X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Call of Duty XP 2011


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/06-11 15:46 
Nåh... Activision er virkelig tændt på at gøre Call of Duty til sin egen institution. Nu er de ved at stable et helt Con på benene. Billetprisen skal efter sigende gå til en fond for veteraner.

Jeg har svært ved at se pointen i det da det for mig "bare" er Call of Duty, men der er selvfølgelig en masse mennesker der går hidsigt meget op i spillet til at det måske kunne blive en succes.

Cawadooty Æks-Pee
SumezSumezSkrevet 30/06-11 15:53, rettet 30/06-11 15:53 
Jeg kiggede lige i top downloads under games-on-demand på Xbox Live Marketplace her den anden dag.

Svjh lå der omkring 7 forskellige Call of Duty-titler blandt top 20......
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/06-11 15:58 
Jeg mistænker at mange køber de dér mappacks fordi de føler sig forpligtiget til det... De er helt tovligt dyre.
enfenenfenSkrevet 30/06-11 18:59 
Og hvorfor skulle man føle sig forpligtet til det?

Jeg har endnu ikke købt nogen map pack til MW2, og jeg klarer mig fint. Jeg har dog overvejet det, når de har været nedsat med 50 %.

Men ja, de er for dyre, når man kigger på indholdet.
What is the Matrix?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/06-11 19:21 
Jeg tænker på de unge mennesker der spiller CoD online sammen med deres venner, der bliver nødt til at opgradere til en ny mappack hver anden måned for at kunne spille med. Du ved... Det sociale pres.

Jeg spiller heller ikke voldsom meget CoD selv eller har en vennegruppe der gør, så det er heller ikke relevant for mig. Jeg syntes bare at det er vildt at Activision kan slippe afsted med de priser.
jaesjaesSkrevet 30/06-11 19:30 
En del folk spiller primært 1-3 spil, og mange af disse har også et primært spil og nogle sekundære. Så køber de fx den årlige udgave af CoD, og varierer med et eller to andre spil. Det er formentlig de samme folk som køber en stor del af udvidelsespakkerne, da de hellere vil dét end at købe et helt nyt spil.
BazeBazeSkrevet 30/06-11 20:29 
Darkbeat>
Jeg tænker på de unge mennesker der spiller CoD online sammen med deres venner, der bliver nødt til at opgradere til en ny mappack hver anden måned for at kunne spille med. Du ved... Det sociale pres.

Nu skal jeg naturligvis ikke tale på alle de unges vegne, men jeg spillede uendelig mængder sidste og forrige år og der var det absolut ikke et pres i blandt vennerne at købe de der map packs. Fordi jeg spillede MW2 meget betød det ikke at jeg automatisk var en sucker og købte map packs fordi mine venner gjorde. :)
CoreCoreSkrevet 30/06-11 21:30 
enfen>
Men ja, de er for dyre, når man kigger på indholdet.

Kigger du så også på indholdet?

Call Of The Dead, som er Zombie-delen af den forrige pakke (Escalation), er egentlig vanvittig stor, har 5 relativt store filmfolk til at lægge ansigter og navn til, et rimeligt stort Rockband bag temaet, og har indhold der har længere varighed end nogle shooters, der står i butikkerne til 500 (Home Front, MOH, Army Of Two).

Og dertil kommer de nye MP-baner.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
enfenenfenSkrevet 30/06-11 22:37, rettet 30/06-11 22:39 
Nu henviser jeg med min udtalelse primært til MW2, hvilket jeg troede var rimeligt tydeligt. Og her synes jeg ikke, 1200 point kan retfærdiggøre 5 baner (hvoraf to er remakes). Om du mener, der er nok valuta for pengene, er jo din vurdering.
What is the Matrix?
CoreCoreSkrevet 30/06-11 23:45 
enfen>
Nu henviser jeg med min udtalelse primært til MW2, hvilket jeg troede var rimeligt tydeligt.

Øhhh...nej. Du svarer på et generaliserende indlæg, om hvordan DLC og COD-planer ser ud idag, og bruger dine egne overvejelser som eksempel. Prisen er den samme (1200 points), så det syntes jeg egentlig ikke er rimelig tydeligt.

Men på den anden side er tre maps standard i Black Ops, dog er der ingen zombiedel i MW2. Jeg selv spiller ikke Zombie-delen, så MW2's 5 maps for Blackops' pris for 3, er for mig en udmærket deal.

5 maps for 108 kr. Det er lige over 21 kr. pr. stk. og spiller man hvert af dem bare en time, så får du stadig mere valuta for pengene, end i de fleste fuldprisspil på disc.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
enfenenfenSkrevet 01/07-11 07:50 
Fint nok.

Men det er lidt for nemt bare at stille det op som et flot regnestykke. 21,- pr. map. Og når jeg så har spillet det x antal timer, så er det jo en fed deal. Men hvad er så en fair pris for spillet Modern Warfare 2, når man som jeg selv har spillet det i snart 35 dage sammenlagt. Skal sådan et spil så koste flere tusinde kroner? For hvis det er sådan man skal se på spil i dag, så er der nogle priser, der skal justeres kraftigt begge veje...
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 01/07-11 08:19 
jaes>
En del folk spiller primært 1-3 spil, og mange af disse har også et primært spil og nogle sekundære. Så køber de fx den årlige udgave af CoD, og varierer med et eller to andre spil. Det er formentlig de samme folk som køber en stor del af udvidelsespakkerne, da de hellere vil dét end at købe et helt nyt spil.

Præcis mine tanker.
Det kan vel sammenlignes med hvor bred ens horisont er - eller for at lyde mindre fordømmende, hvor meget man interesserer sig for.
Mange folk er ikke interesseret i spil generelt, men køber en Xbox for at spille Call of Duty, og når der så kommer en ny map pack svarer det for dem til vores oplevelse når der f.eks. kommer et nyt spil fra Platinum Games, Cave, eller hvad der nu rokker ved vores båd.
Det er min tolkning i hvert fald.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 01/07-11 15:21, rettet 01/07-11 15:22 
enfen>
Og når jeg så har spillet det x antal timer, så er det jo en fed deal. Men hvad er så en fair pris for spillet Modern Warfare 2, når man som jeg selv har spillet det i snart 35 dage sammenlagt.

Hvis du spiller hele spillet i 35 x 24 timer, og har mappacken, så vil du også have spillet de 5 nye baner i mere end en time hver. Var du oveni købet ved at køre sur i det, så fik du forlænget spilleværdien i selve grundspillet også. Så er deal'en jo faktisk endnu bedre, end det jeg startede med at ridse op.

Men ja, det er altid en dårlig deal at købe spil, som man ikke gider at spille. Men det gør jo ikke deres pris ringere, at du ikke gider spille dem.

Selvfølgelig skal MW2 ikke koste flere tusinde. Det skal Final Fantasy XIII jo heller ikke, bare fordi at det er 100 timer længere end Homefront. Det er da et tåbeligt argument.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/07-11 15:44 
Penny Arcade er på bolden

Call of Duty XP 2011
enfenenfenSkrevet 01/07-11 15:53 
Core>
Hvis du spiller hele spillet i 35 x 24 timer, og har mappacken, så vil du også have spillet de 5 nye baner i mere end en time hver.

Nu skriver jeg jo netop, at jeg ikke har købt de to mappacks til MW2. Og nej, jeg er ikke kørt surt i det. Var jeg det, havde jeg ikke købt mappacks, da det jo bare er mere af det samme.

Selvfølgelig skal MW2 ikke koste flere tusinde. Det skal Final Fantasy XIII jo heller ikke, bare fordi at det er 100 timer længere end Homefront. Det er da et tåbeligt argument.

Jeg skrev heller ikke, at de skulle. Det var et spørgsmål grundet dit fine regnestykke. Det var lige som for at sætte det på en spids, men det fløj hen over hovedet på dig...

Så er der vist ikke flere grunde til at vade mere i det.
What is the Matrix?
CoreCoreSkrevet 01/07-11 16:24, rettet 01/07-11 16:29 
enfen>
Nu skriver jeg jo netop, at jeg ikke har købt de to mappacks til MW2. Og nej, jeg er ikke kørt surt i det. Var jeg det, havde jeg ikke købt mappacks, da det jo bare er mere af det samme.

Så uden at blinke med øjnene basher du bare DLC-indholdet og dets pris, uden overhovedet at have spillet det, eller have intentioner herom? Endda i en tråd om fremtidige events omkring en spilserie, hvoraf du generaliserer ud fra et udspil der ligger tre udgivelser tilbage i serien. Det er så en ret stor forskel på dig og mig.

Speaking of "flyve hen over hovedet":

Min prisberegning var en sammenligning med andre retailspil, der er både dyrere og indeholder mindre.

Core>
5 maps for 108 kr. Det er lige over 21 kr. pr. stk. og spiller man hvert af dem bare en time, så får du stadig mere valuta for pengene, end i de fleste fuldprisspil på disc.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
enfenenfenSkrevet 01/07-11 18:56 
Jeg basher ikke noget som helst. Jeg fortæller bare min mening; og det er, at jeg ikke mener 5 baner (hvor to af dem bare er remakes) skal koster 1200 point. Det behøver jeg altså ikke spille dem for at kunne mene.

Hvad du vælger at tolke, vil jeg lade dig om.
What is the Matrix?
CoreCoreSkrevet 01/07-11 19:57 
enfen>
Men ja, de er for dyre, når man kigger på indholdet.

Det der er da et bash, især når nu du IKKE har kigget på indholdet.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/07-11 22:05 
Det forstår jeg ikke. Det drejer sig om fem multiplayer maps hvoraf to er genbrug. Behøver man at købe dem for at vurdere om det er dyrt eller ej? Et multiplayer map er vel som man kan forvente bare en ny bane at spille multiplayer på?

Jeg synes også det er alt for dyrt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 01/07-11 22:45, rettet 01/07-11 22:54 
Folk der går op i det, og som via ekstrem spilletid får fuld valuta for pengene, værdsætter jo banerne ud fra det de er designet til. Mappack's offentliggøres jo med teaser-skrivelser som 'map A & B er denne gang maps designet til snipere' osv, så jeg mener da bestemt ikke at det er holdbart at gætte sig frem til indholdet, før man råber op om for høje priser.

21 kr. for et map mener jeg ikke er urimeligt. Lidt over standardpriser måske, men det kan jo sælges til den pris, og så er der ikke så meget at sige til at de gør det.

Hvad er ellers en fair pris for et nyt MP-map?

Som sagt: Selvfølgelig er det dyrt når man ikke gider at spille det. Men så er købet også en meget dårlig ide fra start af ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 01/07-11 23:08 
Til sammenligning koster et DLC-map til Halo: Reach 24 kr omregnet, mens MP Mappacken til Halo 2 udkom til 280 kr i danske butikker, og indeholdte 9 maps.

Så faktisk er COD-maps ikke alene billigere end Halo-maps, men maps er generelt også blevet billigere med tiden.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/07-11 23:54 
Men det er stadigvæk kun tre nye. To er genbrug. Genbruget burde man kunne fravælge.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 02/07-11 02:40 
Genbrugsbanerne er også et unikt eksempel ud af mange, der endda er over et år gammelt.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/07-11 04:16, rettet 02/07-11 04:21 
For mig virker de dyre da jeg spillede Unreal Tournament og Counter-Strike back in the day og der var banerne gratis... Jeg kan stadig godt se hvor du kommer fra for man kan ikke rigtig sammenligne værdi for sådan noget.

Jeg kender mange der syntes at det er mærkeligt at man overhovedet gider bruge penge for spil og hellere vil bruge dem på fodboldkampe, hvilket jeg mener er spild af penge når man kan se dem gratis på TV.

Min vurdering var bare at de burde være på 800 Microsoft penge, da det ikke har en større værdi for mig personligt og jeg ikke er villig til at give 1200 for noget jeg kun spiller 3 gange om året.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 31/08-11 18:31 
Yo bro! Video games!
http://youtu.be/fh2hijnDxuQ
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/09-11 13:09 
Se dem forklare hvordan ziplines er en integral del af "The Call of Duty Experience" og hvor vigtigt det er for de sande adrenalinjunkies, nemlig gamere som os.

http://www.youtube.com/watch?v=x9L-M5LW1Z8&feature=player_embedded
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig