X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vær OBS på henvendelser fra Play


Svar
enfenenfenSkrevet 22/03-11 07:10, rettet 22/03-11 16:26 
Har lige modtaget nedenstående mail fra Play. Åbenbart har der været 'indbrud' hos det firma, der tager sig af marketing, og følsomme data kan være blevet taget.

Jeg handler der ikke selv mere grundet chancen for told, men jeg ved, at der er andre herinde, der er flittige købere.

'Dear Customer,

Email Security Message

We are emailing all our customers to let you know that a company that handles part of our marketing communications has had a security breach. Unfortunately this has meant that some customer names and email addresses may have been compromised.

We take privacy and security very seriously and ensure all sensitive customer data is protected. Please be assured this issue has occurred outside of Play.com and no other personal customer information has been involved.

Please be assured we have taken every step to ensure this doesn’t happen again and accept our apologies for any inconvenience this may have caused some of you.

Customer Advice

Please do be vigilant with your email and personal information when using the internet. At Play.com we will never ask you for information such as passwords, bank account details or credit card numbers. If you receive anything suspicious in your email, please do not click on any links and forward the email on to privacy@play.com for us to investigate.

Thank you for continuing to shop at Play.com and we look forward to serving you in the future.

Play.com Customer Service Team'.
What is the Matrix?
dRxLdRxLSkrevet 22/03-11 08:46 
Hvad hvis det er tyvene der sender beskeden til de stjålne adresser for at skabe frygt, forvirring og moneyz?! ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 22/03-11 08:51 
Så skyder de i hvert fald sig selv i foden :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 22/03-11 09:08 
Har også modtaget den. De opfordrer jo ikke rigtigt til noget i mailen. Så what's the deal...?

Eneste argument jeg kan finde er Play's damage-control før pressen skriver om det.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 22/03-11 09:10, rettet 22/03-11 09:13 
Hvis det er pirater så har de ihvertfald oppet sig.

Edit: Jeg har også fået den!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 22/03-11 09:11, rettet 22/03-11 09:12 
millennium>
Har også modtaget den. De opfordrer jo ikke rigtigt til noget i mailen. Så what's the deal...?

Det står ret tydeligt syntes jeg - at folk skal være forsigtige hvis de får henvendelser via e-mail der spørger om passwords, bankinfo, etc.

Og at man ikke skal åbne links i dem men videresende dem til privacy@play.com.
millenniummillenniumSkrevet 22/03-11 09:24 
Netop - så hvis det er russiske IT-pirater, så kan jeg ikke rigtigt se hensigten.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 22/03-11 09:33, rettet 22/03-11 09:33 
Hensigten er at forhindre yderligere skade - hvis folk får fake mails der angiver sig fra at være fra Play.

Ovenstående mail kunne i teorien være fake, men der er ingen mistænkelige links i den og kun een e-mail adresse der er valid.
dRxLdRxLSkrevet 22/03-11 10:29 
Undskyld, det var ment som ren sjov. Ganske vidst er perfekt paranoia lig med perfekt opmærksomhed, men det kan også overdrives :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
silverstarsilverstarSkrevet 22/03-11 10:40, rettet 22/03-11 10:41 
Lad os håbe at de har ret i at lækket begrænser sig til navne og email-adresser.
Jeg husker stadig sidst, hvor bl.a. shop-to's kreditkort-info blev kompromitteret, så mit visa-kort blev forsøgt misbrugt og efterfølgende spærret. Det var ikke fedt at stå med 25 kr i tegnebogen som det eneste og skulle vente 2-3 dage på at få tilsendt og aktiveret et nyt kort :(
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
millenniummillenniumSkrevet 22/03-11 11:12 
Apropos, så har Play glimrende udvalg i forårsudsalget. :) Tør man bruge penge... X-D

Timingen er måske ikke optimal.
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig