X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Professor Layton and the Last Specter


Svar
3of193of19Skrevet 28/05-11 01:38, rettet 28/05-11 21:54 
Hurra! Enderlig noget nyt om det 4. Layton spil til DS.

Af Layton serien er der indtil videre udkommet seks titler i Japan:
Den første trilogi til DS, som også er ude på engelsk

Og en prequel trilogi, bestående af DS spillet Last Specter, animeen The Eternal Diva og 3DS spillet Mask of Miracles.

Last Specter har i lang tid ikke været annonceret til en engelsk udgivelse, hvilket betød at man sådan set ikke kunne se fansubben af animeen og når/hvis 3DS spillet udkom på engelsk ville man også mangle brikker i billedet.
Så derfor er jeg meget glad for at høre at Level 5 nu har registeret et trademark til Last Specter i USA, så det ser ud til at der nok kommer en officiel annoncering af spillet til E3.

Link...
HulleHulleSkrevet 28/05-11 10:21, rettet 28/05-11 10:32 
Syntes at Layton er en rigtig god serie og vil se frem til flere eventyr når de engang kommer ned i pris. (hvilket de jo sjældent gør, da det er Nintendo der distribuerer)
Da jeg er for doven til at Google spørger jeg her: Så det forbliver en DS udgivelse og har intet med 3DS udgaven at gøre. Er det korrekt forstået?
Er der noget nyt om 3DS spillet i europa?

Syntes Diabolical Box (Pandoras Box) var helt sublim. Var helt betaget da spillet pludselig brød formlen og gjorde en af spillets puzzles fysisk ved at henvise til manualen. Jeg hentede straks værktøj og pillede nænsomt den midterste side ud. Sad med siden i en lille halv time, vendte og drejede den indtil jeg til sidst forstod gåden.
Det var et stjerne øjeblik i mit voksne gaming liv. Trods min efterhånden høje alder, gik jeg totalt i barndommen og følte mig som en detektiv der ledte efter et kryptisk spor.
Helt fantastisk implementeret i spillet og de som har valgt at snyde ved at hente det ulovligt er gået glip af herligheden. Ha!
Og så fandt jeg i øvrigt historien meget sympatisk og rørende hen mod slutningen.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
3of193of19Skrevet 28/05-11 21:53 
Hehe ja, den med togbiletten var fantastisk.

3DS spillet er et sequel til Last Specter (det 4. DS spil, men begge er prequels til de tre DS spil der er ude på engelsk). Wikipedia lister US og EU `release` af Mask of Miracle som TBA
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig