligt grimme og passer slet ikke ind i spillets stil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 28/12-16 19:24 
Hmm det må være youtube på min iPhone 5 der smadrer grafikken så. Det eller letsplayers havde nogle grimme filtre tændt.
SumezSumezSkrevet 13/09-17 10:59 
WayForward har ikke helt glemt pixelgrafik endnu

https://www.youtube.com/watch?v=qq6RReVVE7A
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 13/09-17 11:49 
Ingen Switch udgave? Ærgerligt og direkte dumt hvis man kigger på salgstal fra f.eks. Dragon's Trap, hvor Switch udgaven solgte mere end PS4, XB1 og PC tilsammen.
slk486slk486Skrevet 14/09-17 08:38, rettet 14/09-17 08:44 
Mystik Belle er ikke et WayForward spil. Det er lavet af en enkelt gut, der fundede det via Kickstarter for nogle år siden.
j/k
SumezSumezSkrevet 14/09-17 09:22 
Underligt hvad de så skal bruge WayForward til.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 14/09-17 09:30 
Ja, for det står jo ikke i beskrivelsen af den video du linkede til ;)

WayForward has teamed up with Last Dimension to bring its magical misadventure Mystik Belle to consoles! Originally created for Steam, the 2017 version delivers silky smooth frame rates, updated trophies and achievements, and a revised storyline.
j/k
SumezSumezSkrevet 14/09-17 09:45, rettet 14/09-17 10:44 
Altid noget at spillet får en silkesmidig framerate.

Tak for udredningen btw - synes det er sjældent der står noget interessant i beskrivelserne på YouTube ;). Det er generelt svært at finde info om spillet, så det kom bag på mig at spillet allerede er udgivet på PC.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 14/09-17 10:21 
"You! You! Give us smooth!" "Yes! You! Give us silky!"
j/k
3of193of19Skrevet 14/09-17 12:43, rettet 14/09-17 12:44 
Sumez>
Underligt hvad de så skal bruge WayForward til.

Nok fordi det er svært at få opmærksom i et overmættet marked. Havde du lagt mærke til spillet hvis du ikke havde set WayForwards trailer?
Og der er meget papirkrig i at udgive på XB1 og PS4.
JmogJmogSkrevet 26/09-17 11:38 
3of19>
Ingen Switch udgave? Ærgerligt og direkte dumt hvis man kigger på salgstal fra f.eks. Dragon's Trap, hvor Switch udgaven solgte mere end PS4, XB1 og PC tilsammen.

Jo, det er skam også annonceret til Switch.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig