X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Søges: Resident Evil 2 & Code Veronica X


Svar
TheDukeTheDukeSkrevet 06/03-11 20:50 
Efter at have tygget mig igennem Zero og REmake til cuben, er jeg klar til at gå i gang med de næste kapitler af Resident Evil sagaen, men desværre mangler jeg 2'eren og Code Veronica X i min samling.

Jeg har prøvet Ebay og Google, men priserne virker generelt ret vanvittige for en PAL version (300-1200 kr. per styk!).
Mit max. er 150 stykket inkl. porto og det skal være PAL.
Jeg ved ikke om det er urealistiskt lavt, men jeg købte de andre titler i serien for det halve (i en butik endda), så det er det prisgrundlag jeg går ud fra.

Så hvis der er nogen der vil sælge til den pris, eller kender et sted hvor jeg kan købe dem, vil jeg meget gerne høre fra jer :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/03-11 22:35, rettet 06/03-11 22:39 
Skal det være Gamecube versionerne?
PS2 og PS1 versionerne kan købes for en slik rundt omkring.
Jeg ville prøve at kigge i de forskellige Blockbuster butikker efter Code Veronica X, hvis de stadig har nogen PS2 spil tilbage.

*EDIT* Amazon.co.uk ser også ud til at have dem billigt.

http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_ss_i_1_29?url=search-alias%3Daps&field-keywords=resident+evil+code+veronica+x&x=0&y=0&sprefix=resident+evil+code+veronica+x

http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_ss_i_1_29?url=search-alias%3Daps&field-keywords=resident+evil+code+veronica+x&x=0&y=0&sprefix=resident+evil+code+veronica+x#/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Daps&field-keywords=resident+evil+2&rh=i%3Aaps%2Ck%3Aresident+evil+2
TheDukeTheDukeSkrevet 06/03-11 23:09 
Ja, det skal være Gamecube versionerne. Jeg har faktisk begge spil til henholdsvis PSX & PS2, men jeg vil helst spille GC udgaverne da de ser lidt pænere ud (ud fra hvad jeg har kunnet se fra diverse gameplay videoer). Desuden er jeg blevet ret glad for at bruge GC controlleren til denne type spil :)
ElgenElgenSkrevet 06/03-11 23:42 
Du ved godt at RE2 og Veronica til cuben IKKE er remakes ik'?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/03-11 00:23 
Figurene i Residente Vil 2 på Dreamcast og GameCube er i højere opløsning end original versionen på PS1.
Spiller nu: Phantasy Star IV
TheDukeTheDukeSkrevet 07/03-11 02:23 
Nemlig :)

Mht. Code Veronica, så bruger det ikke præ-renderede baggrunde som de andre, så her har Gamecubens kraftigere GPU og bedre shadere lidt mere at arbejde med.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/03-11 02:29 
resident evil code V til gamecube er et af de mest "rare" spil til NGC.
Så det bliver ikke nemt at finde det til under 300kr. dog ikke umuligt. fik mit på et loppemarked i kbh. :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ElgenElgenSkrevet 07/03-11 08:11 
@KK: Damn, så må originalen være grim, har kun spillet cube-versionen...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 07/03-11 11:16, rettet 07/03-11 11:17 
Start da med at rushe dine lokale Gamestop-butikker. Hvis de har dem pre-owned, koster de 119 pr. stk.

Dog tog det mig selv meget lang tid, og maaaaange forskellige Gamestop-butikker, at finde RE2.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ElgenElgenSkrevet 07/03-11 12:05, rettet 07/03-11 12:10 
Hmmm, er pludselig blevet væsentligt meget gladere for min komplette ResidenteVil-samling til GC };-) (min Zero er desværre en PlayersChoice };-( )
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/03-11 12:42 
Jeg har ikke set rigtige sammenligninger mellem Dreamcast og GameCube's Residente Vil Code Veronica, men jeg kan kun forestille mig at US Dreamcast versionen i VGA ser bedre ud. Jeg mener også der er længere loadtider i GameCube versionen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
TheDukeTheDukeSkrevet 07/03-11 17:42, rettet 07/03-11 17:53 
Jeg har heller ikke set nogen ordentlig side-by-side sammenligning, men ifølge Gametrailers RE retrospective har PS2 & GC udgaven "minor graphical tweaks". Hvis man lægger det oveni GC'ens generelt bedre 3D grafik, så er jeg ikke sikker på at DC'ens skarpere video output vil være nok til at give den sejren. Og det forspring er nok endnu mindre hvis man har et componentkabel til sin GC eller Wii.

Det kunne være et sjovt projekt at sammenligne de forskellige RE titler på forskellige platforme, havde jeg noget video capture grej der kunne tage alle de forskellige video outputs ville jeg gerne gå i gang med det.

Hvor om alting er, så går man glip af noget content i DC versionen og jeg har ikke fået moddet min DC til at være regionsfri.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/03-11 18:19 
Jeg har alle udgaver af resident evil

Resident Evil ZERO (GC)
Resident Evil Remake (GC)
Resident Evil 1 (PSX)
Resident Evil 1: Directors cut (Featuring demo of RE2) (PSX)
Resident Evil 1 (SS)
Resident Evil 1: Deadly Silence (DS)
Resident Evil: Outbreak File ..1 (PS2)
Resident Evil: Outbreak File ..2 (PS2)
Resident Evil 2 (PSX)
Resident Evil 2 (GC)
Resident Evil 2 (DC)
Resident Evil 2 (N64)
Resident Evil 2 (Game.com)
Resident Evil 3 (PSX)
Resident Evil 3 (GC)
Resident Evil 3 (DC)
Resident Evil Code: Veronica X (PS2)
Resident Evil Code: Veronica X (GC)
Resident Evil Code: Veronica (DC)
Resident Evil survivor (PSX)
Resident Evil survivor 2 (PS2)
Resident Evil: Dead Aim (PS2)
Resident Evil 4 (GC)
Resident Evil 4 Limited Edition (PS2)
Resident Evil Gaiden (GBC)
Resident Evil: Umbrella Chronicles (Wii)
Resident Evil: The Darkside Chronicles (Wii)
Resident Evil 5: Gold Edition (PS3)

Jeg laver snart en video om dem, Da jeg er kæmpe RE fan :)
Jeg nok prøve at dække en del. :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/03-11 18:27, rettet 07/03-11 18:32 
TheDuke>
Hvor om alting er, så går man glip af noget content i DC versionen og jeg har ikke fået moddet min DC til at være regionsfri.

Så vidt jeg ved er de ekstra ting med i Code Veronica Complete på Dreamcast. Desværre kun udkommet i Japan, men hvis du er hardcore så kan du sagtens spille dig igennem den da alt tale er engelsk. Jeg spillede JAP udgaven af Code Veronica på Dreamcast :)

http://segagagadomain.com/dreamcast-ntsc_0/biohazardcomp.htm

EDIT: Residente Vil Code Veronica på GameCube understøtter så vidt jeg kan se ikke 480p i NTSC versionerne så jeg holder på at Dreamcast må være den bedste version. Til HDTV brug i hvert fald.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/03-11 18:35 
Konsolkongen>
TheDuke>
Hvor om alting er, så går man glip af noget content i DC versionen og jeg har ikke fået moddet min DC til at være regionsfri.

Så vidt jeg ved er de ekstra ting med i Code Veronica Complete på Dreamcast. Desværre kun udkommet i Japan, men hvis du er hardcore så kan du sagtens spille dig igennem den da alt tale er engelsk. Jeg spillede JAP udgaven af Code Veronica på Dreamcast :)

http://segagagadomain.com/dreamcast-ntsc_0/biohazardcomp.htm

EDIT: Residente Vil Code Veronica på GameCube understøtter så vidt jeg kan se ikke 480p i NTSC versionerne så jeg holder på at Dreamcast må være den bedste version. Til HDTV brug i hvert fald.

Er wesker med i den jap DC RECV?. i usa og pal kom "X" ikke. Der er meget mere story i GC/ps2 udgaven.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/03-11 18:40 
Læs linket jeg postede.

Same as the original `release` but now features a new FMV intro and loads of missing cut scenes and not to mention the greatest battle ever between Chris and Wesker near the end of the game. This version was only released in Japan for Dreamcast.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/03-11 18:44 
Har jeg gjort. Men hvis du har spillet det. Er alle klipene med i dc jap? (som i ps2/gc) ?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/03-11 18:47 
Nej jeg har kun spillet den originale Japanske version af Code Veronica på Dreamcast. Jeg har ikke spillet PS2 eller GCN versionerne, men så vidt jeg har forstået er de det samme som CV:Complete på DC :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
TheDukeTheDukeSkrevet 07/03-11 18:52, rettet 07/03-11 18:54 
ChronoSousa>
Jeg har alle udgaver af resident evil

Du mangler 0, 1(remake) & 4 til Wii samt 5'eren til 360, men ellers en imponerende samling :)
silverstarsilverstarSkrevet 07/03-11 18:54, rettet 07/03-11 18:56 
ChronoSousa>
Jeg har alle udgaver af resident evil

Der mangler et par udgaver til Wii og Xbox360 (og Iphone og PC hvis de tæller med). Desuden også RE 5 standard-udgaven.
Imponerende samling, det er da vist største Resident Evil seriesamling herinde? Næh, RJK har et par stykker mere :)

Edit: too slow...
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/03-11 18:54 
Konsolkongen>
Nej jeg har kun spillet den originale Japanske version af Code Veronica på Dreamcast. Jeg har ikke spillet PS2 eller GCN versionerne, men så vidt jeg har forstået er de det samme som CV:Complete på DC :)

Ok , Det er altid lidt svært at holde styr på, da capcom næsten altid ligge nogle nye ting i deres "port" af samme spil.
Men når det kommer til RE 2 og 3 så det 100% DC man skal kigge på. De har alt hvad de andre har + ekstrer ting som:
Data Gallery
rough sketches fra manu
Resident evil 3 til DC er tøj unlocket fra starten osv...
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/03-11 18:59 
TheDuke>
ChronoSousa>
Jeg har alle udgaver af resident evil

Du mangler 0, 1(remake) & 4 til Wii samt 5'eren til 360, men ellers en imponerende samling :)



Har ikke en Wii/360 ;)
men!
De spil er de samme som GC Bare med wii controller..
Det gider jeg ikke være med på, fra capcom side :)
Samme med RE5 ikke nogle forskel.. men køber en 360m snart der køber jeg re5 til ;)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/03-11 19:04 
Du kan heldigvis spille Wii versionen med GameCube controller også :) Det åndsvage er så bare at du skal starte spillet op med Wiimote og pille batterierne ud før du kan bruge GCN controlleren.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/03-11 19:04 
silverstar>
ChronoSousa>
Jeg har alle udgaver af resident evil

Der mangler et par udgaver til Wii og Xbox360 (og Iphone og PC hvis de tæller med). Desuden også RE 5 standard-udgaven.
Imponerende samling, det er da vist største Resident Evil seriesamling herinde? Næh, RJK har et par stykker mere :)

Edit: too slow...

Har pc spillene :) men dem tæller jeg aldrig med :D
ved ikke hvorfor...? er ikke den store pc spiller ;)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
TheDukeTheDukeSkrevet 07/03-11 19:07 
4 til Wii har extras fra PS2 versionen, samt widescreen support, men du har ret mht. de andre.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/03-11 19:08 
Konsolkongen>
Du kan heldigvis spille Wii versionen med GameCube controller også :) Det åndsvage er så bare at du skal starte spillet op med Wiimote og pille batterierne ud før du kan bruge GCN controlleren.

Ja det er mega nice.. da min recontroller er GC, den ligger så godt i hånden og knapperne passer epic til RE spil! :)
Jeg har GC chainsaw concroller :) har bare ikke pakket den ud i nu...nogle der har den? hvordan er den at spille på?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/03-11 19:09 
TheDuke>
4 til Wii har extras fra PS2 versionen, samt widescreen support, men du har ret mht. de andre.

Ahhh det er rigtig , FUCK nu skal jeg på ebay... TAK DUKE you bastard!! :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
TheDukeTheDukeSkrevet 07/03-11 19:13 
Du behøver nok ikke at skulle på ebay for det, det blev solgt i Føtex og Kvickly til 150,- for ikke særligt lang tid siden.
Jeg kan forestille mig at en del af de eksemplarer er havnet i diverse brugtbikse nu.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/03-11 19:25 
Har købt det :)
Fik det til 103 kr buy it now. med ship
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig