X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dragon's Dogma


Svar
BeanoBeanoSkrevet 12/04-11 18:04, rettet 12/04-11 18:18 
Capcom annoncer nyt fantasyspil med Monster Hunter elementer fra bl.a. Hideaki Itsuno og Hiroyuki Kobayashi.

Ser ret spændende ud.

Står til udgivelse på PS3 og 360 i starten af 2012.

EDIT: Eurogamer's hands-on artikel:
Se hele indlægget


Info og gameplay trailer på Sony's blog.
194 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 22/05-12 15:59, rettet 22/05-12 16:00 
Azzkikr, har du spillet The Witcher 2 endnu? Det gør op med alt det du klager over fra vestlige RPG'er i ovenstående indlæg. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst havde lyst til at gå rundt og snakke med forskellige RPG'er selvom det ikke gjorde nogen forskel for mine quests/gameplayet, det er bare én af de ting det spil fik op i mig igen.

Spillet har så nogle andre mangler, men det er så sympatisk at jeg godt kan se gennem fingre med det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 22/05-12 17:06 
Nej jeg har ikke prøvet Witcher 2 endnu, jeg går stadig og venter/håber på en ps3 version. Men det lyder godt.
HulleHulleSkrevet 25/05-12 13:49 
Hvem spiller Dragon's Dogma på PS3? Jeg gør, så hvis nogen vil dele nogen pawns, så add mig på ID: HullePR :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/05-12 02:15 
Jamens samme hér med PS3. Mit ID er Monophonic. Min pawn er Naga, inspireret af Naga the Serpect fra Slayers.
Har ikke helt fundet det rigtige armor endnu, men det kommer!

Dragon's Dogma
HulleHulleSkrevet 26/05-12 06:04 
Cool, jeg adder dig :) Jeg er dog ikke gået igang endnu, da tiden har været knap, men det står øverst på min to-do liste når der er pause fra virkeligheden.
Hvad er dit korte indtryk indtil videre? Anmeldelserne gav mig det indtryk at det er et spil man enten elsker eller hader, alt afhængigt af om man kan lide hardcore spilmekaniker/typiske Capcom finurligheder.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/05-12 08:47 
Jeg vil tro at det er rimeligt at sige at det gør sig bedre som action spil end et open-world RPG, for jeg har læst mig til der ikke er særligt meget variation i omgivelserne. Det gør mig heller ikke noget, jeg kan godt lide det Japanske strejf i vestlig-inspirerede omgivelser, hvor der er lidt skæv og til tider ufrivillig humor... Har ikke selv spillet særligt meget endnu heller.
HulleHulleSkrevet 27/05-12 13:12 
Fik spillet små 3 timer igår og jeg er ret så vild med det. Fedt, fedt, fedt spil :)
Det er langt bedre end demoen, der var ret forvirrende for mig.

Det er vildt cool at man skal lære monstrene med deres svagheder/angreb. Fedt at det ikke bare er resistance mod elementer som i så mange rollespil, men også gælder svagheder på forskellige kropsdele, der giver åbninger i kampsituationen.
Endelig et spil der lader mig placere en pil i kyklopens øje og se den vride sig i smerte, eller tæve den på benet så den falder, eller kravle op på ryggen af den bore mit sværd i skulderen på den. Helt ærligt, det er sgu da for fedt :)
Udforskning, gathering, combining, looting, realtime kamp, hardcore mekanik som tvinger dig til tænke dig om, osv. What's not to like? Køb det for dælen da!

Jeg er vant til Monster Hunters spilmekanik, så spillet falder mig ret naturligt da det bruger nogen af samme teknikker, men jeg kan forestille mig at nogen vil have svært ved at se igennem den form for opbygning. Spillet minder mig i det hele taget utroligt meget om Monster Hunter i open world udgave.

Jeg har ikke været online endnu, så ved ikke helt hvordan pawn systemet fungerer. Skal nok få tilføjet dig, Darkbeat :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
WehnerWehnerSkrevet 27/05-12 16:23 
Hulle>
Endelig et spil der lader mig placere en pil i kyklopens øje (...) eller kravle op på ryggen af den bore mit sværd i skulderen på den.

Den slags har man ofte kunnet med quick time events. Er det også således her? Hvis ikke, så lyder det som om, du har ret :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HulleHulleSkrevet 27/05-12 16:41 
Ingen quick time events, det er real time i det her spil :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
WehnerWehnerSkrevet 27/05-12 17:56 
Jeg begynder at glæde mig!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HulleHulleSkrevet 29/05-12 00:44 
Jeg forsøgte at hyre din pawn i dag, Darkbeat. Men du er jo allerede langt foran mig, så havde ikke lige 1020 RC point at spendere på din lvl 20 figur :)
Anyway, min hedder Milla, opkaldt efter min spouse.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/05-12 01:56, rettet 29/05-12 05:18 
Det ser ud til at man skal hyre efter online ID... Jeg kan ihvertfald ikke finde muligheden for at søge efter pawn navn. Hvad er dit på PS3?

Jeg fik en ordentlig røvfuld rift crystals fra én der havde lånt min pawn i et par levels åbentbart, men hun er også solid support caster efterhånden.

*EDIT* For øvrigt er jeg på udkig efter en instrumental version af titelnummeret "Into Free" til et projekt, så hvis nogen finder det må i gerne sige til. I mellemtiden fandt jeg det her fantastiske piano cover

http://youtu.be/lA6lkPPBKYE
HulleHulleSkrevet 29/05-12 08:20 
Man kan hyre efter ID og andre kriterier hvis du går hen til Rift stenen, når du er i den dimension. Mit ID er HullePR.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DeluxScanDeluxScanSkrevet 29/05-12 13:05 
Lydet godt. Fotael endelig mere. Hvordan fungerer alt det loot halloej? Dropper monstrene loot, eller hvordan?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HulleHulleSkrevet 29/05-12 19:14 
Monstrene dropper meget sjældent loot i form af våben, jeg er faktisk i tvivl om de overhovedet gør det, men de dropper items man kan bruge til at lave våben og armor af. Hvis du eksempelvis skærer halen af et monster dropper den unikt item for det.
Jeg fik brugt lidt mere tid på det igår, og hvis jeg skal komme med lidt kritik, så er verdenen nok åben, men ikke så åben som Skyrim, mere åben på en Fable agtig måde. (Hvad jeg har oplevet i hvert fald. Darkbeat, kan du bekræfte det?).
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/05-12 22:55, rettet 29/05-12 23:05 
Ja det lyder meget rigtigt. Man kan godt finde våben og udstyr rundt omkring som jeg har indtryk af er unikke drops, der måske ikke altid er stat-mæssigt bedre, men anderledes designet.

Jeg sad og knoklede med at finde ud af hvor man laver sin pawn om efter jeg havde købt scroll of transformation og der skal man altså helt ud på hovedmenuen for at gøre det, så det er bare et tip.
SumezSumezSkrevet 30/05-12 12:01 
Er der nogen argumenter for at købe enten X360 eller PS3-versionen, eller skal man bare vælge sin personlige "favorit"?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 30/05-12 12:17 
Mener at have læst at PS3 versionen er den bedste, men kan ikke huske hvor. IGN og Gamespot plejer at lave korte sammenligninger i slutningen af deres anmeldelser, måske du kan finde noget der.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 30/05-12 12:32, rettet 30/05-12 12:35 
Ja, 360 udgaven skulle være ret slem iflg. IGN:

http://www.ign.com/articles/2012/05/21/dragons-dogma-review

Gametrailers' anmeldelse viser også 360 udgaven som har masser af tearing jeg ikke observerede i PS3 demoen der var v-syncet. Så jeg har bestilt den til PS3.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 31/05-12 03:33 
Dragon's Dogma sælger en masse i Japan... Det gjorde RE: Operation Racoon City selvfølgelig også, men det er rart at se en ny IP sælge godt.

http://www.eurogamer.net/articles/2012-05-30-japan-chart-dragons-dogma-gets-off-to-a-flying-start
BeanoBeanoSkrevet 31/05-12 22:45 
Mit PSN ID er BeanDK og min pawn hedder Lady Babs. Men har ikke spillet så meget så min karakter og pawn er kagearme.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/06-12 01:58 
Cool. Adder dig!
Bede-xBede-xSkrevet 02/06-12 12:46, rettet 02/06-12 12:54 
Sumez>
Er der nogen argumenter for at købe enten X360 eller PS3-versionen, eller skal man bare vælge sin personlige "favorit"?

Digital Foundry har en sammenligning:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-dragons-dogma-face-off

Der skulle ikke være så stor forskel, men 360 versionen er den de ville vælge.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/06-12 13:00 
Så screen-tearing eller frame drops? Så vælger jeg nok alligevel frame drops :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/06-12 16:07, rettet 02/06-12 16:11 
Også her - naturligvis inden for en vis grænse. Har set film fra 360 udgaven hvor tearing var storslem. Det påstås dog at 360 tearing kan minimeres ved at sætte konsollen til 720p i stedet for 1080p - på samme måde som RE5 (samme engine?).

Jeg oplever at de små pauser som PS3 udgaven har, bliver mindre jo mere man spiller da spillet åbenbart løbende installerer data til HDD. Kunne være rart med en optional install så man bare kunne installere alt.

Away from graphical concerns, there is another factor to consider. Both versions of Dragon's Dogma come complete with a code granting early access to the Resident Evil 6 demo. While the 360 sampler goes live in just a little over a month, the PS3 version won't be available until the end of September, a mere month before the final game's release. On that basis the 360 game gets the final nod - early access to one of this year's biggest games is just too good a deal to pass up.

Øh... så deres endelig anbefaling er pga. RE6 demoen kommer lidt før på 360.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/06-12 16:19, rettet 02/06-12 16:26 
Beano>
Også her - naturligvis inden for en vis grænse. Har set film fra 360 udgaven hvor tearing var storslem. Det påstås dog at 360 tearing kan minimeres ved at sætte konsollen til 720p i stedet for 1080p - på samme måde som RE5 (samme engine?).

Også af den grund jeg altid har min 360'er sat til 720p output. Det hænger sikkert også sammen med at maskinen slet ikke kunne outputte i 1080p til at starte med, det kom først senere i en update, så det er sikkert for hårdt for den interne scaler i visse spil.
EDIT: Sjovt nok mest et problem i Capcom's spil. Det er et problem i Residente Vil som Beano nævner, men jeg mener også Dead Rising og Lost Planet er helt uspilbare i 1080p.

Der er alligevel så godt som ingen retail spil der kører full HD alligevel, de har jo, som Dragons Dogma også beviser, svært nok ved at få spillene i 720p.

EDIT2: Var der ikke også alle mulige problemer med tearing og farver hvis man brugte VGA? Det er da bare ikke en særlig heldig konsol :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 02/06-12 16:24, rettet 02/06-12 16:25 
Beano>Øh... så deres endelig anbefaling er pga. RE6 demoen kommer lidt før på 360.

De skriver også ovenover at de selv ville vælge 360 udgaven ud fra et teknisk perspektiv:

Neither game acquits itself well here, but on balance we feel that the 360 game is the better performer, and from a technological perspective becomes our first choice when it comes down to the crucial purchasing decision.

Men det skulle være ret tæt. Noget med tearing og tidligere demo vs lidt lavere framerate og controller respons.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 02/06-12 16:27 
Enig men hvis man bruger konsollen til andre ting end bare spil, kan er det være lidt bøvlet at huske at skifte frem og tilbage. Jeg har normalt min sat til 1080p og sætter det ned til 720p når jeg spiller de titler der har problemer med 1080p.
Bede-xBede-xSkrevet 02/06-12 16:28, rettet 02/06-12 16:28 
Tror nu heller ikke det gør hverken fra eller til hvilken version man vælger, men nu spurgte Sumez jo :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/06-12 16:29, rettet 02/06-12 16:30 
Beano>
Enig men hvis man bruger konsollen til andre ting end bare spil, kan er det være lidt bøvlet at huske at skifte frem og tilbage. Jeg har normalt min sat til 1080p og sætter det ned til 720p når jeg spiller de titler der har problemer med 1080p.

Ja hvis man f.eks. bruger det der film-leje halløj kan jeg godt se at 720p ikke er så spændende :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/06-12 16:31 
Bede-x>
De skriver også ovenover at de selv ville vælge 360 udgaven ud fra et teknisk perspektiv:

Her er hele afsnittet.

Neither game acquits itself well here, but on balance we feel that the 360 game is the better performer, and from a technological perspective becomes our first choice when it comes down to the crucial purchasing decision. However, for those particularly sensitive to screen-tear, the PS3 version is the one to get - the experience is still deep and rewarding, and the game is still highly playable, but the lower frame-rate is more noticeable and is sometimes felt in the controls.

Away from graphical concerns, there is another factor to consider. Both versions of Dragon's Dogma come complete with a code granting early access to the Resident Evil 6 demo. While the 360 sampler goes live in just a little over a month, the PS3 version won't be available until the end of September, a mere month before the final game's release. On that basis the 360 game gets the final nod - early access to one of this year's biggest games is just too good a deal to pass up.
Bede-xBede-xSkrevet 02/06-12 16:33 
Ja, det passer jo fint med hvad der blev skrevet tidligere.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 02/06-12 16:34 
Konsolkongen>
Ja hvis man f.eks. bruger det der film-leje halløj kan jeg godt se at 720p ikke er så spændende :/

Præcist. Skal dog lige nævnes jeg ikke gør men vist en del DL titler der understøtter 1080p (?) så derfor jeg bare bruger 1080p som standard og prøver at sætte det ned når jeg observerer tearing problemer :)
BeanoBeanoSkrevet 02/06-12 16:35 
Bede-x>
Ja, det passer jo fint med hvad der blev skrevet tidligere.

Ja at deres deres endelig anbefaling er pga. RE6 demoen kommer før på 360 :)

"On that basis the 360 game gets the final nod - early access to one of this year's biggest games is just too good a deal to pass up."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/06-12 16:35 
Det var også derfor jeg skrev retail. Download-spil spiller ikke så stor en rolle for mig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 02/06-12 16:37, rettet 02/06-12 16:41 
Beano>
Ja at deres deres endelig anbefaling er pga. RE6 demoen kommer før på 360 :)

Og at 360 versionen ville være deres første valg ud fra et teknologisk perspektiv, når det kommer til den vigtige købsbeslutning.

For nu lige at oversætte lidt, når vi er i gang med at fluekneppe :P

Neither game acquits itself well here, but on balance we feel that the 360 game is the better performer, and from a technological perspective becomes our first choice when it comes down to the crucial purchasing decision.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 02/06-12 16:49 
Bede-x>
Tror nu heller ikke det gør hverken fra eller til hvilken version man vælger, men nu spurgte Sumez jo :)

Tja, men hvis alle herinde køber PS3-udgaven er det jo et argument for at købe den, så vi kan bytte hjælpere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 02/06-12 16:51 
Det er da bestemt et argument at man køber der, hvor vennerne spiller, men er det ikke det i de fleste tilfælde? For mig personligt tæller det i hvertfald højere end lidt små forskelle på teknikken.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 02/06-12 16:57, rettet 02/06-12 16:57 
Klart nok men men du glemte igen noget - deres "men" ifm. tearing er ret vigtig at få med i deres tekniske/performance anbefaling.

Neither game acquits itself well here, but on balance we feel that the 360 game is the better performer, and from a technological perspective becomes our first choice when it comes down to the crucial purchasing decision.
However, for those particularly sensitive to screen-tear, the PS3 version is the one to get - the experience is still deep and rewarding, and the game is still highly playable, but the lower frame-rate is more noticeable and is sometimes felt in the controls.
BeanoBeanoSkrevet 02/06-12 16:59, rettet 02/06-12 17:06 
Sumez>
Tja, men hvis alle herinde køber PS3-udgaven er det jo et argument for at købe den, så vi kan bytte hjælpere.

Rigtigt nok men jeg har ikke selv fundet nogen endnu inden i Rift verdenen. Er der nogen steder det forklares bedre end spillet gør det, for jeg syntes det virker noget rodet?

EDIT: Er det kun Darkbeat, Hulle og jeg som har købt det til PS3 ?
Bede-xBede-xSkrevet 02/06-12 17:03, rettet 02/06-12 17:06 
Beano>
Klart nok men men du glemte igen noget - deres "men" ifm. tearing er ret vigtig at få med i deres tekniske/performance anbefaling.

Jeg har ikke skrevet andet i indlæggene, end at de ville vælge 360 udgaven ud fra et teknisk perspektiv. Det er klart at hvis man hellere vil undgå tearing og så få lidt dårligere framerate og controller respons, er det PS3 udgaven man skal vælge. Men det ændrer ikke på hvad jeg skrev: Hvilken version de ville vælge, når det kom til teknik.

Der er vel ingen grund til at køre den så langt ud?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 02/06-12 17:05 
Nej - men jeg syntes deres endeligt anbefaling (ikke den tekniske) var for tyndbenet.
Bede-xBede-xSkrevet 02/06-12 17:10 
Well, det må du tage op med dem..

Jeg synes de gør det klart, at versionerne ligger ret tæt og ikke har fortjent tusind Beano/Bede indlæg omkring det ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 02/06-12 18:07 
Beano>
Rigtigt nok men jeg har ikke selv fundet nogen endnu inden i Rift verdenen. Er der nogen steder det forklares bedre end spillet gør det, for jeg syntes det virker noget rodet?

EDIT: Er det kun Darkbeat, Hulle og jeg som har købt det til PS3 ?

Nå men det lykkedes mig at finde Darkbeat's pawn... men kaldes Sprite hos mig :)

Hjalp mig godt nede i brønden.
HulleHulleSkrevet 02/06-12 18:48 
Du kan søge efter dem i Rift, på stenen hvor du forlader verdenen. Men det fandt du så nok ud af :)
Det er lidt spøjst at de propper censur på navnene.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 02/06-12 19:03, rettet 02/06-12 19:50 
Ja men underligt nok ligner din pawn slet ikke det på billedet du postede.

Jeg ser en lille pige med langt grønt hår og rødbrun hud.

Edit: @Hulle - jeg har requested dig som friend, så må jeg se om din pawn dukker op også :)
HulleHulleSkrevet 02/06-12 21:35 
Sjovt med hende den lille pawn med den brune hud og grønne hår.. Hende har jeg måske også, hun dukkede bare op, er lvl 30 og kostede ingen RC selvom hun er 10 levels over mig!
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 02/06-12 21:57, rettet 02/06-12 22:14 
Hun var ca. 22 levels over mig :)
BeanoBeanoSkrevet 02/06-12 22:13 
Aya er anført som creator for Sprite selv om hun også er angivet som friend's pawn (ikonet) og jeg fandt hendt via Darkbeat's ID. Mens Mille's creator står korrekt som HullePR.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/06-12 23:01, rettet 02/06-12 23:02 
Nej jeg lavede min pawn om via den scroll man kan købe i encampment :)
Mærkeligt at den ændre creatornavnet dog... Det må være en bug.

Hun er ihvertfald lille, rød og grønhåret nu.
194 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig