X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SFC/SNES Hemmeligheder


Svar
nerosnerosSkrevet 06/04-11 00:25, rettet 06/04-11 00:26 
Som nogen måske har bemærket har jeg fået SFC feber! Jeg har været på opdagelse i P:R's SNES bibliotek i den seneste tid og fundet et par titler som jeg meget godt kunne tænke mig.

Jeg er primært ude efter spil jeg sådan ikke lige viste eksisterede eller havde overset på grund af dvs. rygter og andet ballade omkring dem. Jeg er også ude efter obskure og underlige jap spil af alverden... Se hele indlægget
Bashful Neophyte
246 emne(r).
1 2 3 4 5 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 06/04-11 00:25, rettet 06/04-11 00:26 
Som nogen måske har bemærket har jeg fået SFC feber! Jeg har været på opdagelse i P:R's SNES bibliotek i den seneste tid og fundet et par titler som jeg meget godt kunne tænke mig.

Jeg er primært ude efter spil jeg sådan ikke lige viste eksisterede eller havde overset på grund af dvs. rygter og andet ballade omkring dem. Jeg er også ude efter obskure og underlige jap spil af alverdens herkomst, men det skal selvfølgelig være noget med ikke så meget tekst i da det ville være umuligt at spille på japansk ;-)

Spil som jeg har haft kikket på indtil videre:


Sonic Blast Man (Havde aldrig hørt om det før)

Ghost Chaser Densei (Brawler med robotter)

Syvalion (Meget underlidt drage spil)

Super Turrican 2 (Er det godt?)

Operation Logic Bomb (Elsker sådan noget labyrint topdown view)

Super Chase H.Q (gammel klassiker i nye klæder)

Hat Trick Hero 2 (ligner det bedste fodbold spil i verdenen)

Zennihon GT Senshuken (Rally i stil med Neo Drift Out)

Archer MacLean's Dropzone (Gammel klassiker i nye klæder)

Akumajou Dracula XX (Er det godt?)

Godzilla - Kaijuu Daikessen (Jeg er klar på det)

3-on-3 Dream Basketball: Dunk and Hoop (Basket)

Battle Zeque Den (Brawler - platformer?)

..og findes der overhovedet noget godt shmup andet end Super Aleste?


Calling all SNES freaks og andet godt folk hvis i har kendskab til nogle SFC/SNES titler i mener jeg bør kikker på eller i selv synes er oversete/hidden gems så skriv det til mig her i tråden det ville være en stor hjælp :-)
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 06/04-11 02:20 
Der findes også en efterfølger til Sonic Blast Man, og jeg er også klar på dem begge.

Der er et utal af brawlers til SFC.

Hagane tror jeg du vil elske. Er klart et af mine yndlings spil til systemet!

Hvis du ikke allerede kender det, burde du tjekke Macross: Scrambled Valkyrie (måske bedste shmup til SFC IMO) ud. Tror også det er lige i din boldgade ;) Men måske også Cotton 100%, Flying Hero og Kiki Kaikai spillene.

Det ved at være halvsent, så vender nok tilbage i morgen engang :)
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 06/04-11 08:37, rettet 06/04-11 09:05 
neros>
Akumajou Dracula XX (Er det godt?)

Er ikke sikker på at det er noget for dig, og jeg plejer også at stå lidt alene i denne sag, men jeg synes det er fantastisk godt, og iøvrigt et af de flotteste SNES-spil (samt noget af det bedste musik på SNES).
Er dog ikke sikker på at jeg ville kalde det for en "hemmelighed", i så fald må spil som Demon's Crest osv. vel også høre herunder.

Hvis man har mod på at spendere en pæn klat penge, findes der en samling af de tre første Ninja Gaiden-spil, opdateret til SNES. Har aldrig prøvet den udgave, men det ser flot ud (i forhold til NES anyway ;P), og spiller så vidt jeg har hørt som originalerne.
Ninja Gaiden Trilogy

SkyBlazer er ligesom Hagane en af de mindre kendte perler der tit får opmærksomhed her på P:R, og er relativt billigt at anskaffe sig.

Super Bonk PC Engine-maskottens Nintendo-eventyr er næsten så bizart og japansk som de kommer (endda i højere grad end PCE-spillene) - findes endda i Europæisk udgivelse. 2'eren er endnu mere absurd, og findes kun i Japan.

Go Go Ackman-spillene er også enormt underlige og ekstremt japanske, omend nemme og hyggelige platformspil. De er vist baseret på en manga, tydeligvis tegnet af ham der også står bag Dragonball, så det kræver nok lidt at man kan holde hans stil ud. :P

http://www.hardcoregaming101.net/majyuuou/majyuuou.htm]Majyuuou[/LINK]" target="">Majyuuou ser vildt flot ud, men det er hamrende sindssygt dyrt

Et par andre blandede shoot'em ups udover dem Alf81 nævnte:
U.N. Squadron
Axelay
Pop'n TwinBee
Super SWIV
Og selvfølgelig Super Aleste

edit: Heller ikke ligefrem "hemmeligheder", men Contra III og Sparkster er vel også must-have titler for dig?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 06/04-11 09:05, rettet 06/04-11 09:14 
Ja hemmeligheder er måske lidt en overdrivelse måske er Hidden Gems et bedre ord :-) Tak for jeres svar så vil jeg gå igang med at kikke på det.

Kendte ikke Macross: Scrambled Valkyrie, Majyuuou og meget af det andet i postede så det skal helt sikkert lige tjekkes ud i en fart.

Hagane havde jeg lige glemt!

Jeg synes Akumajou Dracula XX ser møg flot ud og har fed musik.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 06/04-11 09:19, rettet 06/04-11 09:41 
Hvis du ikke har noget imod smålangsomt og ret stift (klassisk Castlevania-) gameplay, er Dracula XX helt klart et godt spil - som jeg nævnte er jeg selv helt vild med det, og den japanske udgave er klart den billigste.

Jeg tror det tit lider under at folk sammenligner det med enten Dracula X til PC Engine (som spillet er baseret på - det er vigtigt at tænke på at det IKKE er en port) eller Super Castlevania IV som udkom før og på visse områder fik Dracula XX til at virke som et skridt tilbage (jeg er dog uenig).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 06/04-11 09:38, rettet 06/04-11 09:42 
Jeg tror bestemt jeg er til Dracula XX selvom det går lidt langsomt godt nok. Jeg kan godt lide spillets stil og grafik. Når jeg kommer igang med indkøbene er det kun carts jeg vil gå efter så er spillene heller ikke så dyre.
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 06/04-11 09:46 
Fedt at få styr på GoGo Ackman-serien. Har ofte kigget screenshots af dem, men har ikke turde tage chancen.

Og ja, kan bestemt også anbefale Super PC Kid spillene (eller Bonk, eller...). Men mener at kunne huske at du ikke er heeelt så vild med platformspil?
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 06/04-11 09:58, rettet 06/04-11 09:59 
Go Go Ackman køber man udelukkende for bosser som disse:

SFC/SNES Hemmeligheder

SFC/SNES Hemmeligheder

SFC/SNES Hemmeligheder

Meget apropros er der også et Cho Aniki spil til Super Famicom, som er et kampspil af en art:
SFC/SNES Hemmeligheder
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 06/04-11 10:17, rettet 06/04-11 10:18 
Alf81>
Og ja, kan bestemt også anbefale Super PC Kid spillene (eller Bonk, eller...). Men mener at kunne huske at du ikke er heeelt så vild med platformspil?

Jo det er jeg egentlig der må bare ikke gå for meget Mario i den :D Jeg er træt af Mario..

Super Bonk ser sjovt ud det kunne godt være noget.

Hvad med Super Turrican 2? Jeg har ofte kikket på det og synes det ligner noget Contra mere end et Turrican spil! Det ser ihvertfald skide flot ud. Jeg kunne godt være klar på det hvis der ikke er så meget med at man skal ud og kører og den slags som den første bane indeholder.

GoGo Ackman-serien ser vanvittig ud ha ha ha!
Bashful Neophyte
T.L.OT.L.OSkrevet 06/04-11 11:49 
Der er tosset mange hidden gems til SFC/SNES *0*
Jeg er kommet på nogle mindre kendte samt kendte nævneværdige titler som ikke er nævnt her i tråden..
->Jeg har en røvfuld Jap titler liggende, du er velkommen til at kigge forbi nørrebro og låne en bunke med hjem..


Ninja Warriors Again (mere af det samme som 1'eren bare bedre)
Gundam Wing Endless Dual (Fighter med flot grafik og masser af moves)
Phalanx ( Shmup, ok men ikke noget specielt)
Super Pang (god port af Pang til CPS1 men kan kun spilles i singleplayer :/
Turrican 1 (en blanding af 1 og 2, )
Batman returns (brawler, lidt ensformigt men ret stemningsfyldt)
Hammering Harry (sjov efterfølger til arcade versionen med nyt grafik og baner)
Turtles in time (super god Brawler)
Earth Defense Force ( middelmådig Shmup, sjov i små doser)
Macross scrambled valkurie (som Alf81 nævnte, nok det bedste shmup på maskinen)
Tetris Attack (fantastisk puzzler med yoshi tema, findes også i Jap med andet skin som hedder Panel de Pon)
Saturday Night Slam Masters (Capcom wrestling :D
Puzzle bobble (rimelig god port af 1'eren, taler for sig selv)
Magic Sword (ikke på højde med arcade versionen men stadig sjovt)
Rushing Beat (Brawler, der findes ogsp en 2'er)
Super Ninja Kun ( over cute ninja platformer, kan også spilles i Co-up funger rigtigt godt)


->->->!!Arghh der er såå mange, leder selv efter et par titler som er lidt rare og lidt dyre som: Wild guns, BS Sutte Hakkun, Final Fight Tough, Gourmet Sentai - Bara Yarou , Majyuuou, Umihara Kawase, Undercover Cops - har du jo selv, lucky guy), Magical Pop'n

..man kan blive ved
SumezSumezSkrevet 06/04-11 11:54 
Faldt også over Magical Pop'n da jeg kiggede lidt rundt efter SNES-spil lige før, det ser rigtig hyggeligt ud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 06/04-11 11:58, rettet 06/04-11 12:07 
Super Pang til SNES er da ikke en port af Pang. Det er en port af Super Pang, som er efterfølgeren og et noget svagere spil efter min opfattelse. Super Pang er i øvrigt det mest selvmordsdræbte arcadeboard nogensinde, jvf. anden tråd :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
T.L.OT.L.OSkrevet 06/04-11 12:01 
Ja det virker overdrevet fedt, det er bare i den dyre ende desvære, er også sjældent det popper op på Ebay..
T.L.OT.L.OSkrevet 06/04-11 12:04 
Jeg mente også super Pang, Pang findes jo ikke til CPS1.. Der er mig en gåde at de har valgt 2player delen fra på SFC/SNES det er måske for at undgå slowdowns, ærgeligt..
RJKRJKSkrevet 06/04-11 12:08 
Super Pang er så heller ikke CPS1.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
T.L.OT.L.OSkrevet 06/04-11 12:25 
nå mente det var CPS1 så er det så Pang 3 der er..
RJKRJKSkrevet 06/04-11 12:28 
Ja, så ramte du ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 06/04-11 12:59 
T.L.O>
Der er tosset mange hidden gems til SFC/SNES *0*
Jeg er kommet på nogle mindre kendte samt kendte nævneværdige titler som ikke er nævnt her i tråden..
->Jeg har en røvfuld Jap titler liggende, du er velkommen til at kigge forbi nørrebro og låne en bunke med hjem..

Sejt T.L.O måske vi skulle lave noget SFC get down en dag hvis du har tid ;-)

Super godt med alle de titler så må jeg igang med at studere det hele. Ninja Warriros Again har jeg selv i Pal og Undercover Cops :D Jeg har ikke nogen SFC maskine endnu men det kommer i næste måned, big time!

Super Aleste skal altså også på listen over de bedste shmup til SNES.

Magic Sword fik jeg i fødselsdagsgave i 90'erne kan jeg huske men har det ikke mere. Blev ret skuffet over det husker jeg fordi det ikke var helt som arkaden, men måske man lige skulle tjekke det ud igen.

Jeg er så klar på SFC iøjeblikket!
Bashful Neophyte
DarkenDarkenSkrevet 06/04-11 13:21 
Hmn af hvad der ikke er nævnt eller specielt kendt. Run Saber husker jeg som være en cool nok side scroller, men da det ikke er min typiske genre, bør det tages med et gran salt.

-
Nu kan det godt være andre synes det er kendt, men vi er kun 3 på P:R som har det regget som væren ejet, samt blev det ikke udgivet i US, hvilket var ret spøjst (men nok havde med temaet at gøre).

Men hvis man er til action-adventure ala Zelda, kan Terranigma klart anbefales. Det er det 3. Soul Blazer spil (Illusion of Gaia er nr 2).

Det minder om FF(SNES) spillene med et verdens kort man går på (dog uden random kampe) og byer/"dungeons" hvor i handlingerne forgår.

Her er det meget Zelda 3 stil, dog med et advanceret kamp system (spilleren) med forskellige angreb/block, samt våben der kan have forskellige attributter (f.eks. Fire/Ice).

Det er rimelig basis hvad angår items/gear (antal og variation), samt magiske en-gangs items (man bytter krystaller for disse og der er kun x antal i spillet).

Story og det fede kamp/styre system gør at dette er et af mine favorit snes spil, det eneste minus jeg kan komme i tanke om level versus skade (som også beskrevet i vurdering).
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 06/04-11 13:38, rettet 06/04-11 13:39 
T.L.O>
nå mente det var CPS1 så er det så Pang 3 der er..

Rent apropros, så er der da til trods for at det er CPS1 ikke noget selvmordsbatteri på Pang! 3, er der?
Jeg har nemlig et Pang! 3 board, og det har ingen problemer overhovedet, og da jeg søgte rundt på Google (og Dead Battery Society) kunne jeg slet ikke finde nogen eksempler hvor spillet er nævnt i den sammenhæng.

T.L.O>
Jeg mente også super Pang, Pang findes jo ikke til CPS1.. Der er mig en gåde at de har valgt 2player delen fra på SFC/SNES det er måske for at undgå slowdowns, ærgeligt..

Helt enig, Pang-spillene er helt klart et af de bedste co-op arcadespil IMO. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 06/04-11 14:12 
Jeg har et par non-rpgs også der ikke er nævnt (tror jeg).

Wild Guns - kanon fedt spil, men røv dyrt.

Sunset Rider - fed side scroller og uhyggeligt meget bedre end mega drive versionen, også rimelig pebret pris.

Actraiser 1&2 er også glimrende platform spil blandet med lidt sim halløj.

Mega man spillene selvfølgelig, x, x2,x3,7 og mm & bass.

Super ghouls n ghost er vel også et must.

King of Dragon er et fedt side scrolling beat em up også.

E.V.O.: Search for Eden - sjov sidescrolling action spil, men også pebret i pris.

The firemen - virkelig godt action spil, selvom det lyder tamt at rende rundt og skyde med vand er det virkelig godt, men også halv dyrt.

Ganbare Goemon (mystical ninja) spillene er også okay sjove, der findes dog en uden for Japan.
SumezSumezSkrevet 06/04-11 14:17 
Azzkikr>
Super ghouls n ghost er vel også et must.

Fantastisk spil, IMO :) Meget i Neros' ånd, selvom det er en platformer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/04-11 14:31 
Azzkikr>
Sunset Rider - fed side scroller og uhyggeligt meget bedre end mega drive versionen, også rimelig pebret pris.

Sjovt, jeg har kun hørt folk sige det modsatte. Jeg har kun spillet MegaDrive versionen og jeg synes det er meget godt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/04-11 14:36, rettet 06/04-11 14:36 
Det kommer vel an på om man er interesseret i at spillet ligner arcadeudgaven eller ej :P
http://www.retro-sanctuary.com/compaisons%20-%20Sunset%20Riders.html
Ifølge denne side vinder SNES-udgaven på alle punkter pånær et.

MD-udgaven ser fornuftig nok ud, men er alligevel temmelig grim i forhold til SNES-udgaven, og den der sorte kant øverst oppe irriterer mig.

Men eftersom jeg selv ligger inde med arcadeboardet behøver jeg heldigvis ikke bekymre mig om den slags detaljer. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/04-11 14:43 
Haha ja der er vidst ikke så meget at rafle om :) De SNES screenshots der er på P:R er bare røvelendige i forhold, farverne er helt off. Så jeg har faktisk altid troet at MD versionen var flottere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 06/04-11 14:45, rettet 06/04-11 14:47 
Jeg har også arcadeboardet, men stadig vil jeg mene MD versionen er federe på nogle områder.

EDIT:

Helt ærlig, jeg kan virkelig ikke se hvad der er flottere ved SNES versionen?
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/04-11 14:50 
Det er fordi du kan se trækasserne sådan lidt skråt fra.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 06/04-11 14:53 
Noteret. Nu ved jeg endnu flere ting.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 06/04-11 14:57, rettet 06/04-11 15:00 
Hold da op der skal meget til at grave sig vej gennem Jeres skal af fandom :P

Bare lige for sjov skyld poster jeg et par af billederne her:
SFC/SNES Hemmeligheder
SFC/SNES Hemmeligheder

Og så tilsvarende scene i arcade-udgaven:
SFC/SNES Hemmeligheder

Bevares, MD-udgaven er da fint spilbar, men man skal vist være sega-fanboy for at sige at den er ligeså flot som SNES-udgaven. :P Den ligner et NES-spil med lidt flere varianter af lilla og brun.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/04-11 14:57, rettet 06/04-11 15:06 
Alf81>
Noteret. Nu ved jeg endnu flere ting.

Haha >_<

neros>
Jo det er jeg egentlig der må bare ikke gå for meget Mario i den :D Jeg er træt af Mario..

Helt enig. Med fare for at lyde alt for homofobisk så synes jeg Mario er direkte ulækker :(

EDIT: Sumez, MegaDrive billedet er elendig skaleret.

...og SNES også :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 06/04-11 14:58, rettet 06/04-11 15:01 
Nåh! Ja jeg troede også altid at Sunset Riders til MD var det bedste men jeg kan da godt se SNES versionen kan noget angående de screens du linker til Sumez. Men MD'en har jo noget dejligt Parallax scrolling at lege med ;-) Jeg har faktisk aldrig spillet det..

Super Ghouls n Ghost kender jeg rigtig godt. Har været helt pjattet med det en gang. Musikken i level 2 får jeg de sygeste barndomsminder af at lytte til! Har gennemført det spil mange gange den gang jeg ejede det.

Actraiser 1+2 har jeg også længe haft kikket på det ser ret godt ud!

Er Wild Guns også dyrt i jap?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 06/04-11 15:08 
Konsolkongen>
EDIT: Sumez, MegaDrive billedet er elendig skaleret.
...og SNES også :p

Ja det så jeg lige, det er faktisk ret vildt!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 06/04-11 15:09, rettet 06/04-11 15:10 
Darken>
Hmn af hvad der ikke er nævnt eller specielt kendt. Run Saber husker jeg som være en cool nok side scroller, men da det ikke er min typiske genre, bør det tages med et gran salt.

-
Men hvis man er til action-adventure ala Zelda, kan Terranigma klart anbefales. Det er det 3. Soul Blazer spil (Illusion of Gaia er nr 2).

Dem kendte jeg heller ikke. Jeg har nok ikke tålmodighed til RPG'er men noget mere i stil med Zelda er nok ikke helt af vejen men ikke et must til at begynde med.

Run Saber ser spøjst ud men tror der er bedre spil i genren ;-)
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 06/04-11 15:10 
Nu er det jo heller ingen overraskelse at SNES versionen ser bedre ud. Der er ikke ret mange multiplatform fra SNES/MD tiden hvor spillet ser bedre ud til MD.

Men jeg er egenligt ligeglad med grafikken i sunset riders, det er mere det faktum at MD versionen ikke har ligeså meget indhold som SNES versionen og generelt er et ufærdig produkt.

neros>


Er Wild Guns også dyrt i jap?

Ja, regn ikke med at finde det til under 1000 kr.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/04-11 15:15 
Sumez>
Ja det så jeg lige, det er faktisk ret vildt!

Sarkasme? ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 06/04-11 15:16 
Sumez>
Bevares, MD-udgaven er da fint spilbar, men man skal vist være sega-fanboy for at sige at den er ligeså flot som SNES-udgaven. :P Den ligner et NES-spil med lidt flere varianter af lilla og brun.

Hehe, badum-tish!

drumroll-rimshot
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 06/04-11 15:23, rettet 06/04-11 15:24 
neros>
Dem kendte jeg heller ikke. Jeg har nok ikke tålmodighed til RPG'er men noget mere i stil med Zelda er nok ikke helt af vejen men ikke et must til at begynde med.

Ja, det er jo i grunden nok her SNES generelt er stærkest, ellers. I 16-bit generationen skete der jo et stort skift hvor mange hjemme-spil i større grad bevægede sig over til at være større længerevarende oplevelser som de spil vi kender i dag, modsat til "fortidens" meget arkadeinspirerede titler, og på SNES'en er save-batteri jo nærmere reglen end det er undtagelsen.
Jeg ved godt at du er mere til arkade-agtigt gameplay og derfor er det jo ikke underligt at du kan finde flere spil der tiltaler dig på MegaDrive, men hvis man åbner sig overfor de lidt bredere oplevelser der spiller på lidt flere tangenter (på både godt og ondt), byder SNES'en jo på en perlerække af afsindigt vigtige klassikere som Zelda 3, Super Metroid, Chrono Trigger og Secret of Mana.

Har du iøvrigt Starfox på din indkøbsliste? Det burde helt klart være noget for dig.
Kom også lige i tanker om Goof Troop, som er et rigtig godt Disneyspil fra Capcom, og burde være ret nemt at skaffe (det var meget udbredt i alle regioner) - gameplayet er grundlæggende zelda-agtigt action/puzzle, men designet til co-op gameplay, og kører på ekstraliv og credits i stedet for eventyr og udforskning, og er lavet til at blive gennemført i én sitting.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 06/04-11 16:20, rettet 06/04-11 16:25 
Jeg er Disney Hater så Goof Troop går ikke ;-)

Starfox skal helt sikkert også erhverves på et tidspunkt. Har faktisk ejet det men der var det tysk :-(

Jeg er skam godt klar over Super Metroid og det er et af mine all time favoritter af spil lige der! Tør måske næsten at sige det befinder sig på min top 5 over verdens bedste spil!

Secret of Mana har altid haft en dragene effect på mig.

Jeg er jo ikke kun til arkade spil ;D
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 06/04-11 16:47 
Azzkikr>
Ja, regn ikke med at finde det til under 1000 kr.

Wild Guns ser hamrende fedt ud så det skal ejes. Jeg er ligeglad med box og manual når det kommer til SNES spil så det skulle være til at støve op til 500-700kr engang når der er råd til det.
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 06/04-11 17:21 
Ved ikke om du er klar over det, men Super Metroid i JAP har en English Text option (af en eller anden uforklarlig grund?) og er noget billigere end både US og EU udgaven.

Azzkikr>
Men jeg er egenligt ligeglad med grafikken i sunset riders, det er mere det faktum at MD versionen ikke har ligeså meget indhold som SNES versionen og generelt er et ufærdig produkt.

Har du spillet Sunset Riders på MD? Som sagt, så er jeg på nippet til at foretrække det frem for arcadeversionen.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 06/04-11 17:24 
Alf81>
Ved ikke om du er klar over det, men Super Metroid i JAP har en English Text option (af en eller anden uforklarlig grund?) og er noget billigere end både US og EU udgaven.

Det lyder jo fantastisk!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 11/04-11 23:36 
Nogen der kender til et billigt sted på nettet hvor de handler med SFC systemer andet end ebay?
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 18/04-11 00:01 
Nogen der har handlet med dem her før. Synes godt nok det ser voldsomt billigt ud?

japangamestock.com
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-11 00:17 
Jeg tror den er god nok. Jeg har kigget derinde flere gange, men har aldrig bestilt derfra.

http://www.cheapassgamer.com/forums/showthread.php?t=84029
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 18/04-11 02:08, rettet 18/04-11 02:10 
Efter at have stenet SFC med TLO her til aften, fandt vi frem til denne småhemmelige Tarzan (Tar-chan) titel, hvor man bla skal slikke sin egen armhule for at få energi :)

http://www.youtube.com/watch?v=7doTfsS9Dww

EDIT:

Animéen ser faktisk heller ikke helt tosset ud, hvis man er til den slags.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 18/04-11 08:01 
Det er ret vildt
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 18/04-11 08:03, rettet 18/04-11 08:03 
Idé til en dum "konkurrence". Find det mest åndssvage (men sjove) SFC-spil, ingen herinde har hørt om, grav det frem hos en eBay-sælger og tag det med til næste konsoltræf. :) Evt. alle 16-bit spil generelt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 18/04-11 08:48, rettet 18/04-11 08:49 
Konsolkongen>
Jeg tror den er god nok. Jeg har kigget derinde flere gange, men har aldrig bestilt derfra.

http://www.cheapassgamer.com/forums/showthread.php?t=84029

Det lyder jo ikke så dårligt. Jeg tror jeg vil prøve at handle fra dem når jeg skal have min SFC.

Tarzan spillet ser meget skægt ud, men lidt noget irriterende musik ;-) Animationerne er flotte. Må hellere lige tjekke anime'en ud også.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 31/12-11 11:07, rettet 31/12-11 11:07 
Hvorfor er der ingen som har fortalt mig at der findes en Wonderboy klon til SFC/SNES ?

Det ser dælme sjovt ud:
http://www.youtube.com/watch?v=-tXEldOPBXE
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 31/12-11 11:36, rettet 31/12-11 11:37 
Hele Adventure Island -serien var en klon, som Westone selv stod for. De gjorde det, fordi de gerne ville udgive spillene til Nintendo's maskiner, på trods af at Sega havde rettighederne til grafikken og figurene :)

Wonder Boy er en vanvittig serie
AV Intelligent Terminal
246 emne(r).
1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig