X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xenoblade til Europa!


Svar
SumezSumezSkrevet 31/03-11 12:24 
Wow!

Må indrømme at jeg ikke havde troet på det!! :)
http://www.nintendo.co.uk/NOE/en_GB/games/wii/xenoblade_chronicles_32583.html
Og 1. april er ikke før i morgen...


... Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
74 emne(r).
« < 1 2

Svar
jaesjaesSkrevet 30/08-11 14:09, rettet 30/08-11 21:49 
Final Fantasy VII gør det godt med at blande kampe med minispil, der er ret naturligt integreret med historien. På den måde føles det mere som en interaktiv historie. Strukturen med kamp + cutscenes eller dialog er IMO tit lidt tør i længden, set ud fra en narrativ vinkel. Og jo længere et spil er, jo mere kommer det jo til udtryk. Specielt når dialogen ikke er interaktiv, som den vist ikke er det meste af tiden i Xenoblade.

Fallout 3 har ikke så mange minispil eller lignende men har så to grundlæggende typer gameplay (kamp og stealth), som man mere eller mindre flydende kan skifte imellem. Derudover er hele spillet bygget op omkring små og store valg, der har indflydelse på historien eller historiefortællingen. Kan faktisk ikke huske om jeg har oplevet det første, men det sidste sker tit (er vist 15 timer inde). Er historien fleksibel på den måde føles det næsten som en form for gameplay, men som minimum giver det jo variation til oplevelsen.
SumezSumezSkrevet 30/08-11 14:18, rettet 30/08-11 14:18 
Indtil videre har jeg kun set interaktiv dialog i de scener hvor man skal styrke forholdet mellem sine figurer.
Hvis du godt kan lide pacingen mellem historie og kampe i FF7, synes jeg Xenoblade gør det mindst ligeså godt. Jeg synes selv gameplayet er ret sløvt i FF7 sammenlignet med de andre FF-spil, og indtil videre virker Xenoblade bedre på den front.

Mht. Fallout 3 er Xenoblade til gengæld nok i den noget anden boldgade, omend de begge har flotte og dragene spilverdener. Jeg synes, trods de ting du skriver, slet ikke Fallout 3 virkede som et RPG, men snarere et "taktisk FPS" hvor alle de "valg" du træffer har mere at gøre med hvor vilde våben du får end hvordan historien udvikler sig.

Jeg vil stadig mene at du skal have et helt ualmindeligt godt alternativ for at kunne vælge Xenoblade fra, jeg er afsindigt begejstret for spillet, og det er synd du ikke gider prøve det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 30/08-11 15:04, rettet 30/08-11 15:28 
Sumez>
Hvis du godt kan lide pacingen mellem historie og kampe i FF7, synes jeg Xenoblade gør det mindst ligeså godt. Jeg synes selv gameplayet er ret sløvt i FF7 sammenlignet med de andre FF-spil, og indtil videre virker Xenoblade bedre på den front.

Jeg snakkede ikke om pacing men variation :)

Jeg synes ikke FFVII er sløvt, udover at man vist lidt for sjældent får nye Materia.

Jeg synes, trods de ting du skriver, slet ikke Fallout 3 virkede som et RPG, men snarere et "taktisk FPS" hvor alle de "valg" du træffer har mere at gøre med hvor vilde våben du får end hvordan historien udvikler sig.

Så må vi havde taget forskellige ruter, eller definere tingene forskelligt. Kan kun sige, at Fallout-serien er kendt for sit "choice and consequence"-koncept, og det også normalt er noget folk nævner i forbindelse med Fallout 3.

Jeg vil stadig mene at du skal have et helt ualmindeligt godt alternativ for at kunne vælge Xenoblade fra

Hvis et spil ikke tiltaler én nok, er det jo ligemeget om der er alternativer - men bortset fra det har jeg rigeligt med JRPG'er i kø :)

jeg er afsindigt begejstret for spillet, og det er synd du ikke gider prøve det.

Jeg har ikke sagt, at jeg ikke gider prøve det, men det skulle i så fald være en demo, der var repræsentativ for indholdet. Og nu hvor du har supleret med info, og jeg stadig ikke er super tændt, er der jo lidt mindre der trækker i forhold til bøvlet med at låne det. Men tak for input :)

EDIT: Justeret det med "godt alternativ".
SumezSumezSkrevet 30/08-11 15:08 
jaes>
Jeg snakkede ikke om pacing men variation :)

Er det ikke lidt to sider af samme sag?

jaes>
Så må vi havde taget forskellige ruter, eller definere tingene forskelligt. Kan kun sige, at Fallout-serien er kendt for sit "choice and consequence"-koncept

Ja, 1'eren og 2'eren er. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 30/08-11 15:17, rettet 30/08-11 21:48 
Sumez>
Er det ikke lidt to sider af samme sag?

Nogle gange - men jeg nævnte minispil som en måde at få det til at føles mere som en interaktiv historie på.

Ja, 1'eren og 2'eren er. :P

Bestemt også 3'eren, men måske i lidt mindre grad. Jeg taler ikke kun om de meget tydelige Mass Effect-agtige valg.
SumezSumezSkrevet 31/08-11 13:14 
Hvilket talesprog spiller folk spillet med?

Normalt sværger jeg til japansk på den slags spil - mellemsekvenserne er i forvejen meget japanske i stilen, og det er det sprog spillet blev udviklet til - men jeg synes virkelig den over-britiske dialekt er virkelig charmerende, og de engelske stemmeskuespillere spiller faktisk bedre end de japanske.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 31/08-11 13:46, rettet 31/08-11 14:10 
Jeg har japansk tale på spillet. Det eneste der irriterer mig ved det, er at spillet har dubtitles, altså et undertekstspor der er lavet til den engelske tale, hvilket tydeligt kan ses relativt ofte.

Det, og så den teknisk set mangelfulde grafik, er det eneste jeg ville brokke mig over, indtil videre. Det er saftsusemig et godt spil.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 31/08-11 14:04 
Helt enig - på begge områder
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 07/09-11 08:45 
Hver gang jeg ser mellemsekvenser i spillet, og de på bedste vis demonstrerer Rayn og Shulks stærke venskab, samt formår at udtrykke et utroligt gå-på mod og tillid til hinanden bliver jeg helt glad.
I modsætning til de typiske små-whiny JRPG-hovedpersoner man er vant til, er det her nogle figurer der virkelig ønsker at kæmpe for deres personlige sag fra dag 1. Jeg synes både de to figurer, samt Sharla der kommer ind lidt senere er noget af det stærkeste jeg længe har set i genren.

Som spillet skrider frem forfalder det dog til klichéerne, både mht. de områder man bevæger sig igennem, spillets historie og de nye figurer man møder, og så falder det lidt til jorden. Er dog stadig rigtig glad for spillet (er pt. på vej op til Prison Island), og jeg bliver konstant forbløffet over hvor stort spillet er. Hver eneste gang man drejer om hjørnet opdager man jo et nyt gigantisk område med hundredevis af quests man kan bruge utallige timer på at gennemgå. Og selvom spillet proklamerer at quests ikke er nødvendige opdager jeg hurtigt at så snart jeg prøver at skynde mig lidt gennem historien, bliver bosserne pludseligt utroligt meget sværere, på trods af at jeg kun et par områder tilbage var ekstremt overpowered på grund af al den tid jeg havde brugt på at gå og klare quests på Bionis' Leg og i sumpen.

På den måde synes jeg faktisk det er positivt at spillet tillader spilleren at vælge sin egen rytme så hvis man bliver træt af historien, kan man gå i gang med at klare nogle quests, arbejde på forholdet mellem ens holdkammerater, eller genopbygge en by, og så belønner spillet til gengæld en med at det næste stykke af spillet bliver nemmere at gennemleve.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 07/09-11 08:48 
Hanky>
Mit eneste kritikpunkt er nok, at det ikke er altid ens teammates fatter at genoplive en, hvis man dør i kamp - det virker lidt 50/50.

Virkelig? Så længe jeg har mindst én blå kasse oppe i hjørnet, plejer mine holdkammerater altid at skynde sig hen og genoplive mig så snart de har fået hænderne fri.

Men tricket er selvfølgelig ikke at dø. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 12/09-11 12:48 
Æhm. Spillet ser ud til at være rimeligt populært. Det er vist udsolgt de fleste steder, og går gerne for £70 på eBay.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 12/09-11 13:07 
Er glad for at jeg nåede at forudbestille det så. :)
Hvis det aldrig når at komme i USA kan det godt gå hen og blive en eftertragtet titel.

Men når det er så nyt som det er, ville Nintendo nok gøre klogt i at trykke nogle flere eksemplarer...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 17/10-11 21:04 
Nu vil jeg ikke lige læse tråden igennem af frygt for spoilers, men her efter 3-4 timer så synes jeg spillet er ret svært. Tabte rigtigt mange gange til to de vagter i ether-lageret. Gør jeg noget forkert?

Og et andet spørgsmål - er der alternative veje gennem spillet? Der er lige sket noget som jeg gerne så ikke var sket :-(
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 17/10-11 21:12 
Nej, det står ikke til at gøre om. Man får lissom et ordentligt los i røven til at starte med, i spillet her.

Med hensyn til at tabe til de der vagter, så tror jeg bare du mangler at grinde lidt mere. Man har rigtig stor frihed, før spillets første store 'event'.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 17/10-11 21:16, rettet 17/10-11 21:17 
Hmm et eller andet gør du nok forkert, for synes ikke spillet er afsindigt svært, men man skal alligevel have øjnene med sig i hver kamp, og passe på ikke at udfordre fjender man ikke kan overkomme. :!
Kan ikke lige huske hvad det er for nogle vagter :S

Og svjv. er der kun én vej igennem, men der er nogle quests man kan misse hvis man ikke tager dem før de personer der giver dem forsvinder/forflyttes til et andet sted.


!! KÆMPE SPOILERADVARSEL (om noget der sker ret tidligt i spillet før man forlader den første by)



Er det (navn udeladt) der døde? I så fald skald det ske - det er jo det der starter hele historien, og er grunden til at Shulk mander sig op og tager afsted på sin rejse. Uden at afsløre for meget, er det en meget grundlæggende del af udviklingen af hans karakter.



!! SPOILER SLUT :) !!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 17/10-11 21:23 
Ok, jeg må grinde lidt mere - mon ikke det bare er det som skal til. Har også været lidt doven, og bare løbet forbi de fleste fjender.

Og du har ret angående din spoiler Sumez - jeg må bare acceptere forløbet og komme videre så. Er indtil videre ret opslugt af det.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 17/10-11 22:48 
Bare gå efter at klare en masse quests, så er man altid et par levels foran :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 09/01-12 01:14, rettet 09/01-12 01:15 
Så kom jeg også i gang. Lækkert med britiske stemmeskuespillere, de er ikke decideret dårlige, men de slipper nok af sted med mere i mine ørerer takket være de udholdelige accenter.
Historien har været fri for skammeligt dårlige clichéer indtil videre, omend flowet i fortællingen mht. figurernes motivation til at sige og gøre det de gør virker noget forceret.
Og hvor har de dog lært meget af WOW som lærte det af Everquest.
Endelig er det lækkert at se at straffen for at dø er så mild, så man ikke demotiveres fra at lege og undersøge.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 09/01-12 07:37 
Jeg er også kommet igang igen. Lidt svært at huske det hele her 2 måneder senere, men der er heldigvis quest logs osv. man kan læse for at komme ind i historien igen.

Jeg har dog et problem med mit inventory - det er fyldt! Det er de "materials" som man samler op efter monstrene jeg ikke har plads til. Hvad bruges de til? Skal de bare sælges?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 09/01-12 09:45 
Som regel markeres de materials du får brug for i fremtidige quests med et lille udråbstegn og en "vision" om fremtiden, der advarer dig om ikke at sælge dem. Så vidt jeg husker holder dette dog ikke 100%, men om ikke andet plejer du fint at kunne sælge alle dem der ikke er markeret som "sjældne" drops (altså dem der ikke har en stor pose som ikon). Det er næsten kun de sjældne, der bruges i quests, og desuden er de almindelige drops altid supernemme at gå tilbage og få igen. :)
Jeg mener heller ikke at samme material nogensinde bruges i mere end én quest, så når den er udført burde det(?) være "safe" at sælge de resterende.

De collectibles du finder, (her er dog plads i inventory til dem alle, men de kan tit sælges for en del ekstra håndører) kan iøvrigt gives til dine holdmedlemmer for at påvirke forholdet til dem positivt eller negativt, det fandt jeg selv ud af ret sent.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 21/12-12 08:01 
Omsider - 1 år, 2 måneder og 3 dage efter jeg begyndte har jeg gennemført spillet! Det holdt hårdt, med de utrolige mængder af level grinding jeg måtte igennem. Der var pauser på flere måneder undervejs fordi jeg gik død så mange gange. Endte på 130 timer i følge mit save, men det er formentlig nærmere 150.

Det var kun pga. historie og karakterer at jeg blev ved med at komme tilbage til spillet. Jeg kunne bare ikke rigtigt glemme det, selvom det blev slukket i frustration så mange gange. Særligt den første halvdel af spillet var fantastisk, så selvom det løb lidt ud i klassiske JRPG klichéer så måtte jeg se det til ende.

Jeg ærgrer mig bare over, at oplevelsen blev så skæmmet af at jeg konstant måtte grinde monsters over min level og løse små fetch quests for at være stærk nok.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 21/12-12 13:35 
Jeg grindede en del til sidst, og det passede med at jeg kunne vende tilbage til f.eks. den store slette med de der level nogen-og-80 aber. Det virkede ret godt for mig, og det tog ikke al for lang tid. En af de sidste bosser tog lige et ekstra forsøg, men så var det også slut. Jeg tør ikke tænke på, hvor mange procent jeg mangler, men jeg er ret godt tilfreds med alt det jeg nåede. Her et halvt år efter, så står oplevelsen kun stærkere og mere betydningsfuld i min hukommelse :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 30/03-13 13:30 
Så fik jeg også gennemført, og ærgrer mig lidt over, at der ikke var mere relevant indhold i tråden her. Det er vel uden tvivl genrens højdepunkt i denne generation (hvis vi regner Persona 4 til sidste generation), så der burde være flere ting at diskutere.

Som andre vist har været inde på, så burde det også tiltale alle andre end de udprægede genrefans, da spillet vel primært udskiller sig ved at gøre så mange ting rigtigt og nemt på det rent spilmæssige plan. Ligesom FFXIII har det forsøgt at barbere alt det irriterende fra genren væk og kun beholde det essentielle og gode - udvælgelsen har dog været langt bedre i dette tilfælde (selvom man vel mest har skelet til FFXII, i øvrigt)...

Jeg husker ikke om det er gjort før, men alene konceptet med at man får XP for af finde landmærker, er genialt. Sammen med de reelt valgfrie kampe motiverede det mig til at udforske i en grad, jeg ikke husker at have gjort i genren før. Selvfølgelig også primært fordi spillet har så utroligt meget at udforske, og der så mange steder gemmer sig huler og veje, der giver adgang til helt nye og valgfrie områder.

Hvis genren overlever i traditionel form, tror jeg mange vil låne rigtig meget fra Xenoblade, og det vil så nok gøre at det ikke vil stå helt så stærkt fremover. På de mere "unikke" områder, figurerne og historien, har spillet ikke så meget at byde ind med. Det er ikke rigtigt en kritik, for det er jo et bevidst valg, hvor man har nedtonet meget af dette. Jeg synes skam også det er befriende at slippe for dysfunktionelle teenagere, obskure motiver og overdrevet drama, men omvendt savnede jeg også at spillet i løbet af sine 70 timer formåede at røre mig. Det er for mig en vigtig del af genren, som her er fravalgt (eller forfejlet).

Forresten var jeg lidt skræmt af Chronos udtalelser, for jeg gider ikke bruge min tid på ligegyldig level grinding. Efter at have gennemført kan jeg dog slet ikke genkende dette. Jeg brugte ikke energi på quests og fulgte hovedhistorien ret slavisk, udover generel udforskning af områderne. Jeg kiggede i en FAQ et par gange undervejs, for at se hvor langt jeg var, og lå generelt et par levels under hvad der blev anbefalet. Udover lige en enkelt boss som var umulig uden Melia, så havde jeg ingen problemer før slutbosserne. På det tidspunkt var jeg level 73, og så at man anbefalede level 80, så jeg brugte 2-3 timer på at udforske huller på kortene, opbygge forhold til de andre figurer* og tæske de samme aber, som Naiera omtaler. Det resulterede så i at slutbosserne slet ikke var nogen udfordring, og meget hurtigt var overstået. Så jeg havde i hvert fald ingen problemer med level grinding, og forstår slet ikke hvordan man kan komme op på 150 timer, uden at være totalt overlegen ;)

* jeg spillede det meste af spillet med Shulk, Reyn og Sharla, hvilket jeg senere fandt ud af var lidt ærgerligt. Det var faktisk sjovere at spille med Shulk, Melia og Riki - det kan godt være at sidstnævnte er fjollet, men for mig vedblev det at være sjovt, at Riki konstant omtaler sig selv som helten. "Sidekicks! Try hard!"
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 30/03-13 14:07, rettet 30/03-13 14:12 
Riki var ret genial. Han kunne ikke meget, men tog ALTID æren ;) Lige pludselig begyndte jeg også at lægge mærke til hans ansigtsmimik under 'cutscenes'. Det var helt vildt sjovt og nuttet.

Jeg spillede også med Shulk, Reyn og Sharla, men det generede mig ikke at der var andre, sjovere, grupper at bruge. Uanset hvem man bruger, så tror jeg at de udbrud karaktererne konstant kommer med ville være mega irriterende på engelsk.

Jeg havde mit save fremme i forbindelse med opsætningen af min Wii U, og der stod lidt over 86 timer på uret. Når jeg er færdig med Mass Effect 3, så regner jeg med at prøve at blive stærkere, så jeg måske kan tage nogle af de der kæmpe fjender ned.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
74 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig