X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Arcade Rep Logs


Svar
ElgenElgenSkrevet 20/04-11 09:00, rettet 20/04-11 12:56 
Efter at jeg fik færdiggjort min SuperGun, er jeg så småt begyndt at lege arcade-repper.

Jeg tænkte det kunne være fint med lidt erfaringsdeling (som er mere specifik rettet mod arcade end 'Vis mig dit mod'-tråden, som jo også er fantastisk };-D).

Jeg kan sige at jeg har fundet utrolig meget hjælp i at læse andres rep logs, og her kan jeg varmt anbefale:

Se hele indlægget


ElgensRepairs
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
126 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
la0sla0sSkrevet 31/01-13 23:36, rettet 31/01-13 23:36 
Elgen>

Jeg sidder og nikker hele vejen igennem, fatter ingenting og nyder læsningen. Keep it up.
Hvad sker der?
ElgenElgenSkrevet 31/01-13 23:53 
Takker };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 02/02-13 13:10 
Ok, problemet er som følger: Jeg prøvede at reppe et bootleg SuperQIX med spritefejl. Her havde jeg bl.a. een af ROMerne ude af sin sokkel (og glemte at dumpe den). Men den klovn der havde loddet soklen i, havde vendt den forkert. Dette resulterede i at jeg satte den I forkert og det brændte den af. Da jeg ikke havde et dump af ROMen var jeg på skideren. Jeg har prøvet alle de forskellige ROM-sæt i MAME, men ingen af den virker på mit board.

Sådan ser boardet ud
Arcade Rep Logs

og ROMen er den i øverste højre hjørne; her er et close-up
Arcade Rep Logs

ROMen er en 2732. Så hvis har dette board, eller eet der ligner, ville jeg blive meget glad for et dump af denne ROM. Ellers er boardet bare lige til skraldebunken.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 02/02-13 14:12 
Rune har i hvert fald et par Super QIX boards ifølge Samler. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 13/02-13 13:10 
Taito Super QIX Bootleg Repair Log
http://elgensrepairs.blogspot.dk/2013/02/taito-super-qix-bootleg-repair-log.html
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 14/02-13 21:10 
Capcom Gun Smoke Bootleg Repair Log
http://elgensrepairs.blogspot.dk/2013/02/capcom-gun-smoke-bootleg-repair-log.html
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
--Skrevet 14/02-13 22:28 
Selvom jeg ikke har den store interesse i arcade pcb´er, nyder jeg altid at læse dine rep logs :D Mega hygge!
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/02-13 22:44 
Man lærer en masse samtidig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 15/02-13 00:40 
Hehe takker *blush*
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 15/02-13 11:45 
m1chelsen>
Selvom jeg ikke har den store interesse i arcade pcb´er

Det skal nok komme
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 03/03-13 16:26 
Har haft Charters originale Three Wonders på arbejdsbordet...

Capcom Three Wonders Repair Log
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
FancyPantsFancyPantsSkrevet 03/03-13 17:08 
Heh, 3th.
Undskyld, jeg kunne ikke lade være med at nævne det :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
ElgenElgenSkrevet 03/03-13 17:45, rettet 03/03-13 17:51 
@FancyPants: argh, fordømt! Godt spottet, får det rettet asap };-P

EDIT: Done! Tak for heads-up };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
FancyPantsFancyPantsSkrevet 03/03-13 19:54 
Det var så lidt. Selv når jeg kun fatter halvdelen, synes jeg stadig det er fedt at følge med i de logs :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Alf81Alf81Skrevet 03/03-13 20:38 
Hvor fedt er det ikke lige! Tusinde tak, Elgenmor!
Ting om dét og pis.
ElgenElgenSkrevet 11/03-13 09:20 
Har skrevet en post om at identificere og verificere ROMer på arcade boards; tænkte at folk her måske også synes det kunne være spændende at læse

http://www.spille-maskiner.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=13036
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 27/03-13 12:51 
};-P

Capcom 1942 Repair Log
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Per SPer SSkrevet 27/03-13 18:09 
Som altid er din blog ret underholdende læsning, selvom jeg fatter hat af noget som helst. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
ElgenElgenSkrevet 28/03-13 16:10 
...og lidt mere i anledning af påsken };-P

Bubble Bobble Bootleg (Bobble Bobble) Repair Log & REDUX
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 08/04-13 15:56 
Egentlig mere et mod...men alligevel...

TAD Cabal Trackball To Joystick Conversion
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 26/04-13 21:31 
Så fik jeg også et virkende originalt NMK Thunder Dragon i samlingen };-P

NMK Thunder Dragon Repair Log
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
slk486slk486Skrevet 26/04-13 22:21 
Min helt! :)
j/k
ElgenElgenSkrevet 27/04-13 10:38 
*blush* };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/04-13 13:25 
Så de RAM chips du udskiftede virker fint, men er bare hurtigere. Eller hvordan? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 27/04-13 15:20, rettet 27/04-13 18:50 
De 2 chips der sad på boardet var døde...men jeg kunne ikke finde nogen andre med 120ns access time, men til gengæld nogen der var hurtigere...man kan generelt altid udskifte til nogle hurtigere...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 04/05-13 15:47, rettet 04/05-13 15:47 
SMD-helvede };-D

Technos The Combatribes Repair Log
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 04/05-13 16:35 
@Sumez: Er der iøvrigt noget fremdrift mht flipperen? };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
slk486slk486Skrevet 06/05-13 10:12 
Godt tip til reflowing i den sidste :)
j/k
SumezSumezSkrevet 06/05-13 12:25, rettet 06/05-13 12:26 
Elgen>
@Sumez: Er der iøvrigt noget fremdrift mht flipperen? };-P

Nårh, har glemt at poste updates :P

Det eneste jeg mangler er at få udskifte de dele der er svitset (de styrer det ene slingshot), og løse et problem med tilfældige genstart, som kun opstår en gang imellem, og normalt ikke hvis den har været i stand til at køre et stykke tid.

Alle de problemer jeg havde med switches var temmelig ikke-eksisterende efter jeg fik renset et par optos, og udskiftet den chip der kører den ene dimension på matricen. :) Har også fået erstattet alle de vigtige lamper (der mangler højst en GI pære et sted eller to)


Projektet har desværre ligget stille i lang tid, hvilket er helt min egen skyld. Jeg er for doven. :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 10/05-13 18:39 
There's something rotten....

V-System Aero Fighters Repair Log
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 12/07-13 09:52, rettet 12/07-13 09:52 
Jeg er ved at give helt op på de øverste møtrikker i mine leg levelers, det virker som om de ikke bare er rustet fast, men nærmest smeltet? De normale møtrikker kan jeg løsne med noget WD40 og knofedt, men disse kommer bare ikke af: (og de burde faktisk være dem der altid sidde løst)

Så jeg har besluttet mig for at se om jeg kan smadre dem. Er der nogen der tilfældigvis ligger inde med en nut splitter (møtriksknuser) jeg kan låne? Ellers nogen der har erfaring med at bore den slags ud?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 12/07-13 11:37 
Kan du poste billede af hvad der er galt? Noget en dremel ville kunne klare?
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 12/07-13 11:44, rettet 12/07-13 11:44 
Er ikke hjemme lige nu, men det ligner meget det der sker på det her billede, bortset fra at på billedet er foden og den nederste del af skruen savet af(!) :)

Arcade Rep Logs
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/07-13 12:07, rettet 12/07-13 12:08 
Jeg er ikke helt med på, hvad det er, du snakker om. Den "møtrik", man ser på billedet, er ikke en møtrik (medmindre, jeg tager helt fejl). Det er bare en forlængelse af gevindet i metalpladen. Det er ikke meningen, at man skal kunne fjerne den, og jeg kan heller ikke se, hvorfor man skulle gøre det?
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 12/07-13 12:17, rettet 12/07-13 12:18 
Hmm måske har du ret, den ser nemlig næsten ud som den er svejset fast, jeg har bare set en demonstration hvor folk skruer på en møtrik i toppen og bunden af pladen for at indstille (og ham der har uploadet ovenstående billede beskriver også problemet som at den sidder fast), men jeg håber du har ret i at det blot er et gevind. I så fald kan jeg nok godt få den løs.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 12/07-13 15:04 
Som KB skriver, så ser det ud til at den er monteret der permanent, for enten at forlængere et gevind i delen under "møtrikken", eller for at agere gevind, hvis der blot er boret et hul i selve delen derunder. Hvis den skal fjernes, så vil en dremel nok kunne klare opgaven! Skulle dette blive relevant, må du gerne låne min Dremel, så sender jeg den + nogle skæreskiver. skriv PM hvis dette bliver aktuelt ;)
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 12/07-13 15:06 
Jeg prøver om jeg kan løsne skruen indeni, hvis jeg kan det bør det ikke være nødvendigt at fjerne den :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 12/07-13 16:37 
Nå, jeg tog udgangspunkt i at den måske var svejset fast og udgør gevind, som I foreslår, men det var tydeligvis ikke tilfældet, for da jeg fandt et greb i foden nedenunder skruen, der kunne bruges til at dreje skruen, lykkedes det mig faktisk at få den fri.
Den ærgerlige del af historien er så at den stadig sidder fast på selve skruen. :)
Hvis jeg havde en svensknøgle til, ville det måske kunne lade sig gøre, men lige nu mangler jeg noget at gribe fat med...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 12/07-13 16:43 
Vil det være muligt at save hovedet af skruen med en nedstryger, og så blot fiske den ud oppefra?
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 12/07-13 16:53 
Hvis alt andet fejler er det nok ikke en dårlig idé. Sådan nogle levelers er billige nok, det er benene der koster knaster, dem løber jeg ikke direkte ud og erstatter. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 15/07-13 17:33, rettet 15/07-13 17:34 
Så fik jeg endelig løsnet den satans dingenot, med hjælp fra både svensknøgle, rørtang og uanede mængder af både WD40, knofedt og en tunet engangslighter. Havde faktisk helt givet op, da jeg lige tog et sidste greb om skruen og opdagede at den på magisk vis havde løsnet sig helt, på trods af at den 20 sekunder tideligere ikke var til at rokke i.

Så for første gang står min flipper nu 100% i vatter uden hjælp fra Gyldendals røde. :)

Det eneste der mangler nu er http://eternal.dk/pinball/powerdriver.jpg]de ristede komponenter på power boardet[/LINK]" target="">de ristede komponenter på power boardet, og der er blot tale om nogle billige modstande og et par transistorer. Jeg har alt hvad der skal bruges så nu er det bare med at komme igang, så den venstre slingshot også kan komme i brug igen. :)
Det er nok også den del der minder mest om det koncept Elgen egentlig startede tråden på baggrund af. (udover de forvirrede switches, der også blot var et IC der sku' udskiftes)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 16/07-13 21:29 
Det gør mig bestemt intet med de her flipper-mekanik-indlæg... synes selv at den mekaniske side af flippere er ret fascinerende };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 16/12-13 00:55, rettet 16/12-13 00:55 
Har endelig fået taget mig sammen og dokumenteret et par af de reps jeg har puslet med de sidste 6 måneder; håber jeg får tid til at skrive om lidt flere af dem henover julen };-P
Konami Circus Charlie, 1 original & 1 bootleg
http://elgensrepairs.blogspot.dk/2013/12/konami-circus-charlie-1-original-1.html
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/12-13 01:12 
Sejt som altid :) Circus Charlie er et hyggeligt spil, selvom jeg kun har spillet NES/Famicom-versionen som barn :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 16/12-13 09:16 
^ <3
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 27/01-14 22:55 
En lille follow-up på Circus Charlie; den blev desværre ikke behandlet så pænt af PestDK... }:-/

http://elgensrepairs.blogspot.dk/2014/01/konami-circus-charlie-revisited.html
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-14 22:58 
Godt du fik det til at virke igen og uden det store besvær :)

Damn jeg får helt lyst til at spille det spil igen. Havde det på en pirat NES dengang jeg var spæd :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 27/01-14 23:45 
Efter de par testspil jeg spillede, kan jeg kun sige at jeg synes det er ret svært...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 28/01-14 09:50 
Hvis man som jeg er en sucker for at læse rep logs, vil jeg gerne henlede opmærksomheden på min ven og repper-kollega porchys site http://www.jammarcade.net/ . Jeg synes tit at det han poster er spændende læsning. Senest har han postet en rep log af et Spy Hunter.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 01/02-14 16:52 
Har haft kigget på Muertos originale Namco/Bally Midway Galaga:
http://elgensrepairs.blogspot.dk/2014/02/namcobally-midway-galaga-repair-log.html
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
126 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig