X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

MGS, Silent Hill og ZoE HD Remasters


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/06-11 04:08, rettet 03/06-11 04:14 
Konami har hér til aften annonceret at de vil lave HD remasters af Metal Gear Solid 2, 3 og Peace Walker, Silent Hill 2 og 3 og Zone of The Enders 1 og 2.

Spillene bliver fuldstændig remastered med Achievements/Trophies, i 1080p, gør brug af den højre analog stick og alt muligt tam-tam.

Kilde
133 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 08/03-12 03:25 
Har du mulighed for at afspille japanske PS1-spil? I så fald har jeg et Parasite Eve i folie, som du kan få for 100kr, hvis det har interesse.

Hvis vi skruer det op til 400kr, så får du en japansk PSOne (en af dem med indbygget skærm) med :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/03-12 15:10 
Mine konsoller afspiller alt, med undtagelse at det 360-helvede derovre...

Men er det spilbart på japansk? Ellers er der ikke meget ved det når det nu findes på engelsk :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 08/03-12 15:59, rettet 08/03-12 16:01 
Konsolkongen>

Men er det spilbart på japansk? Ellers er der ikke meget ved det når det nu findes på engelsk :)

Næppe, selv hvis man er ligeglad med historien (hvilket man ikke bør være), er der et weapon upgrade system med alverdens forskellige parts, så at forsøge at finde rundt i det samt menu'erne uden at fatte en brik japansk er vel næppe det værd taget i betragtning af at spillet koster 20-30$+shipping generelt på ebay.

Jeg vil dog anbefale at se den japanske film 'parasite eve' (eller læse bogen), som er spillet er bygget over som en slags efterfølger. Det er absolut ikke verdens fedeste film, men den giver da lidt indblik i historien og baggrunden for spillet og er klart et kig værd.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/03-12 17:28 
Beano>
MGS:PW HD gameplay :

http://www.gametrailers.com/video/e3-2011-metal-gear/716554

Muligvis verdens dårligste MGS-spiller der har været i gang.

Konsolkongen>
Det kører ikke for godt.

Jeg har gang i Peace Walker på PS3 og det færdige produkt kører heldigvis meget stabilt 60fps. Dog med en meget lille smule tearing helt i toppen af skærmen, det er næsten ikke værd at nævne :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/03-12 17:52 
Det er samme er tilfældet med Xbox 360 udgaven.

Jeg er helt vild med Peace Walker - det er lidt af en geni-streg at kombinere MGS med XCOM som det er tilfældet i spillet. Der er god underholdning til virkeligt mange timer. Uden tvivl noget af det bedste jeg har spillet denne generation.

Jeg er så småt ved at være igennem, og mangler bare de sidste extra ops, der er fantastisk svære :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/03-12 11:48, rettet 16/03-12 11:49 
Så kom jeg også igennem Peace Walker. Har lidt blandede følelser omkring spillet, men overordnet set var det ret godt. Kontrollen har altid været ret forfærdelig i Metal Gear, men fungerer her heldigvis meget som i 4'eren og er derfor okay, dog uden at være fantastisk. Det er dog stadig et kæmpe plus og jeg tør slet ikke forestille mig hvordan det har været at spille på PSP... :O
Historien synes jeg var overraskende solid, selvom den var fortalt meget langsomt og man lige skulle vende sig til det tegneserie-agtige look.

Det spiller og ligner traditionel Metal Gear Solid påklistret nogle RPG/strategi-elementer, der uden at være fantastiske alligevel gør at spillet til dels formår at slippe af sted med at være SÅ meget genbrug og fyld.
AI'en er forfærdelig og dummere end nogensinde. Jeg sad nogle gange og følte mig helt pinlig på udviklernes vegne over hvor meget jeg kunne løbe om hjørner med dem :(
Chapter 5 burde ha' været udeladt, det er møg kedeligt og den sidste bosskamp var ret buggy.
Online co-op er faktisk meget sjovt.

Jeg valgte ellers at se gennem fingre med David Hayters voice acting, men efter jeg i går startede MGS2 op og hørte hvor godt han faktisk kunne gøre det, er det svært ikke at hive med som kritikpunkt endnu engang. Alle lines siden MGS2 har han overspillet helt ud i hampen :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/03-12 12:01, rettet 16/03-12 12:02 
Spillet bliver efter min overbevisning rigtig spændende efter hovedspillets afslutning, da man får mulighed for at udvikle spændende våben og teknologi.

AIen er godt nok lidt hjernedød, til gengæld er der udfordring og bonus ved at mestre alle missionerne på S-rank. Gameplayets bredde og de muligheder man giver spilleren er usædvanlige, og hovedårsagen til at jeg stadig spiller.

Hovedhistorien i kapitel 5 er ret ringe, men missionerne kunne jeg godt lide :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/03-12 12:05 
Hehe :) Med mindre jeg finder en at spille co-op med tror jeg ikke jeg kommer til at bruge så meget mere tid på det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/03-12 12:11 
Spillet taler nok ekstra meget til mit unlockable-syndrom, siden jeg ikke er blevet træt af det endnu :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/03-12 12:19, rettet 16/03-12 12:19 
Ja det er da egentlig også ret uhørt at der rent faktisk er noget at unlocke i et spil nu til dags andet end bare Achievements og Trophies :)

En skam du spiller det på 360, ellers kunne det være sjovt at co-oppe den ud i et par missioner.

Hvad er Konami's forbindelse til Capcom i øvrigt? Heri er der _meget_ klare referencer til Monster Hunter, men også i Boktai 2 kunne man linke op med Mega Man Battle Network 5 og spille noget multiplayer af en art. Og i Mega Man Battle Network 6 har Lan en Boktai plakat på hans værelse :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/03-12 12:35 
I begge tilfælde tror jeg det er Kojima der godt kan lide at uddele skulderklap til sine kolleger (se link). Han har åbenbart en evne til at overtale sin udgiver til at det er en god ide med cross overs.

Jeg har faktisk selv ægret mig lidt over at jeg ikke købte PS3-udgaven, da jeg ikke orker at betale for Live, og når nu co-op muligheden byder sig er det da dobbelt øv.

Det hele sker over et par kolde øl...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/03-12 18:40 
Det er sjovt nok sådan noget :) Jeg spillede en bosskamp mod et af monstrene i 4-player co-op den anden dags. Det tog lang tid at klare den og flere gange måtte man rundt og CPR'e hinanden op igen. Det var faktisk rigtig sjovt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/03-12 00:36 
shenmue HD ? :D
http://games.ign.com/articles/122/1220936p1.html
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/03-12 10:40 
Jeg håber at Skies of Arcadia HD bliver en realitet. Jeg nåede aldrig at spille det, og har kun hørt godt om det.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
AzzkikrAzzkikrSkrevet 21/03-12 16:14 
Ja det ville være fedt, SOA er et overraskende godt spil, taget i betragtning af hvem der har udviklet det.

Klart et af de bedste RPG på både til DC og GC, selvom det ikke siger så forfærdelig meget taget i betragtning af hvor få RPG'er der findes til netop de 2 maskiner.
Bede-xBede-xSkrevet 21/03-12 16:48 
Echelon VI>
Jeg nåede aldrig at spille det, og har kun hørt godt om det.

Det er det også selv om kampsystemet og mængden af encounters godt kan blive lidt belastende.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/03-12 17:00 
Med den sparsommelige mængde af gode JRPG'er der findes til denne generation af konsoller, lover jeg at være i det tålmodige hjørne, så længe SEGA nosser sig sammen til at udgive det :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/03-12 17:49, rettet 21/03-12 17:51 
Azzkikr>
Ja det ville være fedt, SOA er et overraskende godt spil, taget i betragtning af hvem der har udviklet det.

Hold nu kæft. Det er samme folk som har lavet bla. Shinobi III, Streets of Rage og senere Valkyria Chronicles. De har da om nogen netop kun lavet kvalitet...

http://en.wikipedia.org/wiki/Sega_Wow

Hvad SoA angår så synes jeg stadig det er ganske fremragende. Har uden sammenligning den mest gennemførte verden jeg har udforsket i et RPG. Random encounters er ganske rigtig i den voldsomme ende, men ikke værre end f.eks. FFVII. For mig er det de papirstynde hovedpersoner der trækker spillet lidt ned.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 21/03-12 18:47, rettet 21/03-12 18:52 
Hehe jeg tænkte nok du ville få et anfald over den kommentar. Ja shinobi 3, Street of rage, SOA og tildels Sakura Wars er kvalitet, de fleste af deres andre titler er dog i bedste fald middelmådige.

Valkyria Chronicles begriber jeg ikke hvordan nogen kan mene er et godt spil, måske det spil der skuffede mig mest i denne generation baseret på den hype nogle kørte det op til at være. Mage til begrænset og sukkersødt TRPG skal man lede længe efter. Det kunne have være blevet så godt med få basale gameplay ændringer (som fx det ikke bare handlede om at gennemføre hver mission hurtigts muligt for at få en god rank), men ak nej, helt igennem triviel TRPG uden dybde hverken i gameplay eller historie..

Hvad angår encounter rate SOA, så er der nu markant højere encounter rate i SOA end i FF7. Den er virkelig høj i SOA, tæt på at være på niveau med Wild Arms, BOF2 og mange tales og SMT spil der lider af samme sindsygt høje encounter rate.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/03-12 19:01 
Jim Sterling hos Destructoid er rimelig gal i skralden over hvor ringe konverteringen af Silent Hill 2 og 3 er i samlingen. Screenshotet fra båden på søen ser godt nok også pivringe ud. Hvorfor har de dog ændret på tågen?

Destructoid review
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/03-12 00:40 
Det lyder fandeme skidt. Nogen chance for at det kun er 360-versionen der er helt så fucked?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/03-12 00:43 
Jeg håber lidt på det samme, men har ikke kunnet finde nogen steder det kunne bekræftes.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/03-12 00:47 
Hvis du finder noget må du gerne skrive det heri tråden. Det lyder jo ikke umildbart som noget der lige kan ordnes med en opdatering, så jeg må nok hellere springe på PS2-versionerne når jeg skal igang med serien.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/03-12 00:59, rettet 26/03-12 01:07 
Det lyder som om det er PS3-versionen der er hårdest ramt, men Xbox 360-versionen er heller ikke sluppet alt for heldigt fra konverteringsprocessen.

Det er simpelthen for pinligt. Jeg havde ellers glædet mig til de remasterede versioner. Hvad sker der for de japanske udgivere i øjeblikket? Der er da en seriøs mangel på kvalitetskontol...

Edit: Ok, man skal vist bare holde sig væk. Amazon udbyder i øjeblikket ikke PS3-versionen på grund af mange klager over spillets ringe tilstand.

MGS, Silent Hill og ZoE HD Remasters
What has science done?

Link
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/03-12 01:16 
Ja det er dumt jo. Det ligner rent ud sagt lort i forhold :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 26/03-12 01:19 
Det er den øverste version der er hd-udgaven, right? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 26/03-12 10:24, rettet 26/03-12 10:24 
Den med postkortbaggrunden? :P

Æv det er virkelig ærgerligt. Jeg havde sådan glædet mig til endelig at spille SH3, nu mange år efter at PostDanmark stjal mit eksemplar af PS2-spillet. :(
Hvis I falder over det billigt til PS2 må I gerne hive fat i mig...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/03-12 10:29 
RJK>
Det er den øverste version der er hd-udgaven, right? :)

Det må være den nederste der er i 16:9?
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/03-12 10:32, rettet 26/03-12 10:35 
IGN giver det 9.0 ?
gamespot 7.0
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/03-12 10:32 
Er det er denne generations første SD opsamling?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/03-12 10:35, rettet 26/03-12 10:41 
Hvis man tjekker emnet om remasteren på Neogaf, kan man se flere eksempler på hvor galt det står til. Nogen steder mangler teksturer som var i originalerne. Det er tilsyneladende tågen, udvikleren har haft det sværest med. Den er helt fraværende mange af de steder den skulle være i SH3. Noget andet er at lyssætningen er fuldstændig ændret i begge spil.

Jeg springer over....

Edit: Sausa: Det ville ikke være første gang at anmeldere giver karakter ud fra at være blevet lovet af distributøren at de fejl de har oplevet er rettet i den endelige version. Ud fra hvad jeg har set og hørt rundt omkring, er 9/10 fuldstændig urealistisk hvis man rent faktisk har spillet begge udgaver i remasteren igennem.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 26/03-12 10:43, rettet 26/03-12 10:46 
Jeg springer også over - med mindre der dukker en stor patch op som fixer alle problemerne, men det er der nok minimal chance for.

Ekstra trist at det er usandsynligt at spillene dukker op som PS2 Classics på PSN når "HD" udgaverne er udgivet.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/03-12 10:50 
Det virker urealistisk at en patch vil kunne løse problemener, ja. Paradoksalt i forhold til hvorfor tågen var til stede i originalerne, lyder det som om det er den performanceproblemerne er forbundet med i remasteren - og sikkert årsagen til at den er fjernet flere steder.

Der findes en HD-udgave 2'eren og 3'eren til PC, som skulle være glimrende og meget tæt på original materialet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/03-12 10:51 
Jeg køber det (koster ca 225 kr) skal nok vende tilbage... jeg har spillet SH2 og 3 masser af gange til at vide om det er pengene værd i HD?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/03-12 10:53 
Det kunne være fedt med noget sammenligning fra en her fra foraet hvert fald.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 26/03-12 11:07, rettet 26/03-12 11:11 
Eurogamer har også en artikel om det.

EDIT: Et par screens...
http://img10.imageshack.us/img10/4678/31181021.jpg
http://img16.imageshack.us/img16/6595/63607465.jpg

Og en video sammenligning:
http://www.youtube.com/watch?v=lVDCrrYXtZw

"Original Silent Hill developer disappointed at "poor" HD re-release"
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/03-12 14:22 
Har kigget lidt rundt, og jeg syntes nu tågen er ok... der var mere i ps2, men jeg syntes der var for meget.. (sikkert for at skjule den ikke så gode grafik?)

At hvad jeg kan se, er der INTET der stopper mit køb... men måske jeg bicther når jeg får spillet på fredag? :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 26/03-12 14:51 
ChronoSousa>
Har kigget lidt rundt, og jeg syntes nu tågen er ok... der var mere i ps2, men jeg syntes der var for meget.. (sikkert for at skjule den ikke så gode grafik?)

Ifm SH på PS1 ja, men knap så meget grunden i SH2. Det er en skandale og mangel på respekt for de gamle spil, når man sjusker så meget med en remastering af hele stemningen forsvinder. Ret vigtigt for et spil som SH2. Ved at købt det sender man signal til udgiverne om at det er ok.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/03-12 14:58, rettet 26/03-12 15:01 
@Sousa:

Pludselig er jeg ikke helt så hooked på at få din vurdering :p

Problemet er at tågen er et kæmpe element i Silent Hill 2. Den var der ikke for at skjule "den ikke så gode grafik", men som et element der skulle skabe usikkerhed. I de opdaterede udgaver kan man pludselig se ting, det ikke er meningen man skal kunne se - det er altså ikke for heldigt, når man pludselig kan se hvor spillets verden ender, eller at der blot er tom luft for enden af et torv. Det ødelægger immersionen, hvilket er noget af det vigtigste i Silent Hill.

Har du kigget på de links Beano og jeg linker til? Ellers er her endnu et eksempel:

MGS, Silent Hill og ZoE HD Remasters

Hele ideen med en remaster, er som regel af den skal se BEDRE ud end originalen - den definitive version. Det virker bestemt ikke til at være tilfældet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/03-12 15:20 
Er det en gif af PS2 versionen der skifter til HD?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/03-12 15:27 
Det er lige præcis det det er :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/03-12 15:35 
Det er da altid noget at han ikke falder igennem båden... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/03-12 15:39, rettet 26/03-12 15:39 
Ja :)

Jeg venter stadig på at få bekræftet om Xbox 360-versionen er lige så ringe med hensyn til tågen. Nogen taler om at PS3 har det svært med "translucent textures", men håbet er ringe.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 26/03-12 15:39 
Vandet ligner Rainbow Road i Super Mario Kart 64... bare i sort/hvid :P
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/03-12 16:48 
Problemet ved ps2 tågen var at man brugte sit kort ALT for meget, da man ikke kunne se op eller ned af vejen. Man skulle meget tæt på, før man kunne se huse eller andre ting... hvis det er blevet bedre? så jeg glad.
tågen er en god ting, Bare man kan se mere end 2 meter foran sig.

Slap nu af, det er ikke tågen der gjorte sh2 et godt spil. Havde de rørt ved den gode historie? ville jeg havde være med på jeres "brokke-tog" :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/03-12 17:05 
Så vidt jeg forstår det kan man netop ikke se længere. Udsynet ender bare pludseligt som du kan se er tilfældet med vandet og tågen i gif'en længere oppe.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/03-12 17:10, rettet 26/03-12 17:10 
ChronoSousa>
Slap nu af, det er ikke tågen der gjorte sh2 et godt spil. Havde de rørt ved den gode historie? ville jeg havde være med på jeres "brokke-tog" :P

Ja, det er selvfølgelig også meget nemmere bare at vælge at være ligeglad med udgivelsens kvalitet :p

Jeg vil også hæve den påstand at tågen er et rimeligt centralt element i Silent Hill 2, og én af de ting der gjorde spillet godt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 26/03-12 17:19, rettet 26/03-12 17:21 
Konsolkongen>
Så vidt jeg forstår det kan man netop ikke se længere. Udsynet ender bare pludseligt som du kan se er tilfældet med vandet og tågen i gif'en længere oppe.

Præcist, illusionen brydes totalt. At der også er problemer med lyden og frameraten understreger bare sjuskeriet.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/03-12 17:20 
Hold nu op med at putte ord i min mund!
HVOR har jeg sagt jeg er ligeglad med spillet kvalitet?

Jeg siger at jeg ikke var så vild med den tætte tåge i ps2 da jeg brugte for meget tid på kortet (map)
Og at jeg venter med at ta en beslutning til jeg får spillet det! (på fredag)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/03-12 17:25 
Men hvis du ikke kan se længere, selv uden tågen så kommer du nok til at bruge ligeså meget tid på kortet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
133 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig