X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Retrospilbutik i Berlin?


Svar
nerosnerosSkrevet 17/05-11 11:30 
Jeg skal om en uges tid en lille tur til Berlin. Tænkte om der var nogen som havde hørt om en retrospils butik dernede? Jeg har hørt der skulle være nogle men aner ikke hvor de ligger kan nogen hjælpe mig.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 19/05-11 11:04 
Ingen der ved noget?
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 19/05-11 12:11 
Ved ikke om det her hjælper :=)

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 19/05-11 12:31 
Mange tak Kroe det er vist en stor hjælp. Jeg har også læst der skulle være noget på Karl-Marx-Straße så det giver mening det der :D

Det bliver spændene. Jeg tror også lige jeg smutter en tur forbi det her museum: http://www.computerspielemuseum.de/index.php?lg=en&sid=32c84865bef5e8263419374d214790e9
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 19/05-11 13:44 
Ja klart, spændende med det museum :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
scavengerscavengerSkrevet 04/06-11 20:11 
Tak til Kroebocop for linket til retrobutikkerne. Jeg er selv lige hjemkommet fra Berlin hvor jeg fik besøgt X-Games og et par Game$top.

Hvis man synes GS er dyre herhjemme, så glem Tyskland. Desuden er det næsten UMULIGT at finde spil hvor både æske, manual og formentlig også sproget i spillet ikke er tysk.

Med hensyn til X-Games havde de ca. 10 Dreamcast spil og ca. 50 PS1 spil. Drudover var der en glasvæg fuld af Gameboy, GB Color og GB Advance spil (hvoraf ingen var prissat og alle uden æske og manual). Derudover havde de spil til Gamecube, Xbox, PS2 og fremefter.

I X-Games var priserne ENDNU højere end i GS, så det var en hurtig exit for mit vedkommende.

Computerspielemuseum er værd at lægge vejen forbi hvis turen alligevel går til Berlin. Personligt syntes jeg det var meget faktuelt og sterilt. Der var en masse informative videoer, men der var for lidt hands-on.

Udstillingen Game der var i London havde mere feel fordi der var mange flere muligheder for at afprøve tingene.
Nemo me impune lacessit
nerosnerosSkrevet 04/06-11 23:06, rettet 04/06-11 23:11 
scavenger>
Computerspielemuseum er værd at lægge vejen forbi hvis turen alligevel går til Berlin. Personligt syntes jeg det var meget faktuelt og sterilt. Der var en masse informative videoer, men der var for lidt hands-on.

Ja det var et ok kik, men for lidt hands on og så synes jeg visse maskiner/konsoller var lidt i for dårlig stand. F.eks så var Megadrive + SEGA CD i en ret ringe stand..Hvad sker der lige for det?

Ellers ville jeg gerne have prøvet den der Virtual Reality arkade maskine der bare stod og samlede støv..Mener det var den jeg fik prøvet i SEGA WORLD i London engang for længe siden.

Jeg var på Karl Marx Straße men der var ingenting at komme efter heller.
Bashful Neophyte
scavengerscavengerSkrevet 05/06-11 19:46 
Deres arcade-maskiner kunne også trænge til en kærlig hånd. Jeg mente, jeg ikke kunne komme galt afsted med et enkelt spil Donkey Kong. Alligevel var der flere gange hvor jeg havde joysticket på fuldt udslag hvor Mario bare stod og gloede dumt på mig :-)
Nemo me impune lacessit
nerosnerosSkrevet 05/06-11 19:48 
Ja præcist jeg forsøgte mig også men måtte opgive....ærgeligt at maskinerne var i så dårligt stand :-(
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig