X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

E3 2011: Nintendo


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/06-11 17:26 
Nintendo's pressekonference starter her kl 18:00

http://e3.nintendo.com/
http://www.gametrailers.com/netstorage/e3/e3-live.html

THE Nintendo/Proj... Se hele indlægget
163 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
dRxLdRxLSkrevet 07/06-11 23:44, rettet 07/06-11 23:50 
Greaseball>
Der var meget snak om den nye konsol kunne lave tessellation i en anden tråd. Nogen der kan sige PT om dette er muligt eller ej?

Formodentlig ikke den slags detail tessellation som jeg ønskede mig, at dømme ud fra demoen med fuglen.

Som eks. er vandet man ser til sidst tydeligt lavet som en klassisk pixelshader effekt og altså fuldstændig flad i geometrisk forstand.

Ærgerligt.

Det "obvious-troll" siger er teknisk set ikke forkert, da man jo kan lave detail-tessellation i software (typisk meget langsomt), men hvis det skal sparke røv som i nogle af de tech-demoer jeg linkede til i den anden tråd, skal der være en helt speciel hardware support for det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 08/06-11 00:05 
Ærgerligt den ikke er multitouch. Det mindsker godt nok de kreative muligheder.
dRxLdRxLSkrevet 08/06-11 00:05 
Har posted dette link der forklarer udviklingen af de forskellige typer tessellation hen imod vi ønsker os tidligere, men måske markerede jeg ikke indholdet tydeligt nok?

Her er det igen:
http://rastergrid.com/blog/2010/09/history-of-hardware-tessellation/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Zzap!Zzap!Skrevet 08/06-11 00:09, rettet 08/06-11 00:37 
Ikke nødvendigvis langsomt poopyface, relativt set. Man skal bruge nogle stærke, programmerbare SIMD enheder med en slat scratchpad RAM, som f.eks. dem i PS2, PS3 eller Altivec.

Har du helt glemt offset mapping? Til vand ville det ikke være til at skelne fra "rigtig" geometri, med mindre du var helt ekstremt analytisk. I de fleste tilfælde heller ikke med andre større overflader med relativt lille konveks krumning.

Selvom offset mapping har været tilgængeligt på begge HD konsollerne, har det ikke været en effekt, der har været brugt i flæng. Højst sandsynligt fordi den er langsom i de første implementationer.
Det samme vil med stor sandsynlighed gælde tessellation.

Demoer har altid set fantastiske ud, og der har altid været meget langt til virkelige spil.
Born to kill space
DeluxScanDeluxScanSkrevet 08/06-11 02:27 
Jeg er positivt overrasket og kunne da nemt finde paa at samle een op i aar, naar nu BF3 kommer til den. Spoergsmaalet er, om jeg i sidste halvdel af 2012 (Som ser ud til at blive release) ikke hellere vil vente paa Xbox 3 (Det kommer selvfoelgelig an paa, om den er paa trapperne, dvs. max 2013 release). Kom denne maskine inden jul i aar, saa ville jeg 100% koebe en - bare for at komme over min 'next-gen' trang - selvom jeg ikke anser denne maskine for next-gen.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 08/06-11 02:40 
Konsollen selv er da ogsaa dejlig smagfuld og paen. Den ligner lidt, hvad jeg havde forventet den naeste xbox kom til at ligne. Nydelig maskine, det er sikkert.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
ChronoChronoSkrevet 08/06-11 07:28 
Hmm, manglende multitouch lyder godt nok skidt :-(

Det er man blevet vant til fra iPad osv. - det giver så mange flere muligheder for udviklerne.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 08/06-11 08:35 
jaes>
Skærmen er åbenbart ikke multi-touch :/

Lyder som om Nintendo har lavet endnu en Nintendo.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/06-11 08:53, rettet 08/06-11 08:53 
Overrasker ikke en disse - Nintendo vil tjene penge på hardware fra dag 1 og en billigere skærm var helt forventet for at holde omkostningerne nede. Og DS skærmene har heller ikke været fantastiske.

Reggie var meget tilbageholdende mht. rækkevidde af den trådløse kommunikation imellem konsol og pad. Lød som om at man ikke skal forvente samme rækkevidde som wifi og det kun er er i den umiddelbare nærhed den kan bruges - samme rum?

De viste gameplay videoer fra 3. parts spillene, er taget fra PS3/360/PC udgaverne - så der er et stykke vej mht. softwaren.

Men lidt positivt: Pikmin 3 er bekræftet som Wii U titel :D
SumezSumezSkrevet 08/06-11 08:54, rettet 08/06-11 08:54 
Pikmin 3 : På tide! :)
Blev det ikke også bekræftet som Wii titel dengang de annoncerede den?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/06-11 09:01 
Kan jeg ikke huske :)
GreaseballGreaseballSkrevet 08/06-11 09:27 
Chrono>
Hmm, manglende multitouch lyder godt nok skidt :-(

Det er man blevet vant til fra iPad osv. - det giver så mange flere muligheder for udviklerne.

Ved ikke man skal se den nye konsols controller som at være oppe i mod iPad da det tydligt er to meget forskellige produkter. Nintendo's er noget man spiller der hjemme i stuen og den fancy te-bakke fra Æble er noget man har med rundt(ok, jeg kan ikke lide Apple, fred med det)
Tablets(til tegne programmer) til PC'er har heller ikke multi-touch.
SumezSumezSkrevet 08/06-11 09:41 
Hvornår kommer gratis Four Swords på DSi, og bliver det GBA-spillet, eller Gamecube-spillet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 08/06-11 09:45 
Var det ikke kun gratis for folkene til E3? Og var det ikke til 3DS downloadværk?
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 08/06-11 09:48, rettet 08/06-11 09:48 
I så fald har 1up også misforstået det:

Additionally, releasing on DSi as a free download will be Zelda: Four Swords, the four-player co-op Zelda title.


Link...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Zzap!Zzap!Skrevet 08/06-11 09:51 
Det er ikke så meget det at der mangler multitouch, det kan jeg sagtens være foruden. Det er mere det at resistive skærme er så meget 5 år siden.
De føles dårligere, de er ikke så responsive og de bliver lettere ridset.
Tror ikke det ville være så meget dyrere med en kapacitiv, specielt når det ville gøre oplevelsen klasser bedre.
Born to kill space
Alf81Alf81Skrevet 08/06-11 09:54 
Sumez>
I så fald har 1up også misforstået det:

Additionally, releasing on DSi as a free download will be Zelda: Four Swords, the four-player co-op Zelda title.


Okay, så er det jo' nok mig som har misforstået det. Jeg tog bare udgangspunkt i det der blev sagt til deres show. Men det lyder jo' som ene fede sager.
Ting om dét og pis.
KalicolaKalicolaSkrevet 08/06-11 09:58 
Nintendo kan tage deres innovation og smide det i havet! Hvad skal vi med endnu en gimmick controller? Nu kan de bare lave endnu flere små nuttede spil, som om at man ikke skal bruge gadgets nok til den nintendo. Så nu vil de have at vi skal købe en helt ny maskine bare for at få lov til at spille med en ny controller? Og hvad nytter det at komme med 1080p grafik nu? De er SÅ bagud. De HAR allerede skildt deres hardcore forbrugere fra med Wii, og nu prøver de så at hive dem tilbage, ved at kunne udgive spil som alle de andre konsoller også får?

Hvorfor skulle jeg vælge darksiders 2, eller DiRT til WiiU frem for xbox 360? Skulle jeg så sidde med en clunky controller og spille darksiders, og sidde og holde min controller oppe for at sigte med mine projektil angreb eller hvad? I don't think so.

Jeg tør væde med at de smider controller gimmicks ind i så mange spil som muligt for at skille sig ud. Men ok, lad os nu se. Måske dømmer jeg for hurtigt. Jeg kan jo godt li idén om et zelda spil med RIGTIG grafik, men det var vi jo dømt til at få med tiden. Og idén om at have menu'er og maps osv på controlleren er også rigtig go. Bare de holder det ude af gameplayet, for der står jeg af!

Og stop nu med alle de gimmick controllers. Giv mig dog RIGTIG virtual reality. Luk mig ind i en stor hangar hal, med kameraer overalt, giv mig briller på og en smg og lad mig se den hangar hal bliver lavet om til call of duty 12. Jeg er sikker på at techologien er der, bare hit med den, lad os prøve noget nyt!
For The Love Of The Game
ChronoChronoSkrevet 08/06-11 09:58 
Kan man kun bruge én Wii U-controller på den!?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 08/06-11 10:01 
Greaseball>
Ved ikke man skal se den nye konsols controller som at være oppe i mod iPad da det tydligt er to meget forskellige produkter. Nintendo's er noget man spiller der hjemme i stuen og den fancy te-bakke fra Æble er noget man har med rundt(ok, jeg kan ikke lide Apple, fred med det)

Øh nej. iPad er primært noget man bruger i hjemmet. Jeg kender 7-8 personer som har iPad og ingen tager deres uden for hjemmet til dagligt. Der har man en iPhone eller anden smart phone.
Men ellers enig - manglende multi-touch er ikke kritisk til den anvendelse. Jeg er langt mere nervøs for rækkevidde og lag.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/06-11 10:03 
Sumez>
Pikmin 3 : På tide! :)
Blev det ikke også bekræftet som Wii titel dengang de annoncerede den?

Jeg tror det var året med Wii Music i deres E3 præsentation, hvor mange var rimeligt utilfredse med annonceringerne, at Miyamoto bagefter sagde "We're making Pikmin", for at gyde olie på vandene.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 08/06-11 10:05 
Kalicola>
Giv mig dog RIGTIG virtual reality. Luk mig ind i en stor hangar hal, med kameraer overalt, giv mig briller på og en smg og lad mig se den hangar hal bliver lavet om til call of duty 12. Jeg er sikker på at techologien er der, bare hit med den, lad os prøve noget nyt!

Ironisk?
BeanoBeanoSkrevet 08/06-11 10:09, rettet 08/06-11 10:21 
Alf81>
Okay, så er det jo' nok mig som har misforstået det. Jeg tog bare udgangspunkt i det der blev sagt til deres show. Men det lyder jo' som ene fede sager.

De sagde at Link To The Past ville udkomme på 3DS eShop i går og at Four Swords senere (juli?) og være gratis.
Jeg opfattede det ikke som noget der var eksklusivt for E3 besøgende. De talte også om Exitebike og Pokedex som også kom i går og for alle :)
SumezSumezSkrevet 08/06-11 10:10 
Beano>
Super Mario 3DS gameplay trailer for dem som missede det:

http://www.eurogamer.net/videos/first-super-mario-3ds-gameplay-trailer

Det ser rigtig godt ud! :)
Ligner rimelig meget "mere af det samme", men også med den sædvanlige charme og velgjorte perfektionisme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 08/06-11 10:56 
Åh nej, det er sandt - man kan kun bruge én Wii U controller. Den sælges ikke engang seperat. Det er godt nok skuffende :-(
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 08/06-11 11:05, rettet 08/06-11 11:06 
Det lyder da for vildt! :(

Hva' så hvis man kommer til at tabe og ødelægge sin pad - helt ny konsol??
3of193of19Skrevet 08/06-11 11:17, rettet 08/06-11 11:17 
Chrono>
Åh nej, det er sandt - man kan kun bruge én Wii U controller. Den sælges ikke engang seperat. Det er godt nok skuffende :-(

Det gad jeg godt se en link til, altså at man ikke kan købe en ny kontroller...

OK, jeg tror egentlig heller ikke jeg gad have fire Wii U controllere ligge derhjemme, da de sikkert ville komme til at koste en bondegård.
Og da man bare kan bruge Wii conrtrollere, slipper man jo for en gangs skyld at købe en masse ekstra til launch hvis man vil lave noget multiplayer.

At noget af funktionaliteten er begrænset til én kontroller undrer mig egentlig ikke. Kontrolleren er jo "dum", dvs. den renderer ikke noget selv, det er alt sammen streamet fra konsollen. Hvis man så havde flere folk der spillede med en WiiU controller, skulle maskinen jo rendere endnu flere skærme.
BeanoBeanoSkrevet 08/06-11 11:19, rettet 08/06-11 11:21 
Men til simpelt interface, menuer, osv. burde det jo ikke være et problem med flere pads.

Det blev også vist i videoen at pad kan køre simple UI/spil selv - så helt dum er den ikke.
3of193of19Skrevet 08/06-11 11:23 
Den der reversi demo er jo også bare streamet fra WiiU konsollen. Det er bare en touchskærm, ikke noget egentlig grafik hardware.
BeanoBeanoSkrevet 08/06-11 11:25 
Står bare "play only on the controller" ?

Men kan selvfølgeligt godt være genereret af konsollen alligevel.
Zzap!Zzap!Skrevet 08/06-11 11:33, rettet 08/06-11 11:33 
Hvad med spil som er lavet til to skærme, hvordan klarer de det når fjernsynet bliver slukket?
Mit gæt er at visse spil kun kan spilles med tændt tv.

At der kun er een controller giver meget god mening. Ikke alene ville den være så dyr at kun ganske få ville tage sig sammen til at købe den, det ville også tage ret meget plads i et allerede crowded radiospektrum at have to til fire skærme kørende.
Jeg tror dog helt klart at man kan købe erstatningscontrollere hvis man ødelægger den der fulgte med. Andet ville slet ikke give mening.
Born to kill space
ChronoChronoSkrevet 08/06-11 11:48 
De burde bare hæve prisen og sælge den med to controllere.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
3of193of19Skrevet 08/06-11 11:52 
Ja, det kommer nok an på hvor smart udviklerne er.
Kigger man på f.eks. Zelda demoen, kunne jeg forestille mig at man godt kunne trække det ned fra TV'et. I så fald må man bare undvære at have sit inventory/kort i displayet hele tiden og at man så åbner en menu som vi er vant til fra f.eks. Wind Waker.
3of193of19Skrevet 08/06-11 11:53 
Chrono>
De burde bare hæve prisen og sælge den med to controllere.

Det ville da være helt henne i hampen. Hvorfor skulle de da gøre det? HVIS nu man kan bruge flere af de nye kontrollere til én maskine, kan man vel ligesågodt sælge dem seperat istedet for at tvinge folk til at købe 2.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/06-11 12:05 
Det lyder ikke som om Nintendo har besluttet sig, med hensyn til ekstra controllers.

Katsuya Eguchi forklarer
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/06-11 12:08, rettet 08/06-11 12:08 
Wii U bruger et 25GB optisk medie - måske en enkeltlags blu-ray? Vil konsollen kunne afspille blu-ray film?

Disc-format
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 08/06-11 12:08, rettet 08/06-11 12:10 
Chrono>
De burde bare hæve prisen og sælge den med to controllere.

Jeg tror de har nok udfordring i at holde prisen nede med een controller. Og hvad med wiimote og sensorbar - er den med eller kommer der en wiimote+sensor pakke som tilbehør?


Echelon VI>
Wii U bruger et 25GB optisk medie - måske en enkeltlags blu-ray? Vil konsollen kunne afspille blu-ray film?

Nope - det bekræftede Reggie i går.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/06-11 12:11 
Reggie og hans nej-den-vil-ikke-kunne-afspille-blu-ray-film-snak! :(
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
3of193of19Skrevet 08/06-11 12:12 
Echelon VI>
Wii U bruger et 25GB optisk medie - måske en enkeltlags blu-ray? Vil konsollen kunne afspille blu-ray film?

Reggie sagde i Gametrailers interviewet at det IKKE er bluray, men et eller andet eget format. Giver også mening, hvorfor smide penge i hovedet på Sony? Derudover er der chance for at gøre det mere pirat-uvenligt. Hvem ved, måske er det HD DVD? :)
BeanoBeanoSkrevet 08/06-11 12:13, rettet 08/06-11 12:13 
@Echelon VI: Ikke direkte men han sagde det var et properitært format :)
BeanoBeanoSkrevet 08/06-11 12:17, rettet 08/06-11 12:19 
3of19>
Reggie sagde i Gametrailers interviewet at det IKKE er bluray, men et eller andet eget format. Giver også mening, hvorfor smide penge i hovedet på Sony? Derudover er der chance for at gøre det mere pirat-uvenligt. Hvem ved, måske er det HD DVD? :)

Bluray SL er 25GB mens HD DVD SL er 15GB...
Mit gæt er der er samme tech som bluray så det er billigere at trykke. På samme måde som at Wii bruger DVD.
RuneSPRuneSPSkrevet 08/06-11 12:25 
Det ville være fedt hvis WiiU kunne bruges som mediecenter med XBMC, controlleren ville være en perfekt fjernbetjening dertil :)
BeanoBeanoSkrevet 08/06-11 12:29, rettet 08/06-11 12:29 
Nup en iPad eller iPhone/Touch - done :)
RuneSPRuneSPSkrevet 08/06-11 12:33 
+ et mediecenter. Tror i en pris omkring 2500 kr for WiiU + controller er helt ved siden af? I så fald ville det jo være okay, hvis altså den kunne bruges som mediecenter :p En ipad koster alligevel en god del penge, hvis det bare er meningen den skal bruges som controller...
BeanoBeanoSkrevet 08/06-11 12:37 
Ja ville være nice hvis den jailbreakes til XBMC - tror bare ikke vi kommer til at se XBMC til den alligevel. Udviklerne fokuserer på mere legale platforme nu, så skal det være andre som porter den over.
ChronoChronoSkrevet 08/06-11 12:38 
NES'en blev solgt med to controllers. Det giver da god mening. Hvis man vil have flere købere til at spille lokal multiplay, så skal det ikke kræve ekstra udstyr at gøre det.

Og mulighederne for udviklerne bliver da mange gange større hvis de kan lave spil der kræver mere end én controller.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 08/06-11 12:41 
IBM har nævnt følgende om processoren:

"(...)45nm custom chip with "a lot" of embedded DRAM (shown above). It's a silicon on insulator design and packs the same processor technology found in Watson(...)"

Hvad det betyder, må en med mere teknisk indsigt hjælpe med :)

http://www.engadget.com/2011/06/07/ibm-puts-watsons-brains-in-nintendo-wii-u/
BeanoBeanoSkrevet 08/06-11 12:47, rettet 08/06-11 12:49 
Chrono>
NES'en blev solgt med to controllers. Det giver da god mening. Hvis man vil have flere købere til at spille lokal multiplay, så skal det ikke kræve ekstra udstyr at gøre det.

NES controlleren var også meget simplere og billigt at fabrikere sammenlignet med Wii U controlleren (6" touch skærm, kamera, højtaler, mikrofon (?), tilt/motion sensorer, rumble, osv.). Ved godt der er næsten 30 år imellem teknologierne, men Wii U controllerens produktionspris er en større del af konsollen's totalpris sammenlignet med NES.
Hvis de tvinger folk til at købe to controllers, bliver den så dyr at går ud over salget.
3of193of19Skrevet 08/06-11 12:54 
Chrono>
NES'en blev solgt med to controllers. Det giver da god mening. Hvis man vil have flere købere til at spille lokal multiplay, så skal det ikke kræve ekstra udstyr at gøre det.

Og mulighederne for udviklerne bliver da mange gange større hvis de kan lave spil der kræver mere end én controller.

Ja det kan måske være, men hvor simpel (og dermed billig) er lige en NES controller i forhold til Wii U? Derudover kan man jo bruge de gamle Wii controllere til det meste multiplayer, så vi har dem i forvejen.
Igen, ja, det ville være nice hvis man kan bruge flere Wii U controllere på én gang, men Nintendo kommer ikke til at sælge maskinen med to af dem. Det er simpelthen for dyrt.
KilroyKilroySkrevet 08/06-11 14:37 
Jeg kommer med ret stor sandsynlighed ikke til at spille særlig meget lokalt multiplayer, så jeg er egentlig ret ligeglad med alle de ting som de ellers ville kunne komme med.
Jeg er bare irriteret over at Wiimoten ikke bliver smidt på pension.
Jeg er så hammer træt af motionkontrol og havde nær overbevist mig om at Nintendos nye ville være en retur til bedre tider. Men så igen, jeg havde heller ikke troet at man ville kunne finde et mere akavet navn end Wii...
Kilroy Was Here
163 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig