X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Witcher 2 - The: Assassins Of Kings


Svar
RuneSPRuneSPSkrevet 19/05-11 17:19 
Så er det langt om længe udkommet og det får nogle rigtig fine ord med på vejen i de anmeldelser jeg har læst.

Nogen der har prøvet det endnu? Jeg tøver lidt med at købe det eftersom min PC efterhånden har nogle år på bagen (8800GT) og spillet eftersigende skulle være ret krævende.
147 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/08-11 15:03, rettet 11/08-11 15:04 
Sumez>
Hver gang jeg ser screenshots eller videoer af Skyrim eller Dark Souls sidder jeg nærmest med kæben nede i skødet, jeg synes VIRKELIG de spil er imponerende flotte, ikke bare pga. rigtig gennemført visuelt design og arkitektur (første gang for et Elder Scrolls spil :P), men også på den tekniske front.

Undskyld jeg siger det, men jeg synes sgu, du er lidt nem at imponere. Der skal virkelig ske et kvantespring i forbindelse med realismen i forhold til det, vi ser lige for tiden, før mine læber overhovedet begynder at spaltes.
AV Intelligent Terminal
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/08-11 15:06, rettet 11/08-11 15:21 
Håret: Jeg ved ikke om jeg har lyst til at diskutere på et plan, hvor man trækker en ting ud, som kunne være gjort bedre (og som umiddelbart ikke på nogen måde er gjort bedre i andre spil), i stedet for at se på helheden og vurdere denne...

EDIT: Med hensyn til tøjet, synes jeg du skal se det ingame - der er langtfra tale om pap. Det er et af de få spil, som rent faktisk får læder til at ligne læder.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/08-11 15:32, rettet 11/08-11 15:32 
Screenshots er jo som regel også misvisende både i den ene og den anden retning ;)

Jeg er slet ikke i tvivl om, at det er et flot spil :)

Mit sure opstød var også mest rettet mod hardwareindustrien. Jeg savner lidt den vildskab mht. satsninger på forskelligt design, man så i slutningen af 90'erne.
AV Intelligent Terminal
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/08-11 15:56 
Der kan jeg sagtens nikke med :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 11/08-11 16:53, rettet 11/08-11 16:54 
Killer Bean 2>
Undskyld jeg siger det, men jeg synes sgu, du er lidt nem at imponere. Der skal virkelig ske et kvantespring i forbindelse med realismen i forhold til det, vi ser lige for tiden, før mine læber overhovedet begynder at spaltes.

Det er sjovt for før i tiden var det mig der var "helt umulig at imponere" fordi jeg hverken syntes at Halo eller Morrowind var særlig flotte dengang de kom. Jeg har altid syntes at de spil var enormt grimme.
Men jeg synes langt om længe at vi har nået et punkt hvor man kan lave virkelig imponerende 3D-grafik, hvis man har talentet til det, og hvis du ikke synes at Skyrim eller Dark Souls er imponerende flotte, så vil jeg meget gerne høre hvad der skal til. :) Skal et spil se realistisk ud før du synes det er flot?

Jeg siger ikke de er next-gen flotte, jeg siger bare at man kan opnå noget der er så flot på denne generations hardware, og at jeg ikke kan se hvad Witcher 2 gør udover dette.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/08-11 17:28, rettet 11/08-11 17:28 
Sumez>
Men jeg synes langt om længe at vi har nået et punkt hvor man kan lave virkelig imponerende 3D-grafik, hvis man har talentet til det, og hvis du ikke synes at Skyrim eller Dark Souls er imponerende flotte, så vil jeg meget gerne høre hvad der skal til. :)

Virkeligheden har jo uendeligt mange detaljer, så jeg kunne lave en uendelig liste ;)

Jeg tror heller ikke så meget det er grafikken, men nærmere fysikken, jeg synes, står lidt i stampe. Nogen siger jo, at den gamle serielt afviklende CPU snart bliver sendt på pension og afløses af en myriade af små kerne, som sammensmeltes med GPU'en. Så tror jeg, der begynder at ske sjove ting :)

Sumez>
Skal et spil se realistisk ud før du synes det er flot?

Det skal virke troværdigt, hvis det skal imponere mig. Det skal være stemningsfuldt og/eller humoristisk, hvis det skal holde mig fanget.
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 30/01-12 15:40, rettet 30/01-12 15:43 
X360-versionen er blevet lidt forsinket, udkommer 17/4.

Så lige denne Xbax-video på Neogaf, der viser grafikken. Ikke den bedste video-kvalitet, men man kan godt fornemme, at det bliver flot (måske lidt for meget tearing)!
http://www.youtube.com/watch?v=4oMt-jCYgb0

EDIT: Udråbstegn-fail.
SumezSumezSkrevet 30/01-12 17:15 
Forsinket i forhold til hvad? "Release Date Announcement"-traileren siger også 17. april.

Håber ikke det bliver udskudt endnu mere, synes efterhånden jeg har ventet længe nok.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 30/01-12 17:19 
Før traileren var det sat til marts.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/04-12 02:28 
Nogen, der har koebt det? Jeg har ikke spillet det paa PC, da jeg har ventet paa 360-udgaven.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SumezSumezSkrevet 17/04-12 08:46 
Jeg satser stærkt på at have mit eksemplar i dag... Det er fem dage siden de sendte det fra England. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/04-12 09:01 
Samme her.
BeanoBeanoSkrevet 17/04-12 16:17 
Mit eksemplar kom i dag fra shopto.net :)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/04-12 17:37 
Jeg venter på ps3 versionen :(
dpldplSkrevet 17/04-12 17:39 
Velkommen om bord til sidste års bedste spil :p.
Bare synd de gjordet starten letter siden spillet udkom, nå ja går nok, siden Quen blevet nerfed stort.

Ser ud til jeg kan snart starte igen på dark mode snart. (selvom på dette netværk bliver svært at DL EE udgaven :'( )
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 17/04-12 19:07 
De første indtryk er ikke specielt positive - men det skal lige have chancen :)
WehnerWehnerSkrevet 17/04-12 22:38 
Det er jo sjældent at de spil fænger lige fra begyndelsen. Must. Keep. Faith.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 18/04-12 09:25 
Absolut :)

Også bare det første indtryk baseret på de tekniske aspekter.. og fordi jeg fik tæsk i tutorial pga. jeg rodede rundt i controller-layoutet :P
jaesjaesSkrevet 18/04-12 12:45 
*Slår op i sin ordbog*

hybris, (MS'sk 'vold, overgreb, overmod'), et vigtigt begreb i den oldms'ske forestilling om, at mennesket ved at overskride en usynlig grænse ("begå hybris") pådrager sig nemesis, MS-gudernes gengældelse.

Kontekst-eksempel:
"De kan få lov at tracke min langefinger og give mig en controller."

Nemesis, (MS'sk 'tildeling'), i MS-religion et begreb og en gudinde for gengældelse og hævn, oprindelig svarende til MS-inyerne; tidligt var hendes virke dog forbundet med en form for højere retfærdighed.

Kontekst-eksempel:
"...og fordi jeg fik tæsk i tutorial pga. jeg rodede rundt i controller-layoutet :P"

Fucked :/
BeanoBeanoSkrevet 18/04-12 13:04 
Pointe?

Jeg bebrejder ikke controlleren.
jaesjaesSkrevet 18/04-12 19:42 
Jeg morede mig bare lidt over, at du hadede lidt på Kinect og bad om en controller, og så i et indlæg dagen efter var blevet ejet af controller-layoutet i et X360-spil ;) Nemesis-tagget af MS :P
WehnerWehnerSkrevet 18/04-12 19:56 
Man skal ikke provokere multinationale selskaber...

Mit Witcher 2 er ved at installere nu.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 18/04-12 20:28 
jaes>
Jeg morede mig bare lidt over, at du hadede lidt på Kinect og bad om en controller, og så i et indlæg dagen efter var blevet ejet af controller-layoutet i et X360-spil ;) Nemesis-tagget af MS :P

Ok, så forstod jeg den godt men det er jo ikke controllerens skyld :)

Bliver helt svedig bare at tanken om at spille det med Kinect :D
jaesjaesSkrevet 18/04-12 20:38 
Beano>
Ok, så forstod jeg den godt men det er jo ikke controllerens skyld :)

Nej, det er "din" skyld, fordi du talte dårligt om Kinect og godt om controllere :P

Men nevermind, jeg prøver med simplere/bedre humor næste gang. Og måske orddeling og jysk accent.
BeanoBeanoSkrevet 18/04-12 21:05 
Ja det ka' vær, :)
SumezSumezSkrevet 19/04-12 13:51 
Jeg har slettet en masse sure indlæg der intet havde med tråden at gøre... Tag det venligst i PM eller en anden tråd :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 19/04-12 13:54, rettet 19/04-12 13:56 
Beano>
De første indtryk er ikke specielt positive - men det skal lige have chancen :)

Jeg har det lidt omvendt. Jeg blev suget ind i spillet fra starten, men efterhånden som man kommer i gang med "det beskidte arbejde" og render rundt i sløvt tempo og løser quests for folk, mister det lidt af tiltrækningskraften.

Helt generelt er jeg dog virkelig positiv over spillet. Det har en sammenhængende historie og gennemført dialog. Noget man ikke skulle tro var svært i sig selv, men som har manglet fra størstedelen af spilproduktioner i jeg-ved-ikke-hvor-mange år.
Derudover er det rart med en god, interessant og moden historie, der tvinger spilleren til at sætte sig ind i spillets verden. Det står i stærk kontrakt til f.eks. Amalur Reckoning, hvor der nærmest ikke eksisterer nogen indlevelse omkring de quests man udfører (i hvert fald for mit vedkommende - det spil HAR jo også en interessant verden, der er bare noget ligegyldighed omkring den måde den bliver præsenteret på...).
Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har spillet et RPG hvor jeg virkelig har haft lyst til på egen hånd at rende rundt og samtale med diverse NPC'er selvom det ikke nødvendigvis har haft nogen som helst indflydelse på historien eller gameplayet, og hvor jeg har lyttet nøje efter hver eneste detalje, omkring de quests man udsættes for.
At spillet så også i flot grad undgår run-of-the-mill quests hvor man bare skal ud og finde en række genstande, dræbe et bestmemt monster, osv. synes jeg også er prisværdigt. Selv de mest simple "opslagstavle-opgaver" udmunder sig i små originale historier.

Der er dog også en masse der trækker ned, primært styringen der især i kamp lader en del tilbage at ønske. Mest irriterende er det når man (jeg :)) gang på gang kommer til at aktivere sin "søge-medaljon" ved en fejl mens man prøver at undvige et angreb, hvilket gerne har den stik modsatte effekt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 19/04-12 13:59 
Har nogen spillet både pc og 360 versionen, så man kan få en sammenligning? Jeg tænker specielt i forhold til det grafiske og styringen.

Jeg har spillet det godt 15 timer på pc'en og synes det er fantastisk, men jeg savner lidt at kunne nyde det i stuen med ordentlig lyd og stor skærm. Jeg har en stærk pc, så har kørt spillet med høje grafiske indstillinger og er derfor lidt bekymret for om 360 versionen er voldsomt nedgraderet på det punkt.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
dRxLdRxLSkrevet 19/04-12 14:06 
Sumez>
Jeg har slettet en masse sure indlæg der intet havde med tråden at gøre... Tag det venligst i PM eller en anden tråd :)

Ej, jeg havde skrevet en herregod sviner til vores allesammens humørbombe. Er du klar over hvor lang tid det tager på en fucking iPad? ;) Men fair nok, uden moderering ville niveauet falde for meget, og det var ret irelevant.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 19/04-12 14:14, rettet 19/04-12 14:14 
Papand>
Jeg har en stærk pc, så har kørt spillet med høje grafiske indstillinger og er derfor lidt bekymret for om 360 versionen er voldsomt nedgraderet på det punkt.

Jeg synes spillet er flot på X360, men ikke noget der skiller sig særligt ud i forhold til de andre flotte spil der kom sidste år, så enten er grafikken nedgraderet voldsomt, eller også har folk overdrevet deres udtalelser om spillet.

Jeg ser dog gennem fingre mellem den teksture pop-in der af og til er en del af, det er tekniske detaljer som kunne være bedre, men ikke gør spillet decideret "grimmere", når de ikke er det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 19/04-12 16:19 
Jeg nåede lige tutorial + lidt mere i går. Umiddelbart virker styringen kluntet og som om, den ikke er optimeret til konsol. Jeg håber stadig, det bare er et spørgsmål om tilvænning.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/04-12 16:53 
Papand>
Har nogen spillet både pc og 360 versionen, så man kan få en sammenligning? Jeg tænker specielt i forhold til det grafiske og styringen.


Digital Foundry har en gennemgang
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 19/04-12 17:08 
Wehner>
Jeg nåede lige tutorial + lidt mere i går. Umiddelbart virker styringen kluntet og som om, den ikke er optimeret til konsol. Jeg håber stadig, det bare er et spørgsmål om tilvænning.

Der er fordi du har talt dårl... argh fuck it! ;)
WehnerWehnerSkrevet 19/04-12 17:12 
Deres f... tutorial anbefalede mig at spille på easy. Trods alt ikke første spil i genren, jeg spiller :(
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 19/04-12 21:22 
Echelon VI>
Papand>
Har nogen spillet både pc og 360 versionen, så man kan få en sammenligning? Jeg tænker specielt i forhold til det grafiske og styringen.

Link til sammenligning.

Det er ret vildt hvad de har fået ud af at ændre belysningen og HDR, stor forbedring til Xbox vesionens fordel.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/04-12 22:29 
Jeg er også ret imponeret over hvad de har formået at klemme ud af den, ud fra de videoer jeg har set - jeg havde forventet væsentlig ringere teknisk kvalitet.

Jeg regner med at få mit eget eksemplar i morgen, så må vi se om det er lige så imponerende hjemme i stuen :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 19/04-12 22:33 
Jeg synes det er et superflot spil, og områderne er virkelig gennemført udarbejdede, skoven i det første kapitel føles virkelig som en skov. Men flottere end Dark Souls eller Skyrim er det ikke. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/04-12 22:34 
Så håber jeg det er nærmere Dark Souls end Skyrim. Sidstnævnte var jeg ikke super imponeret af.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 19/04-12 22:36 
Skyrim er i hvert fald en noget mere ujævn oplevelse. Når det er på sit flotteste, besidder det en utrolig atmosfære og virkelig flotte udsigter. Men det byder også på enormt meget repetition, og især indeni husene virker det enormt uinspireret.
Variationen og detaljegraden i hvert område ligger nærmere Dark Souls end Skyrim, vil jeg sige. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/04-12 18:11 
Jeg er nået igennem prologen og ankommet til den første by "Flotsam" - ca. lige så langt som jeg nåede i PC-versionen, inden jeg indså at jeg ikke orkede tastatur og mus. Det er (selvfølgelig) ikke lige så flot som PC-udgaven, men hold op hvor er det imponerende hvad CD Project Red har fået ud af maskinen. Det er ikke bare en port men en skræddersyning, eller næsten i hvert fald: Som flere har kommenteret er det noget texture pop-in, men det er (indtil videre) ikke særligt meget.

Jeg kan se at nogen omtaler styringen negativt, hvilket jeg har svært ved at forstå. Den virker super responsiv, og det er tydeligt at CD Project har fået inspiration fra Demon's Souls i det metodiske kampsystem, dog uden at de rammer samme niveau i forhold til diversitet i angebsmønstrer, timing og sværhedsgrad.

Interfacet halter lidt enkelte steder, men det er til at leve med.

Rigtig godt førstehåndsindtryk!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 20/04-12 22:55 
Har (åbenbart) spillet gennem det nu, og må også skrive spillets slutning, og overraskelsen over hvor "kort" spillet er på listen over de negative sider. Det virker som en spiloplevelse der kunne have draget fordel af muligheden for at komme mere rundt og opleve en større verden.

Spillets plot lider også at samme "fælde" som flere andre velskrevne plots, hvor grænsen mellem "god" og "ond" er udhvisket og alle sider har hver deres sag de kæmper for (for andre spil, se Legacy of Kain serien :)), og til sidst ved man som hovedperson ikke rigtig hvor man står eller hvad man selv kæmper for.
Geralt er en virkelig god hovedperson som den iagttagende fortæller der rejser forbi en masse mindre historier, og lader spilleren opleve disse gennem hans øjne, men jeg synes spillet er fattigt i forhold til disse oplevelser, til trods for at dem der er er virkelig detaljerede. Jeg mangler dog stadig at se chapter 2 fra den anden side, virker som om det er noget anderledes hvis man går den vej.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 05/02-13 22:34 
Witcher 3 er annonceret. Bliver open-world denne gang.

Der er lidt art work i denne trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=8gIsYuPIKco&feature=player_embedded

En del info:
http://www.gamebanshee.com/news/110649-the-witcher-3-wild-hunt-revealed.html
SumezSumezSkrevet 05/02-13 22:49, rettet 05/02-13 22:50 
Fornuftigt. Man kan føle at det er nødvendigt at gå på kompromis med den spændende og meget direkte historie med en open world setting, men samtidig syntes jeg også at den meget lineære fortælling i 2'eren betød at spillet så i stedet gik på kompromis med gameplayet. Det var et spil der på rigtig mange måder lægger utroligt meget op til "open world", så er meget spændt på hvad det kan opnå i 3'eren. Forhåbentlig får vi det bedste fra begge verdener.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dpldplSkrevet 05/02-13 23:03 
Bare synd dette bliver sidste Witcher spil CD project red laver.

"
Badowski continued, "People may ask if this is really going to be the last Witcher game. Yes, it is. Why? Because we believe that we should end the series on a high note. Technology has progressed to where we can finally tell the story the way we want, with the visuals we want, in the world we imagined. This will be the ultimate fantasy RPG experience, and while we're hardly out of stories to tell, we believe it's time for us to look to new worlds and new horizons to keep pushing the boundaries of what we can create."
"
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 02/03-13 12:46 
Ligner mere et PS3-spil end et PS4-spil, men stadig ret flot:

http://kotaku.com/5987838/the-witcher-3-looks-ready-for-the-ps4-in-these-new-screenshots
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dpldplSkrevet 02/03-13 23:46 
Det er en åben verden denne gang, spillet kommer først i 2014 og de er først ny begyndt at smide dx11 features i. Synes faktisk det ser rigtig godt ud vis man lige tager hensyn til de 3 ting.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
dpldplSkrevet 20/06-13 18:31, rettet 20/06-13 18:32 
Til alle folk med Wicther 2 på PC.

Ny Combat balance mod er lige blevet udgivet af "Flash" (Modder, som også arbejder som gameplay designer hos Cd project red)

http://forums.cdprojektred.com/threads/255-Full-Combat-Rebalance-2?p=2348&viewfull=1#post2348
(ikke sikker på det nyeste changelog)
"CHANGELOG
CORE CHANGES
Up to 80% increase in responsiveness per Geralt's animations.
Up to 50% increase in responsiveness per NPCs animations.
Added strafing while being locked on an enemy and walking.
Geralt can block while moving ( NEW ANIMATIONS ). Static Guard Stance is no longer required to parry enemy attacks.
Geralt automatically parries enemy sword attacks and deflects incoming arrows. It doesn't mean Geralt is invincible. It's not a 100% chance to parry and the value is not constant. It changes depending on how many hits you block in a short time and from where does the hit land.
Geralt and his attackers are no longer bouncing off parry. It allows to continue attack sequence.
Monster attacks still cannot be parried with a sword.
While using Guard Stance Geralt channels an active Quen shield.
Above listed changes to defence mechanics decreased importance of rolling in combat.

ENEMIES
Durability of enemies is based on their defensive skills and armor, not just high vitality.
Mages and assassins don't use duration based shields, instead they have a chance to block each attack seperately, including witcher Signs. This removes the duration godmode from enemies that forced player to run away.
Letho and elite assassins will counterattack when player is relentlessly attacking them.
Arachas and Endriaga Queens learn they should defend against sword attacks after receiving few hits.
Removed knockdown effect from enemy swordsmen attacks.

CHARACTER DEVELOPMENT
Decreased the number of skills to ensure quality over quantity. Experience rewards and leveling were adjusted to current character development.
Geralt now starts with core witcher skills already learned. No need to go through Training tree before unlocking other branches.
Removed many passives from skill tree to replace them with more active abilities. Remaining passives are changed to make them more attractive.
All skills now have one level ( previously 2 ).
Aard and Igni Signs have been changed from projectile to cone area of effect.
Riposte doesn't require Guard Stance to activate, only attacking in a timed window.
Changed riposte animations ( NEW ANIMATIONS, DUH ) to prevent Geralt from sliding on enemies.
Experience points are given only for progressing through quests, not for killing enemies. This encourages role-playing without worrying about missing experience.
Geralt no longer buys witcher specific recipies from random merchants. He recalls lost memories as a part of character development.

BALANCE
Each enemy is balanced according to his constitution, combat skill, combat style, weapon and armor type. Following this pattern allowed to created consistent rules that every character follows. A barechested bandit won't survive more hits than a knight in platemail just because the bandit was encountered later in game.
Decreased the disproportion in stats between starting equipment and late game equipment.
Changed Geralt's starting equipment. He now carries core alchemical recipies and schematic for silver sword.
Moved the weight of character power from equipment to character development. Learned skills should have as big impact on Geralt's badass factor as items.
Geralt's armors are split into 4 categories: leather jackets, heavy leather jackets, combat jackets and heavy combat jackets. Heavier armors impose small damage penalty on Geralt. Players need to choose between max damage and protection.
Items imported from The Witcher savegames are of the same quality as in the first game. An exceptional armor and weapon remains valuable. This makes the game easier, but it is an intentional reward.
Set elixirs and oils duration to 1 hour.
Added potion overdose and heavy overdose debuffs on toxicity thresholds 55 and 65.
Removed Fatigue penalty that decreased sword damage and damage reduction on block when Vigor was spent on Signs or Parry. It discouraged some players from using Signs becaused it decreased Geralt's sword DPS.
NPCs deal full damage to other NPCs.
Removed 50% Hit Points condition for throwing enemy off height with Aard.
Decreased Riposte damage multiplier to 1.0, but added 30% enemy parry chance debuff.
Riposte no longer costs Vigor.
Silver throwing daggers are considered as silver weapons for damage calculations against monsters.
Made range weapons ignore armors when calculating damage -- armor penetration.
Inceneration, Bleeding and Poisoning effects are allowed to be active at the same time.
Made quest experience rewards more consistent. There are no longer any situations where player is rewarded with 50 experience points for one quests and 2000 for another.
Made moral choices in quests equally rewarding in terms of experience and items. Players should be encouraged more to role-play instead of weighing quest rewards.
Geralt gains knowledge about monsters faster.
Changed rewards for gaining knowledge about monsters to monster specific oils for swords.
Set minimal damage dealt by Geralt to zero ( was 5 ).
Removed bonus damage for backstabs. Geralt is not parrying attacks coming from behind, so there is a penalty already. Backstab damage bonus would be an overkill. As for the the enemies, this change removes the urge for immersion breaking behavior, like constantly rolling behind an enemy for bonus damage.
Changed arena item rewards for each wave to fit mod item progression.
Decreased amount of enemies in few arena waves.
Finally soaked boots in tutorial weigh more than dry boots!!

ECONOMY
Moved DLC armors from starting equipment to quest rewards and shops.
Decreased the number of armors and weapons present in game. Amount of equipment is adjusted to provide smoother item progression without making huge amount of items useless stat-wise.
Weapons and armors that are present in the game were picked according to these rules: visual differentiation, witcher low level magic setting. Some items available in game assets but not used in original game were reintroduced.
Moved more quality items from quest rewards to shops and distributed them among Chapters. Player should be encouraged to regulary spend money in shops.
Decreased buying cost of swords and armors. Player should be able to buy items more often, not hoard money.
Decreased amount of loot dropped from enemies.
Removed some of the junk items from container definitions.
Made vendors specialize in certain type of merchandize.
Witcher specific recipies cannot be bought but also cannot be sold to merchants.

VISUALS
Added Focused Combat Stance. Geralt enters focused state during challenging encounters. It's a visual eyecandy, so it happens automatically based on calculated combat threat level.
While in Focused Stance Geralt performs piruettes ( NEW ANIMATION ) instead of rolling and uses Guard Stance idle animation.
Enemies explode when killed by mage spells. Does not apply to witcher Signs - they are not that powerful.
Made finisher animations which use Signs unlocked by upgrading Aard and Igni in character development.
Removed cutscene swords. Geralt will use his currently equipped sword in all cutscenes.
Equipped enemies with swords according to their social status, wealth and current situation in the game. For example, soldiers patrolling areas near ghost fog in Act 2 are equipped with silver swords like the story suggests.
Decreased camera shake effect used on each step of huge creatures like trolls and golems.
Removed green cloud effect from enemy poisoning FX.

FIXES
Tweaked anim events in all combat animations to improve timings and responsivness.
Fixed sword oils not providing bonus damage against monsters.
Fixed Circle of Power: Endurance giving Circle of Power: Vitality bonus.
Fixed a bug where Geralt was always doing 2 more steps after roll before stopping.

OTHER
Decreased cooldown for returning to exploration after combat from 7 to 2 seconds. Geralt will be able to interact with environment quicker after combat.
Removed necessity to enter meditation panel to learn new skills on difficulty levels above Normal.
Changed item rarity names to reflect witcher's low level magic setting. Items are no longer MAGICAL and EPIC.
Decreased attacked enemy importance for targetting to make switching enemies easier.
Many, many other changes that were required to make features listed above work."

Download link
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/01-14 19:52 
Så kom jeg langt om længe igang med dyret. Jeg håber virkelig, at det her spil er ualmindeligt godt, når man kommer ordentligt ind i historien, for indtil videre er jeg slemt skuffet :(

Jeg kan godt leve med, at meget af det, jeg elskede ved 1'eren er væk. Det kræver bare lidt tilvænning.

Men nøøøøøj, hvor jeg bare hader, hader, HADER! quicktime events, og det her spil lader til at have dem væltende ud af alle korpsåbninger. Det giver mig udslæt og røde knopper :(
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 21/01-14 23:22 
Husker slet ikke nogen QTE's i Witcher 2, så de må være godt integreret...
Hvorfor er du skuffet, og hvad havde 1'eren som du savner? Personligt synes jeg W2 har noget ikke særlig mange andre spil har haft over de seneste 10+ år.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/01-14 07:55 
Jeg er nok bare mest irriteret over, at det er et uforskammet tydeligt konsolspil. Det er måske forkert et bruge udtrykket "quicktime events". Jeg tænker bare på den slags meta- Guitar Hero, som efterhånden er blevet en fesen undskyldning for gameplay i næsten samtlige konsolspil.

Der er også en smule af den slags i 1'eren, men det holder sig 100% til musens knapper, og spillet er i det hele taget fuldt ud beregnet på at kunne/skulle spilles med mus + tastatur. 2'erne følses afsindigt kluntet i forhold. Det skriger efter en controller, hvilket er et stort minus i min bog :(

Det er selvfølgelig lidt dumt af mig at forvente andet, når der er tale om en multiplatform-udgivelse, men jeg havde virkelig håbet på, at udviklerne havde givet PC-folket et alternativ mht. styring. Det fungerede så smukt i 1'eren. Fatter ikke, hvorfor de skulle ødelægge det fuldstændigt.
AV Intelligent Terminal
147 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig