X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xcom


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/06-11 15:10 
Det nye Xcom er som bekendt ikke et turbaseret strategispil ligesom det originale (UFO: Enemy Unknown som det vidst hed hér).

Spørgsmålet er om det kun er et rent FPS som trailerne indtil videre ser ud til.

Den nyeste E3 2011 trailer, får det til at se ud som om der er noget våbenudvikling i spillet, men er det bare som et led i et lineært plot eller er det noget man ak... Se hele indlægget


Bedøm selv
68 emne(r).
1 2 > »

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/06-11 15:10 
Det nye Xcom er som bekendt ikke et turbaseret strategispil ligesom det originale (UFO: Enemy Unknown som det vidst hed hér).

Spørgsmålet er om det kun er et rent FPS som trailerne indtil videre ser ud til.

Den nyeste E3 2011 trailer, får det til at se ud som om der er noget våbenudvikling i spillet, men er det bare som et led i et lineært plot eller er det noget man aktivt skal udvikle?

Bedøm selv
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/06-11 01:45 
Så X com er ikke blot et FPS, men strategi spil med faste rødder i det originale spil, så det er godt at høre.

Det virker ikke som om at udviklerne helt er klar over præcist hvordan alting skal fungere endnu og det er da også kun blevet vist frem for lukkede døre, men der er noget interview hér:

http://www.youtube.com/watch?v=qdUMVdnZC20

Jeg tror det er værd at holde øje med.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/06-11 09:24 
Joystiq har lagt et preview op, og selvom jeg personligt synes det er ærgerligt, at det ikke er mere ligesom de gamle spil, lyder det ikke helt skidt.

Joystiq preview
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 14/06-11 15:34 
Echelon VI>
og selvom jeg personligt synes det er ærgerligt, at det ikke er mere ligesom de gamle spil

Det hul kan Xenonauts forhåbentligt fylde ud :)

http://www.xenonauts.com/
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/03-12 20:04 
Ud over Xcom kommer der også "Xcom: Enemy Unknown" som ser fantastisk ud!

http://www.giantbomb.com/take-a-deep-dive-into-the-world-of-xcom-enemy-unknown/17-5771/
AzzkikrAzzkikrSkrevet 06/03-12 23:18 
Det ser fedt ud ja, godt det ikke er noget fps nonsense som det andet remake men RTS/TBT som det skal være.
jaesjaesSkrevet 07/03-12 00:03 
Det er fedt, det er et retailspil med høj budget og ikke "bare" noget download-snask lavet af ti mennesker.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/03-12 00:05, rettet 07/03-12 00:07 
Ja. Indieprojekter som Xenonauts er fine nok, men nogen gange er en big-budget overhaling heller ikke så dårlig for at få tingene til at være mindre janky og mere spilbare.

Sådan noget som det nye Jagged Alliance er et fint spil, men det er også rimeligt broken på mange punkter.

Faktisk lider Xenonauts og Jagged Alliance lidt under at deres grafikere tydeligvis er ingenører der er gode til at tegne bygninger og fartøjer på en realistisk måde, men mangler fantasi til at få det til at se specielt interessant ud.
jaesjaesSkrevet 07/03-12 00:21 
Ja, dels er der selve produktionen, det kan hjælpe på, men tænkte også på det cool i, at en udgiver har taget chancen med en nichegenre.
HeroldHeroldSkrevet 07/03-12 15:19 
Jeg var ovre for at se det i London i sidste uge. Not bad. Not bad at all.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/08-12 16:33 
Kotaku har gjort et XCOM: Enemy Unkown preview tilgængeligt. Det er et af de få spil jeg virkelig glæder mig til i år.

XCOM: Enemy Unkown
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/08-12 12:59 
Jeg er rimeligt hype på XCOM EU efterhånden. 2Kgames har smidt en times gameplay op her: http://youtu.be/1VP4YmExQAE

...og jeg sad lige og lyttede til GiantBombcast hvor de snakkede om multiplayer.
Man har en fast point pulje hvor man kan blande sit hold med humans og aliens og de skal købes ud fra en fastsat point pulje inden man starter. Man kan også sætte tid på turene fra 45 sekunder op til uendelig tid.

Multiplayer lyder næsten som tabletop Warhammer 40k, så det er jeg totalt klar på, selvom multiplayer indtil videre ikke var årsagen til at jeg så frem til spillet.

Det bliver cool!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/09-12 03:10 
Der er noget multiplayer optaget fra en livestream fra PAX der løber af staben denne weekend

http://www.twitch.tv/2k/b/330605570
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/09-12 23:40 
Mere multiplayer hotness fra PAX

http://youtu.be/vJPwC-p-Gcs
ChronoChronoSkrevet 13/09-12 08:14 
Der er bonusser på Steam hvis mange nok forudbestiller der - så skynd jer at gøre det :-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/09-12 12:45 
Jeg endte med at bestille SE hos Coolshop da der er nogen kort og art book og så'en med.
Der er dog ikke Elite Soldier Pack DLC'en, men det kan man forhåbentligt købe ved siden af...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/09-12 10:24 
IGN preview... Glæder mig mere og mere
http://youtu.be/_LXetduIbp0
HeroldHeroldSkrevet 16/09-12 14:01 
Darkbeat>
Jeg endte med at bestille SE hos Coolshop da der er nogen kort og art book og så'en med.
Der er dog ikke Elite Soldier Pack DLC'en, men det kan man forhåbentligt købe ved siden af...

Til 699.-?!??!

Den koster 40 pund på Game.co.uk. D:
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/09-12 14:06 
Whoa det var en lidt mere fair pris. Tak for info :)
HeroldHeroldSkrevet 16/09-12 18:39 
Det var så lidt. Regnede godt nok med at Coolshop var lidt dyrere, men det dér er jo sjükt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Bede-xBede-xSkrevet 24/09-12 18:21 
Der er kommet en demo på Steam :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/09-12 19:54 
Sad lige og spillede den. Det virker rigtig fedt.
Bede-xBede-xSkrevet 24/09-12 21:07, rettet 24/09-12 21:09 
Synes også at det virkede lovende selv om det gik ned en enkelt gang og interface-mæssigt er det niveauer over de gamle(nok forventeligt). Det er så muligt at det også er en smule simplere og holder en mere i hånden, men lad os nu se. Jeg kunne godt lide ens base. Fedt at der var ofret lidt grafik på den :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 24/09-12 21:13 
Annonceret nogen demo til konsollerne?
Bede-xBede-xSkrevet 24/09-12 21:24 
Snart:

http://www.eurogamer.net/articles/2012-09-24-xcom-enemy-unknown-pc-demo-on-steam-now-now-now

Ellers kan du bruge controller på PC udgaven og selv tutorial pop-ups er rettet ind efter det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/09-12 21:27 
Bede-x>
Det er så muligt at det også er en smule simplere og holder en mere i hånden, men lad os nu se. Jeg kunne godt lide ens base. Fedt at der var ofret lidt grafik på den :)

Jeg hørte at der er inkluderet en "classic"-sværhedsgrad i spillet igennem Joystiqs podcast. Det lød som om den gav mulighed for samme nådesløshed som man finder i originalen. Generelt lyder det også til at meget af dette har overlevet i spillet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Bede-xBede-xSkrevet 24/09-12 21:29 
Den podcast må jeg hellere finde og lytte til før jeg går i seng ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
TheDukeTheDukeSkrevet 24/09-12 21:38 
Min demo crashede også lige :/
Ellers virker det fedt. Jeg savner lidt at have kontrol over ens soldaters loadout, men jeg godt lide at man ikke behøver at micro-manage sine actionpoints som i det gamle. Det kunne godt være lidt øv når man lige præcis ikke havde nok AP til at vende sig om OG skyde.
HeroldHeroldSkrevet 24/09-12 21:39 
Lead designeren er verdens største XCOM-fan. Jeg interviewede en fra holdet for et halvt års tid siden, og han fortalte at Jay (mener jeg han hedder) kan fortælle i timevis om hvor vigtig det er at oprette en økonomi baseret på produktion af laservåben, men fusion cannon er spild af energi. :D

Den første prototype (som han selv lavede) var en ren klon - de har så udbygget på det siden.

Jeg forstår ikke helt hvordan en "Classic" sværhedsgrad kan ændrer på at det er mere strømlinet.

Bonusinfo: Til interviewet var der en britisk journalist, der spurgte om der var nogle af de nye baner, der var lavet igen i det nye spil. Han fik så at vide at de alle sammen var skabt tilfældigt i originalen... han tog så en lille pause, og sagde "Ja ... men er der det?".

I facepalmed.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/09-12 21:46, rettet 24/09-12 21:48 
Bede-x>
Den podcast må jeg hellere finde og lytte til før jeg går i seng ;)

Det er vist ca. 20 minutter inde i den der hedder "Super Joystiq Podcast 018" de begynder at snakke om det.

EDIT: @Herold: Det er ikke fordi det bliver mindre strømlinet, der er vist bare mindre holden i hånden på den sværhedsgrad.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 24/09-12 21:51 
Bede-x>
Snart:

http://www.eurogamer.net/articles/2012-09-24-xcom-enemy-unknown-pc-demo-on-steam-now-now-now

Ellers kan du bruge controller på PC udgaven og selv tutorial pop-ups er rettet ind efter det.

Jeg spiller ikke på min PC så jeg venter bare :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/09-12 23:13, rettet 24/09-12 23:13 
Hvis i vil have det rigtig svært er der også en "ironman mode" hvor du kun har ét save der bliver overskrevet automatisk, så ikke noget med at quicksave og quickloade. "ironman mode" kan vælges på samtlige sværhedsgrader.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/10-12 21:12 
Jeg har lige forudbestilt. Det ser altså virkelig virkelig godt ud. Det er stadig det eneste spil udover Person 4 Golden jeg glæder mig til i år.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/10-12 21:26 
Ja XCOM bliver fedt. Sådan lige ud over hvad der ellers er udkommet er der ikke rigtig noget andet jeg går og glæder mig til så meget som XCOM.

For øvrigt har de nu lavet FPS XCOM om til et tredjeperson skydespil med squad tactics.

http://kotaku.com/5947737/the-other-xcom-game-might-now-be-a-third+person-shooter
HeroldHeroldSkrevet 02/10-12 10:51 
Det er godt nok en radikal ændring. Jeg synes ellers det så okay ud som det var, men de må have ramt en mur eller sådan noget.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/10-12 12:29 
Jeg synes også FPS-XCOM så fint ud, det er ærgerligt hvis de virkelig har ændret det. Det virker som om at det fik meget uretfærdigt negativ respons, og at resurserne så blev flyttet til XCOM - Enemy Unkown. Det er jeg på den ene side glad for, for hold op hvor virker sidst nævnte godt - der har manglet en grundig opdatering af genren i mange år. På den anden side så jeg også frem til FPS-XCOM i spillets daværende form.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 02/10-12 12:41 
Spørgsmålet er hvor mange ressourcer, der reelt er blevet flyttet - det er trods alt en anden udvikler og et projekt af en helt anden størrelse.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
TheDukeTheDukeSkrevet 02/10-12 13:20 
Når man beslutter sig for at genoplive en af de bedste strategi franchises som et FPS, så fortjener man alt det had der uværgeligt vil komme ens vej. De kunne nok have minimeret den negative respons ved at have ventet med at announce det efter Firaxis' remake var blevet bekræftet.
HeroldHeroldSkrevet 02/10-12 14:12 
Jeg mener faktisk at remaket mere eller mindre opstod på baggrund af interessen for XCOMFPS-spillet. Det har i hvert fald ikke skadet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
TheDukeTheDukeSkrevet 02/10-12 15:09 
Er du sikker på det? Jeg husker det som om der max var 6 måneder mellem de to announcements. Men min hukommelse er ikke hvad den har været. Så jeg ville tro at enten har Firaxis arbejdet nærmest uhørt effektivt, eller også var de allerede ved at starte op da FPS'en blev offentliggjort.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/10-12 15:30 
Strategi XCOM blev ihvertfald annonceret efter FPS spillet som det dér "Bare rolig, vi har også et RIGTIGT XCOM spil", men Firaxis har arbejdet på det i 4 år efterhånden.
TheDukeTheDukeSkrevet 02/10-12 16:05 
Det var også lidt den opfattelse jeg havde. Hvis de nu bare havde annonceret remaket før FPS'en, eller de to samtidigt, så ville der ikke have været nær så meget nerdrage omkring FPS'en.
HeroldHeroldSkrevet 03/10-12 12:15 
Damnit, synes ellers jeg havde svaret.

Lead Designeren er kæmpefan, og arbejdede alene på spillet til at starte med - jeg vil næsten skyde på at det var i hans fritid, eller i interessetimer for Firaxis. Jeg er næsten 100 procent sikker på at det var på eget initiativ og at han byggede den første prototype selv. Første prototype var meget lig originalen, og de har så udviklet på det dérfra. At der har været arbejdet på det i fire år er sikkert meget rigtigt, men jeg tvivler stækt på at det har været så stort et projekt i alle fire år. De har helt sikkert ikke haft det 60 mand store hold før senere i processen - det første stykke tid har der kun været én på projektet.

Mit bud ud fra de informationer der er indtil videre, er at det er startet som et hobbyprojekt for Jake, drevet ud fra personlig interesse, der så senere har fået mere støtte pga. den stigende interesse. De fire år er, IMO, et udtryk for hvor længe der er nogen der har arbejdet på det hos Firaxis, ikke hvor længe det har været planlagt at udgive det.

Indrømmet, det er et gæt. Det er bare meget atypisk at hive et remake ud af ærmet, og køre to forskellige spil i samme franchise - især når det ene er et forsøg på at reboote navnet. Jeg tror XCOMFPS har været fremragende markedsføring for remaket, og har vist at der er interesse for det, hvilket har ført til at der er fundet penge til det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/10-12 21:21 
Jake Sullivan er ude og prøve at sælge spillet tidligt

http://youtu.be/5zBTITxt09I
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/10-12 21:00 
Game Informer kan rigtig godt lide det

9,5/10
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 05/10-12 22:07 
Whaaat, der er ellers embargo til på mandag. Det må være en exclusive så ...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/10-12 14:36, rettet 08/10-12 14:36 
Og så er der flere anmeldelser:

Polygon 8,5/10
http://www.theverge.com/gaming/2012/10/8/3466432/xcom-enemy-unknown-review

Eurogamer 9/10
http://www.eurogamer.net/articles/2012-10-08-xcom-enemy-unknown-review_3

Joystiq 4,5/5
http://www.joystiq.com/2012/10/08/xcom-enemy-unknown-review/

Kotaku
http://kotaku.com/5949522/xcom-enemy-unknown-the-kotaku-review

Mange rosende ord indtil videre, både til PC- og konsol-version. Jeg håber at Coolshop beslutter sig for at sende mit eksemplar tidligt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 08/10-12 17:13 
Jeg har spillet pc-versionen i nogle dage, og som stor fan af originalen er jeg slet ikke skuffet. De har fjernet det klodsede mikro-management, men bibeholdt ånden fra UFO med paranoiaen og presset fra den forestående invasion.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 09/10-12 22:12 
Der er demo på XBLM og US PSN Store nu.
spectrespectreSkrevet 23/01-13 13:46 
Gik igang med dette spil for 2 dage siden og har svært ved at gå i seng om aftenen. Det er længe siden at jeg ikke har kunnet slippe et spil på den her måde, og jeg troede ellers, at jeg var færdig med turnbased strategy, da jeg har erfaret at tålmodigheden ikke rækker til det længere.

De har dog formået at skrue det sammen sådan at det ikke bliver langsomt og irriterende. Det er en slags strømlinet version af originalen.

Havde ellers besluttet mig for at springe det over, men efter at have hørt Giant Bomb snakke om det, og tilmed udkåret det til deres 2012 GOTY, så bed jeg på krogen alligevel.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
68 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig