X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SFC/SNES Hemmeligheder


Svar
nerosnerosSkrevet 06/04-11 00:25, rettet 06/04-11 00:26 
Som nogen måske har bemærket har jeg fået SFC feber! Jeg har været på opdagelse i P:R's SNES bibliotek i den seneste tid og fundet et par titler som jeg meget godt kunne tænke mig.

Jeg er primært ude efter spil jeg sådan ikke lige viste eksisterede eller havde overset på grund af dvs. rygter og andet ballade omkring dem. Jeg er også ude efter obskure og underlige jap spil af alverden... Se hele indlægget
Bashful Neophyte
246 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/08-12 19:23 
Jeg har uden overdrivelse spillet hundredevis af spil der havde langt værre kontrol. Den er ganske fin i Gun Hazzard.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 31/01-13 16:07 
Nightmare Busters, der blev droppet efter det var færdigt mens SNES stadig var i butikkerne, får nu en officiel udgivelse, cartridge og resten af balladen. Det skulle dermed være det første "officielle" SNES-spil i 15 år. Kender intet til kvaliteten, men det ligner en blanding af en platformer og en shoot 'em up (der er "zoomet" for meget ind, IMO, men hey). Om ikke andet vel et samlerobjekt for nogle :)

http://www.nightmarebusters.com/index.html
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 31/01-13 16:51 
Jeg har spillet, det er ok. Grafikken er super god. men gameplay er ikke det sjoveste...
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/01-13 20:52 
Det ser godt nok enormt flot ud. På den der Three Wonders måde :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 31/01-13 20:53, rettet 31/01-13 20:54 
Hmm, jeg mindes det har været oppe og vende før, men kan ikke finde tråden. Nogen der kan huske det?
Det ser ganske rigtigt utroligt flot ud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 31/01-13 21:02 
Jeg havde det med til sskt :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 19/03-13 09:45 
Konsolkongen>
Har du gennemført det? Det er nok pænt svært at spille igennem på Japansk, med mindre man har en form for guide :)

Fik endelig taget mig sammen til at bruge tid med Gun Hazard, efter jeg havde det med til J-Popcon i weekenden.

Jeg er rigtig glad for det!
Skal jeg tage de kritiske og objektive briller på, er det meget overfladiske ting, der forænger spillets levetid og får det til at fremstå dybere end en traditionel action-sidescroller (:D), her snakker jeg om EXP-systemet, og opgraderingerne af din mech. Men jeg er typen der æder den slags råt, og gerne genspiller nogle baner et par gange for at finde mere udstyr, tjene flere penge, og få lidt EXP med på vejen.

Det er nu heller ikke fordi det tager overhånd. Jeg kom til at spille nogen af de missioner der var tiltænkt at blive taget efter andre missioner, hvor man får opbygget de våben og udstyr der skal til for at klare sig, og selvom de var svære, var de alligevel langt fra umulige, da spillet essentielt stadig er et actionspil.

SFC/SNES Hemmeligheder

Jeg spillede starten og første merc-mission igennem på japansk, og vil mene at det er fuldt spilbart uden oversættelse, da der indtil videre er meget få steder, man kun får hints via teksten til hvor man skal hen. Og selv efter jeg satte mig ned for at spille den uofficielle oversættelse i stedet, er det ikke meget hjælp man får. Spillet er bygget op omkring at man som spiller selv udforsker de forskellige tilgængelige baner indtil man finder noget, der bringer historien frem, og det fungerer fint sådan.
Med det sagt, vil jeg dog stadig anbefale at man spiller oversættelsen, da det er lidt nemmere at opfange hvad for noget udstyr man køber på den måde, og så er der utroligt meget snak i spillet, og hvis man forstår hvad personerne siger, er al dialogen trods alt mindre "i vejen" (men historien virker alligevel temmelig middelmådig)

Jeg er også uenig i at der skulle være nogen problemer med styringen. Den rammer en god balance mellem reel action-gameplay, og et kampsystem styret af stats og opgraderinger. Der er en minimal grad af taktik i forbindelse med hvilket udstyr man tager med i kamp, og skjoldet samt muligheden for at svæve rundt om andre mechs med sin VU-enhed mens man beskyder dem, giver mulighed at bekæmpe fjender lidt mere strategisk.
Jeg kan også godt lide muligheden for at dreje sit våben 360 grader, og låse det fast med skulderknappen, Contra-style.

SFC/SNES Hemmeligheder

Så hermed en klar anbefaling af Front Mission: Gun Hazard herfra, som en af de klart sjovere hemmeligheder på Super Famicom, og iøvrigt et af de billigste spil til maskinen, af en eller anden grund.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/03-13 23:09 
Nu er jeg ikke den store konspirations-teoretiker men introen til Combatribes er lidt creepy.

SFC/SNES Hemmeligheder

Ud over det er det en ganske ok brawler.
nerosnerosSkrevet 30/04-13 22:43, rettet 30/04-13 22:46 
Findes Mighty Morphin Power Rangers: The Fighting Edition virkelig ikke i JAP det er da for mærkeligt?

Wiki
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/05-13 01:06 
Nu findes Power Rangers serien jo heller ikke i Japan, måske er det udgivet der som et Super Sentai spil?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 04/05-13 18:59 
Sumez>
Med det sagt, vil jeg dog stadig anbefale at man spiller oversættelsen, da det er lidt nemmere at opfange hvad for noget udstyr man køber på den måde, og så er der utroligt meget snak i spillet, og hvis man forstår hvad personerne siger, er al dialogen trods alt mindre "i vejen" (men historien virker alligevel temmelig middelmådig)

Hvordan spiller man oversættelsen? Spillet findes jo kun til SFC mig bekendt.
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/05-13 19:13 
Du skal nok have fat i et flash-cartridge af en slags.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 04/05-13 20:59 
Ah yes selvfølgelig.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 04/05-13 22:26 
SUPABOY:

Nu er den her!
Bashful Neophyte
DarkenDarkenSkrevet 04/05-13 23:06 
Unødigt mange konsoler/håndholdt sammenligninger, virkede meget hen af blær... og andre end mig der fnyste lidt af at personen har hvide stof handsker på (øjensynligt for ikke at sætte mærker m.m. på udstyret) og så puster personen ned i et cartridge? heh

Supaboy virker da rimelig fleksible, til trods for sit udsendende, det lød bare som noget plastik lort når han trykkede på knapperne. Det er da ikke så svært at støve en ok snes op.. er det? Men det er da et alternativ da den kan bruges som konsol jvf den video der.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
nerosnerosSkrevet 05/05-13 08:08 
En håndholdt konsol for mig er kun når man er på farten, i sommerhuset, toget, parken, stranden (pas på sandet) etc.

Ja det med at man kan tilslutte den et tv i hjemmet er ikke andet end noget hipster pjat ;-) Samler man på retro spil har de fleste vel en SNES/SFC?
Bashful Neophyte
FancyPantsFancyPantsSkrevet 05/05-13 12:22 
Og når man sidder på mingvasen!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
nerosnerosSkrevet 05/05-13 14:47 
LOL !
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 06/05-13 00:55, rettet 06/05-13 00:59 
http://www.youtube.com/watch?v=t2piOy6yiEE

Lille hyggelig video med endnu flere perler til det bedste system nogensinde.

Og ja, jeg skal nok tage Sanrio World smash ball ball! med til næste træf, det må næsten være det ultimative træf spil :D
DarkenDarkenSkrevet 06/05-13 01:25 
yeah... så jeg så ikke lige datoen på den video og tænkte jeg ville se hvad det var for en side der stod sidst i videoen.... :/
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
AzzkikrAzzkikrSkrevet 06/05-13 02:04, rettet 06/05-13 02:06 
?

Det er vidst ikke det eneste der er for sent på den.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/05-13 02:44 
Det dér Majyuuou i videon ser fedt ud, men nuij hvor er det dyrt.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 06/05-13 03:00 
Det er på tibud, for 1500 her.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/05-13 04:05 
Det er ikke super godt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 06/05-13 08:00, rettet 06/05-13 09:08 
Jeg har lige købt det til 500kr men selvfølgelig uden pap ;-) Glæder mig til det tror det er lige noget for mig.
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/05-13 12:10 
Jeg har stadigvæk ikke fået min SFC med posten, selvom den skulle være sendt for 2 uger siden :(

Azzkikr>
Lille hyggelig video med endnu flere perler til det bedste system nogensinde.

He, det er sjovt nok. Jeg fik også googlet mig frem til den video for et par uger siden. Jeg forventede at blive blæst væk, men så ikke noget, der var spor mere crazy end det, der findes af glemte perler til MegaDrive. Jeg er efterhånden blevet ret så overbevist om, at folk, som påstår at enten SFC/SNES eller MegaDrive/Genesis er overlegen i forhold til den anden, har jord i hovedet.
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 06/05-13 12:18, rettet 06/05-13 12:18 
@neros: En repro eller originalt? Ser fedt ud :)
j/k
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/05-13 12:26 
Sad lige og synes Magical Pop'n så lidt interessant ud, men så så jeg prisen :(
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 06/05-13 12:33 
Azzkikr>
Det er på tibud, for 1500 her.

Det værste er, at det er faktisk en ret god pris på det spil. :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 06/05-13 12:34, rettet 06/05-13 12:34 
KillerBean2>
Sad lige og synes Magical Pop'n så lidt interessant ud, men så så jeg prisen :(

Jaaa, jeg har selv kigget lææænge efter det spil på eBay, men det er vist ikke et man bare lige er heldig med :)
Nogen "hemmelighed" er det i hvert fald desværre ikke.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 06/05-13 20:38, rettet 06/05-13 21:41 
slk486>
@neros: En repro eller originalt? Ser fedt ud :)

Originalt selvfølgelig ;-)

Sidder og spiller det nu :D

Det er et fint lille spil sådan lige ved første indtryk men nok slet ikke de vilde priser værd. Det spiller som sådan et spil skal spille og har en rigtig fed stemning.

Til dem af jer som har prøvet det kan det så passe at der er en lille loadtid f.eks når du møder boss ormen anden gang? Mener også det skete et andet sted, men kan ikke lige huske hvor. Loadtider!!..Hvabehar?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/05-13 09:52 
neros>
Det er et fint lille spil sådan lige ved første indtryk men nok slet ikke de vilde priser værd.

Jeg fatter heller ikke, hvorfor priserne skal være så tosset skruet op. Er der virkelig så afsindig stor efterspørgsel på SFC/SNES, eller har markedet bare nogle latterligt store lyserøde nostalgibriller på lige for tiden?

neros>
Loadtider!!..Hvabehar?

Det er faktisk ikke helt ualmindeligt. Rigtig mange spil helt tilbage til 8-bit perioden har spillets rå data (grafik + lyd osv.) komprimeret i mere eller mindre grad for at spare plads på den dyre ROM. I de flest tilfælde tager udpakningen bare så kort tid, at man slet ikke lægger mærke til det, når man sidder og spiller. Men hvis der er brugt en kraftig/avanceret komprimeringsalgoritme på store mængder data, og CPU'en samtidig er beskæftiget med andre gøremål, kan udpakningstiden blive så lang, at det bliver til "load-tider" :)
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 07/05-13 09:58 
@neros: Ja ja, godt ord igen :D

Jeg har set repro's til den pris, så det må siges at være et fornuftigt køb.
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/06-13 03:11 
Et longplay af et spil der hedder Hamelin no Violin Tamaki dukkede lige op i mit YouTube feed. Jeg har aldrig hørt om det før. Det ser meget spændende ud.

http://youtu.be/itT98lGnYcA
SumezSumezSkrevet 10/06-13 07:43 
Det er ret godt synes jeg, det er baseret på en anime af samme navn, og havde en del omtale på et tidspunkt, men kom aldrig herhjemme, nok pga licensen :)
Det er godt nok mange år siden jeg havde fingrene i det, men jeg mindes i hvert fald at jeg var ret vild med det dengang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 10/06-13 10:01 
Wow, ser rigtig godt ud.
j/k
WehnerWehnerSkrevet 10/06-13 10:04, rettet 10/06-13 10:05 
1:11:05 - "One day I saw a really scary monster called Faggot". Subtilt. Derudover ser det nice ud :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 10/06-13 10:05, rettet 10/06-13 10:05 
Fantranslations når de er "bedst". Vil næsten hellere have måneskrift.
j/k
SumezSumezSkrevet 10/06-13 10:06, rettet 10/06-13 10:07 
Eh, eller også har jeg det faktisk.... må lige tjekke når jeg kommer hjem.

Fagot skulle nok have været med ét G :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 10/06-13 10:07, rettet 10/06-13 10:07 
På tide jeg ser mig om efter en Super Famicom. Eller en adapter, hvis de findes.
j/k
SumezSumezSkrevet 10/06-13 10:08 
Du behøver ikke nogen adapter hvis din maskine er moddet. Medmindre det er en US SNES, så er adapteren også ret billigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 10/06-13 10:10 
Jeg har en US snes, så en adapter er nok smartest.
j/k
SumezSumezSkrevet 10/06-13 10:30 
Kan faktisk ikke huske om du kan komme en jap/eu cart i en us maskine uden adapter, men omvendt skal der skæres i den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 10/06-13 10:34 
Ser ud til jeg bare skal fjerne to små tabs i cart slottet, så er jeg all set :)
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 10/06-13 11:49 
Ja 2 tap så kan du spille jap på en us snes.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 10/06-13 14:24 
Det er lidt smart ;)
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/07-13 20:54 
SNES perlen Time Cop gennemspillet på 26 minutter.

http://youtu.be/tF9t_67-8BQ
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/07-13 21:09, rettet 27/07-13 21:09 
Der er også en ret god anmeldelse af filmen på imdb:

thechidz>
I've only ever seen this film while drunk, so bear with me ...

Awful Belgian 'actor' John Claude Van Damme grows an emergency mullet in order to go back in time and rescue Ferris Bueller's girlfriend. While in the past he runs into that chap out of the Kirstie Alley sitcom (the one about underwear where she's put on a lot of weight).Meanwhile, back in the future, the guy with the moustache who's been in loads of stuff gets killed by the future version of the guy from the Kirstie Alley sitcom. In retaliation, John Claude Van Damme kills the Kirstie Alley guy by throwing another version of the Kirstie Alley guy at him - the two sort of moulding together in a bubbling, bad special effects mess on the carpet. John Claude Van Damme then finds out he's had a kid in the future and that the guy with the moustache who was killed by the Kirstie Alley guy isn't dead after all. So that's alright then.

:D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 27/07-13 22:00 
LOL :D
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/08-13 23:24, rettet 04/08-13 23:28 
Fik købt dette spil ind: Mickey no Tokyo Disneyland Daibouken virker som et sjovt disney spil. findes kun på super famicom. Hørte om det for ca 3 uger siden. Blev sgu lidt varmt på det :D

gameplay
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
246 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig