X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dragon's Dogma


Svar
BeanoBeanoSkrevet 12/04-11 18:04, rettet 12/04-11 18:18 
Capcom annoncer nyt fantasyspil med Monster Hunter elementer fra bl.a. Hideaki Itsuno og Hiroyuki Kobayashi.

Ser ret spændende ud.

Står til udgivelse på PS3 og 360 i starten af 2012.

EDIT: Eurogamer's hands-on artikel:
Se hele indlægget


Info og gameplay trailer på Sony's blog.
194 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 03/06-12 00:27 
Ok så giver det mere mening :)

Ved ikke om jeg har misset noget, men ved ikke helt hvad jeg skal i spillet. Render rundt og udforsker men har ingen åbne quests ud over to små som var slået op i Encampment. Kan ikke komme igennem til Gran Soren (eller hvad det nu hedder) da vejen er lukket af.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/06-12 03:50, rettet 03/06-12 03:51 
Hvis du sover i encampment, burde der starte et nyt quest. Prøv evt at tale med Mercedes der står ude foran teltet.
WehnerWehnerSkrevet 03/06-12 21:15 
Så fik jeg startet spillet op. Det tegner jo ikke specielt godt at blive mødt af http://www.youtube.com/watch?v=QbY27r6fDAQ&feature=related når man er vant til http://www.youtube.com/watch?v=3gxzyUtvtt4&feature=related (hvor glad jeg end er for Billy Sheehan).

Nå, men lad os se, hvad selve spillet kan. Jeg er på 360, så ingen pwns til mig ser det ud til.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/06-12 21:24 
Into Free er fantastisk! SÅ Japan! :D
Ihvertfald er det det noget andet end det klassiske orkestrale musik vi er blevet vandt til i denne slags spil.
WehnerWehnerSkrevet 06/06-12 15:20 
Så er jeg efterhånden et stykke inde i spillet. Det virker godt, synes jeg. Der er knald på kampene og en pæn udfordring. Det er svært for ethvert dragespil at komme efter Skyrim, og Dragon Dogmas verden er da også noget mere farveløs og tyndt befolket, men på spillets egne præmisser fungerer det godt. Det er i kampene, kvaliteten ligger, og jeg er blevet glad for pawn-systemet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 06/06-12 17:14, rettet 06/06-12 17:16 
Lige netop drager vil jeg mene er en ting nærmest alle andre spil gør bedre end Skyrim. :! Den måder de dukker op over himlen og angriber på er genial, men så snart man begynder at nedlægge dem på stribe, er de degraderet til c-klasse mooks langt under hvad de fortjener. Nej dragerne i Dark Souls, DE mener business ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 06/06-12 17:16 
Som eksempelvis?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 06/06-12 17:17 
Eksempel på hvad?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 06/06-12 17:27 
Alle de andre spil, der gør drager bedre end Skyrim.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 06/06-12 17:39 
Selv Dragon Age, med dets dødssyge kampsystem, gør drager bedre end Skyrim. Jeg synes generelt det er trist at det at nedlægge en drage i Skyrim er så bagateliseret at man gør det som en af spillets første storyline-quests. Jeg har store forventninger til kampen med en drage i Dragon's Dogma! (men lad os undlade at diskutere det endnu, da jeg ikke vil have det spoilet :))
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 06/06-12 18:33 
Kan det passe at spillet simulerer at ens Pawn har været hos en anden spiller? Jeg fik min pawn retur med beskeden om at den havde været i en anden verden og fik gaver. Jeg var bare offline da hun kom retur!
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/06-12 22:18, rettet 06/06-12 22:18 
Ja det tror jeg.
Jeg vil tro at det er når de kommer tilbage uden rating.
millenniummillenniumSkrevet 07/06-12 14:08 
Har lagt ca. 1 1/2 time i spillet, og efter den lange introduktion og tidlige learning-by-doing, er jeg begyndt at nyde det ret så meget. Kører PS3 udgaven.
The medium is the message.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/02-13 19:04 
Her er en trailer med nogen af de nye monstre man kan rende på i Dark Arisen som kommer snart.

http://youtu.be/5JDUvM5aUSA
SumezSumezSkrevet 26/03-13 10:39 
Dark Arisen koster kun £17 til forudbestilling på Zavvi:

http://www.zavvi.com/games/platforms/xbox-360/dragon-s-dogma-dark-arisen/10667062.html

Så vidt jeg kan læse mig til, inkluderer det også hele originalspillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 26/03-13 22:37, rettet 26/03-13 22:38 
Stort set samme pris (17,86£) på Amazon UK.

Det er godt nok billigt, for det er ganske rigtigt hele originalspillet plus expansion pack.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/03-13 05:17 
Prisen er vidst lidt en udskydning for at de ikke kan lave det som DLC til originalspillet... Der er åbenbart ikke nogen hooks i koden til extra content.
SumezSumezSkrevet 03/05-13 08:41, rettet 03/05-13 08:46 
Havde den originale udgivelse også en "speedrun mode"? :D
Har aldrig set det ord brugt i et spil før.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 03/05-13 09:22 
De er med på moden ;D

@Darkbeat: Det kunne de jo patche ind, ligesom andre.
j/k
SumezSumezSkrevet 28/05-13 22:36, rettet 28/05-13 22:51 
Nogen der er gået i gang med Bitterblack Isle?

Jeg er nået til den anden reelle boss, og får virkelig lammetæv. Det hele startede nemt nok, men efter første boss, begyndte spillet for alvor at vise tænder. Det er en helt, helt anden oplevelse end grundspillet, de prøver i den grad på at være Dark Souls - desværre lever kampsystemet ikke helt op til det. Tør slet ikke tænke på "slutbossen".

Har faktisk udskudt at gennemføre Everfall (postgame), pga Bitterblack, da jeg har hørt at spillet slutter helt efter Everfall, og den eneste vej videre er New Game+. Men nu overvejer jeg så småt at droppe Bitterblack indtil videre, for at vende tilbage senere på New Game+ og begynde forfra med det...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 28/05-13 22:50 
Iøvrigt har Dragon's Dogma generelt været en overvejende positiv oplevelse for mig!
Især efter den virkelig sløje start. Spillet virker virkelig som om det roder rundt på gulvet og ikke helt har fået det budget de har ønsket, og derfor har måttet sløjfe en stor del af de ting der skulle binde spillet sammen. F.eks. virker hele "oprindelseshistorien" til The Arisen ekstremt forhastet, og "Pawn" tingen virker som en fjollet eftertanke på plotsiden.
Men når først man kommer ind i nogle af de små sidehistorier omkring hertugen, hertuginden, hoffet, og så videre, viser spillet sig i den grad som en usleben diamant, med en meget stærk inspiration fra bl.a. Berserk (hvilket også indrømmes direkte in-game gennem noget af det udstyr man kan købe :P).
Jeg kan godt lide den lidt utraditionelle fortælling og alle skyggesiderne i figurerne. Især scenen i tårnet med hertugen og hertuginden, og twistet efter "slutningen" viser tegn på et spil med nosser. Med lidt mere finpolering kunne de nok have uddybet de forskellige personligheder og skabt en mere medrivende historie på linje med Witcher-spillene, så det er lidt ærgerligt at vi er endt med det usammenhængende virvar, spillet er blevet.

Selve spillet er også noget mere traditionelt opbygget end jeg havde regnet med, og dets verden er mere indsnævret og lineær end jeg havde troet, men tager man det for hvad det er, har det dog ufatteligt mange kvaliteter, og er helt klart et af de bedste spil jeg har spillet et stykke tid. Det har virkelig nogle "wow"-momenter, jeg ikke har oplevet lignende mange andre steder.
Som ved mit første møde med en ogre, hvor jeg klamrer mig fast på dens ben, hvorefter den pludselig beslutter sig for at tage en svingom udover rælingen mens den holder fast i en stolpe, og sender mig flyvende, langt pokker i vold - og jeg efter en reload laver samme trick, men når at hoppe af i tide, for derefter at skubbe den selv ud over kanten.

For kun ~160kr for både det originale spil og Dark Arisen, som nærmest føles som to helt forskellige spil, er det helt klart en anbefaling værd.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 28/05-13 23:19 
Nogen steder det stadig kan findes til den pris?

Zavvi har udsolgt.
SumezSumezSkrevet 29/05-13 00:18 
Weird! Det var da godt nok ikke særlig ambitiøst. Shopto har det i restordre:

http://www.shopto.net/XBOX%20360/VIDEO%20GAMES/XB2DR26-Dragons%20Dogma%20Dark%20Arisen.html?affiliate_source=aw&awc=2943_1369779427_bd77d2a2a5c60efa12bf6e219d485ea9
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/05-13 00:45 
Jeg er stadig kun igang med New Game plus.
Hvem er det af jer der har en pawn der hedder "Jensine"? :D
SumezSumezSkrevet 29/05-13 00:48, rettet 29/05-13 00:55 
Heh, hende(?) har jeg ikke på min liste, så det er ikke nogen vi har til fælles :) Man kan vist trykke på stenen i the rift og se derinde hvem der hører til hvem.

Min hedder Nite. Hun har ikke så meget tøj på, men til gengæld laver hun vilde meteorer.

edit: Nånej, jeg spiller på X360, og du var på PS3. Trist.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/05-13 01:01 
Ah så er det derfor :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/05-13 04:01 
Du må gerne bruge min Bo, jeg overvejer at give spillet en chance mere selvom det er så pisse irriterende og kører ad helvede til :)

Min hedder Skinfaxarr. Ligsom min hest i Oblivion og andre heste i spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 29/05-13 07:49 

Tak, de har den til PS3 og næsten den pris til PS3, stadig billig :)

Jeg har Dragon's Dogma som jeg gik død i (stack of shame osv). Er Dark Arisen delen "bedre" end det første spil og værd at give chancen?
SumezSumezSkrevet 29/05-13 08:50, rettet 29/05-13 08:53 
Konsolkongen>
Du må gerne bruge min Bo, jeg overvejer at give spillet en chance mere selvom det er så pisse irriterende og kører ad helvede til :)

Bortset fra figurer der popper ind alt for sent, har jeg ikke oplevet det køre ad helvede til på noget tidspunkt?
Min tolerencetærskel er godt nok også noget højere end din, men hvad er det der kører dårligt?

Og hvad gør den der texture pack man installerer til spillet helt nøjagtigt? Tror kun den er i Dark Arisen, men kan ikke se nogen synlig forskel fra det jeg så i demoen.

Beano>
Jeg har Dragon's Dogma som jeg gik død i (stack of shame osv). Er Dark Arisen delen "bedre" end det første spil og værd at give chancen?

Det er i hvert fald et "andet" spil. Der er ingen fokus på historiefortælling, og hele spillet er én stor dungeon. Der er fokus på udforskning, loot og ubehageligt stærke fjender.
Jeg synes ikke det er bedre end grundspillet, men de omgår nogle af de problemer det havde. Jeg har også hørt at alle de portcrystals man finder i løbet af grundspillet heller ikke var en del af spillet før Dark Arisen-udgivelsen. Jeg kan slet ikke forestille mig hvor ubehagelige rejsetiderne og gentagelserne må have været uden dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/05-13 08:58 
Ok, tak for input :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/05-13 08:58 
Bortset fra figurer der popper ind alt for sent, har jeg ikke oplevet det køre ad helvede til på noget tidspunkt?
Min tolerencetærskel er godt nok også noget højere end din, men hvad er det der kører dårligt?

Jeg er ikke sikker på jeg forstår dit spørgsmål? Spillet kører dårligt, som i massive framedrops alt for ofte. Når spillet samtidig er så grimt synes jeg ikke det er i orden. Heldigvis er der ingen tearing i PS3 versionen :p

Og hvad gør den der texture pack man installerer til spillet helt nøjagtigt? Tror kun den er i Dark Arisen, men kan ikke se nogen synlig forskel fra det jeg så i demoen.

Huh? Er det noget du skal downloade manuelt? Spillet har ikke foreslået det i PS3-versionen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 29/05-13 09:49 
Okay, jeg har ikke oplevet nogen særlige framedrops eller tearing, og synes spillet er afsindigt flot. :)

Er det noget du skal downloade manuelt?

I Dark Arisen er der en disc til formålet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/05-13 10:18 
Så er det nok inkluderet i PS3 versionen allerede. Spøjst for texturene er virkelig ikke ret flotte. Vildt hvis de er grimmere i Dragons Dogma.

Udover noget flot lighting når man render rundt i dungeons, kan jeg ikke se hvad der er flot ved spillet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 30/10-13 21:02, rettet 30/10-13 21:02 
Bittesmå spoilers...

Pyha, jeg har taget den store drage, man troede ville være slutbossen, nu - og derefter yderligere en beholder og en hydra. Spillet vil umiddelbart ingen ende tage, selvom jeg troede, det her ville være afslutningen. Kan jeg tillade mig at lægge det på hylden med god samvittighed og kalde det gennemført?

Altså kommer der en slutningen, det er værd at få med, eller bliver det ved med at være 'endgame-agtigt'?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 30/10-13 21:09 
Du er ikke langt fra den "rigtige" slutning, jeg vil anbefale at få den med. Det eneste der er "endgame"-agtigt, udover hele Dark Arisen udvidelsen, er kampen mod ur-dragon, og lige den del kan du fint skippe. Bare gå direkte til slutbossen når du kan, hvis du ikke har planer om at spille udvidelsen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 30/10-13 21:20 
Selv hvis man har planer om at spille udvidelsen kan man roligt gå til slutbossen. Man kan hoppe ind i udvidelsen næsten med det samme i New Game+.

Wehner>
Kan jeg tillade mig at lægge det på hylden med god samvittighed og kalde det gennemført?

Nej, bossen før slutbossen tæller ikke som gennemført ;)

Men du behøver ikke rende rundt nede i Everfall i evigheder, bare skip videre så snart du har de Wakestones du mangler (og de kan vel samles på en times tid, hvis du ikke har gemt nogen undervejs).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 30/10-13 21:47 
Jeg mangler 17 wakestones, og der er langt mellem dem, når man spiller uden udvidelsen. Det har der i hvert fald ikke været før nu, men jeg må lige give det et go og se, om der er flere nu...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 30/10-13 21:52 
Som jeg oplevede det så droppede de hele tiden fra bosserne og i mindre grad fra de normale fjender i Everfall. Er det ikke tilfældet i den normale version af spillet?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 30/10-13 21:55, rettet 30/10-13 21:56 
Det lyder lovende, for jeg skal i Everfall for første gang, siden jeg tog beholderen, nu. Jeg giver lige en melding, når jeg har spillet lidt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 31/10-13 09:40 
Jeg fik måske i alt to hele wakestones over hele spillet indtil jeg nåede Everfall. Der vrimler det med dem. Du når op på de 17 længe før du har udforsket det hele. Der er også masser af rigtig lækker "random loot" dernede.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/10-13 10:08 
(lille) SPOILER:

Jeg blev nødt til at stoppe efter dragen og et par få runs ned i Everfall... men jeg må forsvare mig med at jeg kun har spillet standardudgaven, og har LØBET rundt til samtlige locations gennem spillet uden mulighed for teleport. Reel spiltid kontra ligegyldig travel-tid for mig er nok i forholdet 1:10 :-D (omend de første runs rundt i terrænet var sjove med masser af små random encounters).

Jeg nåede heller aldrig at blive ordentligt opgraderet, så jeg kunne kun lige klare Beholderen, mens resten af Fall-fjenderne var alt for seje for en "Normal Edition"-karakter.
WehnerWehnerSkrevet 31/10-13 10:13 
Jeg har også spillet den normale udgave, og jeg gruer også, når jeg tænker på, hvor mange af mine 75 timer, der er gået med transport.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 31/10-13 10:15, rettet 31/10-13 10:15 
Fjenderne i Everfall er generelt ret "seje", men det er jo et actionspil mere end et "pump dine stats" spil, og syntes godt man kunne klare det ved at lære fjenderne bedre at kende.

Nogle af de atenaer i Everfall hvor man kæmper mod flere "bosser" samtidig er tilfældige ud fra 2-3 forskellige sammensætnings-muligheder, og der er nogen af disse der er ekstremt svære. Ikke umulige at klare, men så svære at man kan blive sur på spillet, og her kan de fint anbefales bare at flygte.



Men ja, Dragon's Dogma's absolut største minus må være de lange rejsetider, eller rettere ensformigheden af dem, da man meget af tiden skal gå præcis de samme veje uden mulighed for at udforske nyt eller møde nye fjender på vejen. Et mere "åbent" verdenskort ville have gjort underværker, da den første tur noget sted hen til gengæld altid var rigtig spændende. Af samme grund kan jeg også godt forestille mig at spillet må have været meget ulideligt i den gamle udgave uden ekstra portcrystals.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 31/10-13 10:27, rettet 31/10-13 10:28 
Ikke uden kvaliteter, og mens der var nyt på kortet var det spændende - også fordi sværhedsgraden var høj. Det er et plus i den her genre for mig. Men det bliver svært at vurdere til mere end 6/10.

En svaghed er faktisk også den døde grafik og til tider "tomme" verden. Det tager til tider noget af det eventyrlige.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 01/11-13 00:12 
Det tog under to timer at samle de 20 sten. Gemmer lige bossen til næste gang.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/05-14 15:22 
Aught!

http://www.vg247.com/2013/10/22/dragons-dogma-2-possibility-of-ps4-sequel-growing-says-director-also-keen-for-devil-may-cry-5/
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/08-14 06:09 
Det bedste open-world RPG får nu en collectors edition.

http://youtu.be/g2XYGd4o1HQ
slk486slk486Skrevet 21/08-14 08:06, rettet 21/08-14 08:44 
Så den godt forleden uge og tænkte at det var mærkeligt, så længe efter release.

Har stadig ikke spillet det og er i tvivl om det skal være på PS3 eller 360.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-14 09:59 
Begge versioner er vidst noget teknisk juks. Ps3 har dog ingen tearing men så næsten aldrig en framerate over 20.
Jeg tror 360'eren har liiiiiidt bedre framerate, men der et vidst en del tearing.

Spillet er i øvrigt bedst uden lyd. De evige og konstante gentagelser i dialogen pissede mig af. Utroligt at den slags stadig forekommer i spil :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 21/08-14 10:06 
Hmm.. Ser ellers ud som et spil, der er værd at spille.. ?
j/k
194 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig