X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dynasty Warriors


Svar
3of193of19Skrevet 02/07-11 21:02, rettet 02/07-11 23:50 
Jeg laver mest denne seperate tråd for at undgå at Darkbeats tråd skal ende i mudderkastning pga en kommentar jeg lavede der var ment som lille joke men øjensynlig blev taget meget ilde op af Daihyoumaru.

For det første: nej jeg har ikke spillet særlig meget DW og specielt ikke de nyere spil. Serien droppede hurtigt fra min opmærksomhed da jeg synes at gameplayet generelt ikke siger mig meget og anmeldelser og videoer viste at der ikke var stor udvikling idet departement.

DW serien er i mine øjne produkt af heldig timing. Da PS2 var på trapperne var DW et af de mest imponerende spil teknisk set med de store slagmarker og tonsvis af figurer. Ved udgivelsen var der simpelthen ikke mange titler at vælge imellem og DW havde en chance at charme de masser af folk der købte en PS2 og manglede foder til maskinen.
Spillet virker også fint som magtfantasi. Ens figurer er simpelthen så overpowered i forhold til de almindelige fjender og det kan da være en dejlig måde at afreagere på. Personligt er det bare ikke noget jeg havde lyst til at bruge mere tid på. Ser jeg videoer af serien og lignende spil som N3 eller Fist of the North Star spillet (som jo kører på DW motoren) kan jeg blive imponeret over de flashy animationer osv, men gameplayet ser stadig så tyndt ud som de første spil i serien. At man så kan gå og pynte på det ved At tilføje rpg agtige spilmodes hjælper ikke noget når fundamentet i serien "bare" er en tech demo. "lipstick on a pig" ;)
Kigger jeg meta critic igennem får jeg lidt bekræftet at DW i bund og grund er en middelmådig spilserie, der har sine fans (salg på over 12 mio er alligevel ikke noget at kimse af), og det er der jo ikke noget galt i hvis salg af DW serien kan finansere titler som Gitaroo Man er det jo win-win.
enfenenfenSkrevet 02/07-11 21:39 
Jeg har prøvet et af dem på Xbox eller 360, og fandt det hurtigt kedeligt og monotont. Det samme er i øvrigt - som du selv er inde på - gældende for Ninety Nine Nights (N3).

Men Gamerankings viser også, at der i hvert fald ikke er tale om den absolutte elite.

Dynasty Warriors på Gamerankings
What is the Matrix?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/07-11 00:43 
Jeg er Warriors fan, men jeg skal da nok være den første til at sige at Dynasty Warriors er "Fifa med Kinesere": En franchise der får mindst et nyt spil hvert år og appelere til et nichémarked.

Hack n Slash spil som dette er langt fra en populær genre, men jeg er rigtig glad for dem og for mig er de en spirituel efterfølger til 2D brawler genren (Double Dragon, Final Fight, Knights of the Round) der dominerede i '90erne.
nerosnerosSkrevet 03/07-11 02:37 
Og den slags kan vi jo godt lide :-)
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 03/07-11 11:33, rettet 03/07-11 11:37 
Jeg har prøvet to spil i serien, 3'eren og 5'eren. I begge tilfælde er jeg den første halve time imponeret over de mange fjender på slagmarken. Derefter begynder det ekstremt repetitive gameplay at underminere oplevelsen, indtil det efter 1-2 timer bliver uudholdeligt.

Jeg elsker gamle klassikere som Final Fight, Double Dragon og Knights of the Round, og har gennemspillet dem alle mange gange, i min bog er de kvalitetsmæssigt langt foran DW (ihvertfald 3 og 5 som jeg har prøvet).
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/07-11 03:52 
7eren er rigtig god, og ikke kun fordi den er den nyeste. 6eren havde godt nok en ny engine, men jeg var ikke så glad for det nye Renbu-system og kostumerne var helt smadrede.

I 7eren er de til gengæld gået tilbage til det traditionelle Charge-system og historien er utrolig godt fortalt. Det har nemlig altid været lidt et problem i de gamle at de var præsenteret som om man helst skulle kende alle personlighederne i Romance of the Three Kingdoms i forvejen for at forstå deres motivation, men denne gang følger man hele historien helt op til Shu imperiets dannelse. Det er fordi at man denne gang ikke bare vælger en warrior og kæmper igennem en række missioner, men hver faktion har en 10-15 timers kampagne hvor man rotere imellem forskellige warriors som historien skrider frem. Det betyder også at der er plads til alt folk kan dø i historien på en væsentligt mere dramatisk måde, end blot at være en fodnote på en loadskærm som i de tidligere spil.

Jeg går i flere detaljer med det i video anmeldelsen.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 14/07-11 20:35 
Hvornår kommer den videoanmeldelse? :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/07-11 21:51 
Snart-agtigt ;)
BeanoBeanoSkrevet 10/10-11 11:41 
Dynasty Warriors 7 Xtreme Legends som udkommer i næsten måned, indeholder den alt fra DW7 spillet også?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/10-11 12:10, rettet 10/10-11 12:12 
Extreme Legends plejer som regel at være anderledes spil der bruger assets fra det foregående spil til at lave nye former for game modes og sådan.

Via "Mixjoy" kan man dog spille story mode fra syveren i XL

Der er udspecificeret hvad der er nyt her:

Link
BeanoBeanoSkrevet 10/10-11 12:21, rettet 10/10-11 12:22 
Der står i linket at man skal swappe med DW7 disken for at bruge mixjoy :(

Syntes det er ugennemskueligt hvad man skal gå efter hvis man ikke allerede har DW7.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/10-11 12:51 
Well man kan sagtens spille Extreme Legends standalone siden det lyder som om at der også er enormt meget i det i sig selv. Tror mest det er tænkt til DW7 ejere der er interesseret i at få nogen af våben ændringerne og sådan. DW7 koster sikkert ikke ret meget nu hvis man vil købe begge samtidig og få et enormt spil. Jeg tror jeg har passeret de 40 timer i DW7 alene.
BeanoBeanoSkrevet 10/10-11 12:55, rettet 14/10-11 17:14 
Jeg syntes nemli' at DW7 holder prisen godt - stort set lanceringsprisen de steder jeg har set det.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/10-11 17:04 
Jeg har også ventet på at DW7 skulle falde i pris, men det ligger stadig på de nogen-og-30 pund alle steder.

Men for at opsummere: Hvis jeg vil spille DW7 (det helt almindelige med story osv.!), kan jeg så enten købe DW7 ELLER DW7-XL, og få det samme ud af det (bortset fra added contents i XL)?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/10-11 22:49 
Nej. DW7XL har ikke den samme story mode som man finder i DW7.
Historien i DW7 fulgte de fire forskellige faktioner hvor man spillede som forskellige figurer fra hver, men i XL er der istedet historier der fokusere på den enkelte figur man spiller... Det er ihvertfald min opfattelse.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/10-11 10:48 
Nåh... Har lige opdaget at XL er PS3 only som er lidt ærgeligt da jeg plejer at spille serien på 360 og så ikke kan bruge det DLC jeg har købt... Ærgeligt, ærgeligt.

Anyway, Jimmy S har lavet en video om hvorfor han spiller Dynasty Warriors og jeg er mere end enig med ham da det er fuldstændig samme grund som jeg spiller det.

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jimquisition/4782-Dynasty-Warriors-Is-The-Citizen-Kane-Of-Gaming
SumezSumezSkrevet 17/10-11 23:34, rettet 17/10-11 23:40 
Er det virkelig kun mig der synes at ham der er utroligt kikset at høre på hver gang han prøver på at være sjov? :S

Ikke desto mindre gav det mig lyst til at prøve et af spillene (omend det kan krediteres ligeså meget til Darkbeats interesse for serien)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 18/10-11 08:45 
Sumez>
Er det virkelig kun mig der synes at ham der er utroligt kikset at høre på hver gang han prøver på at være sjov? :S

Jeg syntes også han er belastende og umorsom - så vi er mindst to!
nerosnerosSkrevet 18/10-11 11:31 
Darkbeat hvis du vil prøve kræfter med en fighter som tager lidt udgangspunkt i Dynasty Warriors kan jeg varmt anbefalde at du får købt: Suiko Enbu Act II: Fuunsaiki til Saturn. Det må være den største sleeper for mig af et spil. Det er simplethen et helt fantastisk godt spil.
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/10-11 14:07 
Blæret! Jeg vil være på udkig efter det :)
nerosnerosSkrevet 18/10-11 15:21 
Darkbeat>
Blæret! Jeg vil være på udkig efter det :)

Det er også billigt :-) Bare være sikker på du køber den opdaterede version som vist kun fåes i et dobbelt cd cover. Altså den version hvor Makoto Mizoguchi og Liu Yungmie er med.
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig