X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gunlord - ny platform-shooter


Svar
nerosnerosSkrevet 03/05-11 11:52, rettet 03/05-11 11:53 
Det her ser lovende ud efter hvad jeg sådan lige kan danne mig et indtryk af efter at have set lidt på de screens fra hjemmesiden. Det kunne godt ligne noget Turrican inspireret blast away stuff.

Det kommer til Neo Geo og Dreamcast ser det ud til og er fra de samme som også har lavet Fast Striker.

Sejt :D

Gunlord
Bashful Neophyte
52 emne(r).
1 2 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 03/05-11 11:52, rettet 03/05-11 11:53 
Det her ser lovende ud efter hvad jeg sådan lige kan danne mig et indtryk af efter at have set lidt på de screens fra hjemmesiden. Det kunne godt ligne noget Turrican inspireret blast away stuff.

Det kommer til Neo Geo og Dreamcast ser det ud til og er fra de samme som også har lavet Fast Striker.

Sejt :D

Gunlord
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 03/05-11 11:55 
Det ser pisseflot ud i hvert fald :) Fast Striker var så vidt jeg husker et udmærket spil, ikke?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 03/05-11 12:00 
Jo det skulle jeg mene men har godt nok aldrig prøvet det. På Neogeoforlife.com skriver de ihvertfald kun gode ting om det.

Det dårligste ved de her udgivelser er vel den fuldstændige vanvittige høje pris for et MVS køb :-(
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 03/05-11 12:02 
Hvad kostede MVS-udgaven af Fast Striker?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 03/05-11 12:46 
Sumez>
Hvad kostede MVS-udgaven af Fast Striker?

Jeg husker noget med ca. 350-400 Euro, det er ihvertfald ikke småpenge de tager :/
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 03/05-11 12:50 
o________________________o

Ja ok det kan de da godt glemme alt om så.
Hvad er der i vejen med at opkøbe et læs Riding Hero-carts og smække EPROM'er på dem?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 03/05-11 16:05, rettet 03/05-11 16:05 
Jeg synes musikken og artworket virker ret godt, selv om det sidste er lidt rodet. Det mest interessante er vel at det er til udgåede formater, for ellers kan man finde en del på indiemarkedet, der er mere spændende.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
silverstarsilverstarSkrevet 03/05-11 21:25, rettet 03/05-11 21:26 
Ja, jeg mener også deres MVS priser er hat og briller.
Hvis man skal prøve NG:Dev's spil, så er det nok Dreamcast-udgivelserne man skal have fat i.

Edit: Men ja, Gun-Lord ser interessant ud, nice screenshots og lækkert lydklip.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
silverstarsilverstarSkrevet 03/05-11 21:38 
Sumez>

Hvad er der i vejen med at opkøbe et læs Riding Hero-carts og smække EPROM'er på dem?

Jeg mener alle deres boards er custom-made. De kører vist med specs/chips som ingen af de gamle SNK-boards ville kunne håndtere.
Jeg vil også gætte på at det er med til at gøre det vanskeligt at lave bootlegs af deres MVS-udgivelser, hvilket nok også er en væsentlig grund.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 03/05-11 22:16 
Jeg synes det er så ærgeligt jeg ville så gerne have Fast Striker og så det her nye Gunlord på MVS men chances are low :-(

Hvis prisen kom ned på 100 euro's eller der omkring ville jeg ikke blinke et sekund og købe det.
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 03/05-11 22:43 
Ja, det er ærgerligt at de har valgt at gøre deres MVS-udgivelser så 'eksklusive' og rette dem primært mod de mere ekstreme Neo-Geo fans, der ikke har problemer med at give 400 euros for et spil.
Tænk hvis hovedparten af de MVS-spil de sælger aldrig bliver spillet, men kommer til at stå i mint, ubrudt indpakning på en samlers hylde. Det må da være utilfredsstillende for udviklerne, når de tydeligvis har lagt en stor indsats i at lave spillene.
Jeg synes de skulle prøve at sætte priserne ned, 100 euros er nok ikke helt ved siden af. Jeg er overbevist om, at de ville sælge 4-5 gange så mange eksemplarer, så det alligevel kunne løbe rundt.
Som det er nu, så er Dreamcast-udgaverne rettet mod dem der vil spille spillet, mens MVS-udgaven er rettet mod den rabiate samler, der opbevarer spillet i lufttæt indpakning, og kun tager det frem for at kigge på det.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 03/05-11 22:50 
Ja jeg kunne ikke være mere enig i det du skriver. Det er synd og skam! Spil er jo til for at blive spillet. Fint at man samler på spil i mint, ubrudt indpakning osv men med hensyn til det ekstreme som disse spil gør det faktisk helt ondt i hjertet at tænke på det. Hvis jeg selv havde været med til at lave sådan et spil ville jeg da godt nok ærge mig guld og blå over at folk så ikke engang spillede det.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 04/05-11 08:04 
silverstar>
Som det er nu, så er Dreamcast-udgaverne rettet mod dem der vil spille spillet, mens MVS-udgaven er rettet mod den rabiate samler, der opbevarer spillet i lufttæt indpakning, og kun tager det frem for at kigge på det.

Og det er temmelig ærgerligt, da jeg 10 gange hellere vil spille deres spil på MVS end Dreamcast.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 31/08-11 20:20, rettet 31/08-11 20:26 
Det skulle gerne komme til oktober kan jeg læse inde på NeoGeoForLife og facebook og endda til AES :O

Vildt nok der går også rygter om at Fast Striker kommer til AES. Så håber jeg bare MVS spillene vil falde lidt i pris men det er nok bare våde drømme ;-)

De skriver også at det bliver en del billigere men ved ikke om jeg tør tro på det.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 16/09-11 13:40 
Slap af!

Gunlord - ny platform-shooter
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/09-11 14:40 
MY BODY IS A SKULL!!!!
BeanoBeanoSkrevet 16/09-11 14:42, rettet 16/09-11 14:43 
Det cover ødelægger min nattesøvn med tilbagevirkende kraft.
SumezSumezSkrevet 16/09-11 14:44 
Facebook>
The Japanese AES insert may feature a more Asian/Japanese design.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 16/09-11 16:06 
Det ser vildt ud, men jeg er ikke overbevist før jeg ser noget gameplay.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 24/10-11 11:58 
Gameplay:
http://www.youtube.com/watch?v=HohDEQpIRMw

Spillet kan forudbestilles nu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 24/10-11 12:49, rettet 24/10-11 13:26 
Sumez>
Gameplay:
http://www.youtube.com/watch?v=HohDEQpIRMw

Spillet kan forudbestilles nu.

Endelig!

Det ligner et Turrican rip-off! På trods af det synes jeg alligevel det ser ret solidt ud med gode detaljer i baggrunden som lyn og flotte omgivelser osv. Gameplay'et er måske tyvstjålen, men hvis det spiller godt er jeg med. Hvad nu hvis man har lavet den mest ultimative Turrican klon ever! Det eneste som holder det nede for mig er prisen..
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/10-11 14:14 
Jeg synes det ligner meget noget Turrican 1 eller 2 på Amigaen. Jeg håber at det i stedet spiller som Mega Turrican på MegaDrive. Ellers ser det rigtig fint ud :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 24/10-11 16:51, rettet 24/10-11 16:51 
Jeg gider ihvertfald ikke betale 400€ for en klon :-( Det er virkelig ærgeligt med den pris. Det bliver interessant at læse eller se nogle anmeldelser af spillet så man kan få bekræftet om det bare drejer sig om en Turrican klon, eller om der er mere under hatten ;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 13/03-12 19:30, rettet 13/03-12 19:42 
Så er der ny trailer!!

5:29 shit!! Det ryger ned i min Wooden meget snart!

Indeholder spoilers!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/03-12 20:35 
Turrican + Thunder Force klon :D
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 13/03-12 20:53 


Gunlord!
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 13/03-12 21:26 
KillerBean2>
Turrican + Thunder Force klon :D

Ja Turrican og Thunder Force IV i et spil ;-)

Det minder mig om SNES spillet Rendering Ranger R2.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 14/03-12 09:31, rettet 14/03-12 09:33 
neros>
5:29 shit!! Det ryger ned i min Wooden meget snart!

Hvor har du pludselig alle de penge fra? Det var dig der ikke havde råd til Mark of the Wolves for et år siden! :)


neros>
Det minder mig om SNES spillet Rendering Ranger R2.

Det spil er også bare ærke-eksemplet på en ægte tysker-gun'n'gun! (så vidt jeg husker havde de dog også en dansker på holdet)
Prøv bare at se ham der har lavet det:
Gunlord - ny platform-shooter
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 14/03-12 11:03 
Sumez>
Det spil er også bare ærke-eksemplet på en ægte tysker-gun'n'gun! (så vidt jeg husker havde de dog også en dansker på holdet)
Prøv bare at se ham der har lavet det:

Haha legendary haircut :D

Det med pengene er nok også lidt ønsketænkning, men jeg har faktisk lige fået nyt job idag så mulighederne er kommet tættere på og så er jeg blevet lidt mere ligeglad... ;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 24/04-12 20:07 
Endelig noget rigtigt gameplay uploadet:
http://www.youtube.com/watch?v=FJ8wOIQ9r6Y
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 24/04-12 20:08, rettet 24/04-12 20:21 
Damn det gik hurtigt! Så den for få sekunder siden på deres Facebook, og vups er Neros her med den ;)

Det ser pissefedt ud, men ligner også sådan et spil man bare burde have til sin MVS, og ikke Dreamcast. Køber du det, Neros?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 24/04-12 20:52, rettet 24/04-12 20:52 
Hehe!

Nu da jeg er faldet lidt ned igen over det tænker jeg det ser en smule homebrew ud. Jeg er stadigvæk ret shockeret over hvor vildt et Turrican/Thunderforce rip-off det er, men på den anden side hvad gør det hvis det holder :-) Jeg tænker at der desværre nok ikke vil være nogle som vil indrømme hvis det er dårligt nu da de har betalt kassen for det..Ham gutten i videoen er den samme som vist nok lavede en video af Fast Striker hvor han mildest talt er helt oppe at ringe over det!

Jeg vil nok i første omgang gå efter Fast Striker til MVS hvis det skulle være.
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 24/04-12 21:42 
Jeg har også set gameplay filmen nu, og jeg er meget enig med neros. Det er virkelig poor man's Turrican, og selv om Turrican-spillene selv i store træk er rip-off af andre spil, så har de en gennemgående kvalitet over sig i både gameplay, musik og grafik. Gunlord virker til at være nærmest det modsatte, hvilket neros fint beskriver som homebrew-agtigt.
Ham gutten i videoen er godt nok oppe at køre, og selv om det er fedt at han har ægte kærlighed til oldskool 2D, så er det alligevel belastende at han roser noget i vildskab, der for mig ikke ser ud til at nå bare i nærheden af et over 20 år gammelt spil.

Dog synes jeg den R-Type-agtige del virker okay, og bosserne ser faktisk også ud til at være ret fede.
Jeg får helt lyst til at spille Turrican :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 24/04-12 22:11, rettet 24/04-12 22:11 
neros>

Jeg vil nok i første omgang gå efter Fast Striker til MVS hvis det skulle være.

Det er også ude til DC :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
nerosnerosSkrevet 24/04-12 22:47, rettet 24/04-12 22:49 
Men det skal spilles på Neo Geo ;-)

Jeg håber på at der på et tidspunkt vil komme et reelt og ærligt review op så må vi se.
Bashful Neophyte
Per SPer SSkrevet 04/06-12 11:33, rettet 04/06-12 12:08 
Så har jeg forudbestilt Gunlord til DC. LE og standard version. Fortjener egentlig mere støtte end DUX.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Bede-xBede-xSkrevet 04/06-12 12:04 
Ja, Dux/Redux støtter man vel mest for at støtte scenen eller fordi musikken er god. Gunlord kunne gå hen og være nogenlunde underholdning, selv om det ser hamrende uoriginalt ud, og som Turrican fan, ender jeg nok også med at købe det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Per SPer SSkrevet 04/06-12 12:17 
Præcis. Desuden trænger jeg passende til noget der minder om Turrican. Især toeren til Amiga var/er godt.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Alf81Alf81Skrevet 04/06-12 12:36 
Dét og så Sturmwind!
Ting om dét og pis.
Per SPer SSkrevet 04/06-12 12:41 
Jeps. Jeg har lige linket til et forholdsvis nyt 9 minutters ingame klip fra Sturmwind her på P:R i Dreamcast forummet.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
nerosnerosSkrevet 18/07-12 20:49 
Eurogamer kan godt lide det:

Review
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 23/10-12 15:41 
Jeg kan snart ikke klare det mere..

AES! (JAP)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 01/11-12 20:18 
Så skete det:

Lukemorse anbefalder!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/11-12 20:24, rettet 01/11-12 20:25 
Plottet er jo intet mindre end genialt!

"You are guilty!"
"No way! Must rescure my wife!"

Assassin's Creed 3 og FIFA13 kan godt gå hjem og lægge sig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 01/11-12 20:40, rettet 01/11-12 20:43 
Det ser faktisk virkelig fedt ud! :) Tror jeg nupper DC udgven!

Deres næste spil ser heller ikke værst ud, kan ikke huske om vi har været inde over det før:
http://www.youtube.com/watch?v=r6VCVOneusI
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/11-12 20:49 
Haha :-)

Jeg bliver nødt til at eje et af deres spil på MVS en gang i fremtiden. Det bliver nok ikke Gunlord da det helt sikkert er udsolgt når jeg (hvis jeg) får penge til det.

NEO XYX må så blive noget jeg skal spare sammen til måske..

Det ser ret godt ud og så er det i Tate ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 09/04-13 16:28, rettet 09/04-13 16:28 
Jeg var rimelig frustreret over at de har ladet Gunlord udgå til Dreamcast. Fint nok at limited og collectors udgaverne bliver taget af butikken, det giver mening, men ærgerligt at prisen skal presses på eBay kun få måneder efter spillets udgivelse.

Jeg skrev til NGDevteam for at høre om de regnede med at genoptrykke Gunlord, og han svarede tilbage at det nok bliver genoptrykt i forbindelse med udgivelsen af Neo XYX, så hvis man ikke har lyst til at støtte kunstig prispresning på eBay af folk der har opkøbt det resterende lager, kan det godt betale sig at vente et par måneder. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 12/04-13 23:56 
Gunloard på MVS bliver også genproduceret og jeg har besluttet mig... :)
j/k
slk486slk486Skrevet 20/04-13 10:45 
Har netop set på fjæsen at Gunlord (og xyx) nu kan købes på mvs igen. Damnit. Bliver dyrt :/
j/k
nerosnerosSkrevet 20/04-13 13:36 
Jeg ville gerne købe et NGDevteam spil til MVS men har simpelthen ikke råd :-(

Tror det bliver Dreamcast vejen alligevel. Ihvertfald har jeg tænkt mig at købe Neo XYX dertil.
Bashful Neophyte
52 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig