X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dishonored


Svar
jaesjaesSkrevet 11/07-11 21:39, rettet 11/07-11 21:46 
Så er der tilsyneladende noget interessant på vej til fans af Deus Ex og Thief :)

"Why should you care?
Even if you haven’t played them, you’ve undoubtedly heard of Thief and Deus Ex. One of the main minds behind those two games, Harvey Smith, is the co-creative director of Dishonored along with Raf Colantonio, the founder of developer Arkane Studios. The two share a visio... Se hele indlægget
93 emne(r).
« < 1 2

Svar
FancyPantsFancyPantsSkrevet 28/11-12 23:48 
millennium>
Men man ved det ikke, før man har prøvet at løfte papiret, så det forpligter alligevel spilleren til at prøve en handling med alt det læsemateriale man støder på.

Hvilket IMO stadig er at foretrække, frem for en milliard ligegyldige unskippable cutscenes :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 29/11-12 08:30 
SeventhSun>
Haha ok, så Bethesda har simpelthen samme navn og status som Rockstar?

Det kan da ikke være meget langt fra? Rockstars flagskib sælger lidt bedre end Bethesda, men Bethesda har fingrene i en del flere ting i øjeblikket, bl.a. med opkøb af Id Software, som vi forhåbentlig er enig om i sig selv har højere "status" end Rockstar :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ProzelProzelSkrevet 29/11-12 08:40 
Meget uenig. Id Software er jo ingenting i dag ift. hvad de før har været. RAGE var så middelmådigt som en FPS bliver. Bethesda udgivet spil som Brink, som helst sikkert ikke har bidraget til renomméet.

De værste jeg kan komme i tanke, som Rockstar har udgivet, er LA Noire. Jeg mener at GTA er kendt på samme fod som FIFA, og der er Elder Scrolls ikke nået endnu.
BeanoBeanoSkrevet 29/11-12 08:44, rettet 29/11-12 08:45 
@Sumez: Omvendt har Bethesda et ry for at sende enormt fejlbehæftede spil på gaden. Før Dishonored læste jeg en del indlæg på diverse mange folk som var utroligt skeptiske pga. det, selv om det er helt andre udviklere, engine (UE3) og at Bethesda kun er udgiver.
SumezSumezSkrevet 29/11-12 09:08, rettet 29/11-12 09:11 
Prozel>
RAGE var så middelmådigt som en FPS bliver.

Det ændrer jo stadig ikke på at Id Software er et navn, der har hamret sig fast i folks bevidsthed, hvis man har bare lidt erfaring med computerspil. :)

Beano>
@Sumez: Omvendt har Bethesda et ry for at sende enormt fejlbehæftede spil på gaden. Før Dishonored læste jeg en del indlæg på diverse mange folk som var utroligt skeptiske pga. det, selv om det er helt andre udviklere, engine (UE3) og at Bethesda kun er udgiver.

Ikke at jeg tror det kunne spille nogen som helst rolle for spillets succes (bare se på Skyrim, eller for den sags skyld RDR for at hive Rockstar med i vognen), men det er stadig en god pointe - at folk kigger på Bethesda navnet, og helt ignorerer udviklerne der står bag. Personligt vidste jeg dog slet ikke selv at det var et Bethesda spil før nu, i denne diskussion, men var godt klar over at det var et Arkane spil, hvilket nok var den primære årsag til min skepsis for spillet. Men det har fået så meget positiv feedback at jeg er helt sikker på at jeg skal have det henad vejen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 29/11-12 09:10, rettet 29/11-12 09:13 
FancyPants>
millennium>
Men man ved det ikke, før man har prøvet at løfte papiret, så det forpligter alligevel spilleren til at prøve en handling med alt det læsemateriale man støder på.

Hvilket IMO stadig er at foretrække, frem for en milliard ligegyldige unskippable cutscenes :P

Dishonered giver lige så meget historie med miljøets omgivelser. Alle rekvisitterne og personerne er med til at udvide plottet, hvilket jeg synes er en meget mere raffineret måde at eksekvere noget story telling. Graffitti-budskaber på væggene, dører som er spændt fast med store skruestikker og vagter der dumper lig i floden. Det er ting som fortæller noget, og man ser det mens man går gennem spillets verden. Ikke som fastspændte cutscene, men random detaljer der bidrager til historiens helhed.

På mission 4 er det i øvrigt rigtigt godt at have Dark Vision opgraderet til level 2. :)
The medium is the message.
ProzelProzelSkrevet 29/11-12 09:16 
Sumez>
Prozel>
RAGE var så middelmådigt som en FPS bliver.

Det ændrer jo stadig ikke på at Id Software er et navn, der har hamret sig fast i folks bevidsthed, hvis man har bare lidt erfaring med computerspil. :)

Nu kan og vil jeg ikke svare på en hele generations vegne, men jeg er fra 94 og har absolut intet forhold til Id, det samme gælder mine venner, som heller ikke kender dem. Og den nuværende og kommende generation tror jeg slet ikke vil have noget specielt til Id. Jeg vil mene de netop ser Rockstar som dem, du ser Id som. :)
BeanoBeanoSkrevet 29/11-12 09:20, rettet 29/11-12 09:32 
Sumez>
Personligt vidste jeg dog slet ikke selv at det var et Bethesda spil før nu, i denne diskussion, men var godt klar over at det var et Arkane spil, hvilket nok var den primære årsag til min skepsis for spillet. Men det har fået så meget positiv feedback at jeg er helt sikker på at jeg skal have det henad vejen.

Ja hold øje med tilbudene for det er et spil som er værd at bruge tid og (de rette) penge på. Syntes ikke det lever op til hypen og er for kort, men bestemt et fint spil med lækker univers og stemning :)
SumezSumezSkrevet 29/11-12 09:32, rettet 29/11-12 09:32 
Prozel>
Nu kan og vil jeg ikke svare på en hele generations vegne, men jeg er fra 94 og har absolut intet forhold til Id, det samme gælder mine venner, som heller ikke kender dem. Og den nuværende og kommende generation tror jeg slet ikke vil have noget specielt til Id. Jeg vil mene de netop ser Rockstar som dem, du ser Id som. :)

Det er en meget trist dag, hvor GTA-serien blev mere ikonisk end Wolfenstein, Commander Keen, Doom og Quake til sammen. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 29/11-12 14:10 
Det er din alder, Sumez.

Næste generation vil sikkert bruge sætninger som: "Fedt, det er af dem som også lavede GTA".

Spilbranchen er måske på vej mod filmbranchens falske marketing "From the producers who hired a runner who knows somesone that starred in Lord of the Rings, but was later edited out....".

Alle undskyldninger for at smide et værdifuldt brand på coveret. :)
The medium is the message.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/11-12 16:01 
Sumez>
Det kan da ikke være meget langt fra? Rockstars flagskib sælger lidt bedre end Bethesda, men Bethesda har fingrene i en del flere ting i øjeblikket, bl.a. med opkøb af Id Software, som vi forhåbentlig er enig om i sig selv har højere "status" end Rockstar :)

Uanset hvad man mener om de pågældende firmaer, så vil jeg påstå, at Rockstar i langt langt højere grad har formået at kæde deres navn sammen med deres produkt. Især overfor mainstream publikummet.

Der er sgu ingen almindelige mennesker, der ved hvem Bethesda er.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 29/11-12 17:57, rettet 29/11-12 18:01 
Selvfølgelig er der det, det er da helt sikkert en af de mest kendte udviklere/udgivere i denne generation. Der er ingen der har sagt det er i ligeså høj grad som Rockstar, men pointen er stadig spot on.

Du skal ikke komme her og fortælle mig at fx de millioner af mainstream folk der har spillet skyrim og/eller fallout ikke kigger en ekstra gang på Dishonored æsken når der står Bethesda på kontra hvis der havde stået et eller andet ukendt.
KTCKTCSkrevet 30/11-12 13:40 
Man kan vel altid trøste sig lidt med, at Rockstar North (under et andet navn) faktisk lavede Lemmings i sin tid :)
Jeg kunne også meget godt lide Walker og nogle af deres andre titler.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 30/11-12 13:49 
Man kan trøste sig med, at de endelig forløste deres potentiale og lavede Read Dead Redemption :) Most wanted sequel plox.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 30/11-12 13:53 
Wehner>
Man kan trøste sig med, at de endelig forløste deres potentiale og lavede Read Dead Redemption :) Most wanted sequel plox.

+1
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 30/11-12 14:05 
Jeg tror i øvrigt også, at Bethesda er ved at være et af de pænt store navne, men der må være et godt stykke op til Rockstar endnu.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 30/11-12 14:54 
Jeg tror problemet ligger i at Bethesda både udgiver og udvikler - og GTA-navnet har været et household name siden det første spil. Det kan godt være at Skyrim er populært og mainstream, men det er nok de færreste der kender lige så meget til Elder Scrolls som brand i forhold til GTA, fordi GTA er langt tydeligere og mere fremhævet i seriens spil..
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/03-15 19:51 
Fanme et fedt spil, det her. Det gav mig stort set alt det, jeg savnede, da jeg spillede Bioshock: Infinite.

Hvis Infinite havde haft samme sjove gameplay som Dishonored, ville det være et 10/10-spil :)
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 05/03-15 09:15 
Good boy. Det er et klasse spil. Ærgerligt der ikke er udgivet en stor collectors edition kasse.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 05/03-15 09:52 
KillerBean2>
Hvis Infinite havde haft samme sjove gameplay som Dishonored, ville det være et 10/10-spil :)

Det er vel bare det første Bioshock, så? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/03-15 10:34, rettet 05/03-15 10:35 
Sådan ca., ja. Bare endnu bedre :)

Jeg var faktisk ret vild med historien i Infinite. Den var måske lige lovligt kringlet og blev fortalt på en lidt anstrengende måde, men i de store træk synes jeg, den var en forbedring i forhold til den allerede fremragende historie, man får serveret i det første Bioshock. Største minus ved Infinite er dets gameplay, der er blevet næsten fuldstændig ligegyldigt mht. stealth-elementer, og som ikke er nær så sjovt som det burde være.

Omvendt er historien lidt tam i Dishonored, mens det har gameplay, der er mindst lige så sjovt og spændende som det, der gør det første Bioshock fantastisk. Det bruger mange af de samme elementer, men tilbyder endnu større frihed til at være kreativ og stinker langt væk af replay value.

Dishonored er det bedste spil, jeg har spillet i rigtig, rigtig lang tid. Det er så godt, at det sætter tingene i perspektiv.

Jeg kastede mig over S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat i aftes, men endte med at afinstallere det igen, da det ærligt talt virker som noget lort, når man lige har været igennem et spil af en helt anden kaliber.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 05/03-15 10:44, rettet 05/03-15 10:45 
Jeg synes historien i Infinite var barnlig og pinlig. Den havde et stort potentiale, men var virkelig amatøragtigt udført. Hele multiverse-konceptet falder over sine egne ben i forsøget på at lave et sjette-sans-twist, og den måde de håndterer racisme på, er sindssygt ensporet og klichépræget - uddybede det lidt mere i tråden om spillet.

Historien i det første Bioshock var selvfølgelig ikke noget særligt, men i det mindste tog den ikke sig selv ligeså seriøst, og selve spillets setting fortalte en historie i sig selv, langt bedre end den gjorde i Infinite, på et næsten Metroid-agtigt niveau. :)

Men helt enig omkring Dishonored. Heller ingen spændende historie, men en solid samlet pakke, og decideret sjovt gameplay, som man ikke har følt i særlig meget andet fra genren i lang tid, det er virkelig et spil der har været samlet, selvom det lignede en stor kliché på papiret.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 05/03-15 11:28, rettet 05/03-15 11:29 
Synes heller ikke historien i Infinte kom ind under huden på mig. Dets forsøg på at bryde normerne med multiverse plottet faldt til jorden des længere det skred frem. Historien var god de første 15%, men så tabte den mig. Ikke nogen "på-kanten-af-sædet" følelse.

Dishonered historien var derimod ikke original, men den var kompetent sammensat, overskueligt og indlevende. Jeg fik følelsen af at være I historien, og jeg interesserede mig for karaktererne.
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 05/03-15 12:39 
KillerBean2>
Største minus ved Infinite er dets gameplay, der er blevet næsten fuldstændig ligegyldigt mht. stealth-elementer, og som ikke er nær så sjovt som det burde være.

Part 2 af "Burial At Sea" udvidelser kan anbefales ift. netop det punkt (og Part 1 bare fordi Rapture)... Hvis du tilfældigvis skulle falde over et snotbilligt Season Pass på et Steam udsalg engang. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03-15 14:44, rettet 05/03-15 14:45 
De var rigtig billigt på bud på PSN for et stykke tid siden. Men jeg sprang dem over da jeg satser på en HD remake til PS4, hvor alt DLC er med på disc :)
Jeg synes ligesom Killer Bean at infinite var rigtig godt. Årets spil IMO.
Historien giver først mening til aller sidst i spillet, så hvis man er faldet fra inden, så kan man ikke bedømme den side af spillet :) Det kræver også at man er dedikeret og spiller det igennem uden at holde pauser. Ellers bliver man sikkert sat af undervejs.
Historien er mind-blowing når tingene falder på plads. Desværre er gameplayet ikke meget over middel. Jeg er dog glad for at jeg spillede på Hard, som mange anbefaler, ellers havde det nok tangeret til det kedelige :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 27/08-15 14:49 
https://www.youtube.com/watch?v=RbB9e7egGSw

60fps er det da i hvertfald ikke, og grafikken ser heller ud til at have fået et boost. Underlig remaster og "definitiv" udgave.
SumezSumezSkrevet 27/08-15 14:51 
Underlig måde at tjene flere penge på et spil man allerede har udgivet en gang før ;P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 27/08-15 15:02 
De behøver vel ikke åbenlyst lyve for at gøre det? Var 60fps osv ikke lovet tidligere i remasterens fase?
BeanoBeanoSkrevet 27/08-15 15:39, rettet 27/08-15 15:40 
Det har skam fået en del forbedringer, f.eks. textures.

http://youtu.be/MvHMgmR0R50

Det burde have været 60fps imo men kan ikke huske de har lovet det.
Det definitive kommer bl.a. fra at alt DLC er inkluderet.
Bede-xBede-xSkrevet 27/08-15 16:01 
Polygon har en sammenligning med 360 udgaven:

https://youtu.be/MvHMgmR0R50
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/08-15 16:11 
Her er en sammenligning mellem PS4 og Xbox 360:
https://youtu.be/MvHMgmR0R50

;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 27/08-15 16:24 
Lol. Var ikke lige gået op for mig at Beanos link også var fra Polygon :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 27/08-15 18:34 
Dunwich>
De behøver vel ikke åbenlyst lyve for at gøre det? Var 60fps osv ikke lovet tidligere i remasterens fase?

Nej, det havde de ikke sagt noget om.
JmogJmogSkrevet 29/08-15 20:57 
Definitive Edition er ude nu. 31,2Gb fylder det. Plus lidt over 4Gb patch.
JmogJmogSkrevet 30/08-15 01:19 
Har fået spillet en lille smule og det er godt nok ikke meget de har forbedret rent grafisk. Faktisk udover den højere opløsning virker det ikke som om der er noget som helst forbedret.

Men det er stadig et dødgodt spil og med tre udvidelser inkluderet er det en god pakke.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/08-15 01:42 
Texturerne er så vidt jeg kan se forbedret ret voldsomt. Ikke at de er super flotte nu, men de var virkelig grimme på PS3 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 30/08-15 03:25 
Ah, det er sikkert den klassiske, at jeg husker det som flottere end det var, og så lever realiteten op til mit minde selvom det faktisk overgår originalen.

Frameraten virker i øvrigt mere stabil. Jeg blev noget bekymret ved udendørsscenerne ved paladset i starten, for der er nogle ret heftige stuttering problemer, når man kigger på paladset og bevæger kameraet, men så snart spillet gik rigtigt i gang, kørte det helt stabilt de næste par timer, jeg spillede.
BeanoBeanoSkrevet 30/08-15 07:30, rettet 30/08-15 07:32 
Har spillet ca. 3 timer og slet ikke oplevet stuttering, framedrops, tearing, etc. endnu på PS4. Textures syntes jeg generelt er flotte nu, passer helt ind i spillets stil at de ser håndmalede ud. Dog et par grimme ind i mellem og en flimrende lo-res skygge hist og pist. Nydelig port selv om det burde være 60fps.
JmogJmogSkrevet 30/08-15 09:38, rettet 30/08-15 09:39 
Det var også kun i det ene område. Der er en masse lodrette linier når man kigger på paladsets mur. Jeg har sjældent set noget lignende den effekt der kommer, når man panorerer sidelæns mens man kigger på den. Prøver at fange noget video af det senere.
millenniummillenniumSkrevet 12/02-17 00:42, rettet 12/02-17 00:43 
Er gået igang med Dishonored 2 (nået til 3. mission). Indtryk so far...

- Måske er jeg lige lidt stealth rusten, men det føles en kende mere svært end det forrige. Vagterne er mere sensitive og sværdkampe er næsten selvmord.

- Der er igen meget historie og del-historie med. Måske for meget, men, man kan jo bare ignorere de utallige breve, bøger, tankelæsninger og dialoger der er strøet ud over scenerne.

- oplevede nogle frame-rate problemer da jeg sad på en motorbåd og kiggede ud over byen (too many details), men 98% af tiden kører det flot og smooth.

- jeg var kæmpe fan af Dishonored 1, og kan mærke grebet atter lukker sig omkring mig. Det er godt!
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 12/02-17 01:49 
Ny tråd til 2'eren. Det må det vist fortjene :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 12/02-17 08:51 
True, måske. Så må en moderator lige flytte det...?
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 12/02-17 11:14 
Det kan vi ikke - men du kan bare poste den som nyt emne.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
93 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig