X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Små, pæne stereohøjttalere - hvilke?


Svar
CronossCronossSkrevet 20/04-11 16:34 
Så er mine herlige - omend høbløst grimme - gulvhøjtalere vist ved at dø, så jeg er på jagt efter et nyt sæt stereo-højtalere. Jeg har en fancy Sony-forstærker, som kan det hele, men jeg gider ikke surround.
Spørgsmålet er derfor hvad man skal vælge - jeg er lidt out of the loop, da jeg har haft mine nuværende højtalere i 12 år :-)

Design og plads er de væsentligste egenskaber og højtalerne skal bruges til film, spil og musik. Jeg bor i lejlighed og gider ikke irritere naboer og underboer, så derfor gider jeg heller ikke subwoofer og alt det gøgl. Hvis jeg vil have det højt, sætter jeg mine gode høretelefoner til, så det skal være til normalt brug.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/04-11 18:01, rettet 20/04-11 18:13 
Skal det også være gulvhøjttalere, eller skal det være mindre endnu? Hvilket prisleje snakker vi om?

Måske skulle jeg bare holde mig udenfor. Jeg har aldrig prøvet at købe en færdigbygget højttaler. Når man bygger dem selv, er man jo fuldstændig herre over designet ;)
AV Intelligent Terminal
CronossCronossSkrevet 20/04-11 22:12 
Helst ikke gulvhøjtalere, men hvis det er den bedste løsning, er det også fint nok.

Jeg gider ikke give vanvittige summer for højtalerne - jeg er ikke typen, som går op i min hjemmebio med hud og hår, men det skal selvfølgelig være ordentlig lyd.

Bygge selv kan jeg på ingen måde :D
HankyHankySkrevet 20/04-11 23:04 
Et sæt Dali Concept 2, tager man ikke fejl af (til prisen vel og mærket) :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
CoreCoreSkrevet 20/04-11 23:05 
Cronoss>
Jeg gider ikke give vanvittige summer for højtalerne - jeg er ikke typen, som går op i min hjemmebio med hud og hår

Aaarj, men METAL kræver også ordentlige højtalere ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CronossCronossSkrevet 21/04-11 01:17 
Jeg går langt mere op i portabel lyd - min musik høres primært i bevægelse :)
CoreCoreSkrevet 21/04-11 01:22 
COUCHDIVE!
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/04-11 10:29 
Hanky>
Et sæt Dali Concept 2, tager man ikke fejl af (til prisen vel og mærket) :)

+1

Jeg tror heller ikke, du går helt galt i byen med dem :)
AV Intelligent Terminal
CronossCronossSkrevet 22/04-11 18:51 
Og hvad ville i anbefale, hvis de ikke skulle være så... grimme :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/04-11 19:37 
Ja, jeg synes heller ikke, de er for kønne. Men det er jo noget, man må finde sig i, når man vil have ordentlige højttalere til så beskedne mængder penge.

Måske er et sæt Scandyna Minipod noget for dig i stedet?
De koster dobbelt så meget, men forsøger i det mindste at se lidt anderledes ud :)
AV Intelligent Terminal
HankyHankySkrevet 22/04-11 20:33 
Men er stadig bankende grim IMO, og så er Minipod'en for lille til at spille ordentligt, uden hjælp af en subwoofer.

;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
jaesjaesSkrevet 22/04-11 20:35, rettet 22/04-11 20:36 
Tvivler på, at Minipods er gode uden subwoofer, eller i det hele taget særligt gode ;) Design over kvalitet og alt det der...

De fik mig i hvert fald ikke til at danse rundt, da jeg hørte dem. Diskanten forvrængede lidt og samtidig manglede de efter min mening bas. Det skal dog lige tilføjes, at setuppet kan have været dårligt, og måske er der kommet en ny model siden.

EDIT: Hanky stealthede mig :(
tastasSkrevet 22/04-11 20:39 
I laver bare Minipod højtalerne om til ...

WELCOME TO MEGAPOD
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
HankyHankySkrevet 22/04-11 20:48 
Jeg kommer ufrivilligt til at tænke på pig-riding i Minecraft, når jeg ser den der :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/04-11 20:50, rettet 22/04-11 20:53 
Hanky>
Men er stadig bankende grim IMO

Jeg synes også de er tudegrimme, men det var de eneste præfabrikerede højttalere, jeg kunne komme i tanke om, som ikke ligner Concept 2'eren. Højttalere og PC-kabinetter designes tilsyneladende alle af den samme blinde dybhavsfisk. Man går som regel bare efter at gøre det så kedeligt som muligt, og når man så endelig vil være lidt "vild", søger man inspiration i Toys'r'us :(
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/04-11 21:04 
Er jeg virkelig den eneste der synes at sådan en meterhøj firkantet højtaler-satan kan være ganske pæn? :)
Jeg vil helst ha' den slags så simpelt som muligt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 22/04-11 21:10, rettet 22/04-11 21:10 
Jeg synes nu en almindelig højtaler, kompakt såvel som gulv, er meget pæn som den er ;P

EDIT: Kongen kom først.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
NaieraNaieraSkrevet 22/04-11 21:26 
Jeg synes, at flere af dem Tape Connection har ligger i den pænere ende. Ihvertfald pænere, og bedre, end Dali Concept 2.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 22/04-11 21:30, rettet 22/04-11 23:11 
Synes også et par alm. højttalere er en del pænere end de der bamser. Enten sorte med sort front-dims, eller evt. uden front-dims hvis enhederne er pæne. Men ved faktisk ikke om støv så kan give problemer.

Men der findes jo flottere Dali end Concept. Og B & W er IMO endnu pænere. Kan dog ikke sige noget om kvaliteten af de nuværende modeller, men begge mærker har jo generelt et godt ry.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/04-11 21:44 
Konsolkongen>
Er jeg virkelig den eneste der synes at sådan en meterhøj firkantet højtaler-satan kan være ganske pæn? :)

Absolut ikke, jeg har selv et par kæmpestore citrongule klodser stående, og jeg er virkelig glad for dem :)

Måske skulle Cronoss specificere lidt nærmere, hvad han synes, der gør et sæt Concept 2 "grimme"?
Jeg synes også, de er grimme, men det er sikkert ikke på baggrund af de samme faktorer.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/04-11 21:50, rettet 22/04-11 21:51 
Bortset fra de kanter der buer lidt indad synes jeg de er meget pæne. Men er det enhederne i snakker om? Jeg synes de fleste højtalere er røvgrimme hvis man fjerner højtalerstoffet :)

EDIT: KB2 jeg kunne også meget godt lide dine da vi var hjemme hos dig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/04-11 23:03 
Jeg synes bare stilmæssigt, at de ligner noget, som sagtens ville kunne passe ind i TV-serien Dallas. Det er ikke lige min smag. 70'er på den ufede måde. Men sådan har jeg det med næsten alle de højttalere, man kan købe.
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 23/04-11 00:34, rettet 23/04-11 00:35 
Den her er pænere uden stoftingesten på:

Små, pæne stereohøjttalere - hvilke?

Og så er det også en temmelig god højttaler, som kan høres i Skødstrup, hvis man tror at de bider, nede i Tape Connection ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HankyHankySkrevet 23/04-11 07:25 
Ja, den er fandme flot, og ligner slet ikke andre kompakt højtalere.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig