X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Witcher 2 - The: Assassins Of Kings


Svar
RuneSPRuneSPSkrevet 19/05-11 17:19 
Så er det langt om længe udkommet og det får nogle rigtig fine ord med på vejen i de anmeldelser jeg har læst.

Nogen der har prøvet det endnu? Jeg tøver lidt med at købe det eftersom min PC efterhånden har nogle år på bagen (8800GT) og spillet eftersigende skulle være ret krævende.
147 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
SumezSumezSkrevet 22/01-14 08:18 
Ja okay, det der afholder mig mest fra 1'eren er så lige omvendt at det virker kluntet at det kun kan spilles med mus + tastatur, hvilket jeg synes føles enormt unaturligt til den type spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01-14 09:51 
Det kom da ellers først et år senere til Xbox, så det lyder virkelig kikset hvis det føles som multiplatform :O

http://www.playright.dk/info/serie/witcher-the
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 22/01-14 10:00 
De kan jo godt have haft 360 udgaven in mente fra starten.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01-14 10:07 
Ja det må de næsten have :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 22/01-14 10:13 
Enten det, eller de har opfanget at mange gerne vil bruge en controller på deres PC.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01-14 10:18 
Det kunne man da håbe. Keyboard og mus er forfærdeligt :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/01-14 18:03 
Jeg kan simpelthen ikke døje andre slags analog styring end mus.

Jeg havde bare en lille våd drengedrøm om, at The Wicher 2 var ligesom 1'eren, bare flottere og bedre ballanceret. Jeg troede ikke, at de havde lavet SÅ meget om på en formel, der, i mine øjne, virkede ret godt som den var :/
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/02-14 13:28, rettet 23/02-14 13:28 
Hmmm, jeg ved sgu ikke rigtig, hvad jeg skal synes om det her spil.

Der var ret mange ting i 1'eren, der generede mig, men det lader alligevel til at have et ton mere charme. Da jeg var færdig med 1'eren, havde jeg med det samme lyst til at spille det igen, men jeg føler bare overhovedet ikke det samme med 2'eren.

Signs er endnu mere ligegyldige, crafting er en joke og kampsystemet føles både primitivt og unødigt kompliceret på samme tid. Jeg tager hatten af for historien og præsentationen. Den er mere velfortalt og flottere end i 1'erne, men rent spilmæssigt synes jeg ikke rigtig, det er noget at skrive hjem om.

Jeg så et hav af potentiale i 1'eren, som jeg på ingen måde synes er blevet forløst. Tværtimod :/
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 23/02-14 15:00, rettet 23/02-14 15:02 
kampsystemet føles både primitivt og unødigt kompliceret på samme tid

Det er en meget god beskrivelse af den følelse man får :)

Jeg ville virkelig gerne synes om det, men jeg fandt kampsystemet tungt og utilfredsstillende.
j/k
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/02-14 15:57 
KillerBean2>
Signs er endnu mere ligegyldige, crafting er en joke og kampsystemet føles både primitivt og unødigt kompliceret på samme tid.

Hvilken sværhedsgrad spillede du på?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/02-14 17:07 
Normal, så vidt jeg husker.
AV Intelligent Terminal
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/02-14 17:17 
Det er lang tid siden jeg spillede The Witcher 2, men jeg husker det som om at kampsystemet var en hel del mere involverende hvis man spillede på hard. Det var nødvendigt at forberede sig på kamp, ved at have diverse buffs klar til at blive drukket, samt hvilke signs der ville være en fordel at have ved hånden. Jeg er enig i at kampsystemet kan føles tungt, men primitivt husker jeg det slet ikke som.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/02-14 18:15, rettet 24/02-14 16:27 
Jeg har også kun spillet 1'eren i "mouse-mode", altså den mode, hvor man kun bruger musen og oplever spillet som et top-down isometrisk hack 'n' slash. Det fungerer efter min mening noget nær perfekt. Det virker lidt kluntet i starten, men når først det sidder i fingrene, føles det fantastisk flydende og tilfredsstillende.

Der gik ret lang tid i starten af 2'eren, hvor jeg døde konstant, indtil jeg fattede, at man heller ikke skulle angribe på bestemte tidspunkter for at give max skade, ligsom i 1'eren. Det er det, jeg mener, når jeg siger, det virker primitivt.

Kampsystemet i 1'eren i mouse-mode er væsentligt mere primitivt (bare på en anden måde), men det føles også meget, meget mere underholdende.

Der er bare en masse småting, der virker tåbelige. F.eks. det med, at man pludselig kun kan drikke potions mens man mediterer, samtidig med at man kun kan meditere bestemte stedder. Det er den slags, som, efter min mening, krydser grænsen mellem "udfordring" og "unødig irritation". I 1'eren kan man kun meditere ved et lejerbål og man kan drikke potions når som helst. Færdigt arbejde. Det fungerede fint, så jeg fatter ikke helt, hvorfor de ændrede på det.

Det nye inventory er også voldsomt uoverskueligt og klodset. Det er meget godt, at man kan slæbe på alt muligt lort, men når 99% af de ting, man kan lave ud af det, er ligegyldige og ubrugelige, virker det ikke særlig gennemtænkt. I 1'eren er man stærkt begrænset med hensyn til, hvad man kan proppe i lommerne, og det fungerer 100%.

I det hele taget er der bare rigtig meget af det "nye" og "innovative" i 2'eren, der virker støjende og unødigt i mine øjne.
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 24/02-14 08:35 
Så vidt jeg husker er timing i kamp også ret vigtigt i 2'eren?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 24/02-14 08:36 
Spillede du PC eller konsol udgaven, KB2?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/02-14 15:25 
PC, naturligvis :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 24/02-14 15:36 
Okay, selvom konsoludgaven kom lang tid senere, synes jeg kampsystemet føles meget designet med henblik på konsoller. Der er vist også noget med at det havde fået en ordentlig overhaling i konsoludgaven da den så endelig kom.
Personligt husker jeg kampsystemet som værende rimelig gennemført (dog med enkelte problemer, som balancen i sværhedsgraden, der topper i en af de første "bosskampe"), men kan ikke huske så mange detaljer fra det. Det er et -andet- system en 1'eren, men langt bedre end de fleste andre spil af denne typer. Men der er måske stor forskel på hvordan det fungerer på hhv. konsol og PC?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/02-14 16:26 
Sumez>
Men der er måske stor forskel på hvordan det fungerer på hhv. konsol og PC?

Nej, det er netop problemet. Styringen er klasket direkte fra en controller over på mus + tastatur. Det fungerer ret krampagtigt. Det giver nogle af de samme knuder på fingrene som jeg også brokkede mig over i Darksiders.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 24/02-14 16:36 
Nåja, hvis du ligefrem sidder og spiller med mus og tastatur, kan jeg godt forstå hvis du har problemer :P Hvorfor sætter du ikke en controller til PC'en? Darksiders må da være komplet uspilleligt med mus og tastatur.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/02-14 16:50, rettet 24/02-14 16:53 
KillerBean2>
Jeg kan simpelthen ikke døje andre slags analog styring end mus.

Jeg har også undret mig lidt over den her:

Sumez>
Ja okay, det der afholder mig mest fra 1'eren er så lige omvendt at det virker kluntet at det kun kan spilles med mus + tastatur, hvilket jeg synes føles enormt unaturligt til den type spil.

Har du ikke tit snakket om, at du er glad for Diablo-serien? Spiller du så også dem med en controller? :)
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 24/02-14 16:54 
Diablo 3 med controller var rigtig godt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/02-14 16:58, rettet 24/02-14 16:59 
Men er det ikke mere? :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 24/02-14 17:07 
KillerBean2>
Har du ikke tit snakket om, at du er glad for Diablo-serien? Spiller du så også dem med en controller? :)

Jamen, det er jo netop også en fuldstændig anden type spil? Darksiders er jo arketypisk 3. persons konsol action-adventure. Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan styringen faktisk kan fungere med tastatur.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/02-14 18:00, rettet 24/02-14 18:03 
Hvis du spiller The Witcher 1 i mouse-mode, minder styringen meget om Diablo. Det er ikke pis, når jeg påstår, at det meget PC-venligt. Du kan roligt kaste dig over det :D

Du skal bare være klar over, at det er en helt anden fisk end 2'eren ;)

Det sjove er, at det, du frygter ved 1'eren, er præcis det, der skuffede mig ved 2'eren.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 24/02-14 18:13 
Nu tror jeg vi snakker forbi hinanden? Det er 2'eren jeg snakkede om at det må være akavet at bruge mus og tastatur i, og mindes ikke at have sagt at jeg "frygter" noget ved 1'eren. :) Jeg har prøvet demoen af 1'eren og der fungerer styringen fint med tastatur/mus, men 2'eren er helt anderledes på den front, og tydeligvis designet til en controller.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/02-14 18:35 
Sumez>
og mindes ikke at have sagt at jeg "frygter" noget ved 1'eren. :)

Okay... så fatter jeg intet af, hvad du mener, når du skriver:

Sumez>
Ja okay, det der afholder mig mest fra 1'eren er så lige omvendt at det virker kluntet at det kun kan spilles med mus + tastatur, hvilket jeg synes føles enormt unaturligt til den type spil.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 24/02-14 18:45 
Nu hopper du også meget i samtalen, det indlæg er over en måned gammelt. :P
Jeg ville helt klart foretrække et spil der kan spilles med controller, men jeg ved godt at mus+tastatur fungerer fint i 1'eren. I 2'eren kan jeg slet ikke forestille mig det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 27/06-14 00:58, rettet 27/06-14 11:26 
Har forsøgt at spille Witcher 2 EE på PC med controller her til aften, men jeg synes godt nok ikke det fungerer specielt godt i forhold til 360 (puttede det lige i, for at se om det var lige så skævt). Man kan ikke target locke, menuerne er ikke særlig controller venlige og jeg synes generelt det virker lidt ujævn i kontrollen. Nogen der husker issues? VIlle helst spille på PC, med hurtigere load, bedre graphic og whatnot, men det kan være jeg bare skal betragte de penge, som jeg smed efter Steam forleden, som spildt og spille 360 udgaven?
j/k
JmogJmogSkrevet 27/06-14 10:23 
Jeg har spillet et par timer på Xbox og et par timer på PC. Bortset fra flottere grafik lagde jeg ikke mærke til det mindste forskel.
SonicSonicSkrevet 27/06-14 10:34 
Musen opfører sig forfærdeligt langsomt i menuerne på PC imo, men i selve spillet virker det fint og flydende. Har ikke selv spillet det med controller. Virker DS4 med en wrapper, eller hvordan, og kører det ordentligt?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 27/06-14 11:30 
Jeg mener at implementeringen af controller support i PC udgaven ikke er særlig sold. Menusystemet i forhold til inventory, character dev - selv quick menuen - fungerer markant bedre på 360. Det virker som et spil der er designet til controller support (3. person mv), men de er kun gået 80%.
j/k
jaesjaesSkrevet 02/03-16 17:46 
Jeg begynder på W2 i aften ("tak", Lost Odyssey!). Kunne være hyggeligt, hvis nogle vil joine i en uformel og ustruktureret "spilleklub" - bare noget med at poste lidt indtryk osv. løbende. Der må jo være mange som ejer spillet nu hvor det både har været gratis og på tilbud mange gange :)

Jeg spiller det på X360.
WehnerWehnerSkrevet 02/03-16 22:41 
Jeg har sat det til download på min Xbox One nu. Sidst gik jeg dog i stå efter anmeldelsen på 360. Så vi får se :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 02/03-16 23:24 
Jeg skal lige nå at blive færdig med A Boy and His Blob og Oxenfree, så hopper jeg også med på vognen. Bliver nok først søndag jeg starter.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OdinOdinSkrevet 03/03-16 08:43 
Jeg har en Xbox 360-udgave i overskud hvis nogen herinde gerne vil lege med, men mangler spillet.
jaesjaesSkrevet 04/03-16 14:32, rettet 04/03-16 14:52 
Wehner>
Sidst gik jeg dog i stå efter anmeldelsen på 360. Så vi får se :)

Hvis man ikke gennemfører, får man virtuelle prygl med Geralts ishøjpalme med HairWorks sat til Off :P Nej, der er selvfølgeligt helt fri rammer.

Det er et spil som langsomt kommer snigende, tror jeg. Det startede godt nok lidt bøvlet, og jeg blev også lidt hrrm efter "Tutorial Complete. Recommended difficulty: Easy". Heldigvis har spillet ikke været så svært igen i praksis (på Normal). Er færdig med prologen, og det tog ca. 4,5 time.

Man vænner sig til det meste, og det er ganske pænt og nogenlunde poleret, dog vil jeg ikke helt kalde det AAA, måske 2,5A. Men jeg er godt underholdt. Forfriskende med et meget historiedrevet vestligt RPG. Det føles næsten som et JRPG.

Men for fanden hvor samler man meget lort op. Tillykke til CD Projekt for at overgå Bethesda flere gange. Er helt stoppet med at læse i detaljer, hvad jeg samler op, og napper også primært det, jeg tilfældigvis render ind i, hvilket vel er 2/3 af det hele. Ved fjender er jeg dog lidt mere påpasselig, for lige at se, om de har et våben eller andet brugbart.

Også lidt spøjst at man ikke kan bruge potions eller andet der healer under kampene. I stedet må man flygte et stykke tid og lade health regenerere lidt. Udover at det giver et mærkeligt flow, så udstiller det også AI'en, da fjender ikke gider jage én særlig længe. Tanken bag er fin, men indtil videre halter udførelsen. Håber det ændrer sig lidt.
WehnerWehnerSkrevet 04/03-16 14:42, rettet 04/03-16 14:43 
Wehner i 2012>
Deres f... tutorial anbefalede mig at spille på easy. Trods alt ikke første spil i genren, jeg spiller :(

Styringen ER kluntet, og jeg tager helt klart easy, hvis jeg kommer i gang.

Edit: Ishøjpalme tilføjet ordforråd.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GreaseballGreaseballSkrevet 05/03-16 12:44 
jaes>

Også lidt spøjst at man ikke kan bruge potions eller andet der healer under kampene. I stedet må man flygte et stykke tid og lade health regenerere lidt. Udover at det giver et mærkeligt flow, så udstiller det også AI'en, da fjender ikke gider jage én særlig længe. Tanken bag er fin, men indtil videre halter udførelsen. Håber det ændrer sig lidt.

Det fandt jeg også spøjst den første gang jeg gik igang med W2 på 360'eren. Især fordi jeg da mod det første store monster havde overhørt et tip om at man skulle tage nogen potions. Så blev med at dø I den kamp. Hvilke gjore jeg lod spillet ligge lidt og da jeg gik igang igen og startede forfra. Så fandt jeg ud af det. Tog en potion der holdt mit healt oppe under kampen og fik den nedlagt I første omgang. Det lidt tricky ide som de forlod med W3 heldigivs.

Noget helt andet, jeg fandt ud af jeg godt kan installere disk udgaven af W2 på One. Mente ellers de sage der var nogen problemer med multidisc titler?
Bede-xBede-xSkrevet 05/03-16 18:45, rettet 05/03-16 18:49 
De er vist stadig ved at løse problemerne med multidisc spil. The Witcher 2 er lidt et specielt tilfælde, da det blev udgivet i flere versioner, hvor Silver Box udgaven formåede at presse hele spillet ind på en enkelt disc. Det er den som er emuleret (den accepterer dog også multidisc udgaven som verification).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 05/03-16 20:06 
Giver god mening hvis det er det. Men burde da være simpelt skulle man mene at lave en digital udgave af et multi disk spil og så bare bruge disk 1 til at godkende det med.
jaesjaesSkrevet 06/03-16 17:27 
Greaseball>
Så fandt jeg ud af det. Tog en potion der holdt mit healt oppe under kampen og fik den nedlagt I første omgang. Det lidt tricky ide som de forlod med W3 heldigivs.

Jeg er klar over hvordan systemet virker, det er selve udførelsen, som er lidt spøjs :)

Har dog siden fundet ud af, at mange potions varer hele 10 minutter. Da det (indtil videre) nærmest er decideret svært at løbe tør for potions, sker der ikke meget ved bare at tylle en potion eller to, selvom man ikke ved, hvad der venter forude.
GreaseballGreaseballSkrevet 06/03-16 21:24 
Det tog mig lidt tid før jeg lige fandt ud af det system som sagt. Glad for de ikke beholdt det.
jaesjaesSkrevet 09/03-16 18:59, rettet 10/03-16 00:32 
Er blevet færdig med kapitel 1, som sluttede efter i alt ca. 17 timer.

Det var en god oplevelse, og det passer godt til den her del af historien, at man er i en form for mini open world, men også generelt til spil der prøver at balancere frihed og historie. Det giver yderligere et tilhørsforhold til område og karakterer, der er svært at udføre på andre måder. Også fint at nogle side quests fletter lidt sammen med main quests eller karakterer fra main quests. Området kunne dog med fordel have været 15-20% større.

Nu vi er ved karakterer og historie, så er Geralt mere sympatisk, interessant og "almindelig" end forventet (en prostitueret kalder ham ligefrem grim). Og selvom man tilsyneladende kan lade ham knalde til højre og venstre, lader det til, at man alternativt kan spille spillet, så det bliver overraskende romantisk - ikke gamey romantik ala Mass Effect, men ægte romantik. Det har i hvert fald været muligt hidtil.

Generelt er karakterer ret gode - de føles meget ægte, som rigtige personer og ikke kun spilfigurer; voice acting er endda kun lidt over middel og dialogen "kun" god, så der er virkelig tale om at helheden er overbevisende. Manuskriptet er dermed rigtig godt samlet set, og lidt mindre elementer som kostumer og design er lige i øjet.

Random tanke: Lidt for meget unødvendigt QTE, omend det ikke ødelægger spillet - bare fjollet at når spillet har et udmærket kampsystem, at en lille håndfuld kampe er cutscenes med QTE.
jaesjaesSkrevet 19/04-16 21:14, rettet 19/04-16 21:20 
Efter en pause blev jeg i dag færdig med kapitel 2 (efter 34 timer i alt). Er stadig glad for spillet samlet set.

Positivt siden sidst:
- Gameplayet er ret varieret. Noget af det er en anelse janky, men det må jo forventes i et større RPG.

- Det virker godt at man kan angribes af flere fjender samtidig - ikke direkte sjældent i spil, men i mange spil står fjender i højere grad og venter på at deres kollega dør.


Negativt siden sidst:
- Kampsystemet er ganske godt, men jeg bryder mig ikke om at heavy og light attack udføres på samme måde. Det får spillet til at virke mere som en button masher end det reelt er. Heavy attack burde udføres med en combo eller ved at man holder knappen inde et par sekunder.

- Dungeons er ret kedelige og ensformige, og lidt for mørke. Sikkert så man kan bruge sit Witcher-supersyn, men når det er aktiveret bliver dungeons endnu mere triste at se på. Dungeons er ikke en kæmpe del af spillet, men stor nok til at det trækker ned.

- Økonomien er små-underlig - har samlet en del penge op men har ikke rigtigt råd til noget, og tit har de handlende ikke engang våben og armor som er bedre end det opsamlede. Tre gange har jeg forsøgt at tjene penge, men belønningerne har været ret små - dvs. man ligeså godt kan samle penge i huse og dungeons da det giver det samme eller mere. Også underligt at man kan stjæle uden videre. Det gælder foran beboere, måske reagerer vagter, men de er jo ikke i husene normalt. Derudover passer det heller ikke rigtigt til Geralt at være tyv.

- Sværhedsgraden hopper frem og tilbage, og der er for stor forskel mellem Easy og Normal.
WehnerWehnerSkrevet 19/04-16 22:08 
Vil det sige, at du simpelthen skifter sværhedsgrad løbende for at tilpasse dig?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 20/04-16 00:38 
Ja, det bliver jeg nødt til for at få en god oplevelse.

Jeg bruger Normal som basis og skifter til Easy, hvis jeg dør 2-3 gange i samme kamp, og kan mærke, jeg sikkert kommer til at bruge mange forsøg - det er jo ikke Dark Souls, hvor det at dø 10-20 gange er en del af konceptet ;)

Det sker vel i 25% af kampene. Typisk hvis der er mere end 2-3 fjender. Jeg har næsten lige makset Position ud, så det bliver interessant, om tingene ændrer sig. Til at starte med tager man 200% skade hvis man nakkes bagfra, og det hænger jo meget godt samme med, at en gruppe af fjender er svære at vinder over. Nu tager jeg kun 100% skade bagfra.
jaesjaesSkrevet 25/04-16 01:59 
Slut efter 41 timer, så kapitel 3 og epilogen var tilsammen en kortfattet oplevelse.

Et godt spil som har lidt for mange skavanker til, jeg kan give det en høj karakter. På P:Rs skala må det blive 7/10.

Nu hvor jeg er færdig kan jeg konkludere lidt:

Historien: God, og som spiller har man passende indflydelse på den, men jeg fandt den hverken specielt overraskende eller emotionel, så den gjorde kun moderat indtryk. Synes det var lidt svært at holde rede på de mange personer og steder, men det siger måske mest om min hukommelse, og spillet har heldigvis et omfattende journal-system.

Balance: Sværhedsgraden er nævnt, men balancen halter også. For faktisk var det primært kampe mod mennesker som var svære på Normal, de fleste kampe mod monstre var omvendt lette. Evt. handler det om, at menneskerne er bedre beskyttede, men selv med et stærkere sværd siden sidst blev spillet ikke lettere.

Progression: I et RPG skulle man gerne kunne nå at føle sig stærk, hvorfor ellers opgradere. Det skal selvfølgelig ikke være på bekostning af den samlede sværhedsgrad, men man bør, IMO, føle sig stærk enten lige efter en opgradering, eller ved at møde lidt lettere fjender mellem de sværere kampe. Det savnede jeg lidt i spillet.

Skills: Generelt ok, men Swordmanship halter - der kan kun åbnes for to nye aktive skills, og i mit tilfælde blev den sidste åbnet en halv time før spillet sluttede. Der burde være flere aktive skills og/eller en anden skill-struktur.

Stil: Føles episk på overfladen, men er egentlig ret kompakt. Delvist fordi mange ting (fx crafting) kan skippes, hvilket er fint nok, og dels fordi man udendørs meget af tiden bevæger sig på stier. Art direction m.m. er relativt typisk fantasy men med tilstrækkeligt med små twists til, at verden, fjender osv. ikke føles som ren rehash.

Diverse:
- QTE var der en del mindre af senere i spillet.
- Spillet føltes kortere end timetallet pga. de få og kompakte hubs - prologen føltes faktisk forholdsmæssigt lang fordi man oplevede nye ting hele tiden. Hubs skulle have været 20-40% større (afhængigt af kapitlerne).
147 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig