X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Witcher 2 - The: Assassins Of Kings


Svar
RuneSPRuneSPSkrevet 19/05-11 17:19 
Så er det langt om længe udkommet og det får nogle rigtig fine ord med på vejen i de anmeldelser jeg har læst.

Nogen der har prøvet det endnu? Jeg tøver lidt med at købe det eftersom min PC efterhånden har nogle år på bagen (8800GT) og spillet eftersigende skulle være ret krævende.
147 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
RuneSPRuneSPSkrevet 19/05-11 17:19 
Så er det langt om længe udkommet og det får nogle rigtig fine ord med på vejen i de anmeldelser jeg har læst.

Nogen der har prøvet det endnu? Jeg tøver lidt med at købe det eftersom min PC efterhånden har nogle år på bagen (8800GT) og spillet eftersigende skulle være ret krævende.
dpldplSkrevet 19/05-11 17:59, rettet 19/05-11 18:00 
Give mig lige et par dage mere, så skriver jeg gerne om det, Skal lige have gennemført sidste af den først witcher.

Spillet ½ time bare for at teste det. døde et sted mellem 5 til 10 gang bare ved først del, sikke en anderledes system. Men det er nok den bedste grafik der på PC lige nu (Ikke ret mange, der har pc der stærk nok til "ubersampling")
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
HeroldHeroldSkrevet 19/05-11 18:08, rettet 19/05-11 18:09 
Jeg kommer til at spille det i weekenden i forbindelse med en anmeldelse til gameplay, og jeg glæder mig :D

Edit: Skulle have været igennem det nu, men det første anmeldereksemplar bestod af 16Gb krypterede filer, der skulle mountes i et dekrypteringsprogram og så køres med en særlig øremærket exe-fil, der skulle hentes fra et website, hvor det password de havde givet os ikke virkede... so there.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dpldplSkrevet 19/05-11 18:14 
Med andre ord, du fik lige så mange problemer som folk der købt det på disc eller over steam. Dejlig se anmeldelser ikke fik særlig behandling :P
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
HeroldHeroldSkrevet 19/05-11 18:23 
Haha ja. Jeg kan så godt forstå hvorfor de var så ømme omkring det inden udgivelsen, men det er umiddelbart første gang jeg har følt at installationen i et spil, var som et spille sig igennem World 1 i Super Mario Bros. kun for at finde ud af at prinsessen er i et andet slot.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RuneSPRuneSPSkrevet 19/05-11 19:19 
Hvad består dit system dpl og hvordan trækker den det?
dpldplSkrevet 19/05-11 20:39 
en GTX 460
En core 2 duo på 2,3Ghz mener jeg.
Win 7 på en SSD HDD.
3Gb ram

Blev ikke helt færdig med at sætte om, da den springer fra 30 til 20fps
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/05-11 22:14 
Jeg ville ønsker de ville udgive spillet til en af konsollerne. Eller måske bare starte op på en konvertering af det første spil igen.

The Witcher er noget af det bedste der er sket for vestlige RPG'er i lang tid.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dpldplSkrevet 19/05-11 22:18 
Tro der er en chance for witcher 2 rammer console. Spillet(menuer og kamp system) er allerede lavet til controllers, nogen folk synes Witcher 2 er bedre med en normal controller.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
CronossCronossSkrevet 20/05-11 07:52 
Jeg oplever en bug hvor jeg skal sætte min desktopopløsning - ikke selve spillets opløsning - til noget andet end de normale 2560x1440, for at spillet gider starte. Så det er lidt af en omstændig proces, men ellers fungerer det fint :)
Jeg har fået den justeret til High, med motion blur fra fordi det var sindssygt irriterende, og her kører spillet fremragende.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/05-11 11:46 
Var der ikke planer om at konsollisere det første Witcher? Er de planer skrinlagt? (Måske var det bare ønske-rygter fra fanboys)
jaesjaesSkrevet 20/05-11 12:23 
Ja, det blev droppet. Jeg synes, det lyder på udviklerne som om, der en pæn sandsynlighed for, at 2'eren kommer til mindst én konsol.
dpldplSkrevet 20/05-11 20:10 
Jo, men det var et større projekt de gik igang med
"the Witcher: Rise of the White Wolf was said to be "completely rebuilt pixel by pixel" over CD Projekt's 2007 PC release, complete with enhanced graphics and a new combat system. "

Også blev den droppet da de ikke havde penge nok(eller ikke fik nogen de havde regnet med) og de vil være sikker på der ikke skette noget med witcher 2.

Lille opdatering, lige blevet færdig med første witcher, tog 53 timer og jeg startede i lørdags. Så witcher 2 tid i aften.(Med save import, YAY!). Kan sige folk der vild med RPG´er og ikke har gennemført det spil, springer over et særdeles godt spil til ingen penge. Et af de bedste jeg har spillet i lang tid og var uden tvivl de 5 euro værd :p.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/05-11 23:15 
Hyakotake>
Var der ikke planer om at konsollisere det første Witcher? Er de planer skrinlagt? (Måske var det bare ønske-rygter fra fanboys)

Jo, og det udviklingshold der fik opgaven (CD Project udviklede det ikke selv), var nået temmelig langt, inden det blev screenlagt. CD Project selv sagde dengang at de ikke var tilfreds med kvaliteten af projektet og derfor valgte at lukke pengekassen. Udvikleren mente at CD Project skyldte dem penge, og ville derfor ikke fortsætte udviklingen. Siden har jeg været ærgerlig over at spillet aldrig nåede frem.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 20/05-11 23:23 
Screenlagt? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dpldplSkrevet 20/05-11 23:37 
Ved ikke om dette virker men prøver. Fandt lille joke om assassins creed.
http://steamcommunity.com/profiles/76561197990765101/screenshot/558657320160390173
(Geralt siger "they'll never learn .." når man finder det)

Og til alle der gennemført witcher 1, her er hvordan jeres raven armor ser ud i witcher 2(Samt de 2 sværd jeg havde ved skutning af The Witcher.). Dejlig lille bonus til start af spillet.
http://steamcommunity.com/profiles/76561197990765101/screenshot/558657320160389285
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/05-11 12:40, rettet 21/05-11 13:16 
Herold>
Screenlagt? :D

Hehe, taget i betragtning af at jeg lige var kommet hjem fra koncert, synes jeg logikken i ordets konstruktion giver god mening :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 25/05-11 08:06 
Så er konsolversionen vel semi-bekræftet:
http://www.eurogamer.net/articles/2011-05-24-new-witcher-game-to-be-announced-at-e3

"I can't say anything obviously for gazillions of reasons but it is a Witcher game, and I can say that console gamers might be interested in it," he explained."
HeroldHeroldSkrevet 25/05-11 09:56 
Når man spiller The Witcher 2 på pc, afslører interfacet at det er ret så "konsolklar".
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 25/05-11 10:28 
Hold da op, det er sværere at finde et screenshot der viser hvordan spillet reelt ser ud, end det er med Dragon Age 2:

http://images.google.com/search?tbm=isch&hl=da&source=hp&biw=1057&bih=546&q=%22witcher+2%22&gbv=2&aq=f&aqi=&aql=&oq=
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 25/05-11 10:48 
@Sumez:

Anmeldelsen på GT har billeder af spillet ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 25/05-11 10:49, rettet 25/05-11 10:49 
Det er nok den ene reelle fordel ved videoanmeldelser :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/05-11 21:45 


Nøøøj, jeg krydser fingre!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 25/05-11 21:48 
Jeg må indrømme jeg er gået glip af hypen - hvorfor er alle folk så vilde med det her spil? Jeg troede bare folk lavede sjov med navnet :P

Jeg synes det ser ret fedt ud, men ligner utroligt meget andet - hvorfor skiller det sig mere ud end Two Worlds II, Risen, Gothic 4, Divinity 2 og alle de andre?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 25/05-11 23:31 
Min fascination er hele universet bag, der skulle være løst baseret på østeuropæiske ammestue-historier fra middelalderen.

Sapkowski behandler emner såsom racisme og fremmedhad og blander det med lige mængder sex, vold og fantasy (i spillet - har ikke fået læst bøgerne endnu). Det er dark fantasy når det er bedst, og jeg tror ikke der umiddelbart har været nogle rollespil i nyere tid, der matcher The Witcher på dette område.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dpldplSkrevet 25/05-11 23:50, rettet 25/05-11 23:50 
Laver sjovt med navnet? Har kun set folk snakket godt om spillet siden 1´eren kom. Enhanced edition gøre kun det langt bedre og mange ser 1´eren som et de bedste WRPG udgive de sidste 4 år. Og jeg kan sige det ikke er selve kamp system der gør det godt, fordi det var godt nok witchers største problem.

Først og fremmest har Andrzej Sapkowski lavet en god universe til witcher. Spillet kører mere på grå linje istedet for var sort(ondt) og hvidt(god), som et typisk bioware spil. Og som Herold siger, så kører spillet meget med racisme, og "politik". De valg man kommer til at lave igennem spillet har stor betydninger, bare se act 2 i witcher 2. Der er faktisk 2 helt forskellig act´s man kan få.

Witcher 2 har taget en del af første witcher problemer og rettet dem. Især kamp system er gået fra alt for let, til svært med en masse valg(Vis spillet er for svær, så er der altid 100% bomb talent + alle quen talents. Så gøres spillet meget letter).

Personlig menig er witcher 2 er nok bedste Wrpg jeg har spillet i flere år. Det ser vildt godt ud hvilket hjælper med atmosfæren i spillet, kamp system er godt, selv historien er god og valg muligheder betyder en del.

Så vis man ikke har spilelt witcher 1, så snyder man sig selv for en virkelig god oplevelse, selvom de første par timer er det dårligest del >< (Helt fint med man venter med witcher 2, da det kræver en god pc og lyder til konsol version måske vises på e3)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 26/05-11 08:02, rettet 26/05-11 08:07 
Herold>
Min fascination er hele universet bag, der skulle være løst baseret på østeuropæiske ammestue-historier fra middelalderen.

Sapkowski behandler emner såsom racisme og fremmedhad og blander det med lige mængder sex, vold og fantasy (i spillet - har ikke fået læst bøgerne endnu). Det er dark fantasy når det er bedst, og jeg tror ikke der umiddelbart har været nogle rollespil i nyere tid, der matcher The Witcher på dette område.

Okay når man bare ser spillet ligner det umiddelbart den sædvnalige fantasy-fare (og hvorfor bliver folk ved med at bruge "dark fantasy" om arketypisk kliché-hygge-fantasy som Dragon Age?) som man ser i ALLE andre spil (f.eks. de fire jeg nævnte) - jeg ser da frem til at opleve det når det engang kommer til konsol, men har svært ved at forestille mig at "emner som racisme og fremmedhad" i et fantasyspil bevæger sig ud over det sædvanlige udvandede http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/FantasticRacism]"vi regner ikke den og den race for noget"[/LINK]" target="">"vi regner ikke den og den race for noget" a la elverne i (igen) Dragon Age, men hvis de gør det, kan det da være det er småinteressant.

Men igen forstår jeg ikke helt hvor hypen kommer fra, sammenlignet med de 10-20 spil der fremstår præcis på samme måde, men det kan være det hænger sammen med at jeg ikke har prøvet 1'eren, som er gået helt gennem hovedet på mig - jeg ville heller ikke se så meget frem til Skyrim, hvis det ikke var for mine oplevelser med Oblivion.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 26/05-11 09:17, rettet 26/05-11 09:18 
Hvis du ikke har lagt mærke til det, så er det kun Bioware og EA der prøver på at sælge Dragon Age som "dark fantasy". Alle som har spillet det ved, at det bare er det sædvanlige hyggenygge med en anelse mere blod, hvilket betyder at det er langt fra litteraturens "dark fantasy"-genre. Harry Potter med vold, så at sige.

The Witcher er ikke mere mørkt i det som sådan, udover i farverne, men den gør i det mindste et hæderligt forsøg på at henvende sig til de mere voksne spillere, i modsætning til så mange andre spil.

Taget i betragtningt af at du er begejstret for TES4 Oblivion er det nok bedst at du gemmer pengene til Skyrim, i stedet for at klatte dem væk på et spil hvis eksistens du knapt nok har lagt mærke til indtil nu.
SumezSumezSkrevet 26/05-11 09:29, rettet 26/05-11 09:30 
At jeg ikke har bemærket spillets eksistens, er vel ikke ensbetydende med at det ikke er pengene værd? Hypen over Red Dead Redemption kom mildest talt også ret meget bag på mig, og det spil er jeg temmelig glad for.

Jeg er slet ikke i tvivl om at spillet ender i min lejlighed før eller siden, i betragtning af min kærestes betagelse af denne type spil. :)
Personligt tiltaler det lettere Demon's Souls-inspirerede kampsystem mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 26/05-11 10:04 
Sumez>
Okay når man bare ser spillet ligner det umiddelbart den sædvnalige fantasy-fare (og hvorfor bliver folk ved med at bruge "dark fantasy" om arketypisk kliché-hygge-fantasy som Dragon Age?) som man ser i ALLE andre spil (f.eks. de fire jeg nævnte) - jeg ser da frem til at opleve det når det engang kommer til konsol, men har svært ved at forestille mig at "emner som racisme og fremmedhad" i et fantasyspil bevæger sig ud over det sædvanlige udvandede http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/FantasticRacism]"vi regner ikke den og den race for noget"[/LINK]" target="">"vi regner ikke den og den race for noget" a la elverne i (igen) Dragon Age, men hvis de gør det, kan det da være det er småinteressant.

Men igen forstår jeg ikke helt hvor hypen kommer fra, sammenlignet med de 10-20 spil der fremstår præcis på samme måde, men det kan være det hænger sammen med at jeg ikke har prøvet 1'eren, som er gået helt gennem hovedet på mig - jeg ville heller ikke se så meget frem til Skyrim, hvis det ikke var for mine oplevelser med Oblivion.

The Witcher er mørkere, og selve universet er ret dystert. Mange af monstrene man møder har tidligere været mennesker, der har lidt en eller anden form for skæbne. For eksempel Drowners, der er forliste sømænd, der vender tilbage for at trække andre ud i vandet. Der er samtidigt en anden tilgang til det hele, og mutationer er ikke usædvanligt. En witcher er selv en mutant, der har undergået en masse ændringer, for at kunne slås mod de monstre, der truer almindelige mennesker, og det er ikke en profession, der umiddelbart er populær blandt folk, fordi en witcher ser anderledes ud. Racehadet er ikke bare den klassiske "elvere bor i træer, dværge bor i bjerge og derfor kan de ikke lide hinanden"-model. Her er det humans og non-humans, hvor non-humans typisk har deres egne slumområder i menneskebyerne, får tæsk i baggyderne osv.

Samtidigt er det er ikke bare en standard-RPG-formel, hvor man vælger en profession, slår dragen ihjel og redder et kongerige. Lige nu generaliserer du stort set alle spil med et sværd og et par elvere. The Witcher skiller sig ret meget ud, men selvfølgelig ikke mere end at det stadig er et fantasy-RPG, for det kan det i sagens natur ikke.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/05-11 10:19, rettet 26/05-11 10:20 
Det der får mig til at nævne The Witcher som umiddelbart noget af det bedste vestlige RPG jeg nogensinde har spillet, er vel nok historien og gameplayet. I en tid hvor alt var igang med at blive simplificeret, var The Witcher temmelig komplekst, både i forhold til kampsystemet, evner, brygning af drikke, gifte etc. Historien placere dig ikke umiddelbart midt i det hele, men et stykke uden for de største linjer. Du har dine egne mål, der ikke blot er at redde verden for det godes skyld. Der er desuden masser af politik og intriger gemt i spillet. Som Herolden siger er det ikke high fantasy, men mere reel middelalder med noget Brdr. Grimms eventyr ind over.

Det er IMO længder foran f.eks. Dragon Age hvis man skal lave sammenligninger.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 26/05-11 11:18 
Herold>
Her er det humans og non-humans, hvor non-humans typisk har deres egne slumområder i menneskebyerne, får tæsk i baggyderne osv.

Med andre ord, præcis som i Dragon Age? :P Tænk slummen i dværgebyen, eller elven alienage i Denerim

Bortset fra den udtærskede racisme-kliché synes jeg dog at det univers du beskriver lyder ganske spændende. Nærmest i retning af universet i Berserk (som jeg holder virkelig meget af).
- hypen har jeg dog stadig ikke forstået hvor kommer fra :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dpldplSkrevet 26/05-11 13:43, rettet 26/05-11 13:44 
Hype kommer fra en simpel ting, første spil var bare så godt og 2´eren har set lovene ud i lang tid. Kan ikke være mere simpel :P

Racisme in dragon age er ikke noget godt at skrive hjem om. Dragon age har racisme ikke ret meget med historien at gøre, det føles langt mere som en side ting på vej imod at redde verden. Hvorimod i witcher er det en af hoved tingene og har en helveds del med historien at gør.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 26/05-11 13:44 
Spændende spændende, jeg glæder mig til at prøve det :) Ærgerligt at 1'eren kun er til PC.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 26/05-11 14:42 
dpl>
Laver sjovt med navnet?


Witcher 2 - The: Assassins Of Kings

Witcher 2 - The: Assassins Of Kings
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 26/05-11 16:49, rettet 26/05-11 16:51 
Sumez>
hypen har jeg dog stadig ikke forstået hvor kommer fra :P

Gode anmeldelser og en 1'er mange synes var rigtig god, samt en struktur der skiller sig lidt ud fra de fleste RPG'er - med andre ord samme årsag som normalt når spil er hypede :)

EDIT: Sorry, dpl havde skrevet stort set det samme...
dpldplSkrevet 02/06-11 21:40, rettet 02/06-11 21:46 
Lidt nyt og dejlig info
Første den helt stor: Witcher 2 til 360 i slutning af året!

1,2 patch vil indehold alt preorder DLC og der kommer en ny DLC med 5 nye hårtyper til geralt

Alt dette info kommer fra deres E3 conference som kører lige nu.

EDIT: Glemte 1,2 skulle komme imorgen.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/06-11 21:50 


Witcher 2 Xbox 360 announcement trailer
SumezSumezSkrevet 02/06-11 22:28 
Coming soon = slutningen af året? :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/06-11 23:11 
YESH! Herlig nyhed.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dpldplSkrevet 02/06-11 23:13 
En polsk net side havde den til set til nov 15. Og det var før spillet var officiel til 360, så passer nok.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/06-11 09:40 
Gametrailers har en developer walkthrough oppe af Xbox 360-versionen. Det skulle være en alpha-version af spillet, og videoen er ret uskarp, men det ser stadig pænt ud, men lige så pænt som PC-version er det næppe.

Gametrailers walkthrough
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 14/06-11 15:43 
Udviklerne satser på, at grafikken vil blive et lille stykke under, som det ser ud på en pc, når grafikken er sat til "middel". Efter sigende skulle middel være ret flot.

http://www.eurogamer.net/articles/2011-06-14-cd-projekt-hypes-witcher-2-xbox-visuals
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/08-11 23:13 
Nu kunne jeg ikke holde mig i skindet længere, efter at have opgraderet min PC, og købte derfor The Witcher 2.

Hold OP, hvor er det flot!!! Jeg er virkelig blæst bagover. Teknikken hjælper spillet meget af vejen, men selve designet får det til at nå et helt særligt niveau. Den næste generation af konsoller, kan ikke komme hurtigt nok :)

Udover det grafiske, er spillet også fantastisk underholdende. Jeg er ikke nået så langt, men det har været yderst varieret og spændende indtil videre. Jeg kan dog mærke at det hele ville fungerer bedre med et joypad i stedet. Er der nogen der har brugt sådan et til spillet, eventuelt en Xbox 360 controller, og kan fortælle om det virker bedre?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 10/08-11 23:59 
Kunne godt tænke mig at se spillet in action, for det jeg har set på videoer og screenshots synes jeg ikke adskiller sig fra det man er vant til på X360 (eller PS3 a la Uncharted 2), er det nogle specielle moderne effekter det bruger? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dpldplSkrevet 11/08-11 06:34 
Echelon VI: ikke selv brugt det, men har læst mange der har brugt en 360 controller og det skulle virke fint. Del fortrak faktisk controller.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/08-11 11:32 
Sumez>
Kunne godt tænke mig at se spillet in action, for det jeg har set på videoer og screenshots synes jeg ikke adskiller sig fra det man er vant til på X360 (eller PS3 a la Uncharted 2), er det nogle specielle moderne effekter det bruger? :)

Det er langt mere imponerende i bevægelse. Der er selvfølgelig en helt anden skarphed, og detaljegrad end hvad der er sædvanen på de to konsoller. Rent teknisk er jeg ikke sikker på hvor meget der ikke ville kunne lade sig gøre i den nuværende generation. Isoleret set, ville det meste sikkert kunne klemmes ned i en DX9-baseret chip. Kombinationen af brugen af depth of field, med en ekstremt lang field of vision, polygon antallet på figurene, partikeleffekterne, den storslåede vegetation, samt lightshaft effekterne, har jeg ikke set lige, på hverken 360 eller PS3. Kigger man f.eks. på de imponerende slotte og bygninger, er det meget svært at få øje på flade overflader - det hele er (tilsyneladende) bygget op sten for sten.

Jeg har fundet en side med nogle IMO, temmeligt imponerende billeder. De kan selvfølgelig virke mindre imponerende fordi man er blevet vant til bullshots :)

Neogaf
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 11/08-11 11:49 
Hver gang jeg ser screenshots eller videoer af Skyrim eller Dark Souls sidder jeg nærmest med kæben nede i skødet, jeg synes VIRKELIG de spil er imponerende flotte, ikke bare pga. rigtig gennemført visuelt design og arkitektur (første gang for et Elder Scrolls spil :P), men også på den tekniske front.
Der synes jeg slet ikke Witcher 2 har samme gennemslagskraft - men de screenshots du lige linkede til synes jeg dog er noget flottere end hvad jeg ellers har set!

Jeg forstår dog stadig ikke sammenligningen med "næste generation" af konsoller.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/08-11 12:33 
Personligt synes jeg rigtig godt om det visuelle design i Dark Souls, og er af den overbevisning at det kan bære et spil langt, frem for teknik. Skyrim, eh, not so much. Givet, det ser ud som om, at Bethesda forsøger at klemme ballerne sammen. Dog kan jeg huske hvordan Oblivion brillierede med sine screens, og hvordan det reelt tog sig ud - særligt animationerne i Bethesdas spil har altid ladet meget tilbage at ønske. Nu har jeg af gode grunde ikke spillet hverken det ene eller det andet, men jeg tør væde med at ingen af de to spil, vil være lige så imponerende rent teknisk, som PC-udgaven af The Witcher 2.

Der er ikke så meget tale om en sammenligning, som at jeg glæder mig til at se hvad en DX11-baseret (12) konsol kan fremelske, når man ser hvad f.eks. The Witcher 2 kan præstere. Jeg kan forstå du ikke kan se det, og mener at niveauet mellem PC og konsol er tættere, end jeg. Jeg synes det er tydeligt, efter at have prøvet omtalte spil, at konsollerne sakker bagefter, rent grafisk. Ikke håbløst bagefter, blot tydeligt :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/08-11 14:57 
Echelon VI>
Jeg har fundet en side med nogle IMO, temmeligt imponerende billeder. De kan selvfølgelig virke mindre imponerende fordi man er blevet vant til bullshots :)

Det er meget sjovt, at de har lavet ansigterne så livagtige, at deres hår, skæg og tøj ser ud som om, det er lavet af pap :)

Mht. imponerende grafik gælder det vel egentligt også mest om at snyde spilleren så meget så muligt til at tro, at grafikken faktisk er mere detaljeret end den i virkeligheden er. Når jeg kigger på screenshots, kan jeg feks. ikke lave være med at lægge mærke til, hvor tosset det ser ud, når bladene på buske og træer tilsyneladende bare er "malet på et stykke usynligt pap". Men det ville være spild af clock cycles, hvis alle bladene skulle håndteres og animeres individuelt. Spilleren ville alligevel ikke lægge mærke til det i farten. Så det giver trods alt god mening, at de har brændt så meget af krudtet af på ansigterne, når det jo alligevel er dem man kigger, når personen er i fokus. Det tyder på, at de har tænkt sig godt om, da de lavede spillet :)
AV Intelligent Terminal
147 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig