X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Billigste iPad


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 27/04-11 18:55 
Min kæreste har snart fødselsdag og hun ønsker sig bl.a. en Ipad. Det skal bare være den mindste uden 3G. Det billigste jeg lige har kunnet finde, er omkring 3100,-.
Kan det gøres til en bedre pris?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
67 emne(r).
1 2 > »

Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 27/04-11 18:55 
Min kæreste har snart fødselsdag og hun ønsker sig bl.a. en Ipad. Det skal bare være den mindste uden 3G. Det billigste jeg lige har kunnet finde, er omkring 3100,-.
Kan det gøres til en bedre pris?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
PlaykidPlaykidSkrevet 27/04-11 19:06, rettet 27/04-11 19:09 
Sidst jeg var i Humac for ca. en måned siden, på Vesterbrogade 12, solgte de dem til 2500 kr. Men det er bestemt muligt de er udsolgt nu.
Spiller nu: Halo 3
millenniummillenniumSkrevet 27/04-11 22:05 
I weekenden købte jeg en demoudgave af iPad1 (selvfølgelig fejlfri med komplet indpakning) for 2800,- De havde et par stykker endnu.
The medium is the message.
JuggernautJuggernautSkrevet 28/04-11 08:58 
Det var ellers en ok pris. Prisen fremgår bare ikke af deres hjemmeside og jeg skal bruge den i morgen :(
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
enfenenfenSkrevet 28/04-11 09:22 
Har du forsøgt at ringe til dem? De må kunne oplyse det over telefonen.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 28/04-11 09:37 
Nej, de ville nok aldrig skrive demo-udgaver på hjemmesiden. Det er den individuelle butik, som skal af med dem.
The medium is the message.
JuggernautJuggernautSkrevet 28/04-11 11:59 
Jeg har fundet ud af det. Tak for info :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HeroldHeroldSkrevet 28/04-11 14:12 
Er det er fint nok med 1'eren?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
enfenenfenSkrevet 28/04-11 17:36 
Metro kører med en pris på 2500,- for en 16 GB wifi+3G
What is the Matrix?
WonderboyWonderboySkrevet 01/04-12 17:06 
Hvis jeg skal købe en ipad 2 skal det så være en 16gb eller en 32gb og hvis jeg skal bruge den sammen med min trådløse router skal det så ikke være den med Wi-Fi jeg skal have?.
nogle der ved om der er nogle der har Ipad 2 312gb Wi-Fi på tilbud eller hvor man kan købe den billigst henne?.
I love monster land
WehnerWehnerSkrevet 01/04-12 17:36 
De har alle Wi-Fi. I tillæg har nogle 3G.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WonderboyWonderboySkrevet 01/04-12 17:40 
Okay, men den med Wi-Fi er fin nok hvis jeg skal bruge den sammen med min trådløse router ikke?, og skal det være en 16gb eller en 32gb?.
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 01/04-12 18:12 
Kommer naturligvis an på hvad du har tænkt dig at putte på den. Jeg anbefaler dog 32GB.
WonderboyWonderboySkrevet 01/04-12 18:51 
Skal mest bare bruge den til at være på nettet og tjekke mails og andre ting, men kan da godt være der skal lægge en film på også og nogle børne spil.
Og den uden 3G er da finde nok til at bruge sammen med min trådløse router ikke?.
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 01/04-12 18:53 
Nogle der ved hvor man kan finde sådan en Ipad 2 Wi-Fi 32GB til fornuftige penge?.
I love monster land
PlaykidPlaykidSkrevet 02/04-12 06:15 
Som wehner skrev længere oppe, så har alle modeller Wifi, så det virker naturligvis alle sammen med din trådløse router. 3g er f.eks. til hvis du skal side ude i skoven og tjekke mails, men det kræver et simkort med noget data-abbonement. Imo lyder det som om at 16 gb er rigeligt, og priserne er faldet til et fornuftigt prisleje efter Ipad 3 release.

Kig evt. her.
Spiller nu: Halo 3
enfenenfenSkrevet 02/04-12 08:12 
Og har du eks. en iPhone, kan du benytte den som hotspot, når du står ude et sted, hvor der ikke er wifi. På den måde behøver du ikke gå efter 3G udgaven. Ulempen er så måske, at du også skal have telefonen på dig.
What is the Matrix?
happyEDhappyEDSkrevet 02/04-12 10:28 
enfen>
Og har du eks. en iPhone, kan du benytte den som hotspot, når du står ude et sted, hvor der ikke er wifi. På den måde behøver du ikke gå efter 3G udgaven. Ulempen er så måske, at du også skal have telefonen på dig.

man har vel altid sin telefon :)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
WonderboyWonderboySkrevet 02/04-12 12:39, rettet 02/04-12 12:40 
Okay, så ved jeg lidt hvad jeg skal gå efter, kan se de også er rimlig med priser på ipad 2 hos cdon, både 16gb og 32gb, og da jeg kigget der fald jeg lige over denne også som var lidt sjov.

Link...
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 02/04-12 12:46 
Du sparer kun kr 100,- hos CDON. Så vil jeg hellere købe direkte hos Apple da deres service er i top.
WonderboyWonderboySkrevet 02/04-12 16:25 
Okay, er det hos Humac du tænker på?.
I love monster land
enfenenfenSkrevet 02/04-12 16:28 
happyED>
man har vel altid sin telefon :)

Det er jo ikke sikkert, man altid gider gå rundt med telefonen (og så med internetdeling slået til). Men under alle omstændigheder er det en billigere løsning, end at have to abonnementer.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 02/04-12 16:30 
Wonderboy>
Okay, er det hos Humac du tænker på?.

Du kan købe direkte fra Apple.

Hold dig fra Humac. Så vælg hellere Eplehuset. Alternativt (hvis du har Forbrugsforeningen kort) kan du købe hos Fona, så får du yderligere lidt rabat.

Apple store
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 02/04-12 16:51 
Wonderboy>
Okay, er det hos Humac du tænker på?.

Nej, apple.dk
WonderboyWonderboySkrevet 02/04-12 17:01, rettet 02/04-12 17:03 
Okay, men de har den kun i 16 gb, men det er måske også godt nok?, der er ikke mange der har 32gb til salg mere synes jeg.
I love monster land
enfenenfenSkrevet 02/04-12 17:13 
Det kommer jo an på, hvad du skal have på den. Hvis du har meget musik, og også gerne vil have lidt film på, så bliver 16 GB hurtigt for lidt.
What is the Matrix?
PlaykidPlaykidSkrevet 02/04-12 22:32 
Jeg tror 16gb er fint, men det kommer selvfølgelig an på hvor mange film du har tænkt dig at lægge på den, hvor store de er osv.
32gb er da rart og giver lidt pusterum, men hvis det hovedsagligt er til mails og et par spil så er det syndt at smide 700 kr. ekstra efter ligegyldig plads.
Spiller nu: Halo 3
WonderboyWonderboySkrevet 02/04-12 22:45, rettet 02/04-12 22:45 
Er mest til at tjekke mail og facebook og surfe på nettet og selvfølig tjekke Playright med, og så 1 eller 2 film og lidt børne spil, måske lidt musik.
I love monster land
enfenenfenSkrevet 02/04-12 22:52 
så burde 16 GB være rigeligt.
What is the Matrix?
WonderboyWonderboySkrevet 02/04-12 22:53, rettet 02/04-12 22:53 
Okay takker for hjælpen :-)
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 07/11-12 21:13, rettet 07/11-12 21:17 
Hvis jeg skal købe en ipad mere skal det så være en ipad 2 eller den nye ipad 3, og hvor stor skal den være i gb, og kan det passe at den kommer med forskellige skærme?, synes nemlig på elgiganten at nogle er med Retina Display og andre ikke, hvad er forskellen?.
Og hvor køber man sådan en billigst henne?
I love monster land
JmogJmogSkrevet 07/11-12 22:08, rettet 07/11-12 22:11 
iPad 2 og New iPad er performancemæssigt ens, men New iPad har retina skærm, hvilket gør en massiv forskel i hvor lækker billedkvaliteten er. 1024x768 versus 2048x1536.

Den nye iPad, som de meget forvirrende kalder "iPad with retina display", hvilket New iPad rent faktisk HAR, er reelt iPad 4 og er en hel del hurtigere udgave end New iPad. Den erstatter New iPad.

Køb helt klart en med retina skærm. Det gør en kæmpe forskel.

Der findes ingen iPad 3 eller New iPad uden retina skærm. Det er kun iPad 1, 2 og Mini som er uden retina skærm. Mht størrelse på storage, det kommer jo an på hvad dit behov er. Skal hele musiksamlingen på den? Og hvor stor er din musiksamling i så fald? Kommer du til at hente en masse spil til den, eller bliver det primært en mail og surfmaskine (=helt klart 16GB udgaven).
JmogJmogSkrevet 07/11-12 22:13 
Wonderboy>
Og hvor køber man sådan en billigst henne?

Fra ny? Der er ingen priskonkurrence på det område, så bare vælg din yndlingsforretning.
la0sla0sSkrevet 07/11-12 23:40 
Hvis du ikke vil have en Retina iPad, så køb en Mini. Den har samme opløsning som 2eren (på mindre areal), og samme hardware som 2eren. Den er megalækker, og den billigste.

Hvis man kan undvære Retinadisplayet, er der efter min mening kun at vælge minien, og den er i flere tilfælde nok et bedre køb end en Retina iPad (3-4gen).
Hvad sker der?
AzzkikrAzzkikrSkrevet 07/11-12 23:50 
Ja Ipad4 er hvad Ipad3 burde have været.

Hvis jeg rent faktisk havde betalt for min 3'er ville jeg føle mig godt og grundigt røvrendt over at de udgiver en ny Ipad med lang overlegent hardware blot et halvt år efter 3'eren udkom.

Dybt kritisabelt.
NaieraNaieraSkrevet 08/11-12 00:20 
Sådan gør diverse Android smartphone-producenter ellers hele tiden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 08/11-12 00:27 
Gør de fleste ikke sådan?
Engang kunne man knap træde over dørtærsklen før alt computer hardware man lige havde købt, allerede var forældet.
Jeg er næsten overbevist om, at producenterne kunne spytte et let opdateret produkt ud hver måned, og de 'religiøse' købere ville punge ud måned efter måned - uanset om vi snakker Android eller iOS produkter. :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
3of193of19Skrevet 08/11-12 01:07 
Jmog>
iPad 2 og New iPad er performancemæssigt ens, men New iPad har retina skærm, hvilket gør en massiv forskel i hvor lækker billedkvaliteten er. 1024x768 versus 2048x1536.

Den nye iPad, som de meget forvirrende kalder "iPad with retina display", hvilket New iPad rent faktisk HAR, er reelt iPad 4 og er en hel del hurtigere udgave end New iPad. Den erstatter New iPad.

Køb helt klart en med retina skærm. Det gør en kæmpe forskel.

Der findes ingen iPad 3 eller New iPad uden retina skærm. Det er kun iPad 1, 2 og Mini som er uden retina skærm. Mht størrelse på storage, det kommer jo an på hvad dit behov er. Skal hele musiksamlingen på den? Og hvor stor er din musiksamling i så fald? Kommer du til at hente en masse spil til den, eller bliver det primært en mail og surfmaskine (=helt klart 16GB udgaven).

Tænk også på at film på Ipad kan fylde en del hvis du vil have dem i kvailitet der matcher Retina skærmen.
dRxLdRxLSkrevet 08/11-12 07:00 
Azzkikr>
Ja Ipad4 er hvad Ipad3 burde have været.
<snip>
Dybt kritisabelt.

Klap hesten. Jeg har en retina ipad med A5X, og skærmen er stadig den samme som den da jeg købte den og den kan stadig det samme.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HankyHankySkrevet 08/11-12 07:18 
Jeg har det på samme måde :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 08/11-12 07:25 
Samme her. Super glad for min 3. gen iPad og ser ikke den nye som andet en mindre revidering. Skal ikke have en ny før næste års model hvis den er tyndere og lettere.
la0sla0sSkrevet 08/11-12 08:00, rettet 08/11-12 08:01 
Jeg er helt med på de er aggressive og smider de hurtigste komponenter i den, hvis det kan lade sig gøre. Min iPad3 virker fint, jeg har det stadig vildt med min skærm, og glæder mig over at bruge den.

At det er dybt kritisabelt, er ret børnehave-bilkortsagtigt.

edit: om ikke andet, ville jeg ønske Apple var mere aggressive på computerfronten med opdateringer.
Hvad sker der?
SonicSonicSkrevet 08/11-12 08:55 
Er også glad for min iPad 3. Ser ingen grund til at opdatere til årets model. For mig at se er der kun tale om et minimalt bump på CPU delen, og så har den fået det der nye lightening stik. Ikke noget der kan ophidse mig. Som sagt, min 3'er kører som en drøm :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoChronoSkrevet 08/11-12 09:05 
Når det kommer til performance i Safari, så er iPad 3 for langsom. Jeg tror det er derfor de har opgraderet så hurtigt. De spil vi laver på arbejder - HTML5/JavaScript som afvikles i f.eks. Safari - performer mærkbart dårligere på iPad 3 end på iPad 2. Fordi der er så mange flere pixels at tegne. Det problem er løst på iPad 4.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 08/11-12 09:14, rettet 08/11-12 09:16 
Sikker på de ikke er jeres løsning som har problemer?

Det eneste site jeg har haft problemer med er PR og kun hvis jeg bruger det nederste login panel - så går Safari til gengæld ofte helt død.
ChronoChronoSkrevet 08/11-12 09:21 
Performance i spil er lidt noget andet end et almindeligt web-site. Og nej, det er ikke vores løsninger :-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 08/11-12 09:35 
Åh ja...browserbaseret spil, så giver det mening :)
Stadig skod hvis man spiller den slags.
SonicSonicSkrevet 08/11-12 09:48 
Hm, jeg spiller nu aldrig spil i Safari på den, det er jo det man har apps til :P Men mon ikke de kan fikse det? Well, jeg har ihvertfald aldrig oplevet Safari som sløvt på min iPad, men jeg spiller så heller ikke webbaseret spil på den :/
Parental Advisory: Explicit Lyrics
la0sla0sSkrevet 08/11-12 10:13 
iPad3 er en underlig performer. Det har Chrono ret i, og det tekniske design er uelegant og underligt. Til mange typer af opgaver er den hurtig nok, men CPUen kan have problemer med følge med. Jeg ved at nogle udvikler lader spillene (ligesom på X360) køre i lavere opløsning for at køre ordentligt. Den nye CPU A6/Swift, er en markant opdatering i sig selv og skulle løfte de problemer man måtte have. iOS-udvikler Marco Arment, har også talt om dette flere gange på sit podcast Build & Analyze.

Noget helt andet, er det ikke befriende og bemærkelsesværdigt, at vi ikke længere ser 2x hastighedsopdateringer som noget stort? Back in the day var det jo crazy. Nu skal genstandene så bare helst se anderledes ud, mens det interne er ligegyldigt.

Anyway, jeg beholder skam min 3er, den er fin og yder ok, men jeg synes godt man kan mærke at den lider under visse tasks.
Hvad sker der?
ChronoChronoSkrevet 08/11-12 10:18 
Man må jo også bare optimere sig ud af det / undvære visse ting på iPad 3. Det er jo ikke fordi spillene nødvendigvis bliver uspillelige - så er det udvikleren der ikke har testet ordentligt. Og ved browsing på almindelige web-sites mærkes det ikke rigtigt.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
67 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig