X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SFC/SNES Hemmeligheder


Svar
nerosnerosSkrevet 06/04-11 00:25, rettet 06/04-11 00:26 
Som nogen måske har bemærket har jeg fået SFC feber! Jeg har været på opdagelse i P:R's SNES bibliotek i den seneste tid og fundet et par titler som jeg meget godt kunne tænke mig.

Jeg er primært ude efter spil jeg sådan ikke lige viste eksisterede eller havde overset på grund af dvs. rygter og andet ballade omkring dem. Jeg er også ude efter obskure og underlige jap spil af alverden... Se hele indlægget
Bashful Neophyte
246 emne(r).
« < 1 2 3 4 5

Svar
SumezSumezSkrevet 05/08-13 07:58 
Det spil købte jeg også sidste år - det er skægt nok, men nok en smule overvurderet på baggrund af hvor "sjældent" (men stadig ret billigt) det er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/12-13 10:56 
Hent, go go ackman hjem.
Super spil!

I MENS DET ER BILLIGT!!!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 27/12-13 11:15 
Har jeg også kigget efter on and off. Der er 3 i serien, right?
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/12-13 11:22 
jo , og et gameboy spil.
Men det er noget andet gameplay!
https://www.youtube.com/watch?v=2hUNWn0bFvA
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 27/12-13 11:24, rettet 27/12-13 11:29 
Ackman-spillene er fine nok, men ikke så spændende - meget kliché platformer, men velgjorte og super-charmerende og morsom grafik, selv hvis man ikke er til Toriyama's stil.
Jeg tror det er nogle af de SFC-spil der altid vil være billige, ellers var de nok blevet dyre forlængst. :) Der er rigtig mange spil på SNES i den stil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/12-13 11:29, rettet 27/12-13 11:31 
Det handler om omtale, hagane på jap kostet intet.
Lige til mike fucket det up med en video :P

Det er virkelig få der snakker om spillet! (på youtube)
Og til de penge er alle 3 det værd!!

Lille review af spillet.
https://www.youtube.com/watch?v=bDf_kxT5r48
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 27/12-13 11:29 
Det er vist relativt, hvor "billige" de er :)
j/k
SumezSumezSkrevet 27/12-13 11:32, rettet 27/12-13 11:33 
ChronoSousa>
Det er virkelig få der snakker om spillet! (på youtube)

Jeg skal ikke gøre mig klog på YouTube, men både Ackman-spillene og Hagane har været temmelig populære længe før der var noget der hed YouTube. :) Synes det er lidt uhyggeligt hvis det kan have så stor indflydelse at der dukker en YouTube-video op et sted.

Hammerin' Harry er et andet SFC-spil i meget samme stil, der kan erhverves uden at ofre for mange penge.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/12-13 11:33 
Ca 100kr cart
ca 150-200 CIB
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 27/12-13 11:34, rettet 27/12-13 11:36 
YouTube er helt klart med til at hive priserne op. Det er der ikke noget uhyggeligt ved, det er bare common sense. Når YouTubers anbefaler et spil stiger interesseren. Nogle YouTubers har rigtig mange subscribers. 2+2=4 :)
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/12-13 11:36 
^^
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 27/12-13 11:38, rettet 27/12-13 11:40 
Men hvorfor har "YouTubers" mere indflydelse end al anden form for omtale? Jeg synes det lugter mere af at der er kommet en ny generation til, som ikke er vokset op med spillene som vi er, men har en interesse for at grave disse spil op, og får deres information ad en hel anden vej.

Ikke at der er noget uhyggeligt i det, tværtimod, men synes det er lidt vildt at YouTube skulle have så meget indflydelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/12-13 11:39 
F.eks. Happy console gamer....
Han udtaler sig ikke om et spil, han leder efter på ebay...før han har købt det. :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 27/12-13 11:41, rettet 27/12-13 11:41 
@Sumez: Der er mange retro geeks, der "hænger ud" på YouTube og får hovedmængden af anbefalinger og inspiration ind den vej. Især den nye generation. Læsning er totalt passe. Vidste du ikke det? :)
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/12-13 11:46 
USA priser før og efter denne video:
https://www.youtube.com/watch?v=2yAJOu3btoY
Over 1mio views

Here are the ten games from the SNES list and their prices in June 2012, right before the video was released, and now.

Rock 'n' Roll Racing: $22.99-$29.66
Hagane: $220-$287.75 (was $89 in May of 2012, so June was when it got pushed into the stratosphere)
Run Saber: $14.24-$31.49
Knights of the Round: $19.37-$41.25
Magic Sword: $6.59-$11.95
King of Dragons: $25.99-$42.50
Space Megaforce: $29.99-$61
Demon's Crest: $55.43-$76
Firepower 2000: $4.69-$15.97
Wild Guns: $77.98-$199.43

Some of this is due to the general inflation of SNES prices in general, but looking at the VGPC charts, most of those games have an insane spike between June and July of 2013, which shows some correlation, if not causation.

And no, we can't do anything. Just keep building collections and hope that some big time reviewer or Let's Player doesn't do a video/series on some cheap or middling game that is really rare, but most people don't realize it.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 27/12-13 11:47 
slk486>
Læsning er totalt passe. Vidste du ikke det? :)

De burde læse noget HG101 :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/12-13 11:47 
Skal lige siges at priserne er blivet være i nu siden 2012 :(
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 27/12-13 11:48, rettet 27/12-13 11:49 
Sumez>
De burde læse noget HG101 :)

Yir! :)
j/k
SumezSumezSkrevet 27/12-13 11:53, rettet 27/12-13 11:55 
ChronoSousa, dit indlæg bekræfter bare min indgangsvinkel.
Det er klart at Mike Matei har stor "indflydelse", men i mine øjne er det helt vildt at en person der har aktiv interesse i SNES'en ikke skulle have hørt om spil som Rock'n'Roll Racing, Demon's Crest, Wild Guns, osv. der er nogle af de mest populære spil til maskinen, og fik vildt gode anmeldelser da de kom.
Er også temmelig sikker på at Wild Guns også var pænt dyrt før den video blev lavet, det er den primære grund til at jeg ikke købte det omkring 2002-2004 da jeg købte stort ind af SNES-titler jeg havde sprunget over.

Jeg har dog også set det samme ske med spil der fik supermeget opmærksomhed dengang de udkom, men som lynhurtigt blev glemt fordi de viste sig at være elendige spil - og pludselig, 15 år senere er der folk der "opdager" dem og ser det som en ukendt perle. Det er lidt charmerende, men også meget sært.
Jeg er nok bare blevet for gammel, og har meget svært ved at forstå folk der ser på den generation fra en helt anden vinkel. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 27/12-13 11:57, rettet 27/12-13 11:59 
Jeg tror der er mange (som jeg) der har en passiv-aktiv interesse, som ikke voksede op med SNES, men som kan blive inspireret til - eller mindet om at - købe et eller andet spil ud fra en anbefaling eller gameplay video. Har jeg selv gjort mange gange. Hvis jeg ser en video med et spil jeg tidligere har hørt om, eller et nyt der vækker min interesse, slår jeg det typisk op på ebay. Er det ikke dyrt køber jeg gerne. Som når et produkt har en periode med meget markedsføring.
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/12-13 12:02 
Det også derfor jeg skrev: køb ackman før en idiot på over 50k sub' snakker om det :P

Og er ligesom slk.^^
Jeg vokset op med snes uden internet. Der var kun blade at læse om hvad kom af nye snes spil.
Og meget lidt anmeldelse i dem.

Så mange har jeg først lært at kende efter 2008. Da jeg fik lyst til at hente min snes samling hjem igen.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 27/12-13 12:07 
Synes nu der var en væld af SNES-anmeldelser i de blade der blev udgivet i Danmark. :) Der blev endda anmeldt adskillige spil der kun udkom i usa og Japan.
Vi var knap så heldige med Sega og, senere, N64. Tror faktisk det delvist var det der gjorde at jeg røg lidt ud af konsol-interessen indtil internettet begyndte at få fodfæste.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 27/12-13 12:58, rettet 27/12-13 23:26 
Ah, en tråd efter eget smag.

Jeg vil nævne Musya: http://www.youtube.com/watch?v=cLxlpPcIi5U

Så video af den på youtube synes den så intressant ud og fandt ud af at den også er pisse billig.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/12-13 13:04, rettet 27/12-13 13:11 
Er spillet oversat, eller er det en rom hack som du linker til på YT?
nevermind... Det findes på usa også :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 27/12-13 13:09 
Spændende, det har jeg ikke hørt om! :O
Ligner lidt en fattigmands Majyuuou (og med forfærdelig musik), men ligner noget for mig. :) Måske man skulle tjekke det ud hvis det er billigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 27/12-13 13:32 
Jeg havde (har?) Musya. Det fængede overhovedet ikke dengang.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
spectrespectreSkrevet 27/12-13 14:08 
Er der nogen der har lavet en video af shadowrun til snes? Det er voldsomt dyrt pt. Så hvis det ikke allerede er steget voldsomt så må jeg nok hellere bide i det sure æble nu
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
CamousCamousSkrevet 27/12-13 14:12 
Hvad er den på? Mener jeg fik min CIB til $40 tilbage i 2010 eller 11.
spectrespectreSkrevet 27/12-13 14:19 
Omkring 500 cartridge only
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
CamousCamousSkrevet 27/12-13 14:32, rettet 27/12-13 14:34 
NTSC, ikke? Cheezus crackers in cheeze heaven.

Glad for at jeg købte alle de kendte NTSC SNES spil et par år tilbage.

Jeg mener GameSack nævnte spillet i et video, men de har ikke nok subs til at kunne presse priser oppe.

Det burde være gode penge i at få youtube kendiser til at nævne spil som man har købt for ingenting og make out like a bandit.

Det er som retro inside trading.
SumezSumezSkrevet 27/12-13 15:09, rettet 27/12-13 15:10 
Haha, præcis samme situation igen. :D For mig har Shadowrun altid været et SNES-spil, det er først indenfor de seneste par år det gik op for mig at det var baseret på et "rigtigt" rollespil >_>
Man kan vist iøvrigt sagtens får det cart-only for under 300, men synes også dét er temmelig dyrt i forhold til hvad SNES-spil plejede at koste.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 27/12-13 15:51, rettet 27/12-13 15:57 
Der er en Shadowrun til MD også, ikke? Jeg kender næsten intet til den version men af hvad jeg kan huske er det vist noget helt andet og visse folk siger at den er bedre.

Edit: Der er sgu en cart only på ebay for 260kr.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/12-13 17:04 
Der gik cyper punk i den, på et tidspunk.
Med snatcher osv... Og så fik dette spil også en tur op af. Dog ikke så vild. Hvis du er efter cart. I cib helt anden pris.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 27/12-13 20:46 
Shadowrun er også steget fordi der lige er udkommet en ny.
j/k
CamousCamousSkrevet 27/12-13 23:33, rettet 27/12-13 23:34 
Sumez>
Jeg har det lidt på samme måde. Serien har rigtig meget potentiale for en fantastisk 4'er på moderne hardware, men potentialet for at ødelægge det fuldstændig a la current-gen Capcom og især Konami, er nok endnu større.

Jeg ville især være HELT VILD med et nyt spil der fangede samme geniale, kolde stemning som Demon's Crest besidder.
Altså, udover Dark/Demon's Souls :P

I like the cut of yer jib, a man after me own heart ye are.

Elsker spil med en mørk atmosfære som dem nævnt. Silent Hill havde det også indtil Konami... ja, jeg bliver bare deprimeret af at tænke på det. Men det er ydetst sjældent at finde 16-bit spil der havde hvad man kan kalde atmosfære.

Det var først i 32bit dagene hvor spil som Resident Evil, Silent Hill og Vagrant Story begyndte først for alvor på den slags, hvilken jo gør Majyuuou og Demon's Crest endnu mere specielt.
nerosnerosSkrevet 22/03-14 10:45 
Findes Super Turrican 2 ikke i Jap?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/03-14 11:59 
Ser ikke sådan ud. Men det er jo også en vestlig serie :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 22/03-14 12:22 
Helvete!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 20/09-14 09:11 
Har været meget på udkig efter de små SNES perler der manglede i samlingen på det seneste, og er efterhånden kommet gennem en del på både godt og ondt. Jeg har tænkt mig at poste her i tråden når jeg finder noget interessant. :)

Først vil jeg hoppe tilbage til side 2 i tråden, hvor vi snakker om Adventure Island i forbindelse med Wonderboy "kloner". Her kan jeg se nu at jeg var helt galt på den mht. de ting jeg skrev.
For det første er det 4'eren, og ikke 3'eren til NES, der er Jap-only, og det mest eftertragtede i serien.
For det andet har jeg indtil nu kun spillet det første Super Adventure Island. Det viser sig at 2'eren slet ikke er et straight forward actionspil som jeg havde regnet med på baggrund af de andre i serien (sans 4), men derimod meget baseret på udforskning og måske lige lovlig meget backtracking. Komplet med et world map med random encounters a la Zelda 2.
De fleste var sikkert allerede klar over det, men det var nyt for mig. :)

SFC/SNES Hemmeligheder

Gameplay er stadig typisk Adventure Island, bortset fra at dit primære våben allerede fra tidligt i spillet er et sværd med forholdsvis kort rækkevide. Man bevæger sig stadig meget hurtigt og hopper højt og har fuld kontrol over Takahashi, selvom han nogen gange virker som om han flyer lidt rundt over det hele. Når først man lærer fjenderne at kende og mestrer styringen, er det ret underholdende - og backtracking gøres mindre kedeligt af at man virkelig kan storme gennem mange af de omåder man allerede kender.

SFC/SNES Hemmeligheder

Udover sværd af diverse typer, kan man finde skjold, rustninger og forskellige former for magi, og til tider godt gemte opgraderinger af både livbaren og magi-resourcer.
Banerne er store og labyrintiske, og alle ret unikt designede. I bund og grund handler alle banerne om at finde en række gemte opgraderinger til dit udstyr og aktivere en knap et sted, der åbner endnu flere veje, og så udfordre bossen og videre til næste bane. Men som man kommer længere ind i spillet, åbnes for flere muligheder, og de forskellige baner kædes direkte sammen samtidig med at man får evnerne til at udforske nye steder i de baner man allerede har været igennem.

SFC/SNES Hemmeligheder

Det er ikke noget mesterværk, men et sjovt lille spil man kan bruge lang tid på, hvis man kan lide udforskning i platformspil. Det er som nævnt rigtig tungt på backtracking - i hvert fald når man ikke ved hvor man skal hen, og tit straffes for det med skjulte fælder der sender dig tilbage til starten af banen - så det skal være noget man kan holde til, men spillet er ikke dyrt, og helt klar værd at forsøge sig med hvis man synes det ser interessant ud.

Adventure Island er måske ikke ligefrem nogen hemmelighed, da det trods alt er en rimelig kendt spilserie, men det her spil var nyt for mig. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 20/09-14 09:16 
Iøvrigt, re: Shadowrun diskussionen lidt tidligere i tråden her, så kan Jap-versionen findes langt billigere end den vestlige, selvom den ikke er så udbredt. Den er fuldt spilbar med engelsk tekst og japanske undertekster, som man kan ignorere, og har faktisk efter sigende et par småforbedringer til interfacet. Jeg har købt det nu, og ser frem til endelig at prøve det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 20/09-14 14:46 
Sumez>
Adventure Island er måske ikke ligefrem nogen hemmelighed, da det trods alt er en rimelig kendt spilserie, men det her spil var nyt for mig. :)

Jeg får ret meget lyst til at spille det, baseret på dit review. Det lyder som en fortrinlig Wonder Boy in-klon, og jeg morede mig fint med opsamlingen på XBLA.

Super Adventure Island II ligger på Wii virtual console - og der ligger også det eneste Wonder Boy in-spil, jeg ikke har spillet. Det kunne godt være, jeg skulle finde min Wii frem fra bedrolleren, når den værste Destiny-feber har lagt sig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/07-18 13:09 
Nogle der kender til: violinist of hameln?
Har lige købt det, ser ok ud af et platformer spil?
Og ikke så dyrt af et snes spil.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 07/07-18 15:14 
Nej, det er rigtig billigt, og faktisk temmelig godt. Det kan være lidt svært at finde rundt i, men er fuldt spilbart uden japansk-færdigheder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/07-18 00:46 
Har du selv spillet det?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/07-18 00:48 
Jeg så Darkbeat spille det for et par uger siden. Så meget underholdende ud :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/07-18 10:50 
Ja, det ser godt ud, var bange da prisen var så "lav" :D om der er noget helt galt med det? Som jeg ikke havde spottet ?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
246 emne(r).
« < 1 2 3 4 5

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig