X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad skal denne laptop koste?


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 11/07-11 21:13 
Jeg står og skal bruge en bærbar og har fået tilbudt denne.
Det er en HP Elitebook 2530P. Den har 2 år på bagen og fejler intet. Ingen kvittering.

Vigtige specs er:
Intel Core Duo L9400
2 gig ram
80 gig HD
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HulleHulleSkrevet 11/07-11 22:08, rettet 11/07-11 22:12 
1000 eller under ville være mit bud og så syntes jeg endda at det er meget højt sat.
Jeg har lige fået 1000 for min 5 år gamle bærbare PC. Den havde lidt bedre specs end den du nævner og kvittering med.

Omvendt har jeg lige købt en brugt HP. Dualcore 2,2Ghz, 4G Ram, og 320GB for 1700,-
Ved ikke om den du linker til er Dualcore?

Håber det sætter køb lidt i perspektiv, da det kan være svært at vurdere med brugte ting.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HankyHankySkrevet 11/07-11 22:22, rettet 11/07-11 22:27 
En Intel Core 2 Duo (ja, den har 2 kerner) fra en 2 år gammel bærbar, kan kun være en markant bedre processor, end en tilfældig Dual Core-processor fra en 5 år gammel maskine, så bedre specs vel nok næppe. Det afhænger også meget af hvilket chipset og GPU der sidder i bæsterne.

Jeg ville nok sige et sted mellem 1000-1300, alt afhængig af GPU, chipset og batterilevetid.

*EDIT*
Og køber du dig maskinen, Jugger, så gør dig selv den tjeneste at finde 2 GB (evt. brugte) matchende RAM, du kan sætte i ;-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HulleHulleSkrevet 11/07-11 22:31 
Ahh, Duo ;) Hvad kan jeg sige, klokken er mange..
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
JuggernautJuggernautSkrevet 11/07-11 22:54 
I er nogle hårde købmænd :) Sælger vil gerne have 2k. Og det skulle da endda være en fin pris (siger han).
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HankyHankySkrevet 11/07-11 23:04 
Så må du forklare ham, at man kan få nye bærbarer computere i dag, til omkring de ~3000 kr, med i3 processor, 4GB DDR3 RAM og +500GB HDD. Vi snakker altså spritny som i, med kvittering, reklamationsret, nyt batteri m.v. ;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
amnesiaamnesiaSkrevet 11/07-11 23:21 
Ja, selvom det er en HP business model med 1 års restgaranti - så vil batteriet sandsynligvis ikke længere være det bedste.

Byggekvaliteten på disse maskiner er dog i top og omkring de 2k kan måske være berettiget, især hvis den er bestykket med SSD disk som jeg har set nogen af disse være.
Græsset ER grønnere på den anden side!
JuggernautJuggernautSkrevet 11/07-11 23:35 
Byggekvaliteten er noget af det bedste jeg har prøvet. Og så vejer den jo stort set intet.
En tilsvarende ny i dag vil koste omkring 10k. Så det er lidt svært det valg her. Jeg får jo nok ikke noget i samme kvalitet og mobilitet for de penge.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
WehnerWehnerSkrevet 12/07-11 00:04 
Tjek lige vieving angle på den. Jeg har erfaring med at den er dårlig på HPs business-modeller. Ikke for at kaste malurt i bægeret :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/07-11 00:41 
Juggernaut>
Jeg får jo nok ikke noget i samme kvalitet og mobilitet for de penge.

Præcist. Jeg synes netop at de to ting forlænger "levetiden" for en laptop væsentligt mere end vilde specs gør. Jeg bruger selv en gammel LG TX Express, som jeg gav 9K for for en håndfuld år siden. Hvad angår specs er den håbløst forældet, men den vejer kun lidt over 1 kg og intet væsentligt er gået i stykker på den siden jeg købte den. Så den virker stadigvæk fint som arbejdshest :)
AV Intelligent Terminal
amnesiaamnesiaSkrevet 12/07-11 08:20 
Havde jeg stået og manglet en maskine i den størrelse, ville jeg ikke være bange for at smide de 2k efter netop denne model. Med restgarantien er du ligeledes sikret i 1 år endnu, så det er bare med at få købt :-)
Græsset ER grønnere på den anden side!
JuggernautJuggernautSkrevet 12/07-11 08:24 
Nu er jeg nysgerrig. Restgaranti, siger du?
Umiddelbart er de normale 2 år jo udløbet. Kører HP noget specielt i denne sammenhæng?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig