X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sonic Generations


Svar
BeanoBeanoSkrevet 18/04-11 19:05, rettet 18/04-11 19:08 
Nyt 2D+3D Sonic spil på vej til PS3 og 360.

Info og screens
142 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 18/04-11 19:05, rettet 18/04-11 19:08 
Nyt 2D+3D Sonic spil på vej til PS3 og 360.

Info og screens
KamekKamekSkrevet 18/04-11 19:45 
Der ser sgu godt ud :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
BeanoBeanoSkrevet 18/04-11 21:08 
Ja det ser sprødt ud :)

Ser frem til at se nogle videoer fra det.
KamekKamekSkrevet 18/04-11 21:17 
Der er en smule gameplay i traileren på IGN :-)

Link...
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
BeanoBeanoSkrevet 18/04-11 22:18 
Nice ;)
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 18/04-11 23:42 
You said it :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-11 23:50 
Jeg synes også det ser fint ud :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 18/04-11 23:51 
Styr lige dine fanboy-overdrivelser :p
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-11 23:53 
:)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 19/04-11 08:02, rettet 19/04-11 08:03 
Man må da sige at Sega hører på fansne, lige pludselig. Helt ufatteligt så meget folk gik op i de små forskelle i det nye Sonic-design i forhold til det gamle, på Sonic 4's eget forum, men nu har de da fået hvad de vil have.
Så må man også håbe at de kan bruge hvad de har lært fra Sonic 4 og lave et fedt spil ud af det i stedet for den noget middelmådige oplevelse der var Sonic 4. Men det er sikkert et helt andet udviklerhold?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 19/04-11 08:44 
Jeg glæder mig!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
nerosnerosSkrevet 19/04-11 09:03 
2 Sonic's!

Det ser fandme godt ud :D
Bashful Neophyte
GreaseballGreaseballSkrevet 19/04-11 09:10 
Hanky>
Jeg glæder mig!

Ditto!
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/04-11 13:27 
Det ser jo så lovende ud, at jeg næsten fælder en tåre. Hvis det lykkes for Sega at f##ke det her up, skal de næsten ha' en medalje :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-11 13:33 
Jeg kan godt lide at man kan være den hyggelige gamle Sonic igen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 19/04-11 13:43 
Killer Bean 2>
Hvis det lykkes for Sega at f##ke det her up, skal de næsten ha' en medalje :)

Jeg tør slet ikke håbe på noget fra et Sonic-spil længere.
Sonic 4 rettede op på næsten alt det alle Sonic spil siden Sonic 3 har gjort forkert, men formåede alligevel ikke at være mere end et middelmådigt platformspil.
Bliver glad hvis dette er spillet der kan genfinde charmen, men vil ikke sætte mine forhåbninger op længere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-11 13:45, rettet 19/04-11 13:46 
Er det ikke præcis hvad du skrev lidt længere oppe? Der går lidt Nintendo-fanboy i den synes jeg :/

Jeg bliver meget overrasket hvis det er dårligere end begge New Super Mario Bros.-spillene :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 19/04-11 14:08 
Haha :D

Jo det var egentlig ikke meget anderledes.
Ja, som den Nintendo fanboy jeg er ønsker jeg virkelig at se et nyt Sonic-spil af samme kvalitet som de gode gamle :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 20/04-11 13:15 
Sonic Generations
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 22/06-11 23:11 
Nu ser Sonic Generations jo ganske lovende ud indtil videre.
Der kommer en demo på EU PSN i morgen onsdag, så den skal da i hvert fald kigges på!
SonicSonicSkrevet 23/06-11 00:05 
Tak for tippet, skal klart prøves.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 23/06-11 13:24 
Demoen skulle være på både PSN Store og XBLM nu.
Alf81Alf81Skrevet 23/06-11 14:23, rettet 23/06-11 14:29 
Nu har jeg spillet den smule demo der nu en gang er. Faktisk er jeg positivt overrasket og tror sagtens der kan komme noget godt ud af det. MEN, hvad fanden sker der lige for frameraten?! Håber godt nok de får styr på det, inden de smider det på gaden.

EDIT:

For en gang skyld skøjter Sonic ikke rundt som betalt for det og grafikken er rimelig (dog mangler de at pudse og slibe et par steder).
Ting om dét og pis.
BeanoBeanoSkrevet 23/06-11 14:30 
Det udkommer også først i november så det er forhåbentligt ufærdig kode :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/06-11 14:31 
Spiller du det på Xbox eller Playstation Charter?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 23/06-11 14:33 
Peæstræ.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/06-11 14:35 
Det er også der jeg har tænkt mig at hente den til. Der er jo noget med at der skal gå en uge før man må ting på Xbox Live, ikke?

Måske jeg er heldig at SEGA's serber sender mig en bedre demo end den du fik? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 23/06-11 14:37, rettet 23/06-11 14:40 
Det er jo' det serbere er kendt for.

EDIT:

Mens spillet loader kommer der også lige en tekst på skærmen der forklarer at det altså ikke er det færdige produkt, så man skal tage det med forbehold. Men jeg mener, nu hvor det jo' ligesom er SEGA som har opfundet 60fps (årh jo, look it up - it's a known fact), må de da meget gerne lige dele ud af det.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/06-11 14:41 
Lol, ja :D

Dreamcast var 60fps-konsollen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/06-11 15:13, rettet 23/06-11 15:14 
JADA! Jeg synes det virker rigtig fedt :D

Frameraten er ikke så dårlig som jeg frygtede, men Charter har helt ret. Det her SKAL køre 60fps! Det hakker lige netop nok til at man har svært ved at registrere fjenderne når man løber i fuld gallop.

Der mangler lige lidt polish hist og her, men ellers kunne jeg rigtig godt lide grafikken. Musikken var ren genbrug, men derfor også helt i top :)

EDIT: Ingen homing attack denne gang :) Det er klassisk Sonic.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/06-11 15:21 
Hvad søren sørensen?! Det er Sonic Team selv der står for spillet denne gang.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sonic_Generations

Tænk hvis det firma, som fra 1991 tom. Dreamcast var verdens absolut bedste udvikler-hold (fact), genfinder sig selv og begynder at lave kvali igen. Så kniber jeg sgu en tåre :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/06-11 21:01 
Prøvede lige demoen (på både PS3 og 360) og det ser bestemt lovende ud :)

Frameraten ligner dog kun 30fps (?) og i PS3 udgaven er det lidt jerky. Ikke lav framerate eller frame drops, men ujævnt som om det er ude af sync? 360 udgaven har ikke problemet. Så forhåbentligt noget de får rettet inden november. Ellers ser det lækkert ud på begge HD platforme - er forsigtig optimist nu ;)

Skulle 3DS version ikke blive med helt andre baner?
Bede-xBede-xSkrevet 23/06-11 22:14, rettet 23/06-11 22:22 
Beano>
er forsigtig optimist nu ;)

Samme her :)

Fysikken er meget off på visse punkter og det føles nogen steder som om man løber ind i usynlige vægge, fordi spillet gerne vil styre ens karakter ind på det rette spor. Sammenlign fx hvordan springs fungerer i Generations med det første Sonic på Megadrive. Starter man ud i den gamle version og løber frem til første platform med hvepsen og den rullende mariehøne og hopper op på den spring der er på palmen, kan man få Sonic til at forsætte fremad, hvis man holder den vej på joypaddet. Dermed får man en naturlig bue, hvor det føles som om, at den vinkelstørrelse man kommer ind på overfladen med, også er den man forsætter fremad med. Dermed er der forskel på, hvor skråt man forlader spring'en, alt efter hvilken fart man ramte den med.

I Generations er de så forhippet på at vise en, at der er ringe oven over spring'en, at de for at sikre sig, at spilleren får dem, tager kontrol over Sonic, når han rammer den og først giver kontrollen rigtigt tilbage, når han kommer højt op i hoppet. Også hvis man har fart på.

Så hvis man har fart på, forlader man ikke hoppet i samme vinkel, som man kommer ind, men bliver istedet løftet lodret op, som om man støder ind i en usynlig mur, der gør, man kun kan køre lige op indtil højt i hoppet.

Problemet opstår også ved de horizontale springs, hvis de skyder en op af en buet overflade med et hop på toppen, så udløser det et "hak" - som igen føles som usynlig mur - nær toppen, hvis man holder fremad, når Sonic skifter fra fremdriftstilstanden til "normal" tilstand.

Farten på spin-movet virker også mange gange forskelligt fra de gamle spil. Går man fx ind i en af de tunneler, hvor Sonic tvinges til at rulle i et af de gamle spil, starter rullet med små rul, der kommer i ryk, mens han glider frem. I Generations når han topfart næsten med det samme, hvilket ser forkert ud, hvis man kun går langsomt ind i tunnelen.

Og sådan kunne man blive ved. Visse ting er bare forskellige tilgangsvinkler til spilmekanikken i Sonic, andre ting er deciderede fejl, men i det store hele bør det understreges, at det overordnede indtryk stadig er, at Sega har fat i den lange ende.

Hvis bare det kører 60 fps ved udgivelse og de moderne Sonic baner ikke trækker for meget ned, kan det her gå hen og blive rigtigt godt. Også selv om baner og musik bare er 16-bit remakes med lidt justeringer.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 24/06-11 16:44, rettet 24/06-11 16:45 
Efter demoen er jeg overvejende positiv. Det virker som et fornuftigt og sjovt Sonicspil, og ikke på den der anstrengte Sonic Rush Adventure eller Sonic Colors måde, snarere på den der "det potentiale Sonic 4 havde" måde, hvis det giver nogen mening. Det føles som et rigtigt Sonicspil, så må man jo bare håbe at det lykkes for dem denne gang...

Mht. 60 fps er det ikke noget jeg bider særlig meget mærke til, men når det går så hurtigt som det gør, bliver det hurtigt svært at bevare overblikket netop pga. framedrops (jeg spillede på X360), så det går jeg stærkt ud fra at Sega får rettet op på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 24/06-11 18:23 
Altså Beano siger at der ikke er framdrops i 360 udgaven men Sumez siger der er oO Hvem af de to har ret ;D
Selv syns jeg ikke der var nogen framdrops i 360 udgaven.
Men de kunne da godt havde smidt Moderne Sonic med også.

Nogen der har et 3D TV og prøvet hvordan det virker(360 og PS3)?
BeanoBeanoSkrevet 24/06-11 18:26, rettet 24/06-11 18:26 
Jeg siger den jerky framerate ikke er i 360 udgaven - men derfor kan der godt være framedrops, men bemærkede bare ikke nogen i den korte tid jeg spillede demoen igennem :)
SumezSumezSkrevet 24/06-11 19:28 
Jeg har ikke spillet PS3-udgaven, og som sagt synes jeg ikke det er tydeligt som sådan at det kører en lav framerate, men når Sonic bevæger sig hurtigt (og det gør han jo af og til) synes jeg at spillet er meget svært at følge med i, da det virker som om grafikken ikke kan følge med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 25/06-11 01:21 
syns ikke jeg oplevede at spillet gik så stærkt at jeg ikke kunne følge med. Føldtes behagligt hurtigt som det første Sonic rush(et af de bedre moderne sonic spil IMO)
Men om det kører 30 ellef 60fps, der tror jeg skal se en 30 og 60 version side om side for se forskel.

Men det med at man bliver tvunget lige op når man bruger en fjeder(?) det passer ikke rigtig ind.
SumezSumezSkrevet 29/06-11 09:07 
Interessant. Nogen har hacket demoen:

http://www.youtube.com/watch?v=kcbZxeUbGys
http://www.youtube.com/watch?v=orT1_jSfOcQ
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 29/06-11 09:29 
Hvordan hacket?
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/06-11 09:31 
Jeg tror det er fordi man kan spille classic Sonic set bagfra og new Sonic med en masse boosts?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 29/06-11 09:33 
Sidder stadig med min første kop kaffe, så hav mig undskyldt :)
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 29/06-11 10:18, rettet 29/06-11 10:18 
Kort sagt, både "modern sonic" og hans bane (som temmelig meget ligner den normale bane set bag fra, ser det ud til, ja?) er inkluderet i demoen - i de to videoer spiller de classic sonic i modern-banen, og modern sonic i den klassiske bane.

Om det bliver muligt at blande rundt på figurerne på den måde i den færdige udgave er vist rimelig uvist.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 29/06-11 10:39 
Sumez>
Om det bliver muligt at blande rundt på figurerne på den måde i den færdige udgave er vist rimelig uvist.

Jeg troede faktisk at det var en del af det. Der kan man bare se :)
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 29/06-11 10:44, rettet 29/06-11 10:44 
Jeg afviser det ikke, jeg synes bare ikke jeg havde hørt noget om det. :)

Lige nu virker det som om det bare er hackerne der viser hvad de kan, men eftersom det kører så fint, synes jeg også man må formode at Sega har taget hensyn til at det skal kunne gøres.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 29/06-11 10:54, rettet 29/06-11 10:54 
Jeg er ret spændt på hvad de disker op med, men for at være ærlig, så har jeg altid fundet 3D Sonic en smule naff. Faktisk synes jeg kun han virker i Sonic R.

Det var nok sindssyge udtalelser for i dag :D
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 29/06-11 10:55 
Ja, jeg havde aldrig troede jeg skulle høre nogen påstå at de foretrækker 2D Sonic fremfor de altid fænomenale 3D Sonic spil :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 29/06-11 12:06 
Sumez>
Kort sagt, både "modern sonic" og hans bane (som temmelig meget ligner den normale bane set bag fra, ser det ud til, ja?) er inkluderet i demoen - i de to videoer spiller de classic sonic i modern-banen, og modern sonic i den klassiske bane.

Om det bliver muligt at blande rundt på figurerne på den måde i den færdige udgave er vist rimelig uvist.

Hmmm.. Den demo der på XboxLIVE har kun classic delen. Skal da lige prøve at hente Demo'en fra PSN for se om modren Sonic er med der.
XboxLIVE udgaven virker også meget tidligt i sit build.
SumezSumezSkrevet 29/06-11 12:21, rettet 29/06-11 12:21 
Må hellere uddybe - det er i demoen, teknisk set, men er ikke lavet til at være tilgængelig.

PS3-udgaven skulle efter sigende være gyselig på den tekniske front, selv sammenlignet med X360-udgaven, der egentlig kun lider under en (stabil) 30fps framerate.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/06-11 12:45 
Hvordan gyselig?
Spiller nu: Phantasy Star IV
142 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig