X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Darksiders II


Reply
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/06-11 15:11 
Darksiders II er blevet annonceret. Se trailer i kilden.


Kilde
KalicolaKalicolaSkrevet 03/06-11 15:17 
Fedt! Håber at Death er ligeså cool som War. 1'eren var fantastisk!
For The Love Of The Game
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/06-11 15:23 
Jeg mangler stadig at få spillet det, men jeg har da endelig fået købt det, så det ku være jeg skulle komme igang med det snart.
BeanoBeanoSkrevet 03/06-11 15:28 
Kom i gang - det er et overset spil :)
KalicolaKalicolaSkrevet 03/06-11 15:42 
Enig, kom i gang! ASAP
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 27/12-12 14:37 
Ikke nok snak om Darksiders herinde! Jeg er i gang med 2'eren, og er ved at være rimelig glad for den spilserie!

Har lige postet noget om spillet på engelsk andetsteds, så her er mit forsøg på at oversætte mine egne kommentarer til dansk:


Den her spilserie fortjerner mere kærlighed end den umiddelbart lige får. De falder ret hurtigt i pris, og folk lader generelt til hurtigt at feje dem væk på baggrund af at de er "ripoffs" af populære titler som Zelda og God of War (og i det her tilfælde, helt klart også de nyere Prince of Persia-spil)

I den sammenhæng, synes jeg man bør bide mærke i et par vigtige pointer:
Først og fremmest har det aldrig været nogen skidt ting at stjæle fra Zelda eller God of War. Tværtimod, hvis det gøres godt, er det noget af det bedste man kan gøre! Jeg synes også det er en type af spil vi ser mindre og mindre til for tiden - det klassiske action adventure. For få år siden var der masser af dem, men nu prøver alle at lave parkour stealth FPS sandkasse-RPGs i stedet. Mange spil bliver så indviklede at halvdelen af spillet er en tutorial, og mange spilmekanikker bare er der for at være der, men sjældent bruges af spilleren (det sker f.eks. tit for stealth-systemer, og de der challenge-missioner der altid dukker op i GTA-agtige spil).

Det er nu ikke fordi Darksiders 1 og 2 er simple barebone arcade-titler, og de falder nok også ind under den kategori af spil, der prøver at kombinere en række populære spilkoncepter baseret på deres mainstream-popularitet og deres evne til at indbringe penge. Men udviklerne er alligevel fornuftige nok til at udelade det, der ikke passer ind (ingen Tower Defense mode endnu, 7-9-13!), så overblikket over styringen og mulighederne aldrig bliver rodet, og hver del føles naturligt og gennemtænkt - Du hopper og klatrer rundt i Zelda-agtige dungeons, mens du bekæmper monstrene som i God of War, og samler Diablo-agtigt tilfældigt loot, hvilket f.eks. giver en fin undskyldning for at tilføje flere "hemmelige" områder med kister i et typisk Zelda-leveldesign.
De har taget tid til at sørge for at hver enkelt element passer fint sammen i puslespillet, og komplimenterer hinaden, i modsætning til for eksempel Deus Ex 3, der, omend det stadig er et rigtig godt spil, føles ret tilfældigt sammensat.

Det er noget man sjældent ser i moderne spil, og det fortjener ros.
Jeg tror kombinationen af at være en ny (og lettere uoriginal) IP, og de åbenlyse "lån" fra andre spilserier, modarbejder succesen, da der ikke rigtig er nogen måde spillene kan skille sig ud i forhold til spilpressen.
Havde de, hypotetisk set, droppet spillets setting til fordel for at lade dette have været det nyeste vestlig udviklede Castlevania-spil, eller en efterfølger til Legacy of Kain-serien, eller noget i den dur, ville Darksiders 2 helt sikkert have endt på de flestes "Årets spil"-lister.

Iøvrigt synes jeg - og det påpegede jeg også i tråden omkring 1'eren - at begge spil ser hamrende godt ud!
Mængden af varierede områder med sans for detaljerne, og det pæne tegneserieserie-agtige look (igen, områderne - jeg er ikke så vild med figurdesignet) hjælper virkelig på oplevelsen. Ting som de atmosfæriske grønlige akvædukter, der får grønne planter til at gro langs vandstrømmen, eller de brændende sprækker i gulvet, der afgiver et varm, rødt lys imod de kolde skygger. Selv detaljer i teksturerne, og diverse gamle ødelagte ting der ligger rundt i gamle templer, giver indtrykket af et udviklerhold med tid til at kæle for detaljerne, og ambitioner om at give spilleren en solid og komplet oplevelse.

Bare som eksempel, er der et stort rum i et af de mindre tempelruiner med en stor trappeopgang, der er halvvejs oversvømmet. Man kan svømme rundt omkring de nederste trapper, mens man udforsker indenfor og udenfor den centrale søjle. Der er intet at særligt at komme efter, ingen kister, hemmeligheder eller puzzles. Man skal bare klatre igennem rummet og videre, men det imponerer mig bare at de tog sig tid til overhovedet at lave rummet.
Det er den slags overskud jeg kan lide at se i AAA-titler.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 27/12-12 22:07 
Meget enig med Sumez. Spillet har en utrolig charme som jeg syns lidt mangler i mange store titler.
Med Darksiders tænker jeg mest på de personligheder man møder gennem spillet. Hver af dem får mig til at tænker på noget der kunne være med i en Guillermo del Toro film.

Da Sumez nævnte selve grafikken i spillet og designet. Så kan jeg ikke lade hver med at også at næven hvor flot lys og skygger bliver kastet på selve ens karakter (War eller Death). Står man ved noget hvor lyses bryges så bliver der kastet en meget nøjagtig skygge på dem.

Men ja helt klart en serie der værd at spille.
BeanoBeanoSkrevet 16/02-15 17:19, rettet 16/02-15 17:19 
enfenenfenSkrevet 16/02-15 17:24 
Så ender jeg måske alligevel med at spille det.
What is the Matrix?
GreaseballGreaseballSkrevet 01/11-15 10:38 
Så udkom der en gen-udgivelse af Darksiders II til de nye konsoller.
http://www.nordicgames.at/index.php/product/darksiders_2_deathinitive_edition

Gad vide om vi kommer til at se en 3'er i fremtiden?
Bede-xBede-xSkrevet 02/05-17 13:12 
Det gør vi. Amazon er kommet til at lække treeren:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1367479
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Username
Password
Remember me