X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)


Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/05-11 14:16, rettet 08/08-11 13:09 
Kunne ikke lige finde en gammel tråd om emnet, så here goes..

Som jeg kort nævnte i hvad-har-du-lavet-i-dag-daaaawg-tråden, så har jeg kastet mig over at lave et primitivt SænkeSlagskibe-spil til Sega Master System. Det foregår med Assembly. Men på trods af at jeg før har brugt dette lange-løg fremkaldende sprog til at kode mindre ting (industristyring), har jeg aldrig før prøvet at ... Se hele indlægget
AV Intelligent Terminal
249 emne(r).
« < 1 2 3 4 5

Svar
Per SPer SSkrevet 20/12-13 02:21 
Som gratis spil er længden da underordnet, men afhænger vel af hvad man forventer. Som demo af hvad skaberne kan præstere, er det et stykke fint PR arbejde at gøre det tilgængeligt gratis. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
slk486slk486Skrevet 20/12-13 11:55 
Er der DLC eller Microtransactions?
j/k
WikzoWikzoSkrevet 12/01-14 14:52 
Per S>
Ja, jeg har også hentet det. Og prøver det senere, som i: mellem-jul-og-nytår.

Fik du prøvet det? :)
dRxLdRxLSkrevet 01/02-14 23:29 
Spillet er ved at være klar til at komme ud i en alpha til linux, windows og os x.

Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)

Er der nogen der ville være interesserede i at hjælpe mig med at teste det? Det bliver nok noget med at jeg vil have lov til at kigge med, i den forstand at jeg gerne vil have jeres replay data så jeg kan se hvordan andre oplever spillet. Så totalt meget big-brother.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 18/03-14 22:59, rettet 18/03-14 23:00 
Jeg begyndte på en lille Tetris-klon i JavaScript i pausen ude på arbejdet i går. Har ikke haft så meget tid til at nørkle med det, og koden er en blanding af lidt forskellige eksperimenter, men den fungerer glimrende og fejlfrit *.
Målet var i første omgang at simulere NES-udgaven (da det er den der skal dystes i til DM i april), så der er hverken wallkick eller lock delay, og jeg simulerer jeg diverse ventetider, DAS, ARE, osv. med nøjagtigt antal frames.

http://eternal.dk/tetris/

Ikke så interessant hvis man har spillet Tetris før, men i det mindste kører det i browseren uden at kræve tredjepart-plugins. :) Kræver muligvis Chrome for at lydeffekterne virker.

*) Jeg har fundet en enkelt bug. Det er muligt at starte på et negativt level-nummer, hvilket resulterer i at linjer trækker fra i score. Det kan diskuteres om det er en "feature". :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/03-14 23:15 
*GG* :)
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/03-14 23:23 
@Sumez: Det virker meget godt, men har du overvejet at bruge hatte istedet?
SumezSumezSkrevet 18/03-14 23:49 
Eller brønde
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/05-14 18:02, rettet 10/05-14 18:18 
Jeg er i gang med et nyt projekt: Beggar's Choice. Målet er at skabe et spil med stor fokus på eksploration og historie, uden kamp i noget der ligner et platformspil. Jeg har strikket en lille video sammen, som youtube så har konverteret til elendig kvalitet (se nederst). Det startede som et lille hobby-projekt, men har efterhånden udviklet sig til at være ret omfattende.

Lidt billeder:
Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)
Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)
Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)
Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)
Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)

Pre-alpha gameplay.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 12/05-14 11:43 
Virkelig fantastisk pixel art, det klæder spillet. Men når du kører spillet i så høj opløsning som du gør, skal du virkelig på arbejde for at banerne ikke føles så tomme som de gør i meget af den video, hvor en stor del af billedet er den samme tekstur gentaget. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 12/05-14 11:46 
Jeg ville have valgt et mere zoomed look :) Så kan man også bedre nyde pixel arten.
j/k
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/05-14 20:38, rettet 12/05-14 21:23 
Sumez>
Virkelig fantastisk pixel art, det klæder spillet. Men når du kører spillet i så høj opløsning som du gør, skal du virkelig på arbejde for at banerne ikke føles så tomme som de gør i meget af den video, hvor en stor del af billedet er den samme tekstur gentaget. :)

Tak! Det har holdt lidt hårdt med at arbejde på det i øjeblikket, fordi der er netop er så mange assets der skal produceres. Der er sektioner med mere fyld, men det er ikke alle assets der er færdigtproducerede i disse så dem skar jeg væk fra videoen. Der bliver helt sikkert produceret mere fyld.

@SLK
Det er nok svært at se på Youtube videoen, men de individuelle pixels er allerede ret store (og screenshot'et oven over er halveret). Jeg tager det med i mine ovejelser fremadrettet!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CamousCamousSkrevet 12/05-14 20:41 
Jeg ville nok arbejde lidt på jump animationen. Den ser lidt klumset ud lige nu, men det er pre-alpha så det ændre sig nok.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/05-14 20:56 
Der er slet ikke nogen animation der endnu, nej :) Jeg besluttede mig at skifte størrelse på min character-sprites efter jeg havde færdiggjort første udkast til spiller-karakteren, så han ser lidt forsømt ud lige p.t.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 29/07-14 12:07 
THREAD REVIVAL!

Vi (Reign Bros) har netop annonceret at vi skal til PAX Prime, da Stikbold! er blevet udvalgt til PAX 10. :D

http://www.youtube.com/watch?v=iRfwcMtOrFM

Samtidigt har vi også smidt en Steam Greenlight sammen, og vi arbejder på at få gang i en konsoludgivelse.

Greenlight på vedhæftede linky.

Link...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 01/08-14 09:30 
Jeg så jer godt på listen over Pax 10. Stort tillykke, og god fornøjelse med turen derover.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SonicSonicSkrevet 01/08-14 10:21 
Nice Herold!

Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 01/08-14 10:49 
Tillykke!
j/k
SumezSumezSkrevet 03/09-14 11:30 
Interessant nyt til hobby-udviklerne - Sony har lagt deres "ATF" framework og en WYSIWYG level editor baseret på denne op på GitHub til alles fornøjelse:

http://gamasutra.com/view/news/224682/Sony_releases_level_editor_thats_open_source_and_engineagnostic.php
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 03/09-14 11:44 
Hvis de matcher MS's Unity deal, bliver det næsten en one-two.. :)
j/k
SumezSumezSkrevet 03/09-14 13:58, rettet 03/09-14 14:00 
Det er ikke et SDK, det er bare værktøj til at bygge assets, og svjv. ikke platformsafhængigt. :) Så kan i teorien bruges til alle former for 3D spil.
Rent faktisk er det baseret på C# og DirectX.

der er et par screenshots på denne blog: http://gamebyt.es/2014/02/11/atf.html
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 03/09-14 14:18 
Jep jep, jeg mente jo også netop at i kombination med Unity, er man godt dækket ind.
j/k
dRxLdRxLSkrevet 29/10-14 13:46, rettet 29/10-14 22:04 
Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)

Har brugt de sidste 4-5 måneder på at komme rimeligt i bund med OpenGL (ES 2), og skrevet et par engines.

Her er en video med mit spil med per pixel lighting og en demonstration af shading ud fra et height map (cirklen i midten). Desværre lider spillet lidt under at bliver vist i 30fps, men sådan er det jo.
https://www.youtube.com/embed/z3n70kKEiWk?vq=hd1080

Heightmappen er i øjeblikket statisk (det her billede 256*256: http://i.imgur.com/MVNuDM0.png ), men planen er selvfølgelig at det skal være dynamisk og at verticerne (polygonerne koordinater) også skal deformeres i real-tid. Begge dele er trivielle at lave (f.eks. renderer jeg allerede nu en stor del af spillet til en tekstur for at folde det rundt om kanterne), men lige nu fokuserer jeg på et rewrite fra scratch så enginen bliver helt fri af den kommercielle Qt licens og baseret på noget mere holdbart (GLFW + SDL2).

Når jeg har den nye engine/framework på plads skal jeg til at tilføje flere gameplay features, en masse visuelle effekter og arbejde mere med den visuelle stil.

Overordnet kan jeg godt li' måden det nu ligner en gammel bøjet skærm og at der er et gitter i baggrunden (også et throwback til spacewar og den Type 30 point-mode CRT det først blev lavet på), men jeg er ikke det mest visuelle menneske, så jeg er meget åben overfor for feedback på især den del af spillet.

Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/10-14 13:10 
Nuclear Detergent>
Jeg er i gang med et nyt projekt: Beggar's Choice. Målet er at skabe et spil med stor fokus på eksploration og historie, uden kamp i noget der ligner et platformspil. Jeg har strikket en lille video sammen, som youtube så har konverteret til elendig kvalitet (se nederst). Det startede som et lille hobby-projekt, men har efterhånden udviklet sig til at være ret omfattende.

Mega nice, elsker det pixel art og glæder mig til at prøve det :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/10-14 16:55 
Tak :) Det har stået lidt stille på det seneste fordi jeg simpelthen har for meget og se til.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dRxLdRxLSkrevet 16/01-15 14:39 
Jeg har været i gang et stykke tid nu med at lave en engine (kaldet enDgine) fra bunden.

I går gik jeg over til at geninmplementere gameplay, og stødte straks ind i et træls problem, hvor pixels blev mishandlet:

Har skrevet lidt om det her:
http://blog.fairchild.dk/gamedev/2015/01/16/development-of-game-has-started-day-22/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 16/01-15 15:04 
Hvad skal den bruges til? Skal du endelig i gang med at lave noget andet end Drexlaks? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 16/01-15 15:13 
Ja, tror ikke dROnes (det nye navn for dRxLaX) appellerer særligt bred. Har et par idéer på i skuffen jeg håber jeg kan tjene noget der ligner penge på.

dROnes er første spil.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 16/01-15 17:17 
Yay: så ser alting bedre ud:

Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)

Og jeg lærte (blev mindet om) noget vigtigt omkring transformationer til OpenGL screenspace ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 27/04-15 13:15, rettet 27/04-15 13:15 
Jeg har ændret lidt i shaderne og tilføjet height-maps.
Det man ser i billedet er en visualisering af at dronerne bliver tungere og synker lidt ned i overfladen når de gør sig større.

Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)

Lidt flere eksempler her:
http://imgur.com/AYvkpsT,eZktlEd,lKFjbDP,dvAeVfk,quam9Jv,YvDor7T,9p1TL3l#0
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 08/11-16 19:46 
KillerBean2>
Seriøst. Hvis der ikke snart kommer nogle ægte 8/16-bit spil på bordet, gør jeg et eller andet desperat :(

Det kan ikke passe, at jeg skal være den eneste, der laver rigtige spil. Kan i SÅ få gang i noget Assembly!

Beklager meget at jeg var tre år om at komme på rette spor, men nu har jeg endelig taget tyren ved hornene og fået lært noget 6502! (hvilket jo i grunden er ultranemt - udfordring er at spare på cycles :))

Folk på SSKT fik et lille preview, men jeg glemte at optage en video. Men nu har jeg fået noget hardware til at producere ordentlig homebrew, så har endelig mulighed for at dele det jeg har lavet uden det skal være pinagtig emulator-footage.

Så hermed lille demo jeg har lavet, kørende på original NES, på et rigtigt dedikeret cartridge! (ikke noget everdrive-tis her!)
https://www.youtube.com/watch?v=R4H4pVymM6o
Baggrundsgrfikken er venligst "lånt" fra Sunsoft's Batman-spil, men både musik og lydeffekter er originale, og har også tegnet sprites selv, hvilket forklarer en del :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/11-16 19:52 
Sejt nok :) Men hvad skulle problemet med Everdrive være, hvis bare du bruger en af de supporterede mappers :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 08/11-16 20:07 
Der er ikke noget problem med Everdrive, spillet kører fint på den. :) Det er bare mere spændende for mig med en reel prototype, der fungerer som NES-spil traditionelt har gjort. Det formindsker også risikoen for at overse evt. initialiserings-fejl i koden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/11-16 20:40 
Okay :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WikzoWikzoSkrevet 09/12-18 12:02 
Vi arbejder stadig på vores spil Lightmatter: an atmospheric first-person puzzle game where shadows kill you.

Nu er vi kommet på Steam, så man kan wishliste (udkommer 2019):
https://store.steampowered.com/app/994140/Lightmatter/

Vi har også lavet en lille trailer:
https://youtu.be/7J-mG0Xf1Xs

Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)
--Skrevet 09/12-18 12:14 
Det virker som et spændende spil. Elsker Portal´ish spil :D
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 09/12-18 12:41 
Rigtig sjov idé, jeg fik også Portal vibes
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 10/12-18 10:37 
Virkelig cool ide - ser spændene ud :)
j/k
WikzoWikzoSkrevet 10/12-18 17:45 
Tak! Spillet har været længe undervejs, så det er fedt endelig at få det på Steam, hvor folk kan putte det på deres wishlist :)
vyssenvyssenSkrevet 11/12-18 22:03 
Enig med de andre. Håber I ikke laver ged i den, for I har virkelig en fed og original ide der... =)
WikzoWikzoSkrevet 01/06-19 14:55 
Jeg håber heller ikke vi laver ged i den - for vi har netop offentliggjort en ny trailer med voice acting af selveste David Bateson :P

Lightmatter trailer
WikzoWikzoSkrevet 04/12-19 21:08 
Vi har netop annonceret udgivelsedato for vores spil Lightmatter - så nu er der ikke så lang tid til, at I kan bedømme, om vi har "lavet ged i den" :P

Lightmatter announce trailer
WikzoWikzoSkrevet 18/01-20 12:26 
vyssen>
Enig med de andre. Håber I ikke laver ged i den, for I har virkelig en fed og original ide der... =)

Så er spillet udkommet på Steam! Ifølge reviews ser det ud til, at vi ikke lavet helt ged i den ... :)

https://store.steampowered.com/app/994140/Lightmatter/
dRxLdRxLSkrevet 18/01-20 17:30 
Tillykke med release. Håber det kommer til at gå godt med det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
la0sla0sSkrevet 19/01-20 09:57 
Respekt!
Det ser spændende ud. Tillykke med release, det er stort
Hvad sker der?
WikzoWikzoSkrevet 19/01-20 11:55 
Mange tak. Vi er meget glade for modtagelsen indtil videre. Vi har mange positive Steam reviews, samt et fedt og aktivt community på Discord, hvor folk hjælper hinanden, laver speedruns, fanart, etc. :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/07-22 13:47, rettet 28/07-22 13:57 
Jeg har tidligere (for, puha, 8 år siden) lavet et par indlæg om mit eget lille hobby-projekt, Beggar's Choice. Det er sådan et projekt der bliver arbejdet på, når tiden er til det, og derfor snegler det sig af sted. Jeg er dog nået et godt stykke med det meste af funktionaliteten, og har stykket en demo på benene, som kan downloades herunder - hvis nogen har lyst til at give feedback, vil jeg sætte pris på det.

Spillet låner gameplay-mæssigt fra Black Thorne, dog med et hurtigere gameplay. Derudover kan spilleren indputte bogstaver, blot ved at trykke på tastaturet, på et hvilket som helst tidspunkt, og løse simple ordgåder undervejs. Den "Slutter", når man når til det store monster til sidst, som ikke kan besejres.

Demoen fylder ca. 65 MB (.zip), tager ca. 10-15 minutter at gennemføre, og indeholder to hemmelige rum til de nysgerrige.

Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)
Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)
Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)
Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)

Beggars Choice Alpha Demo
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 28/07-22 14:04 
Det ser nydeligt ud.
Tillykke med at være nået til demo-stadiet.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/07-22 09:59 
Tak Jaes, det er tilfredsstillende at nå til en form for komplethed.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
249 emne(r).
« < 1 2 3 4 5

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig