X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Arcade Rep Logs


126 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
ElgenElgenSkrevet 20/04-11 09:00, rettet 20/04-11 12:56 
Efter at jeg fik færdiggjort min SuperGun, er jeg så småt begyndt at lege arcade-repper.

Jeg tænkte det kunne være fint med lidt erfaringsdeling (som er mere specifik rettet mod arcade end 'Vis mig dit mod'-tråden, som jo også er fantastisk };-D).

Jeg kan sige at jeg har fundet utrolig meget hjælp i at læse andres rep logs, og her kan jeg varmt anbefale:

http://retrocomputermuseum.co.uk
og
http://www.aussiearcade.com.au

De logs der ligger her er tit meget detaljeret og ikke alt for svære at læse. Oven i hatten er folk utrolig flinke til at hjælpe, dumme spørgsmål findes ikke og der ikke flaming af n00bs.

Jeg har i al beskedenhed også selv lavet en lille blog, hvor jeg (udover på de to ovenstående forums) har tænkt mig at lægge mine egne rep logs. Jeg vil forsøge at skrive dem, så der er fokus på processen og ikke kun resultatet, da logs af typen:
"Fejlen var... Så skiftede... Virker nu!"
typisk ikke rigtig kan bruges til noget af andre.

ElgensRepairs
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/04-11 12:29, rettet 20/04-11 12:29 
Fedt med en ny tråd :) Synes det var spændende læsning og fedt du fik det til at virke :D

Håber nogen vil være flinke til at hjælpe mig hvis jeg engang kommer ud for noget lign.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 20/04-11 12:57 
Konsolkongen>Håber nogen vil være flinke til at hjælpe mig hvis jeg engang kommer ud for noget lign.

...hence this thread };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
silverstarsilverstarSkrevet 20/04-11 13:15 
Super initiativ! :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
ElgenElgenSkrevet 26/04-11 12:04, rettet 26/04-11 12:05 
Har postet en ny log på bloggen...med denne her var fejlfindingen nem, mens selve reppet endte med at trække på mine hånsværksmæssige evner.

Turbo Force Rep Log
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/04-11 12:19, rettet 26/04-11 12:20 
Var det, det du lavede til træffet? :)

Der er to billeder der ikke vises for mig i din blog :(

EDIT: Efter jeg F5'ede en masse gange ville de :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 26/04-11 12:42 
Synes generelt at Photobucket kan være dræbende langsom...

Ja det var det som jeg bare lavede som mock-up med et par ledninger til træffet, men ville gerne lave det en smule pænere...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/04-11 12:50 
Det er da ret godt lavet med de pins du har erstattet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 26/04-11 12:53, rettet 26/04-11 12:54 
Takker };-) Det er nok min faders håndværksgener der slår igennem };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 27/07-11 13:07 
Synes ikke din side virker længere? :(

Jeg har lige fået mig et muligvis defekt Tatsujin Ou til en svinsk billig pris - har du nogen idé om hvordan man kunne fejlfinde på sådan et '92 board? Det er ikke meget nyere end Turbo Force. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 28/07-11 13:34, rettet 28/07-11 13:46 
Hmmm, synes den virker fint...jeg har bare ikke haft tid til at kigge på noget siden april; faderskab, kælderoversvømmelse, ferie osv. };-)

Har du fået det hjem?

EDIT: Fandt lige et billede af PCB'et, og det ser umiddelbart ikke farligt ud (=ingen SMD-komponenter). Det skal dog siges at originale boards tit kan være sværere at reppe, da de tit har mange custom-IC'er, frem for bootlegs der for det meste bruger standard-IC'er.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 28/07-11 13:52 
Ja nu virker den :) Nok en fejl hos Blogspot.

Har ikke modtaget det endnu, det er untested så han nægtede faktisk hårdnakket at tage noget særligt for boardet, fordi han selv mente det sikkert var i stykker, men nu må vi se...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 28/07-11 13:57 
Man kan ikke rigtig sige noget om hvor svært det vil være at reppe (og om det er muligt) før man står med PCB'et i hånden og har haft sat det til...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 04/08-11 20:43 
Har modtaget det nu og det virker som ventet ikke... kan heller ikke finde noget synligt på boardet som ligner et problem.
Spillet starter slet ikke op, som om der ikke kommer strøm til boardet, men jeg kan høre støj i kredsløbet hvis jeg drejer på volumekontrollen, og kan måle at der kommer strøm til i hvert fald cpu'en og diverse chips.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 27/10-11 23:02 
Ny rep log...en bootleg af Capcoms LegendaryWings

Link...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 02/11-11 00:22 


Konami Missing In Action (M.I.A.) Rep Log
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 15/11-11 10:59 


SNK Fighting Soccer (bootleg) Rep Log
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 22/11-11 22:15 


Taito Double Dragon Bootleg Repair Log
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 23/11-11 10:27 
@Sumez: Fik du nogenside reppet dit Tatsujin Ou?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 23/11-11 11:48 
Nope. Mit bedste bud er stadig at det er EPROM'en med programdata der er død, men har ingen måde at teste det.
Overvejer at købe en ny fra en amerikaner der brænder og sender alle typer ROM'er til folk uden at tage noget særligt for det - så kunne jeg evt. lige få en mvs unibios og st-v multibios med i købet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 23/11-11 12:30 
Kan du huske hvad det er for nogle EPROMer der sidder på den?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 23/11-11 13:52 
Kan ikke lige huske det, men mener det er en M27C4002 eller noget lignende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 30/11-11 11:03 
Øv, det begynder at irritere mig, at min EPROM-brænder kun kan tage IC'er der er 8bit brede på data-bussen...

Jeg må snart se at komme igang med at skrive noget software selv...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 15/12-11 23:43 


Capcom Last Duel Bootleg Repair Log
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/12-11 08:41 
Hvordan kan du ud fra det screen garble se at problemet er "scroll2"? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 16/12-11 10:53 
Jeg indrømmer at billedet er en smule uskarpt (ikke nemt at tage fotos af CRT-skærme), men har jeg klippet den relevante linje ud og roteret 90grader; så er det (lidt) nemmere at se };-)

SCROLL 2 : NO GOOD
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 16/12-11 10:59, rettet 16/12-11 11:02 
Ahh ja, nu kan jeg godt se det :-)

BTW, synes det er fedt at følge dine rep.logs. :-) *thumbs up*
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/12-11 12:33 
Ja nu kan jeg også se det. Imponerende at du kan finde ud af det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 16/12-11 13:02 
Enig, jeg synes især den her nyeste rep ser ud til at have været en hård nød at knække, jeg havde ikke selv kunnet isolere fejlene til de enkelte komponenter, så hatten af for det :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
ElgenElgenSkrevet 07/08-12 10:15 
Efter en lang pause, lavede jeg et let lille rep til at starte op på };-P

Mitchell Funky Jet Bootleg Repair Log
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 07/08-12 19:39 
Lækkert! Men det var godt nok en kort en!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
ElgenElgenSkrevet 07/08-12 20:22, rettet 07/08-12 20:23 
That's what SHE said! (kunne ik' la' vær' };-P)

Tja, man ved jo ikke altid på forhånd hvad problemet er...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 21/01-13 21:27 
Igen en let een };-P

Sega Wonder Boy III Monster Lair Bootleg
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-13 21:36 
Sejt :D

Hvilken desoldering station er det du har? Og hvor meget koster sådan en?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 21/01-13 21:38 
I bow to thee, Mr. Moose...
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
ElgenElgenSkrevet 21/01-13 21:42, rettet 21/01-13 21:43 
Tak };-P

Det er en Aoyue 474+ jeg har. Jeg gav ca. 1K inkl. fragt via een eller anden tysk eBay-forhandler...kan ikke lige huske hvilken. Der er ikke alle mulige fancy-smancy indstillingsmuligheder og så er temperaturstyringen analog med een drejeknap; lige som jeg kan li' det };-P

Den har helt sikkert været alle pengene værd for mig };-P

Aoyues Hjemmeside
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-13 21:49 
Tak for linket. Sådan en må jeg ha mig engang. Det er så kedeligt at gøre det med tinsuger og tinsugetråd. Og endnu mere kedeligt når printbanerne eller komponenterne tager skade :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 21/01-13 21:56 
Lige præcis. Hvis du køber een, så husk at købe ekstra filter pads og flere af de "gummidutter" der sidder for enden af filterpiben. De koster ikke så meget, men de bliver hurtigt slidt og fragten er dyr (som jeg husker det)...og sig lige til inden hvis det er, så skal jeg nemlig også ha' nogle af begge dele med.

Det var iøvrigt hos Wiltec jeg købte den kommer jeg i tanke om.

eBay.de
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 21/01-13 21:57 
Er tråden her kun til Elgens reps, eller er den åben for os andre? :)

Undertegnede og en kammerat har pt gang i den nok mest omfattende gang arcade-rep jeg nogensinde har oplevet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-13 22:02 
Elgen> Det bliver nok ikke foreløbig desværre. Men tusind tak for tippet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 21/01-13 22:03, rettet 21/01-13 22:43 
Den er bestemt ikke kun til mig...post endelig. Synes det ville være überfedt at læse };-P
...er faktisk lidt ked af at det kun er mig der har postet her...det var på ingen måde sådan at den var tænkt.

Jeg fandt i sin tid bare ikke andre tråde om emnet her, og syntes ikke helt det passede ind under "Modder-tråden" (som jeg iøvrigt også er helt vild med };-P).

Stil også gerne spørgsmål. Jeg har efterhånden en smule erfaring, men ellers er der jo også folk som KB2, Cenobite ect. der plejer at være gode for et godt råd om elektronik.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 21/01-13 22:30 
Min kammerat er heldigvis også overordentlig ferm med elektronik. :) Poster billeder indenfor de næste par dage. Kommer dog ikke videre før jeg får bestilt nogle komponenter, der mangler.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 21/01-13 22:41 
Najs...hvilket spil arbejder I på?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 24/01-13 02:45, rettet 24/01-13 08:11 
Ja, det er så en flippermaskine, Williams' White Water fra 1993 :) Voldsomt indlæg følger...

Der er rigtig mange ting, der skal gøres ved den pt., men har udvalgt et par af de mest åbenlyse til tråden her. Meget af det på billederne er kun kosmetisk, da jeg ikke rigtig kan tage billeder at de elektroniske problemer. :)

Lige med undtagelse af power driver boardet, som har fået svitset en hel kolonne af komponenter. Den tilsvarende sikring var så en 10A i et sted, der burde have siddet end 3A, så det er ikke underligt at det kunne ske, og det første jeg har gjort var også at gå ud og købe de rigtige sikringer til de steder, der sad forkerte i.

Arcade Rep Logs
Min kammerat mener kun det er de komponenter (modstande og transistorer) der sidder lige ved den svedne streg, der har taget skade, så vi satser på at det vil virke, når vi får erstattet dem.
Det skal lige siges at spillet booter op og kører helt fint, udover de fejl jeg nævner nedenfor. Det eneste problem det ellers alvorligt udseende brandsår giver, er at nogle flashers og solenoids (elektromagneter der driver de mekaniske dele) ikke virker. Heldigvis er der ingen af dem der er specielt vigtige, udover de to slingshot-kickers, så satser stærkt på at vi får gang i dem igen. Den ene kicker skal i hvert fald udskiftes, da der mangler en del af den.


Arcade Rep Logs
Sådan så de fleste ramper ud da jeg modtog den. Det er meningen at de skal være helt gennemsigtige.
Jeg har allerede fået renset det værste, men for at få dem helt pæne igen, skal de allesammen afmonteres så jeg kan komme helt ind på begge sider af dem. Jeg satser på at det ikke bliver nødvendigt at "flambere" dem. I så fald, bliver det i hvert fald ikke noget jeg selv gør. :) Heldigvis er de, udover det tykke lag støv, i rigtig fin stand.

Arcade Rep Logs
Dette billede af bunden af ramperne illustrerer flere forskellige problemer.
Først og fremmest er der et rimelig grimt lag rust på de metalplader, kuglen ruller over. Det viser også det ene sted ramperne har taget reel skade, et meget almindeligt problem på en Whitewater, da kuglerne altid farer afsted mod de to røde kontakter. Et andet issue er så, at der ikke skal sidde to flade røde kontakter, men nogle tykke grønne nogen. De er heldigvis billige at udskifte, men de nuværende fungerer dog fint.
Mere relevant er dog at der mangler en wire gate i den venstre rampe, så spillet kan ikke registrere disse skud. Der mangler også to andre wire gates, samt tre optiske switches.
Udover disse seks kontakter, er der også et andet problem med kontakterne på spillet. Alle playfield-kontakter sidder wiret i en 8x8 matrix, og der er en fejl der gør at 3 af kolonnerne i dette matrix altid bliver aktiveret når en anden kontakt aktiveres i samme række. Dette er i virkeligheden nok det største issue med spillet lige nu, da det gør det uspilleligt. Vi har ikke kunnet finde nogen kortslutning i wiringen, så vi formoder at fejlen sidder på den chip, der styrer kolonnerne i matrixen, det er efter sigende en ret almindelig fejl. Heldigvis er der blot tale om et lille standard-IC, til en pris på højst et par kroner.

Arcade Rep Logs
Flere af lysene virker slet ikke. Så vidt jeg umiddelbart kan gennemskue, skyldes det alle stederne manglende pærer eller fatninger, eller formentlig en pære, der er død. Dette er dog lav prioritet lige nu i forhold til de allerede nævnte problemer med kontakter og solenoids. Der er dog et par lamper, der er temmelig vigtige for spillets gameplay, særligt de store gule trekanter, der viser hvor man skal skyde.

Arcade Rep Logs
Samtlige gummiringe i spillet skal udskiftes. Den på billedet er den værste, utroligt at den overhovedet holder endnu. Heldigvis kan et fuldt kit købes til ganske billige penge hos de fleste forhandlere.

Arcade Rep Logs
Eneste skade på de dekorative bjerge - utroligt nok, da de er lavet af ekstremt tynd plastic. Skaden her skyldes enten varmen fra pæren inde under bjerget, eller slag fra en airball. Eller en kombination af begge.

Arcade Rep Logs
Kabinettet er i overraskende fin stand. Den røde farve er dog fadet fuldstændig væk i solen. En meget hyppig situation på pinball-kabinetter. Der sidder også, som man kan se lidt af på billedet, gammelt pakketape flere steder på det. Det er meget gammelt og helt tørt og hårdt, og kommer ikke bare lige af. Nogen der har et forslag til hvordan man kan komme af med det på en smertefri måde, der forårsager mindst mulig skade til farverne indenunder?

Arcade Rep Logs
Topperen har fået en hel del tæsk, og er i rædsom stand, og lider desuden af samme klamme lag skidt som ramperne.
At udskifte en spilspecifik del som denne ville blive en ret dyr historie, så jeg nøjes med at rense den og lade den være som den er. På sigt vil jeg dog derne have lys i den igen.

Arcade Rep Logs
Sidst men ikke mindst, er bigfoot heldigvis i flot stand, og motoren, der roterer hans hoved, fungerer som den skal. Det vidste sig dog, da jeg begyndte at rense ham, at hans hudfarve skulle være væsentlig lysere end det man kan se på billedet her. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 24/01-13 19:06 
Superspændende læsning; har altid været fascineret af flippere. Synes at blandingen af elektronik og mekanik er utrolig tiltalende. Det godt nok et stort (men lækkert) projekt };-P
Er det din, din kammerats eller en fælles maskine?
-og hvor står I med det? Tænker at Tine ikke er superglad, hvis det foregår oppe i lejligheden };-P
En af de ting der (udover prisen) har holdt mig fra flippere er nemlig pladsen; dels til at reppe dem, men og til at have dem stående.

Men held og lykke med det videre arbejde, og glæder mig til fortsættelsen };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
JuggernautJuggernautSkrevet 24/01-13 19:20 
Den skal da med til træf ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 24/01-13 20:00 
Det må blive træf, der skal med til den :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 24/01-13 23:44 
Elgen>
Superspændende læsning; har altid været fascineret af flippere. Synes at blandingen af elektronik og mekanik er utrolig tiltalende. Det godt nok et stort (men lækkert) projekt };-P
Er det din, din kammerats eller en fælles maskine?

Det er min :) Og ja, jeg er selv blevet fanget af det samme. Én ting er spillet, men hele mekanikken, fysikken og ingeniørarbejdet der ligger bag sådan en maskine er ufatteligt fascinerende.

-og hvor står I med det? Tænker at Tine ikke er superglad, hvis det foregår oppe i lejligheden };-P

Kan du huske det lille rum ved siden af min stue? Det bliver praktisk talt aldrig brugt, så den er gemt væk der. :)
Bor heller ikke længere sammen med Tine (men vi er skam stadig sammen), men trods det må jeg nok indrømme, at hun ikke er vild med den. :P

En af de ting der (udover prisen) har holdt mig fra flippere er nemlig pladsen; dels til at reppe dem, men og til at have dem stående.

Det fylder ikke mere at reppe dem. :) De er ganske fornuftigt indrettet, så hele pladen kan løftes op og sættes på højkant via en sliske, uden at skulle forlade maskinen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 28/01-13 18:48, rettet 28/01-13 18:48 
Fandt i dag ud af at fjerne rustpletterne med sammenkrøllet alufolie dyppet i cola! _det_ er godt nok discount-reps når det er bedst! :D

Fik også fikset alle de kontakter der aktiverede hinanden ved at udskift en chip, som jeg fik doneret gratis af en venlig sjæl i lørdags, til åbningen af den nye arkade i Roskilde.
Har endvidere fundet ud af at jeg faktisk kun mangler tre switches i det hele, og alle de andre var der, bare ikke der hvor jeg troede, og virkede ikke pga. snavs som var nemt at fjerne. Det går lynhurtigt fremad nu!

Sidder desværre lidt fast nu indtil der kommer nye pakker med forsyninger fra hhv. Australien og Tyskland.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 31/01-13 22:07 
Et rep der blev lidt mere kompliceret end først antaget...

Capcom 1942 Bootleg Repair Log
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
126 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig