X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

FPS'er i denne generation


Svar
jaesjaesSkrevet 11/04-11 21:04, rettet 11/04-11 22:43 
Har lige et FPS-spørgsmål.

Engang var jeg ret vild med FPS'er, men har godt kunne mærke, at interessen er dalet i takt med at genren IMO ikke rigtig udvikler sig. Og forleden slog det mig, at jeg kun har spillet et par stykker fra denne generation, og at det sidste nok var for over fire år siden (Call of Duty 3)!

Der er altid et eller andet, som er turn-off, når jeg læse... Se hele indlægget
119 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
BazeBazeSkrevet 29/02-12 07:32 
Mht. Raven, så kan jeg varmt anbefale Singularity. Det har nemlig lidt Bioshock feel over det, når man får spillets main "gadget". Desuden var jeg svært glad for deres X-Men: Orign: Wolverine, men det er ikke en FPS. :)
SumezSumezSkrevet 29/02-12 09:51 
Ja jeg var også ret positivt overrasket over den del af Wolverine-spillet jeg så. Havde helt glemt at det er dem der har lavet det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 17/05-12 16:51, rettet 17/05-12 17:07 
DayZ virker som et godt bud på en af de retninger, genren kan gå i. Det er et STALKER-agtigt mod til Arma II, kun i 'alpha' men skulle allerede være godt og relativt stabilt. Tror dog jeg venter på beta (og ny pc, snart). Det er nærmest både et single-player- og multiplayer-spil på én gang.

Umiddelbart har spillet nogle ret interessante gameplay-elementer, fx at man får Humanity-points, når man hjælper andre, mens man taber points, hvis man skyder andre, uanset om det er med vilje eller ej. Kommer man under 0 Humanity bliver man til 'Bandit' og folk kan frit skyde en uden at tabe points (faktisk får man points for det).

Denne artikel-kommentar fra Rock, Paper, Shotgun får i det i hvert fald til at krible i mig for at spille det:

"Day Z is bloody impressive. It’s only in alpha right now, but it’s one of the most atmospheric survival experiences out there. A roguelike semi-MMO zombie survival sim, like a 3D version of Project Zomboid.

The thing is that each server can only support 50 players. That’s 50 humans at any given time spread across an entire country, as the main Arma 2 map is beyond enormous. You can go for hours without ever seeing another living player.

The other night I joined a server where it was already nighttime. I’d spawned nowhere near a beach, or a road, or any sign of civilization, so I picked a direction and began trudging through the forest. I got lost. Very lost. I ended up panicking and climbing a small hill, throwing my few flares all around in order to try and attract maybe a helping hand.

Well, someone came along. Someone also lost – we teamed up together and started marching off. And then the rain hit. Heaviest rain I’ve ever seen in a game, almost blinding. The fog that was rolling in reduced visibility further. I stopped for a moment to take a drink, and when I looked back up, I couldn’t see my buddy. The weather was just too oppressive.

It took me almost an hour before I found any sign of life. A barn! A barn surrounded by corpses. And a few of the walking kind. I ran in there and quickly scavenged up some supplies, but a couple Z’s started climbing up to the upper level with me, so I shot them. Which alerted more. I’ve now got some supplies, but limited ammo and a mess of angry zombies after me, so I bolt out of the barn and run down the road. I eventually come to a church, where I seek cover and more gear, but I have to fight my way out again.

More zombies. Too many. I take a bad wound and start bleeding out. I clear out the enemies, and bandage myself up. More zombies. I take them out, too. I… realize I have no bandages, my vision is blurring, and I’m going to keel over soon. And then it starts raining again, hard as ever.

I throw my last flare down. Hopefully whoever finds my corpse will do better."

Links:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=A7Q8c8jnL3s# (trailer)
http://www.dayzmod.com/ (officielt site)
http://dayzwiki.com/wiki/index.php?title=Main_Page (wiki/info)

EDIT: 'Stabilt' rettet til 'relativt stabilt' - der er vist indimellem lidt problemer.
SumezSumezSkrevet 18/05-12 10:18 
Ligner godt nok ikke noget min PC kan køre, det ser ellers rigtig spændende ud!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 22/05-12 00:21 
Wrack virker cool:

"By fusing two different genres, Wrack creates a unique experience. Not only does it feature large, action-packed, stylized levels like Doom and Duke Nukem 3D, but also boss battles, heavily themed levels, and treacherous level hazards from platformers like Contra and Castlevania. The end result is something we call a "first-person platformer"!"

Gameplay-film:
http://www.youtube.com/watch?v=JxwBmc_0lPg&feature=related

I første omgang kommer det vist kun til pc, men de vil gerne have det på konsoller også.

Wrack.
jaesjaesSkrevet 12/12-13 22:08, rettet 12/12-13 23:00 
Damn. Fik lyst til at tjekke Quake-demoen, bl.a. fordi jeg fandt ud af, at spillet skulle understøtte sigtekorn og mouselook. Da jeg startede det, så jeg også, at man kan få WASD-styring. Det er super fedt at spille det med "moderne" kontrol, samt den større erfaring og indsigt man (jeg) har fået i genren og spildesign generelt. Det er tight det spil! Kun bedømt på 2,5 bane i demoen, men alligevel :)

Fra den diskrete tutorial og det gennemførte banedesign, til den semi-subtile brug af audiovisuelle clues, så fungerer det bare næsten optimalt. Sad kun og ønskede, at fjenderne havde lidt flere AI-mønstre, så de ikke alle kun stormer frem. Fortsætter det resten af spillet, så må det være et af de mest simple komplicerede spil, hvis I forstår :)

Anyway, findes der gode spil til sidste generation (altså X360 osv., og pc i samme tidsrum), der har old school-designfilosofi?

Serious Sam 3 og Bulletstorm er jeg ikke så tændt på, men ellers er jeg åben for alt der ikke kun består af dystre områder.
SumezSumezSkrevet 12/12-13 22:16 
Hvad betegner du som old school designfilosofi, hvis Serious Sam 3 ikke opfylder dit behov? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 12/12-13 22:32, rettet 12/12-13 22:45 
Det er mere de ydre ting som stil osv. jeg ikke har lyst til ved SS3, men kun nu og her - jeg kunne godt finde på at spille det på et andet tidspunkt :)

EDIT: Vidste der var andet end stilen ved SS3 - AI'en skulle være lidt *for* old school, men en dag hvor humøret er til det og prisen er lav... :)
FancyPantsFancyPantsSkrevet 12/12-13 22:45 
Hard Reset er rimelig lige til, men desværre kun udgivet til PC, såvidt jeg husker.
Jeg ved at der ligger en demo på Steam, men skal ikke kunne sige om den også kan findes andet steds :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
HankyHankySkrevet 12/12-13 22:55, rettet 13/12-13 12:32 
jaes>
Vidste der var andet end stilen ved SS3 - AI'en skulle være lidt *for* old school, men en dag hvor humøret er til det og prisen er lav... :)

Hvor lav?
4.25 $ i Humblebundle lige pt.

Havde en key i overskud, så den har jeg sendt dig. Til 0 kr, kan det da kun være værd at tjekke ud :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 12/12-13 23:26 
Hvad med EYE? Det virker rimelig "old school" i stilen, men på en helt anden måde end Serious Sam, med tendens til at hælde mere til slut-90'erne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/12-13 00:02 
EYE: Divine Cypermancy er Deus Ex på stoffer.
Jeg er altid klar på cyperspace ting, men det hér er ovre i en boldgade der er lidt for hardcore til mig.

Her er et GiantBomb quicklook af det :)

http://www.giantbomb.com/videos/quick-look-eye-divine-cybermancy/2300-4682/
WehnerWehnerSkrevet 13/12-13 00:36 
Colonial Marines er ret gammeldags :p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/12-13 00:57 
Jeg gik ret hurtigt død i EYE. :\
Ud fra previews så det skide godt ud, men det formåede bare aldrig rigtig at fange mig. I hvert fald ikke i de knap to timer jeg brugte på det.

RAGE er også ret ligetil, om end lidt kort.
Bulletstorm er efterhånden så billigt på alle platforme, at man før eller siden nok skal få det smidt i nakken. Hvis man så ikke kan lide det, har man om ikke andet fået et reservecover til sine andre spil, og en bonus-frisbee.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 13/12-13 08:06 
Wehner>
Colonial Marines er ret gammeldags :p

Desværre ikke :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 13/12-13 08:21 
#misforståmedvilje
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 13/12-13 09:29, rettet 13/12-13 09:29 
Darkbeat>
EYE: Divine Cypermancy er Deus Ex på stoffer.
Jeg er altid klar på cyperspace ting, men det hér er ovre i en boldgade der er lidt for hardcore til mig.


På stoffer helt sikkert, men jeg får ikke rigtig associationer til Deus Ex?
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/12-13 12:30 
Wehner>
Colonial Marines er ret gammeldags :p

Og billigt..... Åh så billigt.

http://www.gamersgate.com/DD-ACM/aliens-colonial-marines?aff=ggnews
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
jaesjaesSkrevet 13/12-13 13:18 
Tak de herrer. Og takket være Hanky, har jeg nu en key til SS3 ;)

Hard Reset er allerede på min liste... måske...

Jeg tror dog, at jeg i første omgang vil spille et af følgende:

Shadow Warrior (reboot) - lyder rigtigt underholdende!
Rise of the Triad (reboot)
Rage - kan huske jeg savlede over fjenderne og deres mønstre/AI i en video

Far Cry 3: Blood Dragon lyder også godt og semi-old school.
119 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig