X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)


Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/05-11 14:16, rettet 08/08-11 13:09 
Kunne ikke lige finde en gammel tråd om emnet, så here goes..

Som jeg kort nævnte i hvad-har-du-lavet-i-dag-daaaawg-tråden, så har jeg kastet mig over at lave et primitivt SænkeSlagskibe-spil til Sega Master System. Det foregår med Assembly. Men på trods af at jeg før har brugt dette lange-løg fremkaldende sprog til at kode mindre ting (industristyring), har jeg aldrig før prøvet at ... Se hele indlægget
AV Intelligent Terminal
249 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
HeroldHeroldSkrevet 13/08-13 12:49 
Jeg tror bare jeg holder mig til Unity og noget let C# scripting hist og her. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 13/08-13 12:52 
Jamen så er du jo ikke en rigtig mand ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 13/08-13 12:52, rettet 13/08-13 12:56 
dRxL>
Vi kan hurtigt blive enige om at C# er noget lort til spiludvikling ;)

edit:
Her er en kort guide til at forstå den sørgerlige tilstand af C# hukommelses-modellen.

edi^2: Du har også nogle mulgheder for at programmere som en rigtig mand (ie: mig): http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cx9s2sy4.aspx

BAAAAAH! Er man så også kun en rigtig mand hvis man kører uden sikkerhedssele eller cykelhjelm eller boller i byen uden gummi?! Vor herre på himmelens roterende skideskur!!!! };-S

EDIT: Hvorfor iøvrigt overhovedet kode i et højniveausprog...hvorfor ikke bare i assembler eller binære op-koder?

EDIT^2: Hvorfor overhovedet kode i stedet for at hardwire ledninger?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 13/08-13 13:01 
Sumez>
Jamen så er du jo ikke en rigtig mand ;)

Nej, men jeg får i det mindste udgivet spil på den måde. #burn

:D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ElgenElgenSkrevet 13/08-13 13:06 
Jeg troede iøvrigt også at rigtige mænd var sådan nogle der tjente mange penge?!

};-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 13/08-13 13:15 
Herold>
Nej, men jeg får i det mindste udgivet spil på den måde. #burn

Også min tilgangsvinkel. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 13/08-13 13:48, rettet 13/08-13 13:50 
Det [at have multithreading for øje fra starten] er et must, hvis du ved du på et senere tidspunkt får brug for det ;)

Jeg ville også vælge Unity - for platform agnostikken.
j/k
SumezSumezSkrevet 13/08-13 13:56, rettet 13/08-13 13:57 
Jeg har valgt MonoGame for platform agnostikken :P
Jeg bliver hurtigt træt af "begrænsningerne" i Unity. Det hjælper godt nok hvis man arbejder mere kode-orienteret, men så er der pludselig heller ikke meget mening i at bruge et system som Unity, der er bygget op omkring en fremragende level-editor. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 13/08-13 13:59, rettet 13/08-13 14:00 
Men kan du builde til 360/XO, PS4, Wii U og PC med MonoGame?
j/k
HeroldHeroldSkrevet 13/08-13 14:11 
Jeg tror man kan "lige så godt" som med Unity. MonoGame har ikke annonceret support til next gen endnu, så vidt jeg ved(?), men det kommer - gætter på via Xamarin, men de kommer til at kræve en licens.

... kort sagt, hvis du betaler for det. Konsollicenser til hele lortet koster knaster.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 13/08-13 14:13, rettet 13/08-13 14:13 
Hvis den næste generation af konsoller ønsker at fokusere på indie, skal de nok sørge for at få Mono-understøttelse :)

(men mht. 360 ja, så er det bare er porte til XNA)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
quadquadSkrevet 13/08-13 14:48 
Glimrende idé. Få den da bare gjort open source med det samme. Jeg vakler også i mellem Unity og Mono til mit næste projekt, så spændt på at se hvad du kan få ud af det.
SumezSumezSkrevet 13/08-13 14:53 
Så glade folk herinde er for at blande sig i andres kode, går der nok nogle uger før jeg ligger den offentligt ;)
Ikke at der er noget i vejen med tips og konstruktiv kritik, men nogle ting vil man gerne have for sig selv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 13/08-13 14:56, rettet 13/08-13 14:57 
Begynder I på det der tøsefnidder igen?

Der er for så vidt ikke noget galt med højniveau sprog, og jeg kan da have det hyggeligt med sprog som python, haskell eller erlang, men at lade java være så inspireret af c++ i udgangspunktet var mildest talt kontraproduktivt og at microsoft vælger at bruge penge på deres egen java-klon i form af c# gør bare vittigheden komplet.

For at citere Alan Kay:
"I invented the term object-oriented, and I can tell you that C++ wasn't what I had in mind".

Men selv om typesystemet skulle være en komplet bastardisering af Kays oprindelige tanker omkring Objekorienteret programmering, er det nok det nok snarere lige præcis omkring OOP at det største problem med Java og c# er at finde.

Hvis vi kigger på de 3 primære identificerende features ved OOP modellen er "encapsulation" en god idé mens "inheritance" og "subtype polymorphism" er rimeligt meget i stykker med en hel del meget negative sidevirkninger til følge.

Heldigvis kan man stadig programmere med rimelig fornuftig indkapsling i både java og c# ved altid at bruge interfaces og aldrig bruge nedarvning (andet end fra den uundgåelige Object klasse), men så begynder det alligevel at minde rimeligt meget om at interface erklæringen svarer til den .h fil jeg skriver i mine C programmer for at opnå ca. samme niveau af indkapsling og I har stadig dårlig eller slet ingen kontrol over hukommelsen.

Den bedste analogi er vel at de to meget dårlige OOP sprog, java og C#, er som at onanere med store grillhandsker på. Man arbejder og arbejder, men man har ikke nogen føling med hvad der foregår og der sker aldrig rigtig noget (ikke at jeg faktisk har prøvet det med gillhandsker på, men jeg har programmeret mere end rigeligt i både C# og java).

Jeg vil være lidt fræk og skyde C# sharp fortalerne i skoene at de har brugt mange timer på deres arbejde på at blive fortrolige med C# sproget, .NET frameworket og det udmærkede udviklingsmiljø som Visual Studio er.

Det gør det ikke til det bedste værktøj i verden, bare det som I er mest fortrolige med. Hvem ved måske er der nogle af jer der aldrig rigtig har prøvet andet til det punkt hvor I følte at I mestrede det, måske er der nogen af jer der har været gode til andre sprog/paradigmer men som er kommet ud af træning?

Ovenstående er faktisk ikke ment som en fornærmelse, hvis vi tager RJK som eksempel så lever han af at lave PHP kode. Og de færreste er vel i tvivl om at både php sproget og frameworket er noget af det værste man kan forestille sig mht. f.eks. performance og syntaktisk og runtime inkonsistens, men det forhindrer så vidt jeg kan se ikke RJK i at bruge det på en fornuftig måde.

(Sine mange latterlige skavanker til trods er PHP faktisk stadig et bedre sprog end både C# og Java IMO, fordi man kan arbejde proceduralt med det og ikke bliver låst inde i et stærkt typet objektorienteret paradigme).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 13/08-13 15:00 
Lol, bruger du C++? Tøsedreng. Rigtige mænd koder binært.
j/k
SumezSumezSkrevet 13/08-13 15:04, rettet 13/08-13 15:14 
Det er simpelthen ikke en diskussion jeg orker at tage, og jeg vil også anbefale andre at holde sig fra det, du er alt for god til at forklæde din subjektive indgangsvinkel som fakta. Jeg er heller ikke helt sikker på hvor du vil hen med det.
Til sammenligning var der også i mange år folk der forsvarede traditionel C fremfor C++ (bl.a. af de årsager du hentyder til), men med udviklingen af computerteknologi gennem årene, og C++ sproget i sig selv, tror jeg du får svært ved at finde eksperter på området, der i dag vil anbefale nogen at tage udgangspunkt i C frem for C++, næsten uanset hvad du laver. Alan Kay er ikke den ene gud.

http://www.youtube.com/watch?v=KlPC3O1DVcg]Bjarne Stoustrups holdning til sagen[/LINK]" target="">Bjarne Stoustrups holdning til sagen
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 13/08-13 15:06, rettet 13/08-13 15:11 
Edit: mit svar var til slk486:

Ikke hvis jeg selv kan vælge. C++ er for mærkeligt for min smag og har mange af de samme skavanker som C# med knopskydninger i alle mulige retninger. Hvis man tager alt det dårlige væk, står man alligevel tilbage med ANSI C, som jeg godt kan li'.


Bjarne Stoustrup om hvorfor C++ er så grimt:
http://www.youtube.com/watch?v=F3HHS50dA6g&feature=player_detailpage&t=157
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 13/08-13 15:26, rettet 13/08-13 15:35 
Sumez>
Det er simpelthen ikke en diskussion jeg orker at tage, og jeg vil også anbefale andre at holde sig for det, du er alt for god til at forklæde dine subjektiv indgangsvinkel som fakta.

Hvilket jo kunne skyldes at jeg ved hvad jeg skriver om i dette tilfælde? Jeg bruger trods alt en rimelig stor andel af mine vågne timer på hele tiden at blive bedre indenfor dette felt.
Sumez>
Til sammenligning var der også i mange år folk der forsvarede traditionel C fremfor C++ (bl.a. af de årsager du hentyder til),

Og de gør det stadig, fordi C++ bliver mere og mere fucked hvor flere features og abstraktioner de læsser ovenpå. En stor del af problemet er at fundamentet (OOP) er forkert, en anden stor del er at det har udviklet sig ved knopskydning over alt for mange år. Noget af det smukke ved ANSI C for mig er at der er så relativt få features og keywords i selve sproget. Det er meget fokuseret på hvad en computer reelt set er.

Sumez>
men med udviklingen af computerteknologi gennem årene, og C++ sproget i sig selv, tror jeg du får svært ved at finde eksperter på området, der i dag vil anbefale nogen at tage udgangspunkt i C frem for C++, næsten uanset hvad du laver.

Og alligevel valgte man at basere GLSL, HLSL og OpenCL, sprog som bruges til at programmere grafikkort shadere med og som alle er mindre end 10 år gamle, på et subset af C syntaksen med udvidelse af vektor typer...

Og det er jo netop fra eksperter på området, professorer i datalogi/computer science, at jeg har lært de her ting som jeg prøver at dele med jer.

Der findes andre gode måder at opnå abstraktion fra hardwaren på, men OOP skaber IMO flere problemer end det løser.

Sumez>
Alan Kay er ikke den ene gud.

Nej bestemt ikke, men han er sjov. Måske bemærkede du ikke den del af min post hvor jeg undergravede hele OOP paradigmet lige efter at have citeret ham?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 13/08-13 15:38 
Jeg synes du skal tage din krig mod OOP til en højere instans, du får ikke så meget ud af dit korstog i den her tråd. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 13/08-13 16:59 
Teknologi er ligegyldigt, og burde vel egentlig holdes ude af tråden (i al fald på det plan dRxL er ude på nu). Det handler om at få sit spil færdigt. IGF har faktisk lige droppet deres Technical Excellence kategori, fordi det efterhånden er så let at bruge en engine som f.eks. Unity og få et godt resultat ud af det.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 13/08-13 17:12 
100% enig :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/08-13 17:23 
I kunne også bare tage jeg sammen og lave nogle spil til rigtige konsoller. Alt over 16-bit er snyd :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 13/08-13 17:27 
Spiller du egentlig ikke næsten udelukkende på PC for tiden? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 13/08-13 18:01 
Nu vi er ved 'rigtige mænd' osv: Hvis datalogi handlede om latterlige implementationsdetaljer som programmeringssprog og andet bitknepperi, hvorfor lærer man så ikke folk på fx DIKU at blive herre gode til at kode netop eet sprog (fx ANSI C som du nævner)?
...fordi dette på INGEN måde er essensen i datalogi. Datalogi foregår i hovedet og med pen og papir...al resten er blot detaljer.
En god datalog kan skrive sund kode i et vilk sprog!
Ellers kunne man jo bare nedlægge datalogiuddannelserne og bare ansætte datamatikere og ufaglærte/autodidakte.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/08-13 22:35 
Sumez>
Spiller du egentlig ikke næsten udelukkende på PC for tiden? :P

Jo, PC og arcade. Jeg vil jo gerne prøve lidt af de nye titler, og så er PC'en fin nok. Der er jo alligevel næsten ingen forskel på en PC og en "konsol" længere :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/08-13 23:06 
Bortset fra at der næsten ikke kommer nogen interessante PC exclusives :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 14/08-13 00:12 
Der kommer masser, men det er den farlige download slags :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/08-13 00:56 
Download er ikke sjovt, men det er stadig minimalt hvad jeg finder spændende af indie-spil. Der er vi nok meget forskellige :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 14/08-13 00:59, rettet 14/08-13 00:59 
Mange indies søger alligevel mere og mere til konsoller (også). Skal nok blive godt :)
j/k
dRxLdRxLSkrevet 14/08-13 11:46 
Lad os lade den ligge, med den konklusion at jeg har ret, og at I andre bare ikke er tilstrækkeligt inde i sagerne til at kunne stille kvalificerede modsvar på det her område :-p

Ovenstående er ikke kun trolling, bemærk at 2 professorer i datalogi, Brian Vinter og Torben Mogensen, uopfordret er inde og støtte mine synspunkter i denne facebook tråd:
https://www.facebook.com/daniel.fairchild/posts/10200991082352115

Men lad os bare lade det ligge, for modsat hvad Sumez måske tror, har jeg ikke noget behov for at føre krig imod C#, jeg kan bare ikke så godt li' at lade noget jeg ved er forkert stå uimodsagt.

Jeg har lavet en ny film af mit spil med forbedret rendering og i 60fps. Jeg synes virkelig det gør en forskel i fhld til 30fps. Det er muligt at det kun er VLC der kan afspille den korrekt, quicktime på min mac kan i hvert fald ikke.

drxlax 60fps
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 14/08-13 12:03 
Daniel, der er ikke nogen der er uenig i at OOP-idéen er (væsentlig) mindre performance-orienteret, problemet er at du hårdnakket nægter at vægte fordelene og ulemperne ved de forskellige løsninger, selvom du udmærket er klar over dem, og konsekvent påstår at én løsning altid er bedre end en anden, selvom svaret som oftest i computervidenskab er "det afhænger af..."

Sjovt nok er det allerførste du møder i den Facebook-tråd du linker, netop samme modsvar som du får her.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 14/08-13 12:22, rettet 15/08-13 10:00 
Dem der har prøvet spillet bemærker måske at der kommer et ternet mønster til syne inde i flyene når de når over en hvis størrelse. Det laves teknisk ved at rendere til to teksturer samtidig fra den samme shader, en tekstur der viser objekterne som som tidligere:
Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)
En tekstur der viser hvilken rgb farve gridet skal have med intensiteten i alphakanalen:
Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)

De to teksturer bruges så af den sidste shader der kombinerer de to:
Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)

Det gameplaymæssigt fede ved det er at jeg nu har fuldstændig kontrol over farven og intensiteten af baggrundsgrid'et og kan bruge det i forskellige gamemodes.

Den mest interessante jeg umiddelbart har tænkt på er en teamplay variant "friend or foe", med faste hold, men med randomiserede farver på trekanterne. Hvilket hold man er på afsløres ved farven på baggrundsgrid'et når man laver sit fly over en hvis størrelse. Den spiller der styrer flyet kan let se hvem hun selv er, men for alle andre bliver det en gættekonkurrence, medmindre man vælger at afsløre sig.
Denne mode er til dels inspireret af "Hidden in Plain Sight" http://www.youtube.com/watch?v=72XXzdVP26g

En anden mode jeg skal have lavet er en hvor får point afhængig af hvor meget af baggrunden man har farvet i sin egen farve. Dels ved at flyve henover den, men også på andre måder som f.eks. at lave loops rundt om et område og andre måder, som jeg skal have set på om jeg kan få fungere gameplaymæssigt.
Denne sidste mode er ret tæt på den vision jeg oprindeligt havde for spillet, før der gik ren deathmatch i den.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 14/08-13 12:25, rettet 14/08-13 12:29 
Sjov idé, helt klart noget der kan være med til at gøre spillet noget mere unikt. :)

dRxL>
Denne mode er til dels inspireret af "Hidden in Plain Sight" http://www.youtube.com/watch?v=72XXzdVP26g

Er der ikke et spil i Game & Wario, der er præcis det koncept? Eller var det er andet WiiU spil jeg tænkte på.
edit: Jo, det mingame der hedder "Fruit"
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 14/08-13 13:06 
Sumez>
Daniel, der er ikke nogen der er uenig i at OOP-idéen er (væsentlig) mindre performance-orienteret, problemet er at du hårdnakket nægter at vægte fordelene og ulemperne ved de forskellige løsninger, selvom du udmærket er klar over dem, og konsekvent påstår at én løsning altid er bedre end en anden, selvom svaret som oftest i computervidenskab er "det afhænger af..."

Jeg så godt din post på facebook tråden, og du misser fuldstændig pointen. Har skrevet et langt svar, i håb om at Brian eller Torben bider på og deler lidt indsigt med os.

Sumez>
Sjovt nok er det allerførste du møder i den Facebook-tråd du linker, netop samme modsvar som du får her.

Lars er sød nok, men han er ikke professor i datalogi, blot uddannet "datalog" fra RUC i 70'erne og arbejder som softwareudvikler.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 14/08-13 17:38 
Jeg står gerne ved at I begge to har mere forstand på det end jeg har, og jeg egentlig bare gerne vil lave spil, og jeg bruger C# fordi det er nemt i Unity. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
slk486slk486Skrevet 15/08-13 09:18 
^ Good for you. Benyt det der begrænser din kreativitet mindst muligt. Resten er ligegyldig akademisk pladder ;)
j/k
jaesjaesSkrevet 16/08-13 19:48, rettet 16/08-13 19:58 
Konsolkongen>
Download er ikke sjovt, men det er stadig minimalt hvad jeg finder spændende af indie-spil. Der er vi nok meget forskellige :)

De fleste spil småstinker for tiden, IMO, fordi vi er i en overgangsperiode, men ja, jeg spiller mindst ligeså mange mindre titler/indiespil som AAA-titler, fordi jeg ville blive sindssyg af alle gentagelserne i koncepter og settings blandt de store titler:) Jeg synes godt nok, indiespil og lign. er en smule overvurderede i forhold til originalitet, men som helhed er de stadig en god spadefuld foran AAA. Og diversiteten er LANGT større.

slk486>
Mange indies søger alligevel mere og mere til konsoller (også). Skal nok blive godt :)

Ja, men dels er konsoller mindre frie (selv PS4, og Ouya er for ny til at vurdere ordentligt på), så der er lige en gatekeeper eller to, der skal sige go, før et spil får adgang. Og dels er der jo et begrænset antal udgivelser per uge/måned på en konsol, så det er kun toppen af isbjerget, vi ser. Et sidste element, jeg synes er vigtigt at tage med, er forskellen i styring, der gør, at mange spilkoncepter enten er umulige eller fungerer mærkbart dårligere på en konsol (som konsoller er udformet nu). Jeg er først og fremmest konsolspiller, men ville være ked af at undvære visse titler på pc. Det gode er så, at de fleste indie-agtige spil ikke er krævende, så man behøver ikke den nyeste computer for at være med :)

Well, et lille sidespor vi er på, men vel ikke 100% offtopic... :)

EDIT: Retro er selvfølgelig en anden måde at få variation fra nye AAA-spil, og jeg kan godt lide retrospil, men jeg synes ikke de udfylder alle huller mht. spilopbygning, designmuligheder osv.
slk486slk486Skrevet 16/08-13 22:49 
Der er nogen spil der bare er skabt til kb&mus, men mange ville gøre sig ligeså godt eller bedre på feks. Wii U pad.
j/k
HeroldHeroldSkrevet 16/08-13 23:51 
Gatekeeperen er ikke slem på OUYA - de lukker næsten alt ind. Det bliver dog spændende at se hvordan de gør på PS4.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 17/08-13 00:15 
Jeg håber ved gud ikke de kommer til at lukke næsten alt ind på PS4. Det værste der kan ske er at det kommer til at minde om de forskellige mobil marketplaces.
Desværre er det jo nok dem de gerne vil konkurrere med. :/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 17/08-13 00:19 
Enig, men jeg tror Sony er udemærket klar over de er nød til at være rimelig påpasselige.
j/k
dRxLdRxLSkrevet 17/08-13 20:10, rettet 17/08-13 20:10 
libSDL understøtter op til 16 samtidige kontrollere, så jeg har valgt 16 forskellige spillerfarver til dRxLaX:

Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)

Jeg har forsøgt at vælge farver der vil være til at skelne fra hinanden i kampens hede, med det ekstra krav at mindst én af farvekanalerne (RGB) skal være makset ud.

Jeg gerne have hjælp til at vælge et sæt af farver der står endnu mere ud hvis nogen har mod på at komme med forslag. Listen med de nuværende farver følger. Skal læses fra klokken 12 og med uret rundt i forhold til billedet.

{0.0f, 0.0f, 1.0f}, // blue
{1.0f, 0.0f, 0.0f}, // red
{0.0f, 1.0f, 0.0f}, // green
{1.0f, 1.0f, 0.0f}, //yellow
{1.0f, 0.0f, 1.0f}, //fuchsia
{0.0f, 1.0f, 1.0f}, // aqua
{1.0f, 0xAF/255.0, 0.0},//Orang #FFA500
{0xad/255.0, 0xd8/255.0, 0xff/255.0}, //LightBlue #ADD8E6
{1.0f, 0.8f, 0.3f}, // olive
{1.0f, 0x69/255.0, 0xb4/255.0},//HotPink
{0xdd/255.0, 0xff/255.0, 0x2f/255.0}, //GreenYellow #ADFF2F
{0xff/255.0, 0xb6/255.0, 0xc1/255.0}, //LightPink #FFB6C1
{0x7f/255.0, 0xff/255.0, 0xd4/255.0}, //Aquamarine #7FFFD4
{0xb0/255.0, 0xa0/255.0, 0xff/255.0}, // Plum #DDA0DD
{0xf0/255.0, 0xe6/255.0, 0x8c/255.0}, // Khaki #F0E68C
{0.9f, 1.0f, 0.8f}, // green
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 18/08-13 20:53 
slk486>
Der er nogen spil der bare er skabt til kb&mus, men mange ville gøre sig ligeså godt eller bedre på feks. Wii U pad.

Jeg ved ikke om jeg vil kalde det mange, men er enig i, at kombinationen af touch og knapper giver nogle ok muligheder i den retning.

Herold>
Gatekeeperen er ikke slem på OUYA - de lukker næsten alt ind.

Jeg mente, at det er for tidligt at vurdere om Ouya er en 'indie-konsol' man gider i det lange løb, uagtet hvor fri den er.

Sumez>
Jeg håber ved gud ikke de kommer til at lukke næsten alt ind på PS4. Det værste der kan ske er at det kommer til at minde om de forskellige mobil marketplaces.
Desværre er det jo nok dem de gerne vil konkurrere med. :/

Jeg siger heller ikke der skal være fri adgang på konsoller - det er jo netop derfor jeg siger at pc er godt et *alternativ*. Det sagt, er stor frihed ikke nødvendigvis et problem, men der skal trods alt være lidt gatekeeperi på en konsol, det er jo en af grundidéerne ved den type platform :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/08-13 22:10, rettet 18/08-13 22:12 
Seriøst. Hvis der ikke snart kommer nogle ægte 8/16-bit spil på bordet, gør jeg et eller andet desperat :(

Det kan ikke passe, at jeg skal være den eneste, der laver rigtige spil. Kan i SÅ få gang i noget Assembly!
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 18/08-13 22:15 
Næh :D

Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 19/08-13 08:04 
KillerBean2>
Seriøst. Hvis der ikke snart kommer nogle ægte 8/16-bit spil på bordet, gør jeg et eller andet desperat :(

Det kan ikke passe, at jeg skal være den eneste, der laver rigtige spil. Kan i SÅ få gang i noget Assembly!

Jeg gider ikke starte med sænke slagskibe :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 19/12-13 21:45, rettet 19/12-13 21:46 
På mit universitet (Medialogi, femte semester) har vi netop udviklet et computerspil: See You On The Other Side. Det er et 3D puzzle-spil, som henter inspiration fra bl.a. Closure og Antichamber.

Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)
Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)
Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)

Vi har endda fået lidt omtale, hvilket vi er meget stolte over :)

http://www.gameplay-online.dk/2013/12/danske-universitetsstuderende-laegger-spil-til-fri-download/
http://indiestatik.com/2013/12/18/see-side/

Trailer til spillet: http://youtu.be/09mqJMEFSlc
Download link: http://gustavdahl.net/games/Unity_games/SeeYouOnTheOtherSide.rar
SonicSonicSkrevet 19/12-13 23:26 
Ser da fint ud, må lige prøve det senere :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Per SPer SSkrevet 20/12-13 00:13 
Ja, jeg har også hentet det. Og prøver det senere, som i: mellem-jul-og-nytår.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
WikzoWikzoSkrevet 20/12-13 01:26 
Cool. Spillet er dog ikke særlig langt, tager nok 10-20 minutter at komme igennem :)
249 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig