X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GTA:VC på XBOX?


Svar
PalsgaardPalsgaardSkrevet 16/07-03 11:07 
Er jeg den eneste PS2 ejer der godt kan blive lidt småirriteret over at GTA:VC, ifølge IGN måske er på vej til Xbox'en ? Er det ikke lidt at tage r*ven på trofaste kunder der sætter stor pris på disse ekslusivtitler ?

Selve artiklen på IGN
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
quadquadSkrevet 16/07-03 11:16 
Bliver spillet dårligere på PS2 at af Xbox-ejere kan nyde spillet på deres Xbox?
AndréAndréSkrevet 16/07-03 11:20 
han mener jo nok at den eneste grund til at eje en ps2 er VC og når det spil kommer til xbox, såå er maskinen fucked
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
PalsgaardPalsgaardSkrevet 16/07-03 11:23 
Spillet bliver ikke dårligere men spillet er blevet lanceret på et forkert grundlag, de har bildt os én ting ind og gjort en anden !
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
quadquadSkrevet 16/07-03 11:25 
Kan seriøst ikke se problemet i det. Folk whiner da heller ikke over at Halo kommer til pc? Godt nok var det et PC-spil til at starte med, men blev senere i udviklingen Xbox eksklusivt.
PalsgaardPalsgaardSkrevet 16/07-03 11:26 
Nej men nu er en pc heller ikke en del af selve konsol markedet ! i hvert fald efter min mening !
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
quadquadSkrevet 16/07-03 11:28 
Men det vil da bare gøre salget af GTA: VC større og dermed flere penge til produktion af efterfølgere. Jo flere formater det kommer ud på, jo flere kopier kan der sælges.

At GTA-serien skulle være eksklusivt længere end til en bestemt dato har jo ikke været meningen.
PalsgaardPalsgaardSkrevet 16/07-03 11:33 
Nej men det er først i midt i år 2004 at eksklusivtitlen udløber, sagen er at GTA:VC blev lanceret som eksklusiv til PS2 og når spillet har opnået den enorme succes det har, skidder man på forbrugeren og lancerer spillet på en anden konsol alligevel !
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
quadquadSkrevet 16/07-03 11:41 
Jamen i har jo fået den glæde af spillet siden det kom ud?!
Man skal da virkelig være inkarneret fanboy hvis man ikke kan se det fornuftige i at slippe det ud på flere forskellige platforme. I sidste ende kommer det jo forbrugeren til gode alligevel. Selvom din dumme xbox-ejene nabo nu også kan spille det eneste spil som du føler berettiger PS2'en eksistens.
enfenenfenSkrevet 16/07-03 11:44 
Do I detect a PS2 fanboy? :)

At spillet kommer til Xbox, har jo været kendt i lang tid. Jeg kan ærlig talt ikke se problemet.

Det ville næsten være det samme, som at sige at Splinter Cell ikke skulle være kommet på PS2 og Gamecube, da spillet jo var exclusive til Xbox i starten. At Splinter Cell på de to andre konsoller ikke kan måle sig med Xbox versionen, er en helt anden snak...
What is the Matrix?
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 16/07-03 11:47, rettet 16/07-03 11:51 
Palsgaard >
har, skidder man på forbrugeren og lancerer spillet på en anden konsol alligevel !

Kan du ikke være bedøvende ligeglad? Som wagner har pointeret bliver spillet jo ikke dårligere på ps2 blot fordi det bliver lanceret på en anden platform. Og de skider da ikke på forbrugerne, de vil bare gerne tjene penge. Er det ikke naturligt?

Jeg forstår ikke den måde hvorpå folk efterhånden har et religiøst tilhørsforhold til deres konsol og vil forsvare den uden at se tingene i perspektiv.
I win, you loose
la0sla0sSkrevet 16/07-03 12:06, rettet 16/07-03 12:08 
og til den tid det kommer på xbox kommer der sikkert et nyt gta spil til ps2...
så tude tude tag det roligt...

jeg har ingen xbox, og er ikk nogen xboxfan, men man må da håbe at de kan få rettet spillet så det er noget værd og ikke har alle de fejl som PS2 versionen havde.. who cares anyway.. det er jo ikk fordi det er noget sublimt spil ;)
Hvad sker der?
millenniummillenniumSkrevet 16/07-03 13:36, rettet 16/07-03 13:37 
Hmm... jvf mit indslag om forbrugernes tilbedelse af de elektroniske guder, a.k.a. konsol fanboys. :) Der burde egentlig kun være krig mellem producenterne. - Ikke forbrugerne.

Men som PS2-ejer er jeg da bare tilfreds med at kunne have spillet GTA3 + Vice i lang lang tid før spillet har vist sig på andre konsoller. Den tredje 3D konsol udgave af GTA er jo på vej, og mon ikke PS2'en også snupper den først?!
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 16/07-03 13:49 
Jeg synes også det er lidt lusket at gøre på denne måde, og jeg var nok en af dem der råbte højest, da de indgik eksklusiv-aftalen, for jeg købte min Xbox i håbet om GTA3 på den.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SolaegSolaegSkrevet 16/07-03 14:29 
Jeg ville da glæde mig meget til en Xbox-udgave med Custom-soundtrack, bedre grafik og bedre styring(IMO).
NaieraNaieraSkrevet 16/07-03 14:33, rettet 16/07-03 14:34 
Det ved du jo intet om... De kan lave mega juks i styringen, og så kan det være ligemeget hvor god du synes Xbox controlleren er.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 16/07-03 14:46 
Jeg bruger Xbox-controlleren i Vice City på min PC'er, og den fungerer glimrende, så hvis de ikke er totalt tåbelige, så bliver det godt :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
AmbyAmbySkrevet 16/07-03 15:09 
du bruger ikke musen ?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KTCKTCSkrevet 16/07-03 15:23 
Nope, efterspørgsel på controller-styring har fået mig til at gå over til det...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/07-03 15:54 
Hvad er efterspørgsel på controller styring?

Og hvordan har du gjort?

Er der lige så meget musik med i PC versionen som til PS2?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
DommergaardDommergaardSkrevet 28/07-03 16:23 
Kan ikke se hvorfor du bliver "pissed" over det! - Spillet GTA 3 var jo oprindeligt aftalt at komme til Xbox! Men en eksklusiv aftale med Sony gjorde at det ikke blev til noget!

Microsoft er ikke ligefrem dem der har pengenød, så jeg kan da kun smile over at det kommer til Xbox, da jeg selv har planet om at købe den ;)
olmeolmeSkrevet 28/07-03 16:25 
Lad os nu høre noget officielt. Kan ikke forestille mig Rockstar vil pisse Sony alt for meget af.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/07-03 16:27 
Hvorfor ikke?

Rockstar har jo intet at miste.

Jeg tror ikke at Sony er spor interesserede i at GTA serien bliver Xbox2 eksklusiv i næste konsolgeneration.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
MajorPMajorPSkrevet 28/07-03 16:30 
olme >
Kan ikke forestille mig Rockstar vil pisse Sony alt for meget af.


Hvad har de at miste ved det? Tør vædde med at de er lige så pengegriske som andre. MS kan tilbyde flere penge end Sony, så tror de er bedøvende ligeglade.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
olmeolmeSkrevet 28/07-03 16:37, rettet 28/07-03 16:44 
Næh, men planen med at udgive den under et andet navn til xbox, vil da helt sikkert få sony op af stolen. De vil sikkert lægge sag an, og nedlægge fogedforbud. På den måde kan de da sagtens få det stoppet et godt stykke tid.

Om GTA bliver xbox2 eksklusivt tror jeg kommer helt an på hvor meget MS eller Sony vil betale. Det er kun EA der er store nok til at udelukke en platform for at få sin vilje, som onlinemuligheden på konsoller.

Edit: Svar til 7. sol
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/07-03 16:43 
Det jeg mener er, hvis Sony bliver sure, hvilket de helt sikkert gør, hvad kan de så gøre?

De kan bryde aftalen med Rockstar, men det tror jeg næppe.

De kan sagsøge Rockstar - jo da, men hvis Rockstar bliver for sure gider de jo ikke have noget at gøre med Sony mere?

Så ligegldigt hvad så har Rockstar jo fat i den lange ende.
Man kan sige at det også er den fordel for dem at samarbejde med Sony.
Jeg tror bare ikke at Sony er ligeså arrogante som Nintendo, at de tror at bare fordi PS2 er kongen nu, så vil PS3 også blive det helt automatisk.

Jeg tror ikke at Sony på nogen måde tør risikere, at GTA 4 [ eller 5 ] bliver en eksklusiv launchtitel til Xbox2.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RJKRJKSkrevet 28/07-03 16:57 
MajorP >
olme >
Kan ikke forestille mig Rockstar vil pisse Sony alt for meget af.

Hvad har de at miste ved det?

Penge...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
olmeolmeSkrevet 28/07-03 16:58 
Jeg går udfra at deres eksklusiv aftale med sony er et juridisk dokument. Jeg tror at sony kan kræve en masse penge, og evt. stoppe/udsætte spillet på XBOX.

Som i påpeger er så spørgsmålet om sony vil gøre rockstar sure ved at gå efter dem hvis de bryder aftalen.
IMO vil et brud på en eksklusiv aftale, være det samme som at sige, at der nok heller ikke bliver en ny aftale. Hvad sker der med alle andre aftaler sony har med andre firmaer. Vil de ikke bare blive brudt, hvis sony giver efter for Rockstar? De vil blive brudt eller forsøgt reforhandlet af alle.

Det mest sandsynlige IMO er at Rockstar køre eksklusiv aftalen ud med Sony til og med 2004, for derefter at lade Sony og MS overbyde hinanden.
SaturinoXSaturinoXSkrevet 28/07-03 17:56 
der er sikkert et eller andet "hul" hvor de kan "smutte" udenom....

det er nok også derfor de kalder det "VICE CITY" uden GTA
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
jaesjaesSkrevet 28/07-03 18:04 
Det hedder stadig Grand Theft Auto...
MajorPMajorPSkrevet 28/07-03 19:10 
Fordi...? MS kan overbyde Sony til hver en tid, selvfølgelig hvis de vil satse stort på spillet.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
SaturinoXSaturinoXSkrevet 28/07-03 19:19 
jaes >
Det hedder stadig Grand Theft Auto...

Hmn, læste på en amerikansk CLAN's forum, at det var noget i den STIL..fordi det var UDEN GTA

men var nok forkert på den
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
SephirothSephirothSkrevet 28/07-03 19:25 
De HAR sløjfet GTA-navnet - det står jo osse i artiklen!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
KTCKTCSkrevet 28/07-03 19:35 
SeventhSun >
Hvad er efterspørgsel på controller styring?

Og hvordan har du gjort?

Er der lige så meget musik med i PC versionen som til PS2?

Mine omgivelser og specielt kæresten vil gerne styre GTA3 og Vice City med controlleren, så derfor... Og rent fysisk har jeg lavet mig et stik, der gør det muligt at tilslutte Xbox-controlleren til PC. Med den rigtige driver kører det bare.

Ja, der er præcis lige så meget musik i PC-versionen, og så er der mulighed for at bruge sine egne MP3'er i spillet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
olmeolmeSkrevet 28/07-03 19:35, rettet 28/07-03 19:37 
Sephiroth >
De HAR sløjfet GTA-navnet - det står jo osse i artiklen!

Jeg syntes det lyder lidt langt ude, man kunne da godt forestille sig en eksklusiv dækkede alt de kunne komme i tanke om. Men det er da ikke umuligt.
Edit: Rockstar har da ikke meldt ud officielt vel?
SephirothSephirothSkrevet 28/07-03 19:40, rettet 28/07-03 19:46 
Nej, stadig kun et rygte...

EDIT: Ang. eksklusiv-aftalen, så mener jeg kun, at den gælder selve navnet "Grand Theft Auto", og Rockstar er dermed i sin fulde ret til at udgive samme spil under et andet navn... Men egentlig er jeg også ligeglad, for jeg synes at GTA-serien - specielt Vice City - er noget opreklameret tis!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
jaesjaesSkrevet 28/07-03 20:39 
Sephiroth >
De HAR sløjfet GTA-navnet - det står jo osse i artiklen!

Ok - troede det var PS2/PC versionen, der blev spurgt om...
SaturinoXSaturinoXSkrevet 28/07-03 21:11 
Det var det ikk, mente xbox !
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
T.REXT.REXSkrevet 29/07-03 20:33, rettet 29/07-03 20:34 
Jeg kan godt forstå Palsgaard. For egenligt må Rockstar først sælge til andre konsoller i 2004. Og så har de snydt ved at slette GTA og bare kaldt den Vice City. Hvad når GTA 4 udkommer i slutningen af 2004 (som jeg har hørt et eller andet sted fra at det gør), mon de ikke også bare skriver kontrakt med Sony og så sælger den til multikonsol under andet navn. jeg vil sige det er at tage r*ven på folk. Det er min mening.
One PS2 to rule them all
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 29/07-03 20:39 
Kan de ikke bare arbejde på xbox udgaven, og så udgive vice city den dag kontrakten udløber?
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig