X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

MGS, Silent Hill og ZoE HD Remasters


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/06-11 04:08, rettet 03/06-11 04:14 
Konami har hér til aften annonceret at de vil lave HD remasters af Metal Gear Solid 2, 3 og Peace Walker, Silent Hill 2 og 3 og Zone of The Enders 1 og 2.

Spillene bliver fuldstændig remastered med Achievements/Trophies, i 1080p, gør brug af den højre analog stick og alt muligt tam-tam.

Kilde
133 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/03-12 17:31, rettet 26/03-12 17:32 
Kongen:
ja, hvis det er rigtig i hele spillet.? Nu er den båd scene langt inde i spillet.
(der er en grund til at du ikke kan se land, vil ikke siger mere, da det ødelægger det for andre som ikke har spillet det)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/03-12 17:57 
ChronoSousa>
Hold nu op med at putte ord i min mund!
HVOR har jeg sagt jeg er ligeglad med spillet kvalitet?

Hvis man ikke kan holde til at blive drillet, bare en lille smule, tror jeg man skal afholde sig fra at bede andre debatører om at "slappe af".

Du skriver at du intet har set der afholder dig fra at købe spillet. Med de billeder der linkes til her i tråden som viser remasterens manglende kvalitet, kan det vel knap nok forstås anderledes, end at hvert fald samlingen tekniske kvalitet, ikke ligger dig meget på sinde?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/03-12 18:10 
Der er masser af mix feeling omkring spillet. derfor jeg ikke er bange for mit køb på 225kr for 2 spil
Sidder lige og kigger på noget gameplay for første gang af spillet (ville vente til fredag, men fuck it)

Efter 0705 inde i spillet liger tågen sig selv.
http://www.youtube.com/watch?v=mc_c918-4VA&feature=plcp&context=C42d004cVDvjVQa1PpcFN7fnIptLdth_SpM93-DsWb93_HZgr424E%3D

Jeg vil ikke kigge længer ind i gameplay, da jeg vil hygge mig med spillet i næste weekend.
Og som jeg skrev længer oppe, så må vi se og jeg vil bitch'e over det.
Har Aldrig udlukket at dette spil bliver dårligere end ps2 port.

Jeg sagde at tågen i ps2 var for tæt for min smage, og er den gjort bedre (altså ikke så tæt så ville jeg være positiv over for det!

Er bare irriteret er jeg føler jeg forsvar dette SH HD spil uden at ha' spillet det.
For det gør jeg på ingen måde!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/03-12 18:46 
Jeg kan se at det er et capture fra 360-versionen der, som på billedet ovenfor er meget dunkelt i forhold til originalen (sidder selv og spiller den igennem i øjeblikket). Prøv at sammenligne mellemsekvenserne i din egen videoen, med videoen neden for der er fra PC-versionen (en ren opgradering), så de kører side om side. Det er svært at se om tågen rent faktisk er ens, på grund af billedets ringe belysningen, i den video du linker til - om det er på grund af capture-enheden/processing eller bare er sådan Xbox 360-versionen ser ud er svært at sige. Tågen virker mere dominerende i videoen af PC-versionen.

PC-version
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 27/03-12 15:28, rettet 27/03-12 16:29 
Grr... jeg fik åbenbart ikke afbestilt mit eksemplar fra shopto.net. Så jeg har snart en PS3 udgave billigt til salg - hvis nogen altså stadig er interesseret. Ellers ryger den retur til butikken.
SumezSumezSkrevet 27/03-12 15:56 
Kunne være sjovt at se en statistik for hvor mange der har afbestilt deres eksemplarer efter det her er kommet ud. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 27/03-12 16:20, rettet 27/03-12 16:20 
Nu vil jeg helst ikke dømme noget konkret uden at have oplevet det selv, men det er en generel tendens så:

Hvor er det trist for spilmediet som helhed, at konverteringer, opsamlinger og "opdateringer" så tit er en kynisk udnyttelse af store værker og trofaste fans, hvor det jo i stedet burde være en hyldest til de selvsamme. Hver af de udgivelser er en chance for at overkomme spilmediets største (tekniske) begrænsning, hvor senere generationer ofte ikke har muligheden for at gen/opleve spil i deres originale form pga. hardware. Det er en chance for at vise mediets højdepunkter, alsidighed og historie. Og alt, alt for tit misbruges den chance på det skammeligste med sløsethed og for få ressourcer, så det efterlader folk med et forkert indtryk af, at de spil ikke var så gode som man tidligere mente. Det er disrespekt overfor de oprindelige værker og spilmediet som helhed. Jeg ved snart ikke om man fortsat skal støtte den slags udgivelser, for at vise at spilhistorien er vigtig og værdifuld, når udgivernes bevæggrunde nærmest synes at være det modsatte.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/03-12 16:59 
RJK:

slet ikke enig her, Hvis det er alle de HD collection som kommer for tiden du skriver om?

Der er mange der ude som er blevet gjort rigtig, og godt:

Jak and Daxter Collection
God of war vol 1
god of war vol 2
resident evil HD (4,CV)
Prince of Persia Classic Trilogy
Metal gear solid HD
Sikkert flere.?

Med SH HD, Håber jeg ikke det er rigtig som der bliver skrevet her og andre steder? Hvis spillet er meget slem? så er det tilbage til ps2 port... som ikke skal ske! og der giver jeg dig ret hvis det kommer til at være fremtid for HD collection?

Jeg ville anbefale dem til vores ungdom :) Hvis de skulle starte et sted... da jeg ved at mange som ikke har vokset op med dem, ville ha' svært med at kigge på den ældre grafik. Selv om det er kun 1 GEN tilbage.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
RJKRJKSkrevet 27/03-12 17:02, rettet 27/03-12 17:04 
Det var bare generelt konverteringer, opsamlinger og opdateringer igennem tiden - langt fra kun HD-opsamlingerne.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/03-12 17:22 
Hvis vi skal snakke om det der ikke se godt ud lige nu? :

Så er det firmaer som copy/paste hinanden.
Jeg ved godt capcom laver RE6 fordi de skal lave penge, og bioware laver mass effect 3 pga det samme.

Men udtalelser som Square enix:
"no more non-mainstream games allowed"
according to company president Yoichi Wada, who recently issued an ultimatum to his staff: if any games are made that don't fit into the mainstream's circle of interest, job cuts will follow

og capcom:
Survival Horror Is Not Profitable
"If we're going to make games that sell based on quality content, they should be able to appeal around the world. That might be obvious, but that's why Grand Theft Auto IV, Skyrim and Call of Duty: Modern Warfare also sell in Japan, because their gameplay is interesting."

Det er udtalelser som jeg er nervøs for :/
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 27/03-12 19:22, rettet 27/03-12 19:22 
ChronoSousa>
Jeg ville anbefale dem til vores ungdom :) Hvis de skulle starte et sted... da jeg ved at mange som ikke har vokset op med dem, ville ha' svært med at kigge på den ældre grafik. Selv om det er kun 1 GEN tilbage.

Men grafikken i den her opsamling er jo ikke "nyere"? Det ligner det samme spil, bare grimmere. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/03-12 19:35 
Sumez>
ChronoSousa>
Jeg ville anbefale dem til vores ungdom :) Hvis de skulle starte et sted... da jeg ved at mange som ikke har vokset op med dem, ville ha' svært med at kigge på den ældre grafik. Selv om det er kun 1 GEN tilbage.

Men grafikken i den her opsamling er jo ikke "nyere"? Det ligner det samme spil, bare grimmere. :)

Hvad for et spil?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 27/03-12 19:41 
SH2?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/03-12 11:54, rettet 30/03-12 11:57 
Nu blev jeg færdig med at genspille Silent Hill 2 på Playstation 2, og kan kun anbefale folk der har set frem til HD-udgaven, men ikke har lyst til at kaste penge efter Konamis ringe opdatering, at finde deres Playstation 2 frem igen. Det er stadig en helt fantastisk oplevelse, hvor man imponeres over temaerne i spillets historie - jeg kan ikke komme i tankeom andre spil der forsøger at behandle så alvorlige emner. Enestående.

Edit: Og så er det stadig ret pænt. Den ringe opløsning spolere en del sammen med manglende anti-aliasing, men den filmkorn-effekt der er brugt, den lave belysning og Itos fænomenale art direction gør meget.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/03-12 13:08 
Man skal generelt altid finde sin PS2 frem igen syntes jeg.... Især hvis den ikke altid står ude, som den bør :)
SumezSumezSkrevet 30/03-12 13:11 
Den primære årsag til at jeg aldrig spiller på min er de korte controller-kabler... kan man få billige forlængerkabler nogen steder? Måske evt. en multitap med langt kabel. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 30/03-12 13:15 
Hvad er billigt?

Gamebits har dem til 49,- + forsendelse
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/03-12 13:16 
Ja jeg mener også jeg købte mit forlængerkabel hos Gamebits i sin tid så man kunne spille Guitar Hero uden at rive det hele på gulvet
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/03-12 13:34 
Det var sjovt nok også mest på grund af irritation over kabler i denne trådløse tidsalder at konsollen blev sat væk. Jeg har dog fundet mig hvad der ligner en tro kopi af Sonys Dual Shock 2 i trådløs udgave, så nu kom dyret ind i stuen igen :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 30/03-12 14:41, rettet 30/03-12 14:42 
Beano>
Hvad er billigt?

Gamebits har dem til 49,- + forsendelse

Jeg ville helst hvis jeg bare kunne få dem smidt i nakken af en butik der regner PS2'en for en død platform. :P

Jeg må snart få ommøbleret stuen så konsoller ikke længere står i TV-møblet, men i et hyldesystem nærmere sofaen. Prev-gen konsoller er bare ikke designet til 40+ tommer fjernsyn.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 30/03-12 14:53 
Sumez>
Jeg ville helst hvis jeg bare kunne få dem smidt i nakken af en butik der regner PS2'en for en død platform. :P

Du er en svær herre at gøre en smule tilfreds.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/04-12 11:31 
Mark Elsberg går i sin Eurogamer-anmeldelse igennem de tekniske fejltrin i Silent Hill HD Collection.

Eurogamer.dk anmeldelse
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/04-12 15:11 
Har lige spillet 2'er i gemmen!
Lækker spil, Der er kun en ting jeg ikke er så vild med, med de gode ting for en til at se væk fra det.
I fremtiden , når jeg skal tilbage til de her classic SH 2 og 3... bliver det HD udgaven.

Var i gang med en video til min YT kanal, men min HDD er død, med gameplay på. ><
Finder på noget, når min nye HDD kommer.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 04/04-12 15:13 
ChronoSousa>
Der er kun en ting jeg ikke er så vild med

Hvad er det? Og baserer du din vurdering på en sammenligning med den originale version, eller er det første gang du spillet spillet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/04-12 15:24, rettet 04/04-12 23:52 
Der er framerate problemer ude på kortet. Ikke når man er andre steder... jeg tror der er tågen som fucker med spillet. og tågen er næsten det same. Det er kun noget man ligger mærk til hvis man spiller "side by side"
Nej jeg købte min ps2 sammen med sh2 da det kom ud. og har nok spillet ps2 SH en 8-10 gange.??

Men jeg komme med en video med det gode vs dårlig :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/04-12 19:30 
Eurogamer.net har en sammenligningsartikel med videoer, der beskriver og viser hvor det er gået galt.

Ringe...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 29/05-12 10:02 
Nu begynder det at give mere mening...

"Silent Hill HD Collection ported from unfinished code"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/05-12 11:22 
Heh, de skulle aldrig ha' påbegyndt projektet så :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/08-12 08:52 
Konami frigiver en patch til Silent Hill HD på PS3. De fortæller også at d har givet op med hensyn til Xbox 360-udgaven, og at der IKKE kommer noget patch til den. De har dog tænkt sig fortsat at sælge spillet til begge platforme. Flot.

Nyhed
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/09-12 16:56 
Jeg har lige set den første time af den video Kaptajnen linker til i den "forkerte" tråd om Silent Hill HD på vej hjem i toget, og kan vist ikke holde ud at glo på det mere. Hold op hvor er der mange graverende fejl :( Ringere port skal man lede længe efter :(
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/11-12 21:34, rettet 02/11-12 21:35 
Konami fortsætter med at være ligeglad med kvaliteten af de produkter de sender på markedet.

ZOE HD har også problemer...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
FancyPantsFancyPantsSkrevet 02/11-12 21:39 
Æv! ZOE HD Collection er ellers en udgivelse jeg virkelig har set frem til.
Jeg venter vist bare med at købe det, og ser om der kommer en patch der får det til at køre bedre. :\
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 02/11-12 21:55 
Jammerlig indsats!

Har spillet Okami HD i dag... en smuk remastering der viser hvordan det skal gøres.
133 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig