X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gensyn med COD2


Svar
Danny SallingDanny SallingSkrevet 21/04-11 12:07 
Er der andre end mig der for nyligt har spillet COD2 igen? Jeg huskede det som et kanon spil med super grafik, men da jeg gav det et spin i går blev jeg godt nok skuffet. Grafikken er total kedelig og fjenderne er dumme som snot, utroligt at man har kunne finde dette spil som blandt de bedste engang. Gudskelov er COD serien blevet bedre, forestil jer at skulle spille Black Ops med COD engine :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
HeroldHeroldSkrevet 21/04-11 12:16 
Jeg husker det også som et ret flot spil, men det var efter tidens standard (og på pc).
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/04-11 12:19 
Danny Salling>
utroligt at man har kunne finde dette spil som blandt de bedste engang.

Har det så nogensinde været et godt spil? Jeg spø'r bare..
Hvis der ikke skal mere end "tidens tand" til at gøre et spil kedeligt, har det IMO hele tiden været lort.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/04-11 12:27 
Jeg kunne rigtig godt lide det da det udkom, men har ikke spillet det siden. Jeg husker online multiplayer som noget af det bedste jeg nogensinde har spillet. Kristensen, Core og jeg har faktisk flere gange snakket om at vi skulle prøve at spille det igen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 21/04-11 12:29, rettet 21/04-11 12:37 
Singleplayer var en dårlig joke allerede dengang det kom, hvilket vi også var flere der skrev herinde. Desværre er alle CoD spillene lavet efter samme opskrift :(

Forhåbentlig kommer industrien sig snart over den massive scripting besættelse der har ødelagt FPS genren i denne generation, men et kig på salgstallene siger, at man nok ikke skal holde vejret.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
CoreCoreSkrevet 21/04-11 12:43 
Det ER stadig et godt spil, men det var nok højere vurderet dengang, da det jo var noget nær det bedste blandt 360'erens launchtitler.

Jeg havde det selv i for nylig, efter at have genset Band Of Brothers, og selvfølgelig er det grafisk forældet, og genren har også bragt nye og gode elementer til siden da, som man måske vil mangle i COD2 idag. Men spillets onlinedel og dennes banedesign er stadig fedt, og jeg har flere gange taget mig selv i at savne baner/onlineoplevelser på min vej igennem seriens andre udspil.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/04-11 20:15 
Sådan er det bare med 3D. Det ældes ikke super godt desværre...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/04-11 20:43, rettet 21/04-11 20:45 
Jeg vil nu heller ikke mene at 2D ældes særlig godt. Atari 2600 spil kan feks. sjældent fortrylle mig.

Jeg vil hellere sige at realisme, eller jagten på realisme, ikke ældes særligt godt.

Grunden til at mange gamle 2D-spil stadig holder 100% er fordi, de på ingen måde forsøger på at være realistiske. FMV-spil og "alm." 2D baseret på indscannede fotos eller prærenderet 3D er jo som regel også noget uspilleligt bras, men fik alligevel tit gode anmeldelser alene pga. den såkaldte "realisme". Jeg kan også sagtens nyde 32-bit 3D, så længe dets univers er fuldstændig f##ked up og på syre.

3D kan også godt være tidløst. Den slags har bare ikke været moderne de sidste 15 års tid.
AV Intelligent Terminal
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/04-11 01:23 
Godt at høre at jeg ikke er den eneste med total foragt over for prærenderet 3D modeller i 2D spil. Det ser altid helt forkert ud og spil fra den gang er som regel også plaget af stive animationer og dårlig hitdetection.

Det eneste spil der ligner at det nogenlunde fungere i er Donkey Kong Country (eller hvad det nu hedder dem til SNES), men det er stadig ikke helt ok.

2D grafik fra 8 bit konsollerne og frem er som regel rigtig fint.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/04-11 12:36 
Jeg spillede COD2 igennem igen for en måneds tid siden, fordi jeg ville prøve kræfter med den sværeste sværhedsgrad og se hvordan den holdt op mod nutiden.

OMG, hvor er det dog et ringe spil! Fjendernes "AI" er helt og aldeles skrækkelig, og til tider får man checkpoints midt i en kamp, som (kan) gør(e) det umuligt at fortsætte, ergo må man starte missionen HELT forfra eller som minimum bruge 50+ liv på at afprøve forskellige ét-sekunds taktikker, så man narrer AI'en til ikke at pløkke en så snart man starter checkpointet.

Cases in point: man skal bombe en kampvogns larvefødder, og jeg får sneget mig ind på den og smider TNT på den. Den sprænges, men jeg er kommet lige lovligt langt ind på fjendens område, og da kampvognens død er et auto-checkpoint står jeg pludselig over for 10+ tyskere ca. 5 meter foran mig, som alle løber direkte mod mig! På "Veteran" dør man som regel af et eller to skud, så det tog mig mindst 50 liv at kæmpe mig ud af den situation.

Som det allersidste objective på en mission skal man op i et vandtårn og snipe morter-crew. Problemet er bare, at jeg satte mig derop med alt for lidt sniper-ammunition. Checkpoint, når man kravler op i tårn = umuligt at gennemføre = restart mission HELT forfra.

Og ja, grafikken er godt nok heller ikke for pæn mere, men det er dog ikke værre end FEAR 1+2, som jeg også lige har spillet. Om få dage får jeg Crysis 2, så det bliver noget af en omvæltning (omend jeg stadig må trækkes med en under-middel AI) :-D
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/04-11 14:00 
Er det i øvrigt ikke samme ogginokker, der har lavet COD World at War? Jeg gav det lige et gensyn også, og det er same deal, med håbløst idiotisk AI og respawnende fjender, som kommer i samme mønstre. Føj for en stinker!
CoreCoreSkrevet 24/04-11 14:11 
Nej
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Danny SallingDanny SallingSkrevet 24/04-11 15:22 
Må indrømme at jeg godt kan lide world at war, specielt online, der holder det ret godt synes jeg :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/04-11 21:05 
@Hyakotake
Man behøver ikke engang at spille et gammelt spil for at opleve den slags med checkpoints. Jeg spiller SOCOM Special Forces for tiden og på en stealth mission blev jeg dræbt og respawnede lige ved siden af en fjende der dræber mig på et sekund og spillet blev ved med at spawne mig det samme sted igen og igen. Lidt en design brøler, men ellers et fedt spil.
KalicolaKalicolaSkrevet 24/04-11 22:43 
Jeg kan ikke se hvordan AI'en er bedre er bedre i modern warfare 2. Cod spillene har altid haft elendig AI. Og tvivler faktisk på om der har været nogen udvikling på den front siden cod2.
For The Love Of The Game
enfenenfenSkrevet 25/04-11 08:35 
Jeg synes generelt AI'en halter i mange spil i dag. Lige for tiden er jeg igang med Crysis 2, og her ser det ikke meget bedre ud. Nogle gange begynder AI'en at gå i ring om sig selv. Og jeg kunne liste en del flere nyere spil, hvor tilfældet med en haltende AI er det samme. Omvendt har GOW og Bioshock spillene fungeret med en god AI.

Nu har jeg ikke prøvet COD2, siden jeg gennemførte det i sin tid - tilbage i 2006. Men generelt er jeg glad for MW spillene, selvom AI'en ikke disker op med det store.
What is the Matrix?
PlaykidPlaykidSkrevet 25/04-11 09:59 
Men der er vel stortset ikke nogen AI i COD spillene? :)
Blops var stortset uspilleligt på veteran, nok den værste campaign jeg er stødt på i et FPS spil, og jeg husker det faktisk ikke som de de andre spil var anderledes.

Det er nemlig lidt synd at AI'en ikke er bedre end den er i Crysis, det kunne have gjort spillet en god del bedre, campaignen var nu alligevel ret kompetent.
Udover at de aliens kunne finde på at løbe i ring, så sker de også at de løbe ind i vægge og dør af uforklarlige årsager.

Jeg havde faktisk overraskende mere sjov med Crysis campaignen, end Halo:Reach's. Jeg er ikke sikker på jeg vil sige den er bedre, men Bungie lavde desværre en ret stor bøffer med Reach.
Spiller nu: Halo 3
KalicolaKalicolaSkrevet 25/04-11 10:58 
Hvordan bøffer? Reach er da det bedste halo spil til dato, er det ikke?
For The Love Of The Game
enfenenfenSkrevet 25/04-11 12:31, rettet 25/04-11 12:34 
Reach bedste? nej. Jeg var ikke så underholdt, men dog stadig mere underholdt end ODST. 1'eren må for mig være den bedste Halo singleplayer oplevelse på trods af mange gentagende elementer indendørs.

Edit: og jeg synes på ingen måde at AI'en længere er banebrydende i de sidste Halo spil, som den var i det første, da det udkom i sin tid.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 25/04-11 13:23 
Hyakotake>
respawnende fjender, som kommer i samme mønstre.

Gør de ikke stadig det i COD4? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/04-11 14:12 
Joda... har jeg givet indtryk af, at COD4 er en forbedring af de foregående? :-)

Mht Reach forstår jeg slet ikke Playkids skuffelse. Jeg var vild med AI'en, som virkelig gav følelsen af fjender, der opførte sig forskelligt. Brutes, der charger, men alligevel trækker sig tilbage, hvis de føler sig skadede; elites, der danser rundt for at undgå skud og stiller sig på lur for at springe frem og blaste, når spilleren tror alt er fredeligt igen; grunts, der løber skrækslagne og forvirrede rundt fordi deres barndomsvenner er blevet pløkket til ukendelighed 4 sekunder forinden.

Når vi nu alligevel er på vej over i en AI-snak må jeg også nævne Gears of War 2 (kan ikke huske hvor god etteren er), både kampagne og Horde Mode, og FEAR 1+2. Alle titler, hvor AI'en er dygtig nok til at forstå flankerings-manøvrer, brug af dækning og stillingsskifte samt overlevelse (kontra: løb-frem-uden-hensyn-til-eget-liv).
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig