X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo 3DS FAQ


Svar
BeanoBeanoSkrevet 31/03-11 10:34 
Samletråd til diverse spørgsmål/svar og tips relateret til Nintendo 3DS.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/06-12 05:24 
Nyko har lavet et rigtig lækkert alternativ til Circle pad pro, som ikke kun give den ekstra analog nub, men også giver mere beskyttelse og 3 gange mere batteri.

http://www.nyko.com/products/product-detail/?name=Power+Grip+Pro

Den dukker sikkert også op i Danmark på et tidspunkt.
BeanoBeanoSkrevet 14/06-12 08:57 
Ikke dårligt - den holder vi øje med :)
SumezSumezSkrevet 14/06-12 09:04 
Den ser også lidt mere elegant ud. Plejer Nyko ikke også at være relativt billige?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alex-AndAlex-AndSkrevet 15/06-12 07:36 
Jeg har faktisk et lille spørgsmål om 3DS, jeg ser ikke så godt, og jeg er blevet fortalt, at mine øjne flakker - og så bruger jeg kontaktlinser og briller. Virker 3D'en på 3DS så?

Tak.
BeanoBeanoSkrevet 15/06-12 08:37 
Svært at sige med sikkerhed, men jeg tror det. Hvis du beslutter dig for at investere, vil jeg anbefale at du køber i DK så du kan returnere maskinen i tilfælde af problemer.
SumezSumezSkrevet 15/06-12 09:15 
3D-effekten afhænger blot af hvilken vinkel du ser billedet fra. Jeg vil gå ud fra at hvis dit dybdesyn fungerer fint "i virkeligheden", fungerer det også på 3DS. Men hvis det at "dine øjne flakker".

Hvordan fungerer dit syns "autofokus"? Hvis du f.eks. holder en finger op foran øjnene, og skifter fokus på den, så den bliver tydeligt og alt bag den bliver utydeligt? Den største "udfordring" ved nogen gange at fange billedet, er at fokusere korrekt.


Jeg har nu endnu ikke været ude for et 3DS-spil, der ikke er fuldt spilbart uden 3D-effekten.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alex-AndAlex-AndSkrevet 15/06-12 17:54 
Sumez>
3D-effekten afhænger blot af hvilken vinkel du ser billedet fra. Jeg vil gå ud fra at hvis dit dybdesyn fungerer fint "i virkeligheden", fungerer det også på 3DS. Men hvis det at "dine øjne flakker".

Hvordan fungerer dit syns "autofokus"? Hvis du f.eks. holder en finger op foran øjnene, og skifter fokus på den, så den bliver tydeligt og alt bag den bliver utydeligt? Den største "udfordring" ved nogen gange at fange billedet, er at fokusere korrekt.


Jeg har nu endnu ikke været ude for et 3DS-spil, der ikke er fuldt spilbart uden 3D-effekten.

Altså mit "autofokus" fungerer fino-bambino, og HVIS jeg er igang med sådan noget som håndholdte videospil (eller bare videospil) kan jeg ikke rigtig mærke, at mine øjne flakker, og jeg ved at 3Den på 3DS kun virker i det der Sweetspot...
BeanoBeanoSkrevet 15/06-12 18:10 
Med mindre dine øje dingler løst ude af soklernen, så tvivler jeg på det bliver et problem :)
HulleHulleSkrevet 16/06-12 00:51 
Det kommer også an på dit syn på begge øjne. 3DSs 3D effekt er afhængig af at du ser godt på begge øjne, ellers ser du måske dobbelt. Jeg har selv bygningsfejl på det ene øje og ser derfor dobbelt når 3DS skærmen sætter noget lyst mod en mørk baggrund. Dette vel og mærket kun med 3D slået til.

Som Sumez skriver, kan alle 3DS spil spilles med 3D slået fra, så det er ikke 3D effekten der behøver at afgøre om du skal købe maskinen eller ej :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Alex-AndAlex-AndSkrevet 16/06-12 10:14, rettet 16/06-12 10:17 
Tak for svar!
Jeg ser ikke så langt, men hvis jeg har kontaktlinser eller briller ser jeg helt ok, men stadigvæk ikke så langt.

Tak igen.
JmogJmogSkrevet 16/06-12 19:05 
Alex, hvis du har mulighed for at besøge en Gametop forretning, så tror jeg de alle har udstillingsmodeller af 3DS, som du kan prøve. Så kan du hurtigt bedømme om det er noget for dig. Bemærk at 3D-effekten ikke er lige godt udført i alle spil. Her snakker jeg ikke kun om hvor kraftig den er men også om den slet og ret er behagelig/ubehagelig at se på.

Super Mario 3D Land er nok det allerbedste eksempel på et spil, hvor effekten bruges perfekt. Det er i øvrigt (efter min mening) også maskinens bedste spil.
Alex-AndAlex-AndSkrevet 16/06-12 19:19 
Tak, jeg vil se om jeg kan finde en udstillingsmodel næste gang jeg kommer der.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig