X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tegneserier


Svar
SonicSonicSkrevet 29/04-11 12:36 
Er der nogen der kan anbefale nogle gode tegneserier?
Jeg søger efter lidt forskelligt godt at gå igang med, gerne de sjove, men også gerne lidt i horror genren :) Jeg kan huske de tudsegamle "Gru" blade fra dengang jeg var knægt, de var sgu meget sjove. Er der noget a'la dem ude på markedet idag?

Anbefal gerne hvilke tegneserier i kan lide her, og kom gerne med links til dem :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 29/04-11 12:39 
Jeg har altid haft en lille svaghed for Linda og Valentin-hæfterne.
Seriøs god klassisk sci fi / eventyr, selvstændige historier med utroligt kreative idéer.

Tegneserier

Derudover er Berserk nok den absolut bedste tegneserie, jeg nogensinde har læst, den kan slet ikke anbefales nok.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AmbyAmbySkrevet 29/04-11 12:56 
Gamle:
Y - The Last Man
The Walking Dead
Sandman

Nye:
Chew
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/04-11 13:00 
What Dark-Light said! Y og Sandman er afsluttede serier (omend der dukker lidt fra Sandman-universet op fra tid til anden). Walking Dead er netop tv-serie-filmatiseret, og både comic og serie er rigtig gode!

Den ret nye Chew er totalt griner! En agent, som får mentale billeder, når han smager på ting (og det kan være ALT). Super tight historie og fed humor!

Og hvis det er "Gru"-agtige ting du går efter bør du kigge lidt i kataloget hos IDW og Dynamite. De har begge flere horror-titler.

http://www.idwpublishing.com/
http://www.dynamiteentertainment.com/
DarkenDarkenSkrevet 29/04-11 13:18 
Hmn nu er det godt nok mange år siden jeg sidst læste tegneserier. (Har ikke læst manga så der kan jeg ikke nævne noget.)

Men på humor siden kunne man jo måske nævne:
TegneserierTegneserier Tegneserier Tegneserier Tegneserier

Hvis det skal være lidt mere seriøst ala Linda & Valentin (som jeg lige som Sumez også kan anbefale). Så kunne denne serie også nævnes:
Tegneserier

Var ikke selv til Lucky Luke, Blå Frakkerne eller Tintin, men var der nogen der påstod det var gode serier.

Jeg mindes også at Elf Quest var rimmelig habil:
Tegneserier
Jeg kunne ihvertfald godt lide tegneserie stilen.

Kan ikke lige komme på flere serier og standalone hæfter kan jeg ikke rigtig huske navnene på, mindes der var en der hed Djævle Kuglen eller deromkring, men google har ikke lige kunne finde den for mig.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 29/04-11 13:46 
Jeg prøvede at købe en række ElfQuest ("Elverfolket" på dansk) hæfter da jeg fandt dem i et billigt tilbud engang, da jeg også kun har fået den anbefalet, og var godt nok skuffet. Måske er det bare ikke min smag, men jeg synes virkelig den var dårlig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 29/04-11 13:52 
Jeg ved nu heller ikke om jeg vil sige at Walking Dead er gammel ligefrem, den kører jo stadig. :D

Jeg er blevet ret glad for Locke & Key, der er skrevet af Stephen Kings søn Joe Hill, og han rammer uhygge og horror enormt godt. Der er lidt vanvid og Lovecraft over det, og det er superfedt.

Tegneserier


Ellers er jeg ret glad for The Authority (men det er vist grundlæggende kun noget af det, der er godt), men det er løst baseret på nogle af heltene fra DC. De er en heltegruppe, der tager styringen over Jorden, siden resten af verden ikke kan finde ud af det (svjh).

Tegneserier

Planetary er også ret godt, og er samlet i fire små hæfter. Fokus er på et firma, der ansætter supermennesker og bruger dem til at efterforske unaturlige hændelser over hele planeten.

Tegneserier
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SonicSonicSkrevet 29/04-11 13:52 
Super fedt, vil da snuse til nogle af dem.

Jeg er personligt også stor fan af Steen og Stoffer, og omtrent alt hvad Vaughn Bodé har lavet. Han tegner med en fed stil :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoChronoSkrevet 29/04-11 14:06 
Jeg var også ret vild med Yoko Tsuno engang. Nu om dage bliver det næsten kun til enkeltudgivelser fra Marvel.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
silverstarsilverstarSkrevet 29/04-11 17:00, rettet 29/04-11 17:11 
Hvis man er til dystre post-apokalyptiske fremtids-historier, så kan jeg anbefale Judge Dredd.
De genudgiver hele serien i større bind "Complete Case Files" på ca 300 sider stykket, og de er efterhånden nået til bind 17, så der er masser at tage fat på.
Det allerførste bind indeholder de ældste Dredd-historier, som efter min mening ikke er helt på niveau med resten (de skulle lige finde tonen i universet og tegnestilen), men fra bind 2 og fremefter er vi i selskab med klassisk Dredd :)
Bindene kan læses uafhængigt af hinanden, hvis der er historier, der oprindeligt spændte over flere blade, så er de samlet i et bind, så man får det hele med.
Et par eksempler på gode Epics (historier der spændte over flere blade):
The Cursed Earth (Bind 2)
Judge Cal (Bind 2)
Judge Child (Bind 4)
Block Mania / The Apocalypse War (Bind 5)

Judge Dredd
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
BeanoBeanoSkrevet 29/04-11 17:17, rettet 29/04-11 17:18 
Som gammel Dredd fan ser det spændende ud :)

Er Restricted serien værd at checke ud også?
silverstarsilverstarSkrevet 29/04-11 17:24, rettet 29/04-11 17:26 
Beano>
Som gammel Dredd fan ser det spændende ud :)

Er Restricted serien værd at checke ud også?

Jeg har kun læst Restricted Files 1, og den var desværre ikke super, det var ligesom Bind 1 i Complete Case Files de allerførste Dredd historier, hvor man ikke helt har ramt stemningen i billeder og historie endnu.

De få Dredd-historier vi fik her i DK i bladet "Dommeren" stammer primært fra Complete Case Files Bind 2.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
JuggernautJuggernautSkrevet 30/04-11 11:24 
Var der ikke kun udgivet 13 numre? Det er ihvertfald hvad jeg har på hylden.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
silverstarsilverstarSkrevet 30/04-11 13:24 
Juggernaut>
Var der ikke kun udgivet 13 numre? Det er ihvertfald hvad jeg har på hylden.

Jeg tror du har ret i, at der udkom 13 numre af Dommeren her i DK.
Jeg husker at vi fik historierne om The Cursed Earth/Den forbandede Jord og Judge Cal, men det er længe siden jeg har læst de danske blade, og mener heller ikke jeg har dem alle.
Hvis man overvejer at tage hul på Complete Case Files serien, og det virker lidt uoverskueligt hvor man skal starte ud, så vil jeg klart anbefale Bind 2.
Hvis man har læst alle de danske Dommeren igennem for nylig, så vil jeg anbefale at starte med Bind 4 eller 5, da Dommeren som sagt dækker to af de større historier i Bind 2.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
JuggernautJuggernautSkrevet 30/04-11 21:56 
Tak for info. Der er lidt at gå i gang med.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 04/05-11 13:13 
Jeg leder efter en tegneserie jeg læste som barn omhandlende en slags fantasi verden med en hovedperson som lignede lidt en Tarzan/He-man agtig figur. Han havde et sværd og jeg mener også et stort kattelignede væsen som kammerat ;-) Husker der er noget med en jungle, blå flyvende hajer og en ond prinsesse iført en violet kjole af en slags. Der var også noget med en stor arena og soldater med laserpistoler.

Ved nogen måske hvad den tegneserie hed?
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 04/05-11 13:52 


Ka-Zar?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 04/05-11 14:25 
Jaa.. Sådan mange tak :D

Det er lige præcist den her jeg havde læst
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 04/05-11 14:32 
Bad-ass!
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/05-11 14:46 
Dårlig røv.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 04/05-11 15:18 
Ha ha ha!

Sjovt nok kommer jeg i tanke om den her fantastiske flotte film også:
http://www.youtube.com/watch?v=0PWaJ6URRU0
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 04/05-11 20:53 
Jaaa... Den er så fed!

Godtnok er der ved at gå lidt off topic i den, men kom til at tænke på The Barbarians.

http://www.youtube.com/watch?v=SC71COQUzvY&feature=related
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 04/05-11 21:09, rettet 04/05-11 21:09 
Kan godt huske den men tror aldrig jeg har set den ;D

Elsker sådan noget!

Sorry off topic.
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig