X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ringe kundeservice


Svar
RJKRJKSkrevet 06/05-11 20:15, rettet 06/05-11 20:49 
Ringe kundeservice

Jeg synes efterhånden jeg oplever ringe kundeservice hele tiden, og ingen gider gøre noget ved det. Det er som om butikkerne er så vant til at kunderne lade sig træde på, at de har mistet alle hæmninger, og ikke engang længere gider lade som om det rører dem. Med jævne mellemrum går jeg hele vejen af princip, men der er for mange til at jeg orker det hver gang, og ... Se hele indlægget
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
64 emne(r).
1 2 > »

Svar
RJKRJKSkrevet 06/05-11 20:15, rettet 06/05-11 20:49 
Ringe kundeservice

Jeg synes efterhånden jeg oplever ringe kundeservice hele tiden, og ingen gider gøre noget ved det. Det er som om butikkerne er så vant til at kunderne lade sig træde på, at de har mistet alle hæmninger, og ikke engang længere gider lade som om det rører dem. Med jævne mellemrum går jeg hele vejen af princip, men der er for mange til at jeg orker det hver gang, og nogle gange er det også bare mere bizarre eller uforståelige episoder og håbløse servicemedarbejdere, end noget der direkte går udover mig som kunde.

Så derfor denne tråd hvor jeg vil skrive om nogle af de tilfælde af ringe kundeservice jeg oplever - primært i relation til spil, for at forblive relevante. Også bare for at kunne afreagere lidt, og så de skyldige ikke slipper helt ustraffede. Andre er selvfølgelig velkomne med deres historier.


Og for lige at starte kommer her historien:

Game.dk er fulde af løgn

Hulle meldte tirsdag 26. april at Game.dk kørte en kampagne med -50% på alle deres tilbudsspil. Det gav en masse gode priser og jeg bestilte ca. 25 spil i deres webshop.

Om morgenen torsdag 28. april fik jeg tre (ja, tre bare lige for at være sikker...) mails om at min ordre var færdigbehandling, pakken afsendt og pengene hævet på min konto. Der står i dem hvad pakken indeholder, hvilket var de rigtige 24 spil - det sidste var fjernet fra ordren; det sker jo at enkelte ting bliver udsolgt i sådan en kampagne.

Det havde jo været rart med et T&T-nummer i mailen, men det kan deres system åbenbart ikke finde ud (ligesom det heller ikke kan finde ud af at regne momsen rigtigt). Men sendt torsdag morgen forventede jeg pakken fredag formiddag, hvor jeg også forventede en anden pakke.

Eftersom post og pakkefirmaer ofte ikke kan finde ud af at ringe på døren, og jeg ikke kan se indkørslen fra mit kontor selvom jeg er hjemme, gik jeg med jævne mellemrum forbi for at se om pakkerne dukkede op. Alligevel lykkedes det selvfølgelig en GLS-mand at komme forbi uden at ringe på eller få afleveret andet end en seddel på pakken.

Det lykkedes sågar GLS-manden at skrive forkert pakkenummer på sedlen, så jeg ikke kunne checke op på den, og så GLS over telefonen ikke kunne fortælle hvor den var fra. Ergo kørte jeg sidst på dagen 10 km for at hente pakken fra GLS' lager, blot for at konstatere at det var en helt tredje pakke... Altsammen her blot beskrevet for at illustrere at det faktisk gav mig en hel del besvær, at jeg fik besked om at pakken fra Game.dk var sendt, uden at den dukkede op.

Da pakken heller ikke dukkede op de følgende dage, så skrev jeg til Game.dks kundeservice tirsdag 3. maj, for at høre om de kendte til et problem med min pakke, siden den stadig ikke var dukket op. Den svenske kundeservice svarede tilbage at det var rigtig godt jeg skrev til dem, for der var desværre et af spillene i min ordre der var gået i stykker. Men jeg var velkommen til at lægge en ny ordre.

Noget forvirret skrev jeg tilbage, at jeg jo for flere dage siden havde fået mail (x3) om at ordren var sendt og pengene hævet - om de så nu mente at ordren aldrig var blevet sendt? Og i så fald hvorfor én defekt vare ud af 25 skulle forårsage at ordren blev annulleret - jeg havde jo også allerede fået at vide, at den ene vare var fjernet fra ordren så jeg kun fik de øvrige 24. Og hvis det var sket sådan, så ville jeg godt bare have de andre 24 spil.

Kundeservice bekræftede at min pakke aldrig var sendt. Men jeg var velkommen til selv at lægge en ny ordre!

Og jeg kunne da også godt lægge en ny ordre, for stort set alle spillene var stadig på lager - men kampagnen med halv pris var jo så bare lige udløbet i mellemtiden. Det vil sige at jeg skulle betale det dobbelte for alle varerne, hvis jeg bare bestilte igen.

Så jeg skrev til kundeservice at jeg godt kunne lægge en ny ordre, når de nu ikke kunne finde ud af det, hvis bare de så tilrettede priserne så de var som den oprindelige ordre. Men uh, nej, det kunne de søreme ikke - jeg måtte jo bare have købt varerne mens kampagnen kørte!

Så jeg skrev igen og sagde at det gjorde jeg jo også, men jeg kunne jo ikke vide at de havde annulleret min ordre - hvilket i øvrigt var for dårligt at de ikke have informeret mig om, når de nu endda havde sendt mig mail om det modsatte (ie. at pakken var sendt).

Her begynder det så at gå helt galt, for Game.dks kundeservice påstår så, at de selvfølgelig HAR sendt mig en mail om dette - "den er jo nok bare røget i dit spamfilter", øv-øv. Den perfekte løgnehistorie... Nu er det så bare at jeg checker mit spamfilter et par gange om dagen, og den er IKKE røget i mit spamfilter.

Jeg beder så kundeservice om at gensende denne påståede mail til mig og filmen knækker så helt for Game.dk, da de vælger at sende mig den famøse mail. For det første er den påståede mail nemlig dateret den 20. april - altså seks dage før jeg overhovedet lagde ordren! - og for det andet indeholder To-headeren mit "fulde navn", som kun fremgår af min email-header, når jeg selv sender en mail. Med andre ord er denne mail altså med 100% sikkerhed sendt EFTER jeg første gang skrev til deres kundeservice 3. maj, og har altså aldrig informeret mig om annulleringen, som kundeservice påstår.

Bare for at give dem selv en chance til at indrømme misæren, beder jeg dem bekræfte mailens ægthed og afsendelsestidspunktet. Det gør de endda, uden åbenbart at synes der er noget mystisk i dette. Efter de i den tidligere samtale med mig har opdaget at de selv har fucket op, så opfinder de altså først en mail der aldrig har eksisteret, og de går endda så langt som til at fabrikere den som et falskt bevis, for at dække over deres fejl. Noget så åndssvagt har jeg alligevel aldrig været ude for før.

Det konfronterer jeg dem så med og de indrømmer at jeg har ret. Der er "åbenbart gået noget fuldstændig galt" hos dem. Det er den samme kundeservice-medarbejder jeg snakker med hele tiden, så jeg ved ikke lige hvem det egentligt er han prøver at skyde skylden på, når det tydeligvis er ham selv.

Jeg spørger igen om de har tænkt sig at sælge mig de spil jeg har købt, til den pris jeg har givet for dem - nu er vi jo enige om at alt er 100% Game.dks fejl, og jeg ikke har haft nogen chance for at vide noget om nogen problemer eller gøre noget ved det.

Men det har Game.dk så sandelig ikke. For der står nemlig i deres handelsbetingelser at de ikke er ansvarlige for at der kan ske fejl med ordrer eller at de kan have prissat varer forkert, så de er i deres gode ret til at nægte at sælge varerne til mig. Jeg har svært ved at se hvad det har med sagen at gøre, for ingen har jo påstået at der var forkerte priser. Men de er ligeglade. De vil gå så langt som til at give mig en mindre rabat - men jeg vil ikke have nogen rabat; jeg vil bare have den ordre jeg har lagt.

Jeg slutter af med at sige at jeg har købt meget i Game-butikkerne gennem årene og haft et godt forhold til Game og deres ansatte (flere af dem jo herindefra), og derfor synes det er ærgerligt at det skal ende på den måde.

Kundeservice svarer tilbage at Game jo alligevel lukker i Danmark - så det er jo dét...

(jeg har i skrivende stund ikke checket om de har tilbageført de penge de hævede for ordren, men ellers gider jeg heller ikke engang diskutere det med deres håbløse kundeservice - det kan blive en sag for banken)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
enfenenfenSkrevet 06/05-11 20:30 
Det var alligevel godt satans. Jeg er målløs over den behandling, du har fået.

Men så ved man da, hvor man skal være varsom i fremtiden. Men hvis de alligevel lukker i DK, så er det jo lige fedt.
What is the Matrix?
PapandPapandSkrevet 06/05-11 20:33 
Jeg er fuldstændig mundlam... GAME.dk rykkede for et par måneder siden til vores hovedkontor i Sverige, hvor alt nu håndteres centralt, så det kan selvfølgelig give visse problemer. Men det her lyder fuldstændig forrykt.

Jeg vender tilbage, når jeg hører noget mere. :)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
RJKRJKSkrevet 06/05-11 20:47, rettet 06/05-11 20:48 
Det er kun Games fysiske butikker der lukker, ikke webshoppen - så den kan man stadig boycotte :)

Derudover var det ikke for at gøre nogen sag ud af det. Hvis jeg synes det var berettiget, ville jeg være gået videre med det. Desværre er det blot ét af mange eksempler på hvad jeg generelt oplever.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/05-11 21:10 
Ikke for at blæse det endnu mere op - for det er rigeligt sygt, som du har beskrevet det - men er der ikke belæg for en politianmeldelse/forbrugerombudsmandsanmeldese for fusk/dokumentfalsk/løgn-og-latin? Det lyder jo til at du har klare beviser på, at de har fabrikeret emails som dokumentation, og det er da direkte dokumentfalsk.
XiwanaXiwanaSkrevet 06/05-11 21:29 
Det er da alt-alt for bizart det her - især det med dokumentfalskneriet. Du burde forlange en klokkeklar undskyldning. Hvis de nægter, så hiv dem i DR's Kontant!
[inspirational quote here]
Danny SallingDanny SallingSkrevet 06/05-11 22:02 
Sådan nogen forbandede svin siger jeg bare, sku utroligt hvad man som forbruger skal finde sig i efterhånden :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
TheDukeTheDukeSkrevet 07/05-11 00:29 
Det er sørgeligt at god service stort set er udryddet her i landet, men det her er alligevel en tand værre.

Man kan jo ikke gøre andet end at stemme med sin tegnebog og stoppe med at handle de steder. Jeg handler f.eks ikke længere i FONA pga. en episode hvor jeg følte mig rigtigt dårligt behandlet. Og jeg vil nok heller ikke handle hos GAME længere set i lyset af denne sag.
SonicSonicSkrevet 07/05-11 09:03 
Kan kun være enig. Service niveauet er generelt dalende i alle retail butikker. Oftest ved de ansatte sælgere ikke engang hvad det er de står og sælger.

Jeg handler heller ikke i den lokale Fona mere. Var enang inde og skulle kigge på lidt diverse, og havde brug for hjælp, men de tre sælgere der var i butikken havde for travlt med at snakke om deres byture i weekenden, og checke deres facebook profiler. Efter 10 minutters venten oppe ved kassen, hvor de stod, valgte jeg så at gå, og har ikke sat mine ben derinde igen.

Jeg har også oplevet et par gange, hvor man spørger en sælger om f.eks. de har den og den vare på lager, hvor man får svaret nej. Så spørger man en anden, og på magisk vis kan han/hun finde produktet på lageret.

Jeg havde også en "sjov" oplevelse med el-mutantens online shop engang sidste år, hvor vi købte en PS3 slim. Da den ankom havde den enorm blæser støj, og der var vist også noget med, at spil laggede mere end på min gamle fat maskine. De ville selvfølgeligt gerne bytte den, men her startede problemerne så også. De fik den sendt tilbage, og lovede, at de ville sende en ny samme dag. Der gik 2 - 3 dage, uden vi hørte fra dem. Jeg ringede så ind, for at høre om den nye PS3 snart var på vej. "Jamen den er sendt da, du burde have den idag", sagde damen i røret. Der kom bare aldrig noget. Næste dag ringede jeg så igen til dem, og her fik jeg at vide, at pengene var blevet ført tilbage til vores konto. Træt af alt det bøvl går vi så ned i byen, og køber den helt nye PS3 slim. Den virker fint, og larmer ikke. Dernæst kigger vi lige hurtigt på vores konto, men der er ikke nogle penge fra El-mutanten. Undrende ringer jeg til dem næste dag. Nu får jeg igen at vide, at de har sendt mig en ny PS3. Her hopper kæden så af, og jeg bliver lidt knotten. Jeg forklarer manden jeg taler med, at jeg har fået at vide, at pengene er blevet sendt retur. Han undersøger åbenbart sagen nærmere, og kan konstatere, at jo, der stod i systemet andetsteds åbenbart, at pengene skulle være refunderet. I sidste ende gik der vel noget der lignede halv-anden uge, før vi havde vores penge fra dem igen.

Alle disse ting, får mig seriøst til at handle steder, hvor jeg ved servicen er iorden, og hvor de ansatte ikke laller rundt som hovedløse høns. Jeg gider som forbruger ikke bruge mine surt-tjente penge på, at skulle igennem en kamp hver gang jeg vil bruge penge i en vilkårlig butik.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
GreaseballGreaseballSkrevet 07/05-11 09:22 
Jeg arbejder selv i retail i en lille butik hvor vi er nød til at gøre extra meget ud af servicen(ellers overlevede vi ikke)

Men det er rigtig at mange store kæder er begyndt at få RIGTIG ringe service. Vi har mange kunder som heller vil købe hos os end at smutte i El-mutanten for at spare nogen penge.
JAAJAASkrevet 09/05-11 00:28, rettet 09/05-11 00:49 
Hvis jeg havde tal på hvor mange timer jeg har brugt på at rette op på fejl som diverse kundeservicer har begået (imod mig) i løbet af årene, ville jeg begynde at græde.

Jeg snakker ikke om ekstra service og lignende, men om helt basale fejl hvor jeg f.eks. skal undervise servicemedarbejderen i firmaets egne tekster eller bruge frokostpauser på at ringe til kundeservice for at få penge tilbage, som de fejlagtigt har trukket. For det meste bunder problemerne i en enkelt fejl, der så eskalerer, da der tilsyneladende tæt på ingen intern kommunikation er i firmaerne længere.

Det er lidt kedeligt, at jeg som eksempel har fået langt bedre kundeservice hos Play Asia end hos mange etablerede danske firmaer.

Har ikke været ude for noget helt så langt ude i hampen som RJKs historie, men tæt på, og alt for mange gange.

For mig har der også været store problemer i forbindelse med opsigelser. Det kan være telefon, el, internet .. hvad som helst. Det tog mig et lille år at få Telia til at forstå, at jeg ikke længere var kunde hos dem. Blev ved med at få varmeregninger fra en bolig, jeg ikke havde boet i i over et halvt år (og havde afmeldt efter alle kunstens regler). Forsøger nu så vidt muligt at komme uden om alt, der hedder abonnementer.

Hvis jeg på nogen måde kan undgå det, bruger jeg aldrig anden levering en den officielle (Post DK, Royal Mail, etc).

Jeg bor nu i England, og her er det langt værre. Man kan hurtigt komme til at savne de "ordnede" forhold i Danmark.

Jeg er også helt enig i vurderingen af niveauet i fysiske butikker. Man forsøger jo nærmest at undgå ekspedienterne, så man ikke risikerer at skulle igennem en omgang "vejledning".
SumezSumezSkrevet 09/05-11 12:37, rettet 09/05-11 12:44 
Det lyder helt absurd!

Altså at webshops lyver og siger de har sendt en pakke før de har gjort det er helt normalt, da de så kan tillade sig at hæve pengene, men at det tager det hele SÅ vidt er jo for langt ude. Der hvor de begynder at forfalske e-mails går de jo uendeligt mange kilometer ud over stregen, og hvis man tager det i retten kan det få ret slemme følger for dem. Men først og fremmest bør man måske nærmere kontakte Game's ledelse og få de ansvarlige fyret i stedet for, for den slags gør man altså bare ikke...
Det firma jeg selv arbejder for har også før fået meget negativ offentlig omtale på nettet (den slags der sidder fast på Google), hvilket er meget ærgerligt, da det hele kunne tilskrives en enkelt sælger, der handlede meget forkert og på ingen måder repræsenterede noget der mindede om firmaets fremgangsmåde. Desværre valgte den person det var gået ud over at gå ud og tilsvine hele firmaet (hvilket et eller andet sted også er fair, da en ansat jo repærsenterer firmaet, selvom de handler imod dettes politik), og selvom ledelsen hurtigt tog fat i personen, sluttede fred og gjorde op med uoverensstemmelserne, er overskriften stadig noget af det første der dukker op på Google...

Iøvrigt, hvordan var momsen regnet ud "forkert"? Af hensyn til at jeg selv arbejder med den slags til dagligt er jeg meget nysgerrig omkring det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 09/05-11 12:40, rettet 09/05-11 12:41 
Fra ordrebekræftelsen:

Total: 1.342,00 DKK
Including Moms: 78,40 DKK

Fra afsendelsesmailen:

Total: DKK1194.00 (efter ét spil var fjernet, som nævnt)
Including Tax: DKK78.40

Udover at tallene er forkerte, så vælter de også godt rundt i formatteringerne, selvom de er afsendt fra samme system :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 09/05-11 12:45 
Haha ja okay, hvor kommer det tal overhovedet fra? Den her sag kunne blive enorm smuk hvis det er de samme tal der optræder i deres regnskab (og det må man jo næsten formode)...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 09/05-11 13:12 
Tror også jeg vil holde mig væk fra game.

Ebay buyer protection er the shit!
Kunne være fedt at ha' noget som paypal, helt gratis på alle danske sider.
Så hvis der skulle være noget problem , så gik pengene tilbage på auto.
Så man slap for alle de slåskampe ! ><
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
RJKRJKSkrevet 09/05-11 13:20, rettet 09/05-11 13:21 
Sumez>
Haha ja okay, hvor kommer det tal overhovedet fra?

Ingen anelse :)

Men som ekstra bonusoplysning så er den fratrukkede pris på det manglende spil også forkert. Det kostede godt nok 148,-, som de har fratrukket, men der var jo 50% rabat på det, så de skulle jo kun have slået 74,- fra. Så jeg "fik" det 74,- kroner for billigt.

Sjovt nok lavede Game nogenlunde samme fejl da jeg samme dag købte andre af tilbudsspillene i den fysiske butik. Men det er jeg efterhånden vant til, synes jeg. Når man køber mange ting på tilbud, giver totalen næsten aldrig dét som jeg får det til - måske fordi ekspedienten skal stå og lave udregningerne på stedet. For nylig i ElGiganten tror jeg en kvindelig ekspedient brugte 10 minutter på at taste en stak tilbudsspil ind (mens køen bagved voksede og voksede), og selv om hun regnede forfra tre gange, endte det alligevel galt. Oh well...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 05/06-11 21:42, rettet 05/06-11 21:45 
Formålet med denne tråd var som skrevet at komme med generelle historier/anekdoter om dårlig kundeservice, og ikke at få Game til at gøre noget ved den førstnævnte sag - så var jeg gået direkte til dem.

Men nu tog Game så selv sagen op pga. denne tråd (jeg skrev jo at der var en del Game-ansatte herinde :)), og jeg skylder derfor også at runde den af herfra:

Kort forklaret har jeg efterfølgende fået de oprindeligt bestilte spil (stort set) til den oprindelige pris, en række fine bonusting som "plaster på såret" og flere store undskyldninger og forklaringer. Så sagen er helt afsluttet.

Selvfølgelig burde det have været kundeservice selv der havde taget initiativ til sådan en løsning, og ikke noget der skulle komme fra andre led - men så kan man da tage dét med, at det hjælper at brokke på nettet :) De andre mærkelige ting ved Game.dk jeg har bemærket her (bl.a. moms), er der også blevet taget initiativ til at rette op på, så vidt jeg er blevet informeret og har erfaret.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
enfenenfenSkrevet 05/06-11 23:32 
Bare ærgerligt, at det ikke hjælper den 'normale' forbruger, hvis denne kommer ud for det samme. Her tænker jeg på personen, der bare handler uden at være 'venner' med en ansat.

Men godt at høre, at din klage blev hørt :)
What is the Matrix?
RJKRJKSkrevet 04/02-13 23:26, rettet 04/02-13 23:28 
Nu burde jeg måske ændre tråden til "Det KAN betale sig at brokke sig"... :)

Jeg har købt en hel del i Elgiganten den sidste tid qua deres mange gode tilbud, og senest de famøse Collect@Store-ordrer, som har bragt mig rundt i forskellige fysiske afdelinger.

En kilde til evig frustration er her de "Ingen returret hvis brudt"-klistermærker, som Elgiganten ynder at sætte på alting. Limen på dem er af en infernalsk type, som efter mine erfaringer er fuldstændig umuligt at fjerne. Selv efter adskillige omgange med sprit, forbliver der en masse tilbage, som klistrer sig til alt de er i berøring med.

Klistermærkerne er dermed irriterende på forseglede spil, som man deraf ikke kan lade forblive forseglede, men helt galt går det, når de sætter dem på æskerne på ikke-forseglede spil. Enten må man leve med det store blågrønne klistermærke, eller også må man smide æsken ud - man kan simpelthen ikke have det stående på spilhylden, uden at det sammenklistrer sig med de andre spil. Jeg har pt. seks DS-æsker jeg har opgivet (og også et GBA-spil, kommer jeg lige i tanke om - ENDNU værre).

Anyway, man kan selvfølgelig huske at bede ekspedienten om IKKE at komme klistermærkerne på (som man alligevel er vant til fra Gamestop), og det gør de så for det meste, men nu har jeg et par gange oplevet unge blondiner i Elgiganten, der direkte nægter at undlade at sætte dem på. Selvom jeg tydeligt har forklaret at jeg accepterer at jeg så ikke kan bytte spillet, så skal de partout putte det infernalske klistermærke på æsken, og dermed ødelægge det spil, jeg lige har købt og betalt. Forleden hev en ekspedient nærmest spillet ud af hænderne på mig, for at sætte klistermærket på :-/

Dét blev alligevel for meget, så jeg klagede officielt til Elgiganten. Og jeg fik ikke alene et hurtigt svar, men også både en accept af problemet og en handling på det. Det er - i trådens sammenhæng - så overraskende, at jeg tillader mig at citere svaret direkte:

Hej Rune

Tak for din mail ang. vores måde at forsegle vores spil og film med klistermærker.

Jeg er rigtig glad for at du har taget dig tiden til at skrive dette til os, da jeg ikke har været klar over at dette har været et problem. Vi vil fremover ændre vores måde at plombere spil, der ikke har folie omkring sig.

Fremover vil disse spil blive plomberet i en plomberingspose, så hverken klister eller selve mærket har kontakt med coveret/spillet.

Alle varehuse vil i dag modtage info om denne ændring hos os, samt få fordelt plomberingsposer.

Jeg sender dig i morgen 6 stk nye DS æsker til dine spil, så du ikke længere har dette problem - så hvis du vil maile mig din adresse, har du dem hurtigst muligt.

Endnu en gang - tak for din mail og rigtig god aften :)

Med venlig hilsen/Kind regards
Elgiganten A/S

Så mangler jeg lige at løse Collect@Store-problemet også... ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 04/02-13 23:32 
Så har man hørt det med!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 05/02-13 01:35 
Damn!

I Tilst tvang de heldigvis ikke sådanne klistermærker på mine spil, og det var også en ung blondine :) Dem jeg har fra Horsens var helt nye og uden klister. Der har de også styr på Collect@Store-konceptet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkenDarkenSkrevet 05/02-13 02:51 
Det der er altså go stil, det havde jeg ikke lige regnet med.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
RJKRJKSkrevet 05/02-13 08:49 
Jeg har nu også prøvet (én gang) at en CollectStore-ordre var blevet lagt til side. Så det er da en slags fremskridt :)

Men har I andre så oplevet, at jeres CollectStore-ordre er blevet registreret som afsluttede, når I har hentet dem? Når jeg går ind i min ordrehistorik på Elgigantens side, så står alle disse ordrer stadig som åbne, selvom jeg har betalt og afhentet dem alle (når der var noget at hente). Ikke noget problem i sig selv, men jeg har så været ude for at de har ringet til mig om disse ordrer, og forklaret at de desværre ikke kan skaffe spillene - vel og mærke længe efter at jeg har afhentet dem i selvsamme butik...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
6 Pac6 PacSkrevet 05/02-13 09:07 
Førhen stod min altid som åbne efter jeg havde afhentet ordren. Men de sidste par gange er ordren blevet afsluttet ved afhentning og kvittering er blevet afsendt. Så tror de har oppet sig på det punkt.
SumezSumezSkrevet 05/02-13 09:16 
Igen, det må være den butik du handler i. :) Jeg har købt virkelig meget i ElGiganten, og har aldrig set de der plomberingsklistermærker du snakker om, eller spil der ikke var forseglede.
Men det lyder ret klamt hvis de har gjort brug af den slags, så tillykke med sejren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 05/02-13 14:32 
RJK>
Men har I andre så oplevet, at jeres CollectStore-ordre er blevet registreret som afsluttede, når I har hentet dem?

Jeg fik en elektronisk faktura da dem fra Horsens blev hentet, men de står stadig som 'venter' under leveringsstatus. Det er ikke noget, jeg har lagt mærke til før.

I dag fik jeg en besked per sms om, at de har trukket penge for en ordre jeg lagde i november. Den havde de åbenbart ikke trukket for før, sikkert fordi det ene af spillene aldrig er blevet sendt til mig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 04/04-13 22:59, rettet 04/04-13 23:01 
Jeg må lige dele en ElGiganten-historie mere.

Jeg købte Resident Evil 6 på deres webshop, da det var sat ned til 99. Jeg modtager det, og æsken er pænt smadret flere steder. Pakken og det øvrige indhold fejler ikke noget, så jeg tror ikke det er PostDK's fejl.

Jeg skriver til EG's kundeservice, og spørger efter en ny æske.

De svarer tilbage, at de ikke kan hjælpe med en ny æske.

Hvad kan de så?

Jo, jeg skal tage billeder af skaden, og sende til dem, før de kan vurdere sagen. Det gør jeg så.

EG får billederne, accepterer skaden, og jeg skal derfor have et nyt spil. Jeg skal bare returnere det først, i butikken eller per post.

EG har ingen retursedler, så man skal selv lægge ud for at sende, have en kvittering fra posthuset, scanne denne og sende til EG, og derefter får man så portopengene overført til sin bankkonto. Det gjorde jeg sidste gang de sendte mig et defekt spil, og det var ret besværligt (talte med fem forskellige medarbejdere) og tog lang tid.

Men "spillet er på lager i de fleste varehuse" siger EG, så det er "nemt" at bytte. De har det bare ikke i Herning og heller ikke i Silkeborg, som er dem der ligger under 50 km fra mig.

Jeg skal noget tid senere alligevel til Esbjerg, så tager det med til EG der.

Finder hurtigt selv et RE6 på hylden. Står med et stort klistermærke til 99, selvom det ellers er sat op til 199 på webshoppen.

Står i kø af flere omgange, før jeg kommer til kassen, og forklarer historien.

Kassedamen siger at de slet ikke kan tage returer ved kassen, så jeg skal lægge det nye spil dér, og så aflevere det ødelagte på lageret, for at få det kredieret.

Så ud af butikken og hen til vareudleveringen. Hvor der er kø og ingen ekspedienter...

Der dukker omsider en ekspedient op, og jeg kommer til og fortæller historien igen.

Ekspedienten forstår slet ikke, hvorfor jeg ikke bare har byttet spillet ved kassen.

Jeg forklarer at jeg lige HAR været ved kassen, som har sendt mig ud til dem.

"Nåh, det er hende den besværlige..." Guess so...

Jeg skal så bare lige aflevere min kvittering. Jeg har ingen kvittering - spillet er købt på webshoppen, som jeg lige har forklaret.

Han går så med til min ordrebekræftelser per mail.

Ekspedienten skal slå ordren op i systemet for at kunne kreditere den, men webshop-ordrer ligger på EG's østserver, og den er gået ned... Så skal han have fat i en anden ekspedient.

Den anden ekspedient dukker op, og efter at have rodet frem og tilbage finder de ud af, at det er computeren der ikke virker. Så skal de have fat i en anden computer...

Den nye mand skal så vide hvorfor jeg vil returnere spillet?

Jeg forklarer det hele forfra...

Herefter skriver han hvad der må have været en halv stil, før ordren omsider er krediteret, og jeg får en kreditnota, jeg skal aflevere ved kassen.

Der står 199,- på kreditnotaen, vel fordi spillet er sat op til dette. Fint tænker jeg, så bliver der da ikke bøvl med prisen... Wrong!

Tilbage til kassen, hvor der nu er kæmpekø. Dem foran mig er to børn og en mor, der har en børnehåndskrevet seddel hvor der står 1661 KR TIL IPAD og en kæmpe pose mønter (enkroner). De smider alle mønterne op på bordet og så begynder kassedamen at tælle dem alle op... Køen vokser.

En evighed senere når kassedamen frem til at der er 1660 kroner i mønter - der mangler en krone! Stort drama, for børnene har selv talt dem, så pengene er der, og de vil ikke give en krone mere - så må kassedamen tælle det hele forfra... Køen er meget lang,

Heldigvis kommer der så en ny kassedame, som jeg så fortæller historien forfra. Jeg afleverer kreditnotaen og fortæller, at den anden kassedame har lagt ombytningsspillet til side (jeg checkede heldigvis hvor hun lagde det, så jeg selv kunne finde dét!).

Af en eller anden grund tror hun at der er tale om en Collectstore-ordre der er lagt til side, og finder via kreditnotaen, hvor mit navn står på, frem til en Collectstore-ordre til en Rune Kristensen. Var det ikke dét jeg hed?

Nej, og jeg skulle ikke have en Collectstore-ordre. Jeg er bare ved at bytte et defekt spil, og det ligger lige derovre.

Nåh, så er hun med! Tager spillet lægger det i en pose, og siger: Det bliver lige 100 kroner.

Baffled. Nej, det bliver ikke 100 kroner. Jeg har jo lige givet dig kreditnotaen!

Men jeg havde jo ikke samme værdi på kreditnotaen, som spillet koster.

Det er jo det samme spil! Jeg bytter bare det bare fordi det er defekt!

Det ved hun ikke noget om, men det er i hvert fald ikke samme pris!

Så vil jeg godt høre hendes regnestykke. Tager kreditnotaen fra hende. Er vi enige om at der står 199 på kreditnotaen?

Nej, det står der godt nok, men den går kun ind til 99.

Okay, fint, men spillet koster jo også 99!

Nej, spillet koster 199! 199-99=100.

Henleder hendes opmærksomhed på det store 99 skilt på spillet. Nej, det koster 99.

Det går altså ind til 199!

Jeg er ligeglad med hvad det går ind til. Jeg er ikke ved at købe spillet, jeg er ved at bytte et defekt spil til det samme spil.

Så er der måske en fejl.

Alle jeres eksemplarer står til 99 - der er flere af dem dernede. Men er det ikke ligegyldigt?

Okay, men det kunne hun jo ikke vide!

Jo, du kunne kigge på prismærket eller høre hvad jeg sagde eller tænke selv...

Så efter vel i alt et par timers besvær og dialog med seks forskellige medarbejdere hos ElGiganten lykkedes det mig at få mit købte spil i et ubeskadiget eksemplar. Yeah... I det mindste slap jeg for de forfærdelige klistrende byttemærker, som de åbenbart slet ikke bruger i Esbjerg.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 04/04-13 23:02 
Det er ren Kafka det der :/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/04-13 23:04 
Shit en smadret historie. Det hjælper heller ikke at det lige var en dag hvor der var nogen der ville betale med 1-kroner også.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 05/04-13 00:43 
Hvor skønt!
7, 9, 13 har jeg endnu ikke oplevet den slags i Herning biksen, men ud fra dine historier så kommer det nok en dag. :\

For at bringe lidt lys i tråden, har jeg i stedet en positiv historie om god kundeservice (desværre ikke spil-relateret, men stadig).
Sendte en mail til en online tøjbiks jeg havde købt en bunke tøj hos, for at spørge om de kunne hjælpe mig med en t-shirt hvor printet er ved at slippe af sig selv (efter kun 3 gange i maskinen) - De skrev retur at de lige ville vende det med producenten/importøren - Her til aften skrev de så, at de kvit og frit sender en ny, fordi producenten har meldt tilbage at det var dem der havde lavet brøleren, og at jeg bare kan beholde den jeg har i forvejen.

Sjovt som nogle butikker godt kan finde ud af det med en enkelt ting til 199,- når ElGiraffen gøgler rundt i det med et spil til 99,-
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
dRxLdRxLSkrevet 05/04-13 08:58 
Af en eller anden grund har universet udset RJK til at opleve meget mere af den slags end gennemsnitsmennesket. Ovenstående virker ret mildt i forhold til mange af de absolut sindsyge forviklinger han fortæller mig om når vi ses.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 05/04-13 09:09 
Jeg oplevede faktisk noget lignende, da jeg skulle hente mit RE6 hos Elgiganten. Jeg havde bestilt det via Collect@Store dagen før, da jeg kunne se at det var det sidste på lager i butikken. På daværende tidspunkt var prisen dog ikke blevet rettet ned i deres system, så det endte også med at jeg måtte stå i kø 3-4 gange, og argumentere flere gange for, hvorfor jeg burde få spillet til den pris, der stod i kataloget, før jeg fik mit spil udleveret. Dette var selvfølgelig krydret med ekspedienter, som ikke kendte de korrekte procedurer og brugte lang tid på at rende rundt, da de heller ikke kunne finde ud af, hvor de havde lagt Collect@Store bestillingen.
Jeg fik vist nævnt for dem, at jeg synes deres Collect@Store service godt kunne være bedre...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 05/04-13 09:52 
Jeg stod og ventede 20 minutter sidst på at de skulle finde Catherine og Metal Gear HD. Eller, 20 minutter på at de kunne give mig en lille seddel, så jeg kunne hente dem i kassen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
John DoeJohn DoeSkrevet 05/04-13 12:51 
Apropos Elgiganten, så læste jeg lige denne på et andet forum.

"Jeg er lige kommet ud fra Elgiganten i Viby (ved Aarhus) efter en hjerneblæsende ombæring.

For to måneder siden afleverede jeg min Carlog (autolog) hos dem, fordi den ikke virkede. Fair nok, i stedet for at bytte den til en ny sendte de den til rep.

I dag var min tålmodighed opbrugt og jeg tog ned til Elgiganten for at få den byttet til en ny. Jeg kom lige som de åbnede (troede egentlig de åbnede kl.9, men det er nu også ligemeget). Jeg trykkede mig ind i reklamationsafsnittet og blev mødt af en ung fyr som spurgte hvad han kunne hjælpe med. Så langt, så godt. Jeg fortæller, at jeg godt kunne tænkte mig, at de byttede den vare jeg indleverede for to måneder og gav mig en ny, da de ikke havde givet lyd fra sig indenfor den aftalte tid. Han var ikke så gammel i gårde og skulle lige ud bagved og finde ud af om han måtte det. Fair nok tænkte jeg.

Han kommer så tilbage og skriver på min kvittering og siger at jeg bare kan gå ind og finde en ny. Jeg spørger om han ved om de har flere eller om det er bedre jeg får pengene retur. Det ved han ikke. Jeg spørger om han kan slå det op. Det kan han godt, men han siger det er nemmere hvis jeg går ind i butikken og spørger. Jeg spørger "For hvem af os er det nemmest?". Den forstod han ikke helt og lignede et spørgsmålstegn. Jeg tænkte at det er også ligemeget, siger tak for hjælpen og går ind i butikken.

Dørene har været åbne i 3 minutter og jeg går stille og roligt hen til telefonafdelingen hvor jeg købte apparatet i sin tid. Der står to piger, som allerede er i gang med at ekspediere, og jeg stiller mig stille og roligt i kø og kigger lidt på de varer der nu ligger lige omkring mig. En ældre herre kommer forbi og stiller sig i køen, og smiler til mig. Den ene af de to piger går fuldstændig i selvsving og spørger om vi da ikke kan fatte, at trække et nummer?! - Jeg svarer "Jo selvfølgelig" (Der er TO mennesker i kø, og ingen af os brokker os). Jeg går hen til maskinen og ser den er tom jeg svarer "Jeg ville gerne, men så er I nødt til at fylde den op, den er tom". "Nej den er ej!" svarer mokken. "Jooh, det er den nu altså". Den anden pige smider hvad hun har i hænderne og går med tunge skridt over og når lige at sige "Du skal jo bare gøre sådan her... - Nej den er sgu tom!!" - Den anden mokke siger "Jeg har sgu ikke tid til at fylde den op, kan I ikke bare stå i kø så!?" - Den ældre herre svarer at det gør vi jo allerede og om de har haft en stresset morgen. Den anden pige bryder ind og svarer "Folk bliver så pisse sure hvis vi vælger den næste i køen forkert!" - Den ældre herre siger "Jo jo, det kan jeg godt forstå, men vi står kun to og jeg ved godt at den unge herre her kom før mig, og ellers er jeg sikker på vi nok finder ud af det" - Jeg nikker og griner lidt. "Det er vildt provokerende at du står og griner", siger den oprindelige mokke, hvorefter den ældre herre siger "Jeg kommer igen når I er i bedre humør, det her gider jeg ikke".

Den sure mokke bliver langt om længe færdig med sin ekspedition hvor kunden der nu går derfra klapper mig på skulderen og siger "held og lykke med ekspeditionen" og smiler til mig. Jeg viser hende den bon, som hendes kollega skrev på og siger "Din kollega herinde ved siden af fortalte mig, at jeg kunne snakke med en af jer om at få en ny autolog, har I flere af dem?" - "Det tror jeg ikke", svarer hun og kigger lidt blankt rundt i lokalet. Jeg tænker for mig selv "så find dog ud af det din klaphat", men i stedet siger jeg "Han nævnte at jeg kunne få pengene tilbage så, kan du hjælpe mig med det?" - "Jeg har jo ingen penge her, kan du nok se. Du kan gå hen til kassen og spørge". Jeg siger tak, så tålmodigt jeg nu kan og går mod kassen hvor yderligere to tøser står. De står begge i venstre side af den hesteskoformede kasselinje og bokser med et eller andet net til et computerspil. Jeg stiller mig hen til kassen hvor de begge to står. Den ene kigger på mig og siger "Du skal gå over til den anden side!", jeg går over til den anden side og lægger bonen på desken. Pigen der lige har fortalt mig, at jeg skal gå til den anden side spørger om hun skal hjælpe mig. "Ja tak", siger jeg.

Hun spørger hvad jeg skal have hjælp til og jeg viser hende bonen og fortæller, at hendes kollega omme fra telefonafdelingen sagde, at jeg skulle komme herom for at få pengene retur. Det er også rigtigt nok, men jeg skal så åbenbart have en ekstra kvittering fra hende i telefonafdelingen. Her ryger min tålmodighed og jeg får svaret at "Nu må I simpelthen komme op i gear. Jeg er blevet kørt rundt af amatører i pisse dårligt humør. I har haft åbent i under 10 minutter og i ligner allesammen nogen der er væltet i arbejde til trods for jeg nu har set 6 ansatte og kun 5 kunder. Du må gerne finde de 750kr. til mig lige nu, tak". Tøsen bliver helt paf og står og glor lidt ud i luften, hvorefter den anden pige, som har opgivet sit net nu vender sig om. Hun skal bruge mit kort. Fair nok, det finder jeg frem og rækker det ud efter hende. "Ikke sådan et kort", udbryder hun. "Hvad så?" svarer jeg. "Du skal vise dit kørekort!" - "For at få penge tilbage for en vare jeg har en bon på?" spørger jeg og finder kørekortet frem. "Nå nej. Det andet var rigtigt. Stik lige det i maskinen så overfører jeg pengene".

Jeg finder dankortet frem og får pengene smidt retur og en kvittering på det. Jeg går derfra og på vej ud af butikken møder jeg en kunde som spørger ironisk "Har du også fået god behandling herinde i dag?", vi griner lidt og bliver enige om, at det bliver en lang dag for dem. Udenfor står den ældre herre og giver en anerkendende nik "Jeg håber du fik dine penge" - Jeg svarer "Ja det lykkedes da til sidst" griner jeg. "Det var godt" svarede han. "Kan du have en rigtig god dag" sagde han til mig "mange tak og i lige måde" fik jeg svaret med et smil og kørte derfra.

Jeg har aldrig nogensinde oplevet noget så underligt, negativt og intenst på så kort tid. Jeg var i butikken fra 10.01 til 10.08.

Med til historien skal lige nævnes at jeg bestilte Carloggen hos dem for 1½ år siden. De lovede at ringe i løbet af en uge. Jeg ringede til dem efter to for at høre status, der havde de solgt den til en anden fordi jeg ikke var kommet efter den. Dårlig kommunikation tænkte jeg, og bestilte en ny - Specifikt bad jeg om at de ringede når den kom" - Det lovede de i løbet af en uge. Denne gang kom jeg ned i butikken efter to og spurgte efter den. Den var ganske rigtigt kommet hjem. Jeg spurgte hvorfor de ikke havde ringet som lovet, og svaret var "Vi har mistet telefonnummeret", alt imens jeg kunne se sedlen blafre med mit telefonnummer lige foran næsen på hende. Dengang kommenterede jeg ikke på det."
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
RJKRJKSkrevet 13/02-14 22:45, rettet 13/02-14 22:45 
Det er åbenbart et fast krav i Gamestop, at ekspedienterne skal forsøge at prakke én et nyt eller preorder mainstream-spil på, når man køber noget andet, nærmest uanset hvad man køber. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har hørt "Har du bestilt GTA5?" - men så meget, at jeg næsten er holdt op med at høre hvad de siger, og vel kun overgået af "Skal du have Game Protection TM til 20 kroner ekstra (på hver af de brugte spil du lige har købt til 10 kroner stykket)?"

I dag købte jeg så Etrian Odyssey IV (man ved bare det har været en succes, når det formentligt eneste eksemplar de har haft i butikken allerede har 2 x DON'T VOID-brugt-mærker på...) og så spørger ekspedienten mig, om jeg så ikke også kunne være interesseret i Bravely Default?

Jeg ved ikke om han bare gættede heldigt, men hvis en ekspedient kender og kan identificere begge de to spil og drage sammenhængen mellem dem, så er der måske alligevel en fremtid for fysiske spilbutikker... Og i hvert fald en sjælden oplevet god kundeservice.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 13/02-14 22:58 
Du er vel bare så heldig er være ramlet ind i en ekspedient som interesserer sig for spil. :P Jeg ser det ikke som særlig usandsynligt at den slags mennesker søger job i Gamestop frem for andre former for butikker.
Tror man skal huske at se på menneskerne, ikke butikken/kæden som helhed.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/02-14 23:24 
Næ, det var da derfor jeg selv søgte arbejde i en GamesTop i sin tid. Jeg stoppede dog meget kort efter game protection blev indført og der begyndte at komme månedlige opgørelser over hvilke medarbejdere der havde solgt mest inden for forskellige kategorier. Det gad jeg simpelthen ikke, og havde jeg fortsat ville jeg på kort sigt begyndt at høre pis fra kæden om hvor lidt game protection jeg solgte (absolut intet, med mindre kunderne selv spurgte ind til det).
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/02-14 00:02 
Jeg får pænt lange løg af den slags mersalgs-forsøg, om det så er lign produkter, garantier/forsikringer, medlemskort, bonuskort, osv. Specielt når sælgeren ikke accepterer et høfligt "nej tak" og fabler videre for at supplere lønnen.
PapandPapandSkrevet 14/02-14 00:19, rettet 14/02-14 00:22 
Det er en rigtig interessant debat.

Hos både GAME og GameStop har jeg set ekstremer i begge ender. Ugidelige ansatte der ligesåvel kunne scanne varer ind ved kassen i Fakta og overgearede "jeg kan sælge sand i sahara" typer.

Hvis vi spilbutikker skal overleve, så er vi fuldstændig afhængige af ekspedienten som Rune nævner. Mersalg kan sagtens kombineres med god service, ved f.eks. at vejlede om andre spil der kunne friste i samme genre. Når moren køber sit 17'ende Fifa fordi knægten hopper rundt så Xboxen ridser skiven, er Game protection måske en god ide og kunne vel godt være anbefalet? Er der rift om Dark Souls 2 collectors, så kunne det også være en god ide' at anbefale en preorder inden det er for sent? Ca. 75% af kunderne ved ikke, at de kan bytte deres spil ind. Derfor bør folk selvfølgelig informeres om det, så de i det mindste ved om muligheden.

Jeg kan sagtens følge dig Konsolkongen, det nytter ikke at piske folk på den måde til at optræde som kunstige robotter. Samtidig må jeg også sige, at det simpelthen er for dyrt at drive spilbutik, hvis de ansatte ikke forsøger det mindste og egentlig bare har arbejdet for at hæve sin løn og få personalerabat.

Det er en balancegang. Men har man passion for spil, udover de sædvanlige AAA-titler, så har man nået et langt stykke af vejen.

Beano, et nej-tak skal selvfølgelig altid accepteres og hvis kunden i øvrigt indikerer at de bare vil betale og videre i teksten, så skal den ansatte selvfølgelig indse og acceptere dette.

Edit: Jeg arbejder som regionschef hos GAME, så min holdning er selvfølgelig fra den anden side af disken. :)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/02-14 02:24 
Beano>
Jeg får pænt lange løg af den slags mersalgs-forsøg, om det så er lign produkter, garantier/forsikringer, medlemskort, bonuskort, osv. Specielt når sælgeren ikke accepterer et høfligt "nej tak" og fabler videre for at supplere lønnen.

Kun butikscheferne får bonus i GamesTop.

Papand>
Jeg kan sagtens følge dig Konsolkongen, det nytter ikke at piske folk på den måde til at optræde som kunstige robotter. Samtidig må jeg også sige, at det simpelthen er for dyrt at drive spilbutik, hvis de ansatte ikke forsøger det mindste og egentlig bare har arbejdet for at hæve sin løn og få personalerabat.

Jeg håber ikke du med det sidste hentyder til mig...
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/02-14 08:28 
Mit udbrud gjaldt fysiske butikker generelt, ikke kun Ganesnot - som jeg efterhånden kun handler i som sidste udvej ;)
millenniummillenniumSkrevet 14/02-14 09:10, rettet 14/02-14 09:10 
Måske er jeg bare heldig, men det er yderst sjældent jeg oplever desideret dårlig kundeservice. Eller måske har jeg bare mine foretrukne forhandlere. Det var været i småtingsafdelingen, bl.a. med Coolshop, der foretrækker at give næsevise supportsvar.
I Fona forventer jeg nærmest ikke kundeservice, og det virker ikke som om de har lyst til at ændre sig eller lade sig inspirere af moderne detail-ideologier. (Som f.eks. Apple store, humac eller Disney butikker). Ekspedienterne i Fona har altid været unge drengerøve som sludrer sammen og hygger sig bag desken, fremfor at gør rundt i butikken og snakke med kunderne. Og de kan næste ikke åbne munden uden at være implicit nedladende og gøre mig dummere end jeg egentlig er.
Fisketorvets Gamestop butik har tidligere vundet gameawards for bedste detailbutik, og de gør også et stort nummer ud af, at sludre med kunderne, spørge om favoritspil, hvad har du spillet i år, osv osv. Det er selvfølgelig altid en hårfin grænse om det virker påtaget eller naturligt.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 14/02-14 09:43 
Jeg er ind imellem stødt på ekspedienter i City 2s Gamestop, hvor man rent faktisk kunne mærke de var glade for spil og ikke bare lavede mersalg. Fint når det virker, men når det er 1 ud af 8 er det bare ikke det indtryk der fæstner sig.
Jeg har gang på gang været imponeret over Amazons kundeservice. De sidder der absolut ikke fordi det er ønskejobbet, men man får følelsen af at man er i fokus som kunde. Elgiganten har en ganske fornuftig online kundeservice, men i butikkerne er det som at stikke hovedet i toiletkummen.
j/k
PapandPapandSkrevet 14/02-14 09:53 
Konsolkongen>

Papand>
Jeg kan sagtens følge dig Konsolkongen, det nytter ikke at piske folk på den måde til at optræde som kunstige robotter. Samtidig må jeg også sige, at det simpelthen er for dyrt at drive spilbutik, hvis de ansatte ikke forsøger det mindste og egentlig bare har arbejdet for at hæve sin løn og få personalerabat.

Jeg håber ikke du med det sidste hentyder til mig...

Nej bestemt ikke, beklager hvis du tolkede det sådan. Omvendt så jeg gerne flere ansatte med en stor viden om spil og evnen til at formidle den. Selvfølgelig under den forudsætning af det er som god service og ikke en ungdomsklub.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
slk486slk486Skrevet 14/02-14 09:55, rettet 14/02-14 09:57 
Butikker som Game og Gamestop mangler netop noget mere ungdomsklub over sig - som diverse retro butikker kan bryste sig af. Et sted hvor man også kommer ned og hænger lidt ud, får sig en sludder, måske spiller en runde Maria Kart 7. Mere personlighed - mindre game protection på Diablo 3, som er en gratis download.
j/k
PapandPapandSkrevet 14/02-14 10:41 
For at uddybe lidt, så tænker jeg ungdomsklub, når den ansatte ikke har tid til kunderne, fordi denne står og diskuterer COD fragrate med skolekammeraterne. :)

Det andet har du fuldstændig ret i. Vi skal formidle spil bedre og vise en ægte interesse for spil. I Game i Norge har vi både Magic turneringer og spilaften med retro. Senest havde vi faktisk en hel dag hos Bergen bibliotek, hvor vi havde et hav af retrospil med, så børn og unge kunne se at der faktisk eksisterede spil før Playstation.

Det nyeste skud på stammen er mulighed for bestilling hos andre butikker. Så hvis du vil have Actraiser 2 CIB, så kan butikken søge efter den i hele kæden og få spillet tilsendt til din lokale butik.

Jeg tror på mere af den slags, men vi har fortsat langt igen. For 1½ år siden var vi en del af GAME koncernen og gjorde bare som der blev sagt fra UK. Sådan er det heldigvis ikke længere.

Jeg sætter i øvrigt stor pris på folks tanker herinde omkring fysiske spilbutikker. For det er helt sikkert den vej vi skal. Så jeg bliver selvfølgelig glad når Rune har haft en god oplevelse, selvom det er hos GameStop. :P
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
slk486slk486Skrevet 14/02-14 10:43 
Jeg ser frem til du smitter af på branchen i DK ;)
j/k
KTCKTCSkrevet 14/02-14 10:49, rettet 14/02-14 10:52 
Papand: Nu har du så muligheden for at anskue det fra begge sider af disken, da du også har stået bag kassen i sin tid :)

Uden at nævne navne på kæder, vil jeg bare sige, at motivationen for en medarbejder, der brænder for området, historisk set ikke bliver sat pris på, hverken personligt eller lønmæssigt, da kæderne ofte har et hovedkontor, som sidder og laver markedsføring for alle butikker. Regionscheferne fokuserer på tallene, og ikke på medarbejderne, og så vil de ansatte, som har andre værdier end bare at "prakke kunderne så meget på som muligt" i sidste ende blive trætte af, at der sættes mere pris på den medarbejder, som sørger for at kunden står forlader butikken med pose, der er propfyldt med varer, som de ikke havde med i planen, da de gik derind, end den medarbejder, som finder det helt rigtige spil til en ubeslutsom kunde.

Den første kunde kommer måske aldrig igen, da de føler sig røvrendt, mens den anden kunde husker på den gode vejledning, og fremover kun handler i den pågældende butik.
Når man præsenterer det sådan, vil man jo altid foretrække den anden medarbejder, men ser man kortsigtet økonomisk på det, vil den første jo have skabt mere synlig profit for butikken.
Nu er det sat på spidsen, men mange kæders ledelse nedprioriterer værdien af, at en specialbutik har medarbejdere, der har specialviden og kundebindende værdier, og i stedet satser på kortsigtede lappeløsninger, som giver hurtige resultater.
I sidste ende er der mange faktorer, så hvis det hele skal løbe rundt, og man vil kunne konkurrere med de billige netbutikker, kan det også være svært at argumentere for, at man satser og belønner den indsats, som en spilentusiast kan levere som medarbejder.
Det hjælper jo heller ikke, hvis man bare bliver udnyttet, så folk kommer ind og får en masse ekspertviden i butikken, hvorefter de går på nettet og køber fra den billigste webshop...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 14/02-14 11:01 
Jeg giver på ingen måde ekspedienterne i Fona skylden for deres manglende servicefornemmelse. Det er udelukkende hovedkontorets jakkesæt der skal sætte standarden, uddanne ansatte efter hensigten og kommunikere idealerne. Og måske finde på et point-system hos medarbejderne. Det er jo tydeligt, når jeg er med børnene i Disney Shop, at de ansatte er specifik øvet og ansat til at yde engagerende service og gå i venskabelig dialog med kunderne. Det er selvfølgelig ikke af fri vilje de gør tingene sådan.

Jeg mindes en gammel kollega som havde været ansat i Fakta. Han sagde, at alle ansatte får en standard medarbejdermanual, og i den står der på side 1: "Fakta er en lavpriskæde. Derfor yder vi ikke ekstraordinær kundeservice". :-)
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 14/02-14 11:40 
Den eneste Gamestop jeg semi-ofte kommer i er den på Fisketorvet. De fleste af mine spil købes online, men nogle stykker såvel som Vita, PS4, Xbox 360, Wii U og 3DS XL er det da blevet til.

De ansatte spørger mig altid om jeg vil have gameprotection, men det synes jeg nu ikke gør noget. Hvis jeg havde børn eller var et rodehovedet ville det sikkert være pengene værd, så jeg ser det som god service. Derudover at de superflinke og vi har da af og til (når der ikke har været kø) fået en sludder om forskellige spil. Der var faktisk engang hvor jeg var derinde for at sælge nogle PSP-spil, hvor de fulgte proceduren og afviste nogle US-spil jeg havde, hvor ekspedienten så sagde "men som privatperson er jeg faktisk selv interesseret i Disgaea. Må jeg købe det af dig?". Jeg er ikke det mindste i tvivl om at de selv brænder for spil. At priserne på de fleste nyere titler (uanset om de er brugte eller ej) er for høje kan de jo ikke gøre for.

De ansatte i den forretning er en af de primære årsager til at jeg køber mine nye konsoller der istedet for at købe dem online.
64 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig