X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Assassin's Creed: Revelations


Svar
BeanoBeanoSkrevet 07/06-11 11:05 
Friske E3 videoer fra årets AC...

"E3 2011: Introduction & Gameplay"
http://www.gametrailers.com/video/e3-2011-assassins-creed/714945

"E3 Trailer"
http://www.gametrailers.com/video/e3-2011-assassins-creed/714943
KeenKeenSkrevet 07/06-11 11:41 
ligner det forrige, men helt klart et spil jeg skal eje :)
jaesjaesSkrevet 15/11-11 11:21 
Så tog Ubisoft sig åbenbart en blunder:
http://www.metacritic.com/game/xbox-360/assassins-creed-revelations

Ca. 80% på Metacritic vs. 2'eren og Brotherhood, der begge ligger på omkring 90%. Hvis det havde været 80% pga. noget modigt gameplay, så fint, men de par anmeldelser jeg har skimmet taler bl.a. om fjollede minispil.

Og der er annonceret endnu et spil i serien, der kommer næste år. Den ko må efterhånden have nogle ret lange patter, dér :)
BeanoBeanoSkrevet 15/11-11 11:53 
Jeg har set/læst nogle anmeldelser og de har ikke skræmt mig væk. Lyder mest som om at spillet ikke byder på noget revolutionerende nyt, men syntes man de to foregående spil var fede og vil have mere af det, så skulle AC:R være værd at spille også. Tower Defense elementet er nok noget jeg overlever :)

Jeg venter selv med at investere da der er rigeligt at spille lige nu og spillet bliver næppe dyrere.
SumezSumezSkrevet 15/11-11 11:57 
jaes>
Hvis det havde været 80% pga. noget modigt gameplay, så fint, men de par anmeldelser jeg har skimmet taler bl.a. om fjollede minispil.

Er det revelations der havde det der tower defense-system til at forsvare sine "borgia towers"?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/11-11 12:02 
Gametrailers er generelt positive

Video review
jaesjaesSkrevet 15/11-11 12:36 
Beano>
Jeg har set/læst nogle anmeldelser og de har ikke skræmt mig væk. Lyder mest som om at spillet ikke byder på noget revolutionerende nyt, men syntes man de to foregående spil var fede og vil have mere af det, så skulle AC:R være værd at spille også. Tower Defense elementet er nok noget jeg overlever :)

Nu er tower defence-spillet ikke det eneste, som får kritik :)
BeanoBeanoSkrevet 15/11-11 12:45 
Nej men det punkt som de fleste kritiserer :)
jaesjaesSkrevet 15/11-11 12:51, rettet 15/11-11 12:56 
Ja, det lyder sandsynligt. Synes bare det virkede som om, du mente, at hvis man kunne se bort fra dette minispil, ville oplevelsen sikkert være på niveau med 2 og Brotherhood :)

EDIT: Hvis du med "Nej men det punkt som de fleste kritiserer" mener, at det er det største kritikpunkt, så gælder ovenstående. Hvis du mener, at mange kun kritiserer dette, så skal du lige justere mit svar ;)
KalicolaKalicolaSkrevet 15/11-11 12:51 
Jeg hader virkeligt at skulle købe det her spil. Jeg syntes at der går fifa og guitar hero i den. Men jeg køber det jo alligevel, og det hader jeg virkelig!
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 15/11-11 13:28 
jaes>
Ja, det lyder sandsynligt. Synes bare det virkede som om, du mente, at hvis man kunne se bort fra dette minispil, ville oplevelsen sikkert være på niveau med 2 og Brotherhood :)

Det syntes jeg netop det lyder til vurderet ud fra anmeldelserne. Bortset fra tower defense og 1st person platform delen, så lyder det fornuftigt og forbedret på flere områder siden sidste års kapitel og tilføjet nogle platform-only områder jeg helt sikkert vil kunne li. De har jo ikke fucket spillet op på nogen måde og det får trods alt respektable scores selvom det grundlæggende bare er mere af det samme :D
SumezSumezSkrevet 16/11-11 12:12, rettet 16/11-11 12:13 
Jeg mener helt seriøst at det der tower defense pjat gør at jeg ikke har lyst til at erhverve spillet. Jeg kunne rigtig godt lide Brotherhood, men selvom jeg måske ikke er helt vild efter bare at få "mere af det samme" uden så meget nyt, er jeg endnu mindre vild med at få "mere af det samme, med tower defense". Jeg tror endnu ikke jeg har spillet et tower defense minigame som har været sjovt. Det virker som om Ubi bare har kigget på en topliste over hvad der sælger.

Er der også kommer zombier og missioner, hvor man skal deltage i et slag hvor man rykker frontlinjen frem ved at dræbe specifikke fjender og løbe frem inden de respawner?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/11-11 12:22 
Tower defense spil er efterhånden old-hat, er det ikke?
SumezSumezSkrevet 16/11-11 13:48 
Det må zombier da om noget også siges at være :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/11-11 13:54, rettet 16/11-11 13:56 
Ja, men er stadig mere populært og anvendt i dag end TD, syntes jeg :)
jaesjaesSkrevet 16/11-11 16:33, rettet 16/11-11 16:35 
Beano>
Det syntes jeg netop det lyder til vurderet ud fra anmeldelserne. Bortset fra tower defense og 1st person platform delen, så lyder det fornuftigt og forbedret på flere områder siden sidste års kapitel og tilføjet nogle platform-only områder jeg helt sikkert vil kunne li. De har jo ikke fucket spillet op på nogen måde og det får trods alt respektable scores selvom det grundlæggende bare er mere af det samme :D

Det er så ikke mit indtryk, og spil plejer jo heller ikke at blive straffet særlig hårdt for at minde om de foregående i en serie. Jeg har læst både om halvskidt historie, for meget fokus på at lave bomber, og at puzzles stort set er flyttet fra historiemissionerne til sidemissionerne. Så sikkert et fint spil, men synes klart det virker som et skridt tilbage samlet set. Eller vi har læst nogle forskellige anmeldelser ;)

EDIT: Glemte et "stort set" mht. puzzles.
RJKRJKSkrevet 16/11-11 16:37 
jaes>
puzzles stort set er flyttet fra historiemissionerne til sidemissionerne.

Sådan har det da også været i de to sidste spil, har det ikke?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 16/11-11 17:41 
Hmm, Eurogamer skriver, at de er flyttet, men efter et genkig, kan det være, at de kun mener det i forhold til Da Vinci-puzzles, det er lidt uklart. Mente også jeg havde læst det et andet sted, men kan ikke finde det, så husker måske forkert.

Om ikke andet, virker puzzles samlet set som en lidt dårligere oplevelse end tidligere. Måske ikke markant, men nok til at det trækker ned.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 17/11-11 17:46, rettet 17/11-11 17:47 
Jeg kommer formentlig til at spille Revelations når det falder i pris, men hold op hvor synes jeg det er ærgeligt, at Ubisoft spytter spillene ud med den her frekvens. De ender formentlig med at lave en Guitar Hero og køre franchiset i grus, hvis de ikke snart sætter tempoet ned. Man kan da håbe og formode, at skiftet til next-gen vil betyde en pause på minimum 2 år mellem udgivelser.

Edit: Gentager vist lidt hvad Kalicola skrev.
(...)
SumezSumezSkrevet 18/11-11 09:54 
Ja, det er lidt sørgeligt, for Ubisoft er et af de få rigtig store firmaer der stadig er gode til at tage deres franchises seriøst, og lytte til deres fans, og AC2 viste nemlig hvor langt de ville gå for at rette alt det der var "i vejen" med 1'eren, og give en helt unik oplevelse, med en helt ny setting, også.
At de er kørt fast i Ezio i tre spil i træk nu, med meget få nye tilføjelser for hver iteration, lugter mere af cash-ins end den passion for spillet som jeg fornemmede da jeg første gang spillede AC2, og er stik det modsatte af hvad jeg ellers havde ventet af Assassin's Creed serien.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/11-11 10:25, rettet 18/11-11 10:26 
Hvorfor er springet fra AC1 -> AC2 et bevis "for at Ubisoft er et af de store firmaer tager deres franchise seriøst"? Eller det er måske ikke det du hentyder til? For mig er Ubisoft synonym med den ene middelmådige opfølger efter den anden, så jeg er ikke helt med.

Jeg sad lige og kiggede deres liste igennem af hvad de har lavet og udgivet og jeg må indrømme jeg ikke kunne finde et eneste virkelig godt spil.

For mig var det et temmelig naturligt spring (udviklingen af udnyttelsen på konsollerne taget i betragtning og at vi har at gøre med en etter og en to'er med et koncept som rimelig uprøvet for dem i etteren) og det mindste man kunne forvente.

Men nu er vi selvfølgelig også meget uenig i kvaliteten af- og i hvor "unik" spiloplevelsen er i AC2.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 18/11-11 10:36 
Som Sumez skrev: de lytter til deres fans.

Jeg synes også man må respektere, at de lyttede til dem der "forstod" AC1 og forbedrede de reelle kritikpunkter, frem for at lave AC2 til noget helt andet, bare for at tilfredsstille dem der ikke kan lide stilen alligevel.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/11-11 10:41 
Men det holdte de så op med efter to'eren eller hvad? Siden de lavede 3 nærmest identiske spil i træk.

Og de glemte vist også at lytte til alle dem (inklusiv ALLE review sites) som har kritiseret hvor uhyggeligt ensformigt gameplayet er i alle spillene.
BeanoBeanoSkrevet 18/11-11 10:42, rettet 18/11-11 10:43 
Men de har da lyttet til de fans (3-4 styk) der syntes tower defence er fantastisk :)
SumezSumezSkrevet 18/11-11 11:46, rettet 18/11-11 11:49 
Azzkikr>
Hvorfor er springet fra AC1 -> AC2 et bevis "for at Ubisoft er et af de store firmaer tager deres franchise seriøst"? Eller det er måske ikke det du hentyder til? For mig er Ubisoft synonym med den ene middelmådige opfølger efter den anden, så jeg er ikke helt med.

(...)

Og de glemte vist også at lytte til alle dem (inklusiv ALLE review sites) som har kritiseret hvor uhyggeligt ensformigt gameplayet er i alle spillene.

Det er jo lige præcis dem de lyttede til, da de lavede 2'eren!
Jeg gider ikke rigtig diskutere AC1/2 med dig. Jeg har flere gange understreget hvor mange ting de har gjort langt bedre i 2'eren i forhold til 1'eren.
At du ikke er enig med mig i at disse åbenlyse forbedringer eksisterer, ændrer ikke på at de fleste andre er det, og hvis du har så stort et problem med AC2, forstår jeg ikke at du gider bruge tid på at komme med præcis de samme brokkerier omkring det, hver gang nogen prøver at diskutere det? Det er jo tydeligvis ikke et spil for dig alligevel.

Azzkikr>
Men det holdte de så op med efter to'eren eller hvad? Siden de lavede 3 nærmest identiske spil i træk.

Det var jo netop det jeg skrev. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 18/11-11 11:49, rettet 18/11-11 11:50 
Lens Of Truth har allerede deres head2head oppe.

Conclusion: When you look at the overall package as a whole, you really can’t go wrong with either version. The loading times are equal, which therefore make them a non factor, and both versions had their own slight perks to boast about. For the most part, they look and perform about the same. If you want to really get into it though, you can basically pick your poison. Both versions look great, but the PS3 version is slightly sharper and more appealing overall. On the other hand, while both games had the same performance issues, the 360 version had slightly less frame drops and tearing under the lens. Regardless of this however, it seems that Assassin’s Creed is making great strides in perfect console parity. Even though it isn’t truly perfect with this game, neither version can be considered better than the other, which is something that the past entries to the saga were not able to say.

On a final note, keep in mind that a complete copy of the first Assassin’s Creed game is included on the same disc as Revelations on the PS3 version. If you have already played or beaten that game, this may not be important to you. However if you missed out on the first title, it might be wise to go with the PS3 version to get more bang for your buck with two games in one. Bear in mind that while we found this extra content worth mentioning, it has had zero influence on the results of this Head2Head.

Rart at se der i det mindste er sket lidt forbedringer på engine-niveau.

Fuld artikel
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/11-11 13:35 
Sumez>

Det er jo lige præcis dem de lyttede til, da de lavede

Hvor har du det fra? Som jeg skrev før var springet fra 1 -> 2 i serien vel ganske forventet og en naturlig udvikling, det er jo trods alt professionelle folk vi har med at gøre ved Ubisoft og ikke lallende idioter der ikke kan tænke selv og se hvor der er plads til forbedringer. Du tror måske bare de havde lavet 2'eren præcis som etteren hvis de ikke "havde lyttet til deres fans"? I følge den logik er alle spil forbedringer jo fordi udviklerne har lyttet til deres fans.

Om noget har de vel nærmere lyttet til deres kritikere, siden så mange ting blev forbedret, udover at det overordnede gameplay er ligeså ensformigt selvfølgeligt.
SumezSumezSkrevet 15/12-11 22:07, rettet 15/12-11 22:08 
Uden jeg har spillet det, opsummerer Zero Punctuation meget godt mine (og de fleste andres) tanker omkring AC Revelations: http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/5114-Assassins-Creed-Revelations

UbiSoft skal seriøst til at holde op med at "faffe".
Det mest positive jeg kan udlede af anmeldelsen er hans påstand om at både Ezio og Altair afsluttes temmelig solidt i Revelations, hvilket hos mig skaber fornyede forhåbninger om en rigtig 3'er med en ny hovedperson.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 15/12-11 23:34 
De rykker ud af renæssancen, praise the lord!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 16/12-11 09:44 
Alle halo spillene er ens, alle call of duty spillene er ens, alle assassins creed spillene er ens, alle fifa, dirt, forza, madden, battlefield, killzone, gears of war, zelda, metroid trilogien, ja selv uncharted.

De her spil serier laver jo det samme spil igen og igen. Og folk som kan li et af de spil, køber dem glædeligt igen og igen. Jeg gør det jo selv.

Det skræmmende er jo at reklamerne og reviews'ne fortæller er der er masser af nye ting i som retfærdiggør at kalde dem værdigere efterfølgere. Virkeligheden er en helt anden. Vis mig et billede af de her spil og jeg vil ikke kunne sige om det er fra 1'eren, 2'eren 3'eren eller 4'eren osv, måske med undtagelse af zelda, fordi de i det mindste ekspermentere lidt med det visuelle.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 16/12-11 09:56, rettet 16/12-11 09:57 
Der er vist ikke nogen reviews der siger noget om at der er noget nyt i Revelations som retfærdiggør at kalde det en efterfølger.
Brotherhood virkede allermest som en meget stor udvidelsespakke (endnu mere end Gears of War-spillene), og det er vel det samme her.

Jeg tror også det hænger sammen med at springet fra 1'eren til 2'eren var så stort, med mange nye tiltag og en helt ny setting, så rigtig mange venter med spænding på en "ægte" 3'er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 16/12-11 14:04 
Hvis vi ser bort fra sportsspillene, som vel er i en helt anden opbygning, så synes jeg dette er en relativt ny og kedelig tendens for denne generation med Assassin's Creed og især Mass Effect som de værste syndere:

Når jeg har spillet Mass Effect 1 + 2 samt AC II + Brotherhood, så føler jeg at jeg har fået 1/3 af det fulde spil hver gang. At jeg med andre ord skal købe og betale tre gange, for at få den fulde spiloplevelse.

Det har ikke bare med længden og mængden af fyld og gentagelser at gøre, men at det hele vejen igennem kommer til udtryk, at det kun er en episode som fortsætter over i næste episode. Det er fuldstændig kalkuleret og bevidst, og det giver mig en dårlig smag i munden.

Til sammenligning kan det godt være at Zelda også genbruger meget, men der får jeg altså stadig én afsluttet oplevelse per spil, og det lader mig ikke hængende tilbage som en dum forbruger, der skal have mere skubbet ned i halsen for at få "closure".

Det er en større diskussion, men det er af samme grund jeg generelt ikke bryder mig om tv-serier, men foretrækker film. Mange tv-serier har heller ikke nogen start og slutning, men fylder bare hele tiden på, og kan fortsætte i det uendelige uden berettigelse i indholdet, der bare bliver mere og mere udvandet undervejs.

Jeg synes det er en rigtig kedelig tendens at spillene adopterer serie-konceptet på den måde, og jeg er ikke i tvivl om at det giver os færre enestående og memorable spiloplevelser - for jeg er heller ikke i tvivl om, at det økonomisk er langt mere givende at sælge folk det samme produkt tre gange.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SeventhSunSeventhSunSkrevet 16/12-11 19:28 
Hvor mange af jer har egentlig spillet Revelations?

Jeg synes personligt, at selvom AC:R selvfølgelig minder utrolig meget om de andre spil, så det store problem med det i virkeligheden, at det er ændret for meget i den grundlæggende idé.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 16/12-11 20:02 
Mener du med tilføjelsen af "Tower Defence" og alt det dér?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SeventhSunSeventhSunSkrevet 16/12-11 20:06 
Nej at man ikke skal lave assassinations mere.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
WehnerWehnerSkrevet 12/02-12 23:25 
Jeg har lige gennemført Revelations. Ganske grundigt med de fleste valgfri ting og achievements.

De første to-tre timer sad jeg med den der lidt halvgrimme smag i munden. Oplevelsen minder meget om et deja-vu. Men ret hurtigt blev jeg alligevel grebet af spillet. For tredje gang, kan man sige. Jeg har oplevet det som værende stort set lige så stærkt som både AC:2 og Brotherhood.

Det er simpelthen imponerende, at Ubisoft på så kort tid har kunnet spytte tre titler af så høj kvalitet ud i kølvandet på den skuffende etter. Det er selvfølgelig fordi, meget af det er det samme, men byerne skal jo dog designes og historien skrives. Den synes jeg i øvrigt igen var god. I det hele taget har AC-serien en ganske god historie efter min mening.

Jeg kan i hvert fald sagtens anbefale spillet. Tower defence-delen fylder minimalt og fungerede fint. Det samme gælder de fem små fps-platformbaner, der minder mig en lillebitte smule om Portal.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GreaseballGreaseballSkrevet 13/02-12 00:18 
Heh.. Sjovt.. Har også lige gennemført spillet her til aften ^^
Er enig i hvad Wehner siger.
Jeg er især meget glad for historien i serien ^^ Ja den er fiktion ;p Men det at de bruger rigtige personer og steder går det kun sjovt. Søger man lidt rundt så det meget sjovt også at finde ud at "nothing is true everything is permitted" faktisk er blevet sagt af en "assassin". Om de lige frem dyrkede park-your dengang tvivler jeg på :p

Anyway.. tilbage til spillet.
Selve "Tower Defence" delen er let overstået. Jeg spillede kun selve øvelse delen igennem en gang. Ellers er det let at undgå den del. ALT for let faktisk XD Når ens "Assassin Den" blive vogtet af en "Master Assassin"(level 15+) så kan den ikke længere blive udfordret at "Templars".
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/02-12 11:39 
Jeg spillede kun 3 tower defense, så var jeg pænt træt af det! Så det gik hurtigt med at lave master asses til dens, så jeg slap for det crap :-D

Alt andet har været en rigtig god oplevelse... også multiplayer fungerer virkelig godt med et supersmart stealth-system og generel opbygning!
GreaseballGreaseballSkrevet 13/02-12 13:24 
Heh.. Ja Tower Denfense delen fik jeg aldrig prøvet mere end første gang. Hver gang Templars blev for opmærksome så var det bare med at bestikke en udråber eller myrde en officiel(hvad de så end er, syns jeg aldrig spillet kom videre ind på). Begge dele utrolig nemt da de jo nærmest popper op på ens kort når man er kommer i fare zonen. Plus hvis man bestikker en udråber bare Templars er lidt opmærksome på en. Så det nemt at holde sig "under cover"

Slutningen var lidt underlig, nok mest fordi jeg ikke havde tekst på da jeg godt kan forstå alt der bliver sagt, dog var lyden på ham som snakker til sidst så dårlig lavet(ekko og bas) at man ikke kunne forstå ham og jeg kan ikke få scenen frem igen, selv hvis jeg går ind i DNA sekevensen for at genspille den del. Den hopper tilbage igen før den bid afspilles.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 13/02-12 16:45 
Synes I ikke at det er et (tematisk) problem, at man stortset ikke skal lave nogle assassin's mere?

Eller det er i hvert fald på ingen måde fokus i spillet, som det var i 1'eren.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/02-12 19:13 
Jo, jeg ville godt have flere rene assassination-missioner tilbage... det var lidt tyndt, at det stort set kun var de leaders af hver guild hall/tower, man skulle snigmyrde. Så det så jeg gerne et større fokus på i næste ombæring - og skrot endelig det der tower def.!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig