X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)


Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/05-11 14:16, rettet 08/08-11 13:09 
Kunne ikke lige finde en gammel tråd om emnet, så here goes..

Som jeg kort nævnte i hvad-har-du-lavet-i-dag-daaaawg-tråden, så har jeg kastet mig over at lave et primitivt SænkeSlagskibe-spil til Sega Master System. Det foregår med Assembly. Men på trods af at jeg før har brugt dette lange-løg fremkaldende sprog til at kode mindre ting (industristyring), har jeg aldrig før prøvet at ... Se hele indlægget
AV Intelligent Terminal
249 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
SonicSonicSkrevet 06/08-12 12:00, rettet 13/05-14 18:29 
*
Parental Advisory: Explicit Lyrics
jaesjaesSkrevet 06/08-12 12:28 
Ser fint ud :) Har I et site med info og video, så man kan få en fornemmelse for gameplayet?
SonicSonicSkrevet 06/08-12 13:52, rettet 13/05-14 18:30 
*
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SonicSonicSkrevet 11/08-12 18:02, rettet 13/05-14 18:29 
*
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SonicSonicSkrevet 16/08-12 19:26, rettet 13/05-14 18:29 
*
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoChronoSkrevet 17/08-12 21:51, rettet 17/08-12 22:01 
Godt arbejde der! Faktisk ret sjovt og hyggeligt lille spil. Jeg har allerede spillet en del. Har lige givet dig en håndfuld stjerner også :-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SonicSonicSkrevet 17/08-12 21:56 
Takker Chrono :) Bare det bringer lidt glæde, er lykken gjort for os lige nu :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SonicSonicSkrevet 20/08-12 18:48 
Tillykke btw Chrono. Jeg så igår, at jeres spill er iblandt Apple's staff picks :) Ikke dårligt :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoChronoSkrevet 20/08-12 19:38, rettet 20/08-12 19:43 
What, seriøst? :-D

EDIT: I så fald kan det desværre ikke ses på talene...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SonicSonicSkrevet 20/08-12 20:21 
Jeg tror generelt det er svært at få nogle fornuftige tal frem, medmindre man kalder sig Zynga, Rovio eller Gameloft.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoChronoSkrevet 27/08-12 09:05 
Jeg var med i Ludum Dare 48 timers spilkonkurrencen denne weekend. Dette var hvad jeg kom frem til:

Ikaruga Devolved
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SonicSonicSkrevet 27/08-12 09:41 
Ikke tosset da :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoChronoSkrevet 27/08-12 13:19 
En kollega fandt lige en mindre fejl i spillet - som han spiller det, så er han udødelig. Ikke så godt - oh well, på 48 timer var der ikke ligefrem tid til at teste spillet også ;-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SonicSonicSkrevet 27/08-12 14:02 
Jeg syntes stadigvæk det er ret godt gået på 48 timer :) Jeg har en kammerat der også er programmør, og matematik-nørd af rang. Han kunne godt bruge lidt af din energi hvad det angår :P
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/03-13 19:06, rettet 23/03-13 19:07 
Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)

Jeg tænkte jeg også ville smide en lille intro-sekvens jeg har arbejdet på i noget tid. Den er ikke færdig, men mere en mellemting mellem story-board og work-in-progress.

Sekvensen skal bruges til et side-scroller projekt lidt a la "Black Thorne", dog med et knap så mørkt univers. Jeg bruger Game Maker 8.1, og er udmærket tilfreds med funktionaliteten. Jeg er nået ret langt, og har kodet det mest basale af gameplayet (hoppe, skyde, skjule, basal fjende AI, kollision etc.), men er ved at få utroligt lange løg af at jeg ikke kan få en af mine animationer til at afspille korrekt. Er der nogen der har erfaring med Game Maker, eller kode i det hele taget, der kan yde en smule hjælp?

Andre animationer:

Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)
Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)
Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)
Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/03-13 20:13 
Is that.... a boob?
AV Intelligent Terminal
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/03-13 20:39 
Yes, that's a boob.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
silverstarsilverstarSkrevet 24/03-13 15:02 
Cool, Black Thorne er et lækkert spil, flere spil i samme genre er en god ting.
Jeg synes intro + animationerne ser spændende ud, keep us updated :-)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/03-13 07:09 
Tak, det vil jeg gøre. Det går dog kun langsomt fremad, så længe det er et enmands projekt, men fremad :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/04-13 00:48 
Jeg smider lige et par screens af fra hvad jeg har stykket sammen indtil videre.

Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)
Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)

Screensene er i halv-størrelse af det egentlige spil.

Det går langsomt fremad, da alle assets bliver lavet fra bunden. Det er dog enormt hyggeligt og fængende at sidde og skabe det hele selv, selvom det nogen gange tager tid at få spillet til opfører sig korrekt. Af "kode-highlights" kan nævnes parallaxe scrolling, og et stykke kode der lader spilleren hoppe igennem platforme når han står under dem - pludselig har man nyvunden respekt for de genier der kan kode komplekse 3D-spil.

Planen er indtil videre at få skabt en enkelt bane, der kan præsentere de forskellige aspekter af spillet, universet og især den grafiske stil. Jeg har assets nok til ca. 1/5 af banen indtil videre, så der er et stykke vej endnu.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SonicSonicSkrevet 06/04-13 01:51 
Ser godt ud :) Det er nemlig helt fantastisk, at sidde og rode med :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 10/04-13 17:00 
Nuclear Detergent>
og et stykke kode der lader spilleren hoppe igennem platforme når han står under dem.

Der er edderma'me besværligt, hvis man arbejder med en dynamisk vektorbaseret platform-engine, med mulighed for platforme med sider der kan vende i alle vinkler. Det er ikke underligt at de fleste klassiske platformere kun har lodrette, vandrette, og af og til 45 grader vinkler. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/04-13 18:07 
Det lyder væsentligt mere komplekst en den simple kode-streng der skulle til i ovenstående tilfælde. Det er godt nok til at få lange løg af nogen gange, men hold op hvor er det fedt når det fungerer.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dRxLdRxLSkrevet 28/04-13 19:00 
Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)

Ser lidt sjovere ud når de to cirkler roterer i hver sin retning ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SonicSonicSkrevet 28/04-13 19:24 
Whoah dude ;)
Hvad er det?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HankyHankySkrevet 28/04-13 19:29 
Dr.Lax: Tivoli Edition!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/04-13 19:31, rettet 28/04-13 19:32 
Er det stadigvæk det der Dreamcast spil Dr. Laks, som så bliver portet til noget helt andet?
AV Intelligent Terminal
dRxLdRxLSkrevet 29/04-13 00:47 
Som jeg koder det lige nu, kunne jeg sagtens (som i på et par timer) backporte det til DC, mangler bare en maskine med BBA.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 30/04-13 16:43, rettet 30/04-13 16:45 
http://www.youtube.com/watch?v=ZKDr1gG4YdI

I skal ikke tage jer af den ujævne framerate, kører 60fps her, men videoen er optaget i 45fps af én eller anden grund.

Er noget længere med at få det hele på plads end denne simple animation giver udtryk for. Regner med at have spillets gameplay genskabt senere i aften =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 30/04-13 16:46 
Ser flot ud :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 02/05-13 23:58, rettet 03/05-13 00:07 
Okay, det tager alligevel lidt tid at lave den slags i C ;)

http://www.youtube.com/watch?v=1CvAsKpwxb0

Har kontroller support for Wiimote+nunchuck, X360 controller via trådløs dongle, Sixaxis og keyboard.
Derudover er bevægelse og den grundlæggende kollisionsrutine på plads og der kan skydes.

For at have Dreamcast spillet genskabt mangler jeg at lave minerne, et scoreboard, og effekter så som haler efter skibene og ekslposionerne.

Kommer til at køre på Linux, Windows og OS X indtil videre =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
varmtvandvarmtvandSkrevet 14/05-13 15:34 
Min hjemmebyggede 8 player tron light cycle cocktail table arcade er ved at tage form. Indmaden er en raspberry pie. Mangler spillet:) Nogen der kan programmere i python? De første 1000,- dask den indtjener går til programmøren^_^ spillet skal være et basic 8 player pixel tron light cycle spil. Sort baggrund og hver streg/orm har sin egen farve. Som kommer ud ved tilsvarende farves 2 knapper. Første til 3 point har vundet. Og får næste omgang runder gratis. Ellers 2 kr pr person. Fra 2 til 8 spillere.

Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
dRxLdRxLSkrevet 14/05-13 16:04 
Det er mig der skriver til dig på facebook også. Vil gerne lave det.

Men vi skal selvf. lige have forventningsafstemt inden vi forpligter os

Vil den grafiske kvalitet du ser i denne film være tilstrækkelig http://www.youtube.com/watch?v=Vpr5DtZ9_AA ?

Hvad med andre skærme end selve gameplayet, f.eks. titelskærm?

Hvilken deadline har du forestillet dig?

Vil du kræve at spillet kun findes på din maskine, eller kan jeg gøre det gratis tilgængelig på nettet efterfølgende?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
varmtvandvarmtvandSkrevet 14/05-13 18:02 
Hej. Troede jeg havde svaret, men havde ikke trykket send :!
Mit svar:
Ja. Ret meget som youtube linket. Bare mere simpelt. Sort baggrund, ingen ramme ingen grid. Med en score opsummering efter hver runde så man ved hvem der er tættest på de 3 point samlet for at vinde. Alt skal være tilgængeligt på nettet.
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
varmtvandvarmtvandSkrevet 14/05-13 18:06, rettet 14/05-13 18:07 
Titelskærm med forklaring om spil og betaling. Samt vinder skærm skal der nok også til.
Har ikke tænkt noget "grafik" måske lidt ascii.
Ikke nogen speciel deadline. Men gerne inden 2-3 måneder
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/05-13 18:31 
Jeg får helt lyst til at lave det til Master System, bare for sjov. Bliver nok lidt svært, at lave en 8-player-udgave, men 4-player skulle kunne lade sig gøre, hvis man er to om hvert pad :D
AV Intelligent Terminal
happyEDhappyEDSkrevet 14/05-13 21:40, rettet 14/05-13 21:41 
varmtvand det ser rigtig spændende ud, har du blog eller noget hvor der er mere info:)
Har også længe kigget på Raspberry.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
dRxLdRxLSkrevet 15/05-13 12:24 
Jeg regner med at kigge forbi dig i butikken på Jægersborggade i morgen og så kan vi lige snakke nærmere der.

Jeg regner med at kunne lave det du gerne vil have på et højest et par dage, men jeg kan ikke gå i gang med det før jeg har nogle andre ting overstået i kalenderen, hvilket jeg regner med at have i slutningen af juni (Insha'Allah ;))

Så hvis der nogen der har mod på at gå i gang før det og har lyst til at lave spillet for varmtvand, skal I endelig ikke holde jer tilbage fordi jeg har budt ind.

Sad i øvrigt og kodede sammen med en kammerat da jeg kiggede efter referencevideon ovenfor, og han mente at det næsten ville være synd ikke også at lave en "Achtung, die Kurve!" variant på dit hardware også:
http://www.youtube.com/watch?v=Qa_hMrnpFYE

Men vi laver selvf. det enklest mulige Light Cycle spil først, og så kan vi altid overveje mulighederne derfra.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
varmtvandvarmtvandSkrevet 15/05-13 13:34 
Lyder fedt dRxL, vi snakkes imorgen.
Vil selvfølgelig gerne igang så hurtigt som muligt. Men jeg vil gerne samarbejde med dig:)
Med mindre nogen andre hopper hurtigt på.
Tænker at holde det så mega enkelt som muligt.
Så kan man udvide på konceptet senere eller lave flere spil.
F.eks: track & field, bordfodbold, pinball. Micro machines, pong osv...
Håber at kunne lokke andre til at lave lignende raspberry pi arcade maskine.
Åbningstider imorgen 8-13.30
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
SumezSumezSkrevet 15/05-13 13:54, rettet 15/05-13 13:55 
Ordentlig pinball er eddermame svært at programmere :D
Men jeg ku' godt tænke mig at lave noget til den en eller anden dag, men det bliver ikke Python så.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 15/05-13 14:04 
Det studsede jeg også lige over...hvorfor lige Python?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
varmtvandvarmtvandSkrevet 15/05-13 14:12 
Ved ikke så meget om det, men læste bare om raspberry pi:
"By default, we’ll be supporting Python."
Men der står også:
"Any language which will compile for ARMv6 can be used with the Raspberry Pi, though; so you’re not limited to using Python."
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
varmtvandvarmtvandSkrevet 15/05-13 14:15, rettet 15/05-13 14:16 
Jeg vil prøve at samle info i et underpunkt på min hjemmeside. Rubenogbobby.dk
Fedt hvis nogen vil lave noget til den.
Satser på at få den ud i offentligheden.
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
SumezSumezSkrevet 15/05-13 14:16, rettet 15/05-13 14:17 
Findes der ikke et Mono build til Raspberry Pi? Det åbner i hvert fald op for nogle muligheder :)

(google tyder på at det godt kan lade sig gøre)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
quadquadSkrevet 15/05-13 14:20 
Jo, du kan sagtens compile C# vha, Mono til at køre på ARM.

Hvis I vælger at gå den vej, må I da rigtig gerne have en GitHub (eller lign.) kørende på projektet. Kunne være rigtig interessant at følge med i.
dRxLdRxLSkrevet 15/05-13 14:32, rettet 15/05-13 17:18 
Jeg er så ubeskriveligt træt af C#. Det er næsten lige så dårligt og usjovt at kode i som Java.

Stærkt typede objektorienterede sprog som C# og Java er IMO mere besvær end de er værd. Og nej det er ikke et oplæg til diskussion, I andre må gerne kunne li' dem, men jeg har svært ved at tage en hyldest alvorligt der bygger på at man arbejder med C# til dagligt og har perifert kendskab til nogle få andre sprog.

Pi i "Raspberry Pi" står for python fordi Raspberry Pi er tænkt som en sjov (det er faktisk sjovt at kode python) introduktion til programmering for børn.
Jeres hjemmebryg (P:R homebrew)

Hvad python mangler i performance har det i elegance og udtryksfuldhed. God python kode er som at læse pseudokode.
Vi kan jo lade det komme an på en prøve, og udvikle det meget simple spil varmtvand beder om i henholdsvis C# og python, og så se på hvor lang og ulæselig C# koden bliver i forhold til python koden.

edit:
Jeg er heller ikke i tvivl om at det er lettere og enklere at kode hele spillet i ren ANSI C (hvis man kan finde ud af det) end at skrive det C#.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 15/05-13 15:36 
Jeg elsker assembler.
j/k
SumezSumezSkrevet 15/05-13 15:39, rettet 15/05-13 15:39 
dRxL>
Jeg er så ubeskriveligt træt af C#. Det er næsten lige så dårligt og usjovt at kode i som Java.

Stærkt typede objektorienterede sprog som C# og Java er IMO mere besvær end de er værd. Og nej det er ikke et oplæg til diskussion, I andre må gerne kunne li' dem, men jeg har svært ved at tage en hyldest alvorligt der bygger på at man arbejder med C# til dagligt og har perifert kendskab til nogle få andre sprog.

Religionskrig og smagssag, og der er store gode træk i begge ender, og jeg synes "det sjoveste" findes i ekstremerne, som C# og Ruby on Rails f.eks. repræsenterer. Hvis du arbejder på kæmpeprojekter, er det nærmest livsnødvendigt med typestærkhed og "tvungen" OOP, og jeg synes selv C# er et fantastisk sprog/framework at arbejde i!
Hvis dit sprog er ikke-typestærkt, giver det selvfølgelig en masse andre friheder, der er helt fantastiske, som ganske rigtigt gør sprog som Python og JavaScript rigtig fornøjelige. Men jeg ville ikke -selv- lave et spil i dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 15/05-13 16:12, rettet 15/05-13 16:15 
Fed idé med sådan et 8 player spilbord med simple, specialudviklede spil.

Synes noget af det sociale går tabt, når man spiller multiplayer på konsol af den simple grund, at man oftere har front og/eller øjnene mod skærmen/spillet, sammenlignet med fx kort- og brætspil. En tablet er af flere grunde ikke en god nok erstatning, men et digitalt spilbord kunne være sjovt at have. Mht. spillene, så tror jeg også, et virtuelt bobspil kunne fungere :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/05-13 17:59 
slk486>
Jeg elsker assembler.

+1 :)
AV Intelligent Terminal
249 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig